Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151527 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #765 dnia: Listopada 15, 2015, 20:19:25 »
U mnie obsługa przycisków ze stick'a będzie prawdopodobnie rozwiązana płytką Hempstick'a na arduino DUE, bo nie znalazłem przyczyn uszkodzonych przycisków. :( Pisałem to supportu TM ale powiedzieli, że sprzęt dawno wyszedł ze sklepów i nie są w stanie mi pomóc...

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #766 dnia: Listopada 15, 2015, 21:55:04 »
Obawiam się, że sam zostanę na placu boju, ponieważ drejku też ma ma gotowe rozwiązanie hardware oraz soft.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #767 dnia: Listopada 16, 2015, 17:31:23 »
Dzisiaj próbowałem poprawić działanie przełącznika  SPD/BRK na przepustnicy. Po zlikwidowaniu 4 DirectX związanych z H1 przestał działać. Zauważyłem także że z tym SPD/BRK są powiązane tak zwane logiczne flagi 23 oraz 24. A jedna z nich 23 po przełączeniu na BRK nie dała się wyłączyć w programie testującym Cougara. W związku z czym usunąłem ten skomplikowany zapis w pliku TMJ i zrobiłem zwykłe przypisanie do klawiatury. Teraz hamulce aerodynamiczne można włączać i wyłączać zarówno klawiaturą jak i wspomnianym przełącznikiem na przepustnicy. Jest jednak pewna różnica na korzyść klawiatury. Klawiaturą możemy zatrzymać klapy hamulców w dowolnym położeniu,  przełącznik działa do końca albo open albo close.
Pozostały jeszcze 2 sprawy do wyjaśnienia dlaczego S1 działa nieprawidłowo oraz naprawić uszkodzony S3.
Coraz bardziej przekonuję się, że warto zapoznać się z koncepcją Dunc i ją zastosować, ale to już prawdopodobnie w nowym systemie Win7. Drugi wniosek to dla takich jak ja trzeba tak zaprojektować kokpit aby było łatwe dojście do elektroniki oraz paneli oraz w miarę możliwości sterować i zasilać niezależnie bloki kokpitu. Trochę byłem optymistą z modem do Cougara. W obecnej sytuacji gdy nie ma dojścia z każdej strony do kokpitu oraz z braku miejsca stara konstrukcja jest lepsza. Muszę jeszcze zrobić pewne zmiany w elektronice tak aby w przyszłości nie było problemów z naprawą uszkodzeń.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #768 dnia: Listopada 18, 2015, 10:28:19 »
Pomału poprawiam działanie profilu Cougara, zaczyna to działać, ale jeszcze trochę zmian można zrobić. Zrobiłem ponownie demontaż drążka chcąc sprawdzić działanie przycisku. Przycisk jest dobry uszkodzenie jest gdzie indziej. Może być przewód, rezystor, druk lub wejście rejestru. Ponieważ naprawa tego wymaga precyzji i cierpliwości to rezygnuję z tego przycisku S3. Jest on potrzebny do rozszerzenia możliwości Cougara np. H1 jako widoki oraz trim. Generalnie to rozwiązanie w drążku jest bardzo trudne do napraw, dlatego może zniechęcić.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #769 dnia: Listopada 18, 2015, 18:38:46 »
Jeśli potrzebujesz rejestru to chyba jeszcze mam, bo dostałem od Hempstick'a kilka sztuk ;)

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #770 dnia: Listopada 18, 2015, 19:35:16 »
Jeśli mogę prosić o jeden rejestr. Czy masz może schemat elektroniki w drążku.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #771 dnia: Listopada 26, 2015, 08:24:11 »
Reanimując mój kokpit znalazłem uszkodzony kolejny element tzn. LED w dźwigni chowania podwozia LG. Dojście do LED jest utrudnione co widać na zdjęciu. Przy okazji prośba do kolegów realizujących swoje kokpity. Jeśli macie jakiś pomysł na realizację tej wajchy to chętnie z tego z korzystam. Moje rozwiązanie jest trochę prymitywne, ale jakoś działa.



Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #772 dnia: Listopada 26, 2015, 08:47:46 »
Ja wajchę bedę też robił ale jeszcze nie mam pomysłów. Tez chętnie dowiem się jak to inni robili...

