Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Falcon 4.0/F4.0 Allied Force/Open Falcon 4.5/Free Falcon 5.5.1/Benchmark Sims 4.x => Wątek zaczęty przez: bip3r w Kwietnia 29, 2005, 18:37:16

Tytuł: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: bip3r w Kwietnia 29, 2005, 18:37:16
Cytat: RUsCH
Słuchajcie mam Neo 512 ale jestem z Routerem da rade grac na multi?


Jesli masz IP inne niz 192.168.x.x lub 10.x.x.x to spokojnie pograsz bez zadnych dodatkowych komplikacji. Jesli masz Neo 512 wspoldzielona ze znajomymi, to z pewnoscia osoba "opiekujaca" sie routerem otworzy Ci wymagane porty.

Cytat: RUsCH
A wlasnie jaka macie konfiguracje sprzetowa i na jakich detalach gracie?Moj sprzet Athlon XP 2200+,2x256Twinmos w dualu i Abit An7,FX5200 Ultimate i FF3 mi tnie jak pieron na max detalach]

Chlopaki lataja na konfiguracji: Falcon 4.0 + SP4.2_OCI.  OCI to skrot od One Click Instaler i plik ten zawiera w sobie 1.08US + SP4.0 + SP4.2 + MP5.1, tak wiec onstalacja polega na zainstalowaniu tego na "golym" Falconie. Nie zawiera on w sobie BMSa stad grafika (zwlaszcza niebo) jest gorsza niz FreeFalcona. Jednakze nie o grafe przeciez tu chodzi, tylko przyjemosc skrajnego realizmu i plynnego dzialania w sieci, co zapewnia patch MP5.1 (Multiplayer)

Co do konfiguracji: Hmm do niedawna mialem Saphire Radeona 9000PRO (obecnie ATI 9700PRO 128MB) oraz Athlon XP1800, 256MB DDR RAM 266Mhz (teraz 512MB 400Mhz). Na starej konfiguracji SP4.2 chodzil bez problemu na max detalach. Niestety nie mialem wowczas FreeFalcona. Pokombinuj w ustawieniach Advanced grafy oraz w opcjach Hardware w konfiguracji patcha (Cobra patch config.exe albo jakos tak sie ten plik nazywa)

Cytat: RUsCH
Jak ograniczyc szum elektroniczny gdzie to sie robi?


Hmm.. Nie wiem czy dobrze rozumiem co masz na mysli.. Sa dwie mozliwosci:
a) Wylaczenie Jammera - wowczas przelacznik masz na lewym panelu kokpitu, tam gdzie ECM
b) Wylaczenie radaru - ustaw go w trub dogfight (klawisz D)

Mam nadzieje, ze sie nie myle. Jakby co to na pewno sprostuje mnie Boba Fett, nasz guru od Falcona  :564:
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Boba Fett w Kwietnia 29, 2005, 19:26:41
Witam

Robie maly remament w naszym dziale :) Wiec chwilowo moze zapanowac chaos ;) prosze o wybaczenie :) Co do pytania.
Ograniczenie szumow to przede wszystkim wylaczenie wszelkich urzadzen elektronicznych, takich jak radar, radio, sys. nawigacyjne (niektore) itd.
Zaklocanie elktroniczne jest standardowo wylaczone, jesli mamy podwieszony zasobnik walki elktronicznej mozemy je wlaczyc np w sytuacji zagrozenia (to bardzo ogolnikowe, zalezy tez od wersji na ktorej latamy)
Najprostsza droga do ograniczenia szumow to klaiwsze ALT+SHIFT+R, pozwalaja nam na dwustopniowe "uciszanie". Pierwszy tryb "Quiet" wylacza radar oraz niektore podwieszone systemy namierzania aktywnego celow. Drugi "Silence" odcina praktycznie wszystko, lacznie z nawigacja, radarem nawigacyjnym itd itd. Zreszta informuje nas o tym glos "f.... Betty" ze wzgledu na wzrost niebezpieczenstwa rozbicia maszyny :)

Pozdrawiam

PS
Jesli sie nie pogubie reformy zakoncza sie dzis wieczorem ;)
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: TheOne w Października 10, 2005, 11:02:26
Mnie nic nieskacze, no moze czasem obraz jakos tak sie prytnie ale to tylko na moment. Gram na max detalach i rozdzielczosci.  Moja konfiguracja to: Athlone 2000+xp,1GRAM,GF6600GT,SBAudigy.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Iceman w Października 10, 2005, 11:33:25
no i co sie chwali ;)
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Qba w Grudnia 26, 2005, 16:19:02
Witam

Może ktoś miał stycznośc lub wie jak zachowuje się Falcon przez Chello. Na ich stronie wyczytałem, że użytkownik posiada dynamiczne zewnętrzne ip czyli powinno być ok, ale może jest jednak jakiś zonk?

pozdr
Qba
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Qba w Stycznia 06, 2006, 15:26:07
Sprawdziłem i zonka nie ma. Falcon w chello smiga :) .
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Fiero_185th VFS w Lutego 25, 2006, 09:35:45
Witam.

Mam pytanie czy ktoś spotkał się z problemem "pauzowania" Falcona w czasie gry online ?
Już tlumacze co i jak. Mam neo512 i czasami kiedy latam online co ok.6-7 sek mam"pause" trwającą ok pol sekundy. Nieważne jakie ustawienia up/down dam, nieważne kto jest hostem, 6 na 10lotow ciagle mam ten problem. Jest tak że latam z kims i jest wszystko w pożadku, ustawiamy nastepną misje i zaczyna sie "pauzowanie". W AF trwa to pol sekundy, ale w FF lub SP42 pauza trwa ok 3 sek, wtedy niema mowy o jakimkolwiek zestrzeleniu czegokolwiek bo dla innych gra sie toczy normalnie ale ja w tym momencie zawisam w powietrzu na 3 sek. (oczywiscie moje rakiety rownież).

Czasem pomaga wlączenie DAPa (Download Acelerator Plus) ale niezawsze.
Niemusze chyba mowić że mam pościągane wszystkie firewalle i antywiry.
No i oczywiscie dzieje sie tak TYLKO w Falconie, inne gry online, BF2, WarRock etc.... działają bez najmniejszych problemów.

Może ktoś miał podobny problem ?

Pozdrawiam, Fiero.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Miszon w Lutego 25, 2006, 10:06:38
Jak my latamy też nam się robią zwisy kilkosekundowe a czasem nawet więcej niż kilkusekundowe, chociaż nie tak często, ale kilka razy w ciągu misji się zdarzy. Wydaje mi się, że winę za to ponosi wadliwy wciąż engine w AF (o FF nie wspominam bo to jest horror on-line) no i same uroki Internetu. Jeżeli leci was wielu lagi niestety będą się pojawiać. My np. latamy na ustawieniach bandwidth host: 128 u/d (lub więcej jeżeli jest powyżej 4 graczy) a reszta 56 u/d, co powoduje mniej więcej równomierne podzielenie sygnału między klientów. Chyba ważne jest żeby wszyscy podłączający się mieli taki sam bandwidth.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Fiero_185th VFS w Lutego 25, 2006, 11:15:07
Coś niewydaje mi się żeby to był problem AF, tylko ja jestem z polski w 185tej i tylko ja mam taki problem. No ale oni maja łącza po 2 mega a niektórzy po 24 ! Coś mi się zdaje że to jednak wina "telekompromitacji", chociaż moge się mylić bo Falcon niezabardzo lubi różnych wynalazków w postaci routerów, switchów itp.

Dodam jeszcze że przez ten problem wymieniłem pół kompa (płyta główna, procek, pamięć) i nic niepomogło.

Pozdrawiam, Fiero.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Miszon w Lutego 25, 2006, 12:37:18
To nie jest problem komputera (gdyby tak było to byś wyciągał mniej fps) ale sieci właśnie. Jeżeli twoi koledzy mają ustawione połączenie na 2 mega a ty mniej, to host może cię traktować trochę gorzej, choć przy tych prędkościach (512) nie powinno przycinać. Moim zdaniem to właśnie kwestia nierównych bandwithów.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Fiero_185th VFS w Lutego 25, 2006, 12:52:39
Latamy wszyscy na 256down. i 128 up.według zaleceń C3PO i BigBrothera(beta tester LP), ja latam zazwyczaj 256/56 (ze wzgledu na neo) ale jakbym nie ustawil to i tak nic nie pomoże. Oczywiście pytalem Lead Pursuit czy nie natkneli sie na takowy problem, ale okazało się ze ludzie nawet na modemach latają i poza "lagami" nikt nie mial problemów z pauzowaniem.

Pozdrawiam, Fiero.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Iceman w Lutego 26, 2006, 11:29:57
Oczywiście pytalem Lead Pursuit czy nie natkneli sie na takowy problem, ale okazało się ze ludzie nawet na modemach latają i poza "lagami" nikt nie mial problemów z pauzowaniem.

Pozdrawiam, Fiero.

coz, LP mowi swoje, a ja tez mam zwisy parusekundowe w on-line. Wiesz, kazda sikorka swoj ogonek itd. a tymczasem problem istnieje. Mnie udalo sie go troszeczke wyeliminowac korzystajac z FSAutoStart-a i wylaczajac zbedne procesy, oraz czasami pomagal OO Clever Cache zeby wyczyscic pamiec. Ogolnie wydaje mi sie, ze ciagle im gdzies "wycieka" pamiec, ale nie przyznaja sie do tego. Ogolnie trzeba z tym zyc. Najuciazliwsze sa freezy podczas ladowan i niskiego podejscia do celu, kiedy takie 2 sekundy oznaczaja spotkanie z ziemia.
Acha, to ze dzieje sie ci to na sp4.2 to juz jest dziwne, bo nigdy z takim problemem sie w tej wersji Falcona nie spotkalem. Oczywiscie zdarzaja sie lagi po sieci w sp4.2 ale freezy nigdy. Juz predzej sie gra wysypie niz "zamarznie"
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Fiero_185th VFS w Lutego 27, 2006, 06:48:35
Iceman a możesz powiedzieć jaki masz net (prędkość i jaki dostawca)? Ja w tym momencie mam Neo512 (640) i zastanawiam się czy niepodnieść do 2 mega, a może wymienić modem, bo coś sie zdaje że tutaj może byc tak naprawde problem. Sagem na USB z Neo niejest najbardziej udanym modelem a wlasnie takowy posiadam. Wiec albo modem albo przepustowosc samego USB.

Pozdrawiam Fiero

ps. w patchu 1.06 bedziemy mieli obracające sie kolka, wlasnie ogladalem filmik od C3PO, ale to tak "cicho sza" ;)
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Boba Fett w Lutego 27, 2006, 08:30:05
Czy Twoje freezy występują również w grze solo ?? Sprawdzałeś ? Może od tego należało by zacząć ? Problem pojawiał się od początku powstania 4.0. Wiele wskazuje że winę ponosi system Bubble odpowiedzialny za to w jakiej odległości od Ciebie zacząć generować wszystkie obiekty jako 3d. Zmniejsz go i potestuj w solo. Szczerze wątpie aby była to wina Twojego łącza.

Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Fiero_185th VFS w Lutego 27, 2006, 09:57:07
Jak latam sam wszystko jest w najlepszym pożądku, nawet jak latam online i jestem hostem tez jest wszystko ok u mnie, bo u clienta czasem wystepuje akceleracja x2 (żadko ale czasem sie zdarza).

Pozdrawiam Fiero
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Iceman w Lutego 27, 2006, 16:26:52
Moje laczko to 768/192(256), okolo bo czasem jest duzo szybciej nawet w granicach 4 mbit na downloadzie. Lacze jest stabilne jak skala - kablowka, dziala na nim tylko moj komputer wiec mowy o lagach wywolanych przez innych uytkownikow byc nie moze. Ja ogolnie problem zwalam na pamiec (tylko 512). Teraz rozszerzylem o 256, ale na razie nie testowalem jak to wyglada - watpie zeby calkowicie wyeliminowalo to problem. Moze to tez byc u mnie spowodowane przez bardzo stary komputer (athlon 1.4@1.53) i pozostale, nie najnowsze komponenty, chociaz jestem przekonany ze to cos panowie z LP maja na sumieniu - taka wrodzona nieufnosc  :021:
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Fiero_185th VFS w Lutego 27, 2006, 17:22:31
Tylko sęk w tym że nienatknołem się jeszcze na nikogo kto by miał podobne problemy, nagrałem kawałek Frapsem, puściłem paru osobom i każda z nich widziała pierwszy raz cos takiego. Więc moje pierwsze podejżenia padły na Neostrade.

Iceman ja musiałem wsadzić 1 giga ramu zeby dało się latać w miare płynnie a procek mam Athlon 2 giga.

No coż też "miłością" do nich niepałam, ale zobaczymy co przyniesie nowy patch. Mają pozmieniać kilka rzeczy, podnosząc stabilność w Multi. zobaczymy co z tego bedzie ale jakoś jestem sceptykiem.

Pozdrawiam Fiero
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Iceman w Lutego 27, 2006, 17:36:40
Powiem tak - na razie to ja nic do tego zloma nie wkladam, bo musialbym wywalic praktycznie wszystko zostawiajac co najwyzej napedy, muzyke i moze obudowe w co szczerze watpie, bo w moim midi niewiele juz sie miesci  :) I tak nie wiem czy dobrze zrobilem dokladajac kostke pamieci - zobaczymy. Do F:AF wystarczy a na FO kupie cos nowego za "duze" pieniadze :) Co do "buga" to ja tez moge swoj track dorzucic dla jakis inwigilatorow z LP :) bo jezeli pojedynczy przypadek moze tylko byc wyjatkiem od reuly, to od dwoch zaczyna sie juz powoli robic tlum ;) Nie wiem, ale ktos jeszcze chyba zglaszal takie freezy w grze po sieci. Qba chyba. Najbardziej denerwuje mnie to, ze czasem po dlugim freezie moja maszyna traci sterownosc i wyglada to tak, jakbym przeciagnal i zlamal konstrukcje samolotu. Maszyna zaczyna skrecac, wszystko glupieje.
Tak jak mowie, sciagnij sobie fsauto - bardzo fajny program do wylaczania procesow. Szybciutko scalisz pamiec i pozbedziesz sie balastu nieuzywanych lub niepotrzebnych procesow, a po grze samo wszystko wraca do normy. Wg mnie to taki must have do Falcona zwlaszcza, kiedy ma sie mniej niz te 768 mb ramu
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Fiero_185th VFS w Lutego 27, 2006, 18:45:35
Z tym FSauto faktycznie poproboje a na FO to przyjdzie nam jeszcze troche poczekać (o ile wogole wyjdzie), ale jeśli bedzie tak jak mozemy zobaczyc na filmikach to sprzęcik wymienie stricte pod to.

No ale faktycznie jezeli to nietylko ja mam takie problemy z Falconem to cos jest na rzeczy. 
Gdyby ktokolwiek chciał potestować ustawienia oto moje GG 1152799.

Pozdrawiam Fiero 
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Bucic w Czerwca 20, 2006, 14:03:06
Jak w temacie - potrzebuję jakiegoś pewniaka.
Odblokowałem dostęp AF do internetu, dodałem te porty UDP i wklepywałem po kolei IP kolejnych serwerów, które znajdowałem w różnych miejscach i cały czas mam "Server connection timed out!" i nadal nie wiem, czy serwer jest martwy, czy coś jest nie tak z moją siecią.

Po chwili...

Ja tam spec od sieci nie jestem, ale wygląda na to, że jak mam wyjście do internetu z akademickiej sieci LAN, to nie mam swojego IP. Wszedłem na www.whatismyip.com i wyświetlił się numer ip, niby mój. Kumpel też to sprawdził na swoim kompie (współlokator) i ma ten sam IP - to potwierdza to, co powiedziałem.

Wielka szkoda, bo Lock On sobie z tym radził (HyperLobby).

Wygląda na to, że zostaje Hamachi. Jest jakiś chętny do wypróbowania takiego połączenia?

Byłbym wdzięczny za pomoc.

Proszę używać wyszukiwarki ok ? Temat z problemami online już istnieje !
Przenosimy
Boba Fett

Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: BigMac w Czerwca 20, 2006, 17:38:42
Przy takim dzieleniu IP za lanem jest jedno wyjście - przekierować porty 2934 i 2935 na twój IP wewnętrzny. Miałem dokladnie to samo w domu.

Ale do tego trzeba mieć oczywiście uprawnienia admina, także będziesz musiał ładnie poprosić swojego.

Oczywiście po tym grać będziesz mógł w Falcona tylko ty, wspólokatorzy nie :)

Niektóre gry faktycznie radzą sobie z tym, ale niestety Falcon do takich nie należy.

To samo rozwiązanie będzie się mogło tyczyć prawie wszystkich tytułów, w które nie mogłeś pograć online - trzeba tylko znać porty wykorzystywane przez daną grę.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Bucic w Czerwca 20, 2006, 17:52:21
Proszę używać wyszukiwarki ok ? Temat z problemami online już istnieje !
Przenosimy
Boba Fett

Przejrzałem sporo tematów, ale ze względu na moją prośbę (Hamachi) postanowiłem zrobić nowy temat.
Sorry.

BigMac:
Wolę nie mieć nic wspólnego z tymi typami spod ukruszonego rdzenia :005:
Zresztą zawsze jak dochodzi do rękoczynów, to lecą ze skargą :021:
Narazie zostanę przy mojej prośbie dot. Hamachi, a z tymi portami to może w październiku coś podziałam...
Ale dzięki za odpowiedź!

Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: BigMac w Czerwca 20, 2006, 18:11:55
A czy to Hamachi nie wymaga też postwienia na serwerze (czyli znów admini)?
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Boba Fett w Czerwca 20, 2006, 18:17:20
Bucic

Sam jestem na wewnętrznym IP, mam to szczęście że właściciel firmy dostarczającej necik to mój długoletki kolega i po jednym telefonie miałem przekierowanie.
BigMac dobrze Ci radzi, wydaje mi się że nie masz zbytnio wyjścia jak zwrócić się do administratora :(
Hamachi odpada, bo to też rozbija się o administracje, tak jak pisze BigMac.

Pozdrawiam

Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Bucic w Czerwca 20, 2006, 18:29:15
No to rzeczywiście masz szczęściei zazdroszczę Ci :) , bo ja kiedyś ubiję tych "swoich" buców :090: Mogą wszystko, a im nikt nic nie może zrobić. Szkoda gadać, ale już się nie zastanawiam, skąd takie zjawiska w polityce/urzędach (to są studenci!).

Ale już korzystałem z Hamachi. Z kumplem "z zewnątrz" wymieniałem się open source dlatego myślę, że taka próba na AF byłaby rachciach i zrobione.

Eghm ! Bucic na Bogów !
Boba Fett
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: 3mw w Grudnia 08, 2006, 17:46:45
Nie wiem, czy już wiecie, ale w nowej wersji HyperLobby można pograć w Falcon 4 AF w starej był tylko Superpack 3.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: kozak w Grudnia 25, 2006, 19:47:39
Witam!

Wesołych świąt  :020: ...z okazji tych swiąt, mój znajomy i ja próbujemy odbyć wspolne loty w Falcon 4 AF. Hamachi w ruch, serwer na LAN... połączenie - kolega znajduje się w Lobby, ja uruchamiam Tactical  Engagment i... kiedy on próboje(próbuje) tam dojść kończy się to napisem "connection failed".
W lobby wszystko spoko - widzimy się na chat'ie i jest ok =)

Postanowiłem przkierować dane porty i połączyć się Via Internet - bez zmian...

Pozdrawiam,
koziu=)
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Kusch w Grudnia 25, 2006, 20:19:18
A temat wisi przyklejony na pierwszej stronie... Ale co tam są święta :D
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Bialy_ICE w Lutego 07, 2007, 03:48:46
Jak wchodzę w właściwości połączenia sieciowego to mam IP właśnie zaczynające się na numerki 192.168.xx.xx czy to znaczy że nie polatam online?
Porty 2934, 2935 ustawiłem do zezwoleń na wyjątki i też jak do tej pory lipa. Ciągle Time Out!!
Pytałem administratora sieci o przekierowanie zewnętrznego adresu IP i usługa jest płatna.
Ale tak do końca nie wiem czy to pomoże w połączeniu i zanim admin zrobi mi przekierowanie chciałbym się dowiedzieć czy to działa u kogoś i czy mi pomoże.
Chodzi mi o uzyskanie podobnego połączenia jak w IL2 na HL lub ostatecznie dowolnego nawet jak postawie serwa dla innych.
W Iłku na HL latam online bez problemu.
Może jeszcze trzeba coś zrobić o czym nie wiem.
Na pewno nie spocznę dopóki gra na online wreszcie odpali :020:
Pozdrawiam fanów Falcona.


gg 10209076
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Bialy_ICE w Lutego 07, 2007, 13:03:54
I po problemie.
Nie do końca byłem przekonany do tego że to wina administratora sieci. Sądziłem że błąd leży po mojej stronie. A tu taki bat..... :karpik BigMac miał jednak racje. Po przekierowaniu adresu IP Falkon online śmiga jak zegarek :021:
wkońcu :020:

BigMak.....wielkie dzięki przydała się pomoc :002:
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Qba w Lutego 07, 2007, 14:03:11
W tym wątku warto jeszcze dodać, że istnieje fajny programik Hamachi emulujący sieć lokalną. Z tego co wiem z jego pomocą można grać w Falcona mając wewnętrzne IP, zablokowane porty itd. www.hamachi.cc
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Bialy_ICE w Lutego 07, 2007, 20:24:49
Szkoda że gra prawi tyle problemów jeżeli chodzi o połączenie do gry online.
Gdyby nie to sądze, że na Hyperlobby wzrosłaby frekwencja miłośników Falcona, może zbliżona do takiej jak na Iłku FB. Ale cóż jak do tej pory, na razie jest niewielki ruch ale znajdzie się parę osób i można grać. :002: Albo może się rozkręci, bo z tego co wiem to FalconAF jest aktywny na HL po patchu 1.0.8  Ale cóż, pozostaje nie tylko grać na HaLku.... :021:
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: lopezonline w Marca 17, 2007, 15:00:52
Mam F:AF z patchem 1.10, łącze po kablówce, 1.5 Mb z High ID, WinXP z SP2, Zone Alarm i AVG, Router D-linka DI-604 (dziele łącze z bratem) co muszę zrobić/ściągnąć/zainstalować/przekonfigurować żeby pośmigać moim Jastrzębiem (sic!) po i-necie ?
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: bip3r w Marca 17, 2007, 20:59:38
Mieć na swoim routerze otwarte porty TCP/UDP 2934 i 2935.

Jeśli jesteś dodatkowo za NAT-em ubłagać/przekupić/pobić admina celem udostępnienia tych portów/przekierowania ich na zewnętrznym firewalllu.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Miszon w Marca 18, 2007, 10:05:21
Porty na ruterze nie tyle muszą być otwarte co przekierowane (portforwarding) na twój adres IP. Jeżeli na ruterze stosujesz firewall, wówczas musisz stworzyć regułę, która przepuści ruch na tych portach. Jeśli na ruterze masz wyłączony firewall to nie musisz nic dodawać. Ponadto na lokalnym firewallu (ZoneAlarm) również musisz zastosować taką regułę. Niektóre windziane firewalle (np. Sygate) w przypadku braku reguły same pytają czy taki ruch dopuścić, wówczas należy odpowiedzieć twierdząco.
Jeżeli masz publiczny (zewnętrzny) adres IP przypisany tylko dla ciebie to prawdopodobnie nie musisz o nic prosić admina, jednak jeżeli takiego nie masz, zgdonie z tym co napisał bip3r, musisz załatwić sprawę z adminem o takie same przekierowanie portów u nich na ruterze.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Maks w Września 29, 2007, 14:13:09
Siema,
Mam problem z gra onlinne poniewaz nie umiem odblokowac portow. Mam Outposta Firewallaa moje IP to 192.168.1.10
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: BigMac w Września 29, 2007, 14:26:06
Ten IP wygląda mi na IP wewnętrzne. Jesteś w sieci LAN? Osiedlowej albo domowej?

edit: Przeczytałeś ten temat od początku?
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Maks w Września 30, 2007, 10:49:54
Mam liveboxa dzielonego na mnie i na siostre.Predkosc 1MB.Ale jak wchodze na strone gdzie pokazuje moje IP to zawsze jest inne i przewaznie zaczyna sie na 83.xxx.xx.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Maks w Września 30, 2007, 11:31:40
(http://images6.pictiger.com/thumbs/90/617095aa1b87e1c2a92b4cf993033f90.th.jpg) (http://server6.pictiger.com/img/681075/picture-hosting/bez-tytu-u-.php)

Wydaje mi się że dobrze odblokowałem porty.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: bip3r w Września 30, 2007, 12:55:59
Cytat: Maks
Siema,
Mam problem z gra onlinne poniewaz nie umiem odblokowac portow. Mam Outpost Firewallaa moje IP to 192.168.1.10

Cytat: Maks
Mam liveboxa dzielonego na mnie i na siostre.Predkosc 1MB.Ale jak wchodze na strone gdzie pokazuje moje IP to zawsze jest inne i przewaznie zaczyna sie na 83.xxx.xx.

Cytat: Maks
Wydaje mi się że dobrze odblokowałem porty.

Jeśli dobrze rozumiem, to Livebox o IP 83.xxx.xxx.xxx robi u Ciebie za router i rozdziela dostęp na dwa kompy w sieci domowej o numerach IP 192.168.1.10 i 192.168.1.xxx

Zakładam , że obrazek przedstawia konfigurację Livebox'a, a nie Outpost Firewall'a na komputerze o IP 192.168.1.10.

Jeśli tak, to w konfiguracji Liveboxa musisz otworzyć porty 2934 i 2935 w OBU KIERUNKACH, tzn dla pakietów PRZYCHODZĄCYCH jak i WYCHODZĄCYCH.
Z załączonego obrazka wynika chyba, że otworzyłeś porty UDP 2934 i 2935 tylko dla pakietów WYCHODZĄCYCH ("Outbound"). Najprawdopodobniej musisz także je otworzyć dla pakietów przychodzących (logika podpowiada mi że powinny się one zwać "Inbound").

Teraz na kompie gdzie masz AF'a i Outposta Firewall'a (czyli tym z IP wew. 192.168.1.10) również musisz otworzyć te porty dla AF'a.

Dla pewności możesz to samo zrobić dla protokołu TCP..
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Gerrah w Września 30, 2007, 13:27:34
Z poziomu przeglądarki wejdź na adres http://192.168.1.1 (http://192.168.1.1) użytkownik admin, hasło admin. Następnie przejdź do zakładki Serwery LAN, kliknij przycisk Dodaj i wypełnij następująco:
Nazwa serwera: Falcon4TCP
Dostęp włączony: Tak
Protokół: TCP
Port od: 2934
Port do: 2936
Lokalny adres: zostaw bez zmian, domyślnie będzie twój
Kliknij Zastosuj, następnie Później. Teraz musisz powtórzyć całą procedurę. Zmień tylko Nazwę serwera na Falcon4UDP, Protokół na UDP i po kliknięciu Zastosuj zamiast Później kliknij Teraz, potem Zapisz.

W zasadzie to wszystko. Wejdź jeszcze dla pewności w zakładkę Serwery LAN i jeśli widzisz na liście Falcon4TCP i Falcon4UDP to masz już przekierowane porty.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Maks w Września 30, 2007, 15:31:01
http://img227.imageshack.us/img227/3140/beztytuubn9.jpg
Problem nr. 2
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Gerrah w Września 30, 2007, 15:43:31
Pewnie nie zmieniłeś Nazwy serwera dodając drugie przekierowanie.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Maks w Września 30, 2007, 15:46:36
Zmieniłem.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Gerrah w Września 30, 2007, 15:53:02
Jesteś pewien, że wpisujesz tak jak jest tutaj:
(http://img229.imageshack.us/img229/1647/75265243eb5.jpg)

(http://img229.imageshack.us/img229/7233/64543563ma6.jpg)

Zrób screenshota z zakładki Serwery LAN.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Maks w Września 30, 2007, 15:59:34
http://img227.imageshack.us/img227/9479/beztytuuzv1.jpg
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: BigMac w Września 30, 2007, 16:10:56
Dodaj jeszcze UDP, masz tylko TCP.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Maks w Września 30, 2007, 16:18:28
Zrobilem oba. i tyłek.

Config Outposta: http://www.imagic.pl/public/pview/74575/bez%A0tytu%3Fu.JPG
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: BigMac w Września 30, 2007, 16:41:50
Nie nie, dodaj UDP do "serwera LAN". Firewall też musi przepuszczać UDP, ale jeszcze musisz forwardować porty UDP w routerze. Przeczytaj ponownie post Gerraha.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: bip3r w Września 30, 2007, 18:09:48
Nie nie, dodaj UDP do "serwera LAN". Firewall też musi przepuszczać UDP, ale jeszcze musisz forwardować porty UDP w routerze. Przeczytaj ponownie post Gerraha.

Najprościej mówiąc: zarówno Livebox (router) jak i Firewall na kompie muszą muszą puszczać ruch w obie strony na portach 2934, 2935 w protokołach UDP i dla świętego spokoju TCP.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Maks w Września 30, 2007, 21:47:39
Nie zorzumialem waszej wypowiedzi poniewaz w Outposcie mam chyba w obie strony i obydwa protokoly zrobione. A w liveboxie tez w obie strony.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: bip3r w Września 30, 2007, 21:58:10
W takim razie, skoro nie wiadomo gdzie leży błąd, to wyłącz całkiem Outposta. Wówczas jeśli AF dalej dalej nie będzie chciał się łączyć, to będzie oznaczało, że błąd konfiguracji leży po stronie Liveboxa. Jeśli się połączy to oznacza, że skopaną masz konfigurację Outposta.

A tak swoją drogą, to ja korzystam z Sygate Personal Firewall Pro, który jest bardzo przejrzysty i intuicujny. Bardzo polecam.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Gerrah w Września 30, 2007, 22:08:31
Hmm... Spróbuj może jeszcze zresetować router. Co prawda u mnie po forwardowaniu nie trzeba tego robić, ale lepiej sprawdzić tę opcję.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Maks w Października 01, 2007, 19:58:56
Bez outposta tez nie hasa.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Q-bak w Października 01, 2007, 21:40:31
A ja mam taki problem, ze chociaz mam kilka kompow (laptopow) w domu, to najlatwiej mi korzystac z laptopa sluzbowego matki. jak to sluzbowe, poblokowane jak diabli. no i akurat falcon po necie nie dziala. Probowalem przez hamaczi, ale rowniez nie bardzo szlo. Czy istnieje jakis program, ktory mi na poziomie komputera zrobi jakis tunel, zeby wszystko sobie nie-niepokojone szlo do routera i w swiat ? (dodam ze problem jest w firewallu systemowym kompa, ktory wlasnie trzeba ominac - na innych kompach dziala bez problemu, ale inne nie sa tak mocne/dostepne jak ten)
Czyli sprawa sie rozbija, jak ominac antywirusa komputerowego, w ktorym jest ow firewall. Jest to symantec antywirus. Wolalbym go nie kasowac itd (nie mam tez praw admina)

Ratujcie, bo bede musial latac z 20fps'ami na kompie siory ; )
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Października 06, 2007, 15:49:26
Jak wykonać coś takiego:
mam w LAN dwa kompy - chcę jeden przeznaczyć na serwer(w trybie host only) drugi ma być zwykłym klientem. Oczywiście - dostęp do serwera ma być możliwy również od strony WAN. Jak to wszystko skonfigurować? Wydaje mi się, że gdzieś,kiedyś czytałem o podobnym problemie ale niestety starcza pamięć zawodzi. Proszę o wszelką pomoc.

PS Sprawa dotyczy wszystkich wersji, tj AF, OF i RV. Myślę, że rozwiązanie jeśli istnieje powinno być bardzo podobne.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: bip3r w Października 06, 2007, 19:11:06
Jak wykonać coś takiego:
mam w LAN dwa kompy - chcę jeden przeznaczyć na serwer(w trybie host only) drugi ma być zwykłym klientem. Oczywiście - dostęp do serwera ma być możliwy również od strony WAN. Jak to wszystko skonfigurować? Wydaje mi się, że gdzieś,kiedyś czytałem o podobnym problemie ale niestety starcza pamięć zawodzi. Proszę o wszelką pomoc.

PS Sprawa dotyczy wszystkich wersji, tj AF, OF i RV. Myślę, że rozwiązanie jeśli istnieje powinno być bardzo podobne.

Konfiguracja pewnie zależy od tego, czy komp mający robić za server ma zewnętrzne IP, czy nie. Jeśli tak, to raczej bez większych problemów będzie on widoczny przez wszystkich klientów (WAN i LAN) pod tym IP.

Jeśli oba są za NATem, to wydaje mi się, klienci z WAN-u musieliby łączyć się z IP routera + to nieszczęsne przekierowanie portów na Twój server, natomiast Ty ze swojego klienta z LAN powinieneś mieć 2 możliwości połączenia się z serverem:

1) wpisując w konsoli Falcona bezpośrednio LAN-owe IP 192.168.xxx.xxx (ale czy wówczas nie będzie problemów w trakcie misji pomiędzy Tobą, a zewnętrznymi ??)

2) możesz chyba także połączyć się jako "zewnętrzny" podając w konsoli IP routera, a nie bezpośrednio LAN-owe IP Twojego servera Falcona. Wówczas droga Twoich pakietów będzie podobnie "skomplikowana" jak klientów z zewnątrz, a więc opóźnienia itp. będą dotyczyły wszystkich równo.

Oby nie powstał z tego system iście socjalistyczny - wszystkim równo.... czyli każdemu gó..o!  :020:

A tak swoją drogą to ciekawe jak to zagra, daj znać jak będziesz miał wyniki!
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Października 06, 2007, 21:07:41
SzKolego Bip3r - zrewidujcie, proszę, swój post bo narażacie ludzi na pomroczność jasną w temacie sieci.  :002:

Wyjaśniam jeszcze raz: mam 2 kompy w sieci LAN (ergo za routerem - NAT jest jedną z usług routera, secundo ergo dzielące to samo IP). Chcę by jeden z tych PC "robił" za serwer, w związku z tym ludzie z zewnątrz (czyli WAN) muszą się "przebić" przez router/NAT do serwera w LAN. W tym celu mam zmapowane wymagane porty (2934,2935 oraz dla celów Rapace OF Launcher 2936 i 21) na wewnętrzne IP serwera. Pociąga to za sobą niemożność przekierowania tychże samych portów na klienta. Z kolei serwer może serwować albo dla LAN albo dla WAN - nie da się tego zrobić dla obu sieci, a przynajmniej moje testy wykazują brak takiej możliwości. Stąd ponawiam moje pytanie: wie ktoś jak to obejść?

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: BigMac w Października 06, 2007, 21:17:27
O ile sobie dobrze przypominam, nie da rady...
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Października 06, 2007, 22:05:22
Szczerze pisząc to wolałbym, żebyś jadnak miał sklerozę :D
Ot tak - tylko w tym temacie :P
Ktoś inny ma jakieś pomysły? Coś z hostidx? Jeszcze się nie poddaję...
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: bip3r w Października 06, 2007, 22:12:15
SzKolego Bip3r - zrewidujcie, proszę, swój post bo narażacie ludzi na pomroczność jasną w temacie sieci.  :002:

Wyjaśniam jeszcze raz: mam 2 kompy w sieci LAN (ergo za routerem - NAT jest jedną z usług routera, secundo ergo dzielące to samo IP). Chcę by jeden z tych PC "robił" za serwer, w związku z tym ludzie z zewnątrz (czyli WAN) muszą się "przebić" przez router/NAT do serwera w LAN. W tym celu mam zmapowane wymagane porty (2934,2935 oraz dla celów Rapace OF Launcher 2936 i 21) na wewnętrzne IP serwera. Pociąga to za sobą niemożność przekierowania tychże samych portów na klienta. Z kolei serwer może serwować albo dla LAN albo dla WAN - nie da się tego zrobić dla obu sieci, a przynajmniej moje testy wykazują brak takiej możliwości. Stąd ponawiam moje pytanie: wie ktoś jak to obejść?

Pozdrawiam.

Aaaa było tak od razu naświetlić sprawę :)

Ale mimo to, czy nie powinien zadziałać sposób nr 2 z mojego pokrętnego opisu?? Czyli w kompie na którym masz zamiar lecieć, w celu połączenia się z serverem Falcona wpisujesz IP routera, tak jak pozostali klienci spoza Twojej sieci ???
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: bip3r w Października 06, 2007, 22:46:50
Czas reedycji minął więc post pod postem:

Wacha.. w czasie prób musisz pamiętać, aby Twój server i klient Falcona były uruchomione pod innymi nickami/profilami pilotów. W przeciwnym razie gdy Twój server zostanie uruchomiony jako np. Wacha, to próba podłączenia klienta z drugiego kompa, także z nickiem Wacha zakończy się CTD klienta.

Przed chwilą tego próbowałem, co prawda uruchamiałem 2 wątki AF-a na jednym kompie (1- jako server, 2gi jako klient), ale właśnie w sytuacji kiedy łączyłem 'bip3r' z 'bip3r' to proces AF z klientem miał CTD, podczas gdy proces servera przetrwał tą czołówkę :)

Po uruchomieniu servera jako domyślny profil AF-a "Viper" i uruchomieniu drugiego procesu AF jako profil "biper" oba chodziły obok siebie, ale połączenia nie udało mi się zrealizować, bo komp się totalnie zmulił  :karpik :karpik :karpik
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Października 06, 2007, 22:55:04
Czy ja gdzieś napisałem, że miałem CTD? Jedynie ze względu na lenistwo w wymyślaniu nicków :118: pierwsze co zrobiłem to nazwałem profil na serwerze... serwer. To tak dla zmylenia przeciwnika ;)
Dalej, odpowiadając na pierwszy z Twoich dwóch postów: sposób numer dwa nie ma prawa zadziałać, bo przecież porty są zmapowane - resztę dopowiedz, lub narysuj sobie sam :D

P.S. Dzięki, że tak wytrwale drążysz temat - może do czegoś dojdziemy
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: bip3r w Października 06, 2007, 23:24:50
Czy ja gdzieś napisałem, że miałem CTD? Jedynie ze względu na lenistwo w wymyślaniu nicków :118: pierwsze co zrobiłem to nazwałem profil na serwerze... serwer. To tak dla zmylenia przeciwnika ;)
Dalej, odpowiadając na pierwszy z Twoich dwóch postów: sposób numer dwa nie ma prawa zadziałać, bo przecież porty są zmapowane - resztę dopowiedz, lub narysuj sobie sam :D

P.S. Dzięki, że tak wytrwale drążysz temat - może do czegoś dojdziemy

heh CTD miałem JA :) Nic nie pisałem, że Ty miałeś, tylko że może coś takiego wystąpić.
Ad 2. Czegoś nie kumam.. To jak w końcu jest z tymi kompami? Jak wygląda konfiguracja Twojej sieci?

Jeśli oba te kompy są za wspólnym routerem (jak np w sieci osiedlowej) i oba mają różne IP w LANie, to może zadziałać, bo:
1. Twój server ma IP np. 192.168.0.150
2. Twój klient IP: 192.168.0.160
3. Router Twojego ISP ma IP: 222.111.333.666

Wówczas:
1. Na routerze otwarte porty 2934 i 2935 masz przekierowane na Twój IP servera: 192.168.0.150
2. Na kompie klienta o IP 192.168.0.160 uruchamiasz Falcona, w panelu Multiplayer dodajesz adres servera: 222.111.333.666

Czyli łączysz się z serverem Falcona okrężnie przez router, który ma otwarte porty 2934 i 2935, przekierowane na te same porty w kompie o IP 192.168.0.150.
Powinno zadziałać... chyba..  :118:

(...Chyba to się byk na krowie...  jak mawiał mój dziadek)
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: vito_zm w Stycznia 04, 2008, 12:15:55
Zastanawiałem się gdzie umieścić ten post i doszedłem do wniosku,że w tym wątku ponieważ jest związany z FalconAF oraz grą on line.Wyjaśnię o co chodzi.Chcę grać online ale brakuje mi fps.Pisałem o tym pod linkiem http://www.il2forum.pl/index.php/topic,6852.msg156960.html#msg156960
Wykonując różne testy zauważyłem ciekawą rzecz.Przy ustawieniu rozdzielczości 1600x1200 32 Bit 4:3 w setup w misji treningowej 2 (Take off) w 3D widok na wprost uzyskałem dla Balkans 2010 17-18 fps a dla Korea 2010 29-30 fps.Wynika z tego,że mogę dla tej rozdzielczości latać online tylko w Korean 2010 ze względu na fps.Zauważyłem także,że dla teatru Korea chmury mają zieloną poświatę nie porównywałem innych detali ponieważ grałem dotychczas tylko w teatrze Bałkany.
Mam zainstalowaną nakładkę HiTilesAF,ale zauważyłem,że w niewielkim stopniu wpływa na fps.Tyle moich spostrzeżeń,czy ktoś może potwierdzić,że zjawisko fps jest różne dla wymienionych teatrów działań?Drugie pytanie dotyczy parametru Amisotrope filtering w setup.Co to daje?
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: I/JG53_Angel w Stycznia 05, 2008, 03:13:55
Drugie pytanie dotyczy parametru Amisotrope filtering w setup.Co to daje?
Filtrowanie anizotropowe

http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtrowanie_anizotropowe
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: vito_zm w Stycznia 05, 2008, 12:00:59
Dziękuję za wyjaśnienie
vito_zm
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: twinskillers w Lutego 10, 2008, 19:58:30
Mam router Edimax i nie mogę się połączyć online. Time out.....
Próbowałem bawić się portami , wtedy net nie działał.
Nie mam firewalla.
Nawet zaporę wyłączyłem
Jeśli ktoś posiada Edimaxa to proszę o pomoc :)
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Fiero_185th VFS w Lutego 11, 2008, 07:07:24
Prawdopodobnie musisz przekierować porty w routerze. Znajdź tutaj swój router;
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm  wybierz "Falcon 4" i postępuj zgodnie ze wskazówkami.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: twinskillers w Lutego 11, 2008, 12:15