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #773 dnia: Listopada 26, 2015, 14:50:36 »
Myślę, że będę podejmował temat. W której pozycji jest zablokowana? Koła w górze czy koła w dole?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #774 dnia: Listopada 26, 2015, 16:07:39 »
@maciej
 Wajcha powinna być blokowana w obu pozycjach. Tak jest w realu, żeby przypadkowo nie złożyć lub wypuścić podwozie.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #775 dnia: Listopada 26, 2015, 16:20:04 »
Do góry up podwozie chowane down wypuszczane. Ja to zrobiłem trochę po swojemu tzn. Chowanie realizuje taki czarny przycisk, który połączyłem szeregowo z tym białym na zdjęcia. Biały jest naciskany ręcznie, czyli muszę go nacisnąć aby schować podwozie. Dioda działa i podświetla czerwoną gałkę z pleksi. Mechanizm jest oparty na sprężynie i jest bardzo prymitywny. Te oferowane mają elektromagnes i są bardziej rozbudowane. Jeśli coś wymyślicie to chętnie wymienię swój na nowy. Ta wajcha jest często używana i może powodować uszkodzenia np. przewodów, które są w dźwigni i pracują.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #776 dnia: Listopada 26, 2015, 18:27:49 »
vito.
Szeregowe połączenie to bardzo dobry pomysł. Jeśli przełączysz góra/dół bez naciskania białego nic się nie dzieje. (?)
Jedyny minus tego rozwiązania to brak blokady fizycznej. Moim zdaniem możną to zmodyfikować w prosty sposób, mały liniowy elektromagnes podłączony do białego przycisku zamiast szeregowego połączenia :).  Na przykład taki:
http://botland.com.pl/magnesy/1996-solenoid-cewka-elektromagnes-5v.html
Dla podświetlenia czerwonej gałki, chyba mamy jakiś callback w pamięci współdzielonej (nie mogę tego sprawdzić w tym momencie).

Pozdrawiam,
Arek


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #777 dnia: Listopada 26, 2015, 20:44:52 »
Masz rację tak to działa. Ja także myślę o blokadzie fizycznej, ten elektromagnes jest dobry. LED u mnie działa a bit odpowiedzialny za jego sterowanie jest w rejestrze LightBits2 na pozycji 30 co odpowiada w hex 40000000. Jest opisany w ShareMemory pod zmienną GEARHANDLE = 0x40000000 (lamp in gear handle lights on fault or gear in motion). Myślę, że maciej wymyśli realizację mechaniczną tej wajchy łącznie z elektromagnesem.
Uwaga dla macieja w FAST jest VAR 0012 GEARHANDLE = 20.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #778 dnia: Listopada 26, 2015, 21:16:02 »
EGHI dzięki za link ;) Czegoś takiego szukałem

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #779 dnia: Grudnia 18, 2015, 20:44:36 »
Zmieniłem system WinXP na Win7 i próbuję instalować programy oraz aplikacje współpracujące z kokpitem i programy potrzebne do konfiguracji oraz programowania sterowników.
Teraz nie ma problemu z instalacją MFDE 0611 w XP nie chciał się instalować. Nie problemu z programem Codeking HSC - działa.
Przewiduję problemy z programem Damosa do programowania i konfiguracji DMKeys8 ze względu na  LibUSB-Win32-devel-filter-1.2.00 . Prawdopodobnie jest to pod WinXP 32 bit a my mamy teraz Win7 64 bit. W tym momencie mam prośbę do Damosa aby to sprawdził tzn. jaka biblioteka i czy działa w programie do programowania i konfiguracji DMKeys8.
Kolejny problem pojawił się gdy zainstalowałem program AML Free Registry Cleaner ver 4.24 oraz 4.25. Dla wersji 4.25 w oknie na dole pojawiają się jakieś reklamy w 4.24 jest puste. W obu wersjach jest takie samo zjawisko dla opcji Restore. Pojawia się komunikat " Nie wszystkie dane zostały pomyślnie zapisane w rejestrze. Niektóre klucze są otwarte przez system lub inne procesy". Program robi częściowo Restore, przy okazji blokując FireFox. Wyłączenie pc oraz jego ponowne włączenie odblokowuje przeglądarkę FireFox.
Generalnie znając zachowanie  Registry Cleaner mógłbym z niego korzystać, ale jest to trochę dziwne. Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie. Pozostałe programy będę kolejno instalował i opiszę jak się zachowują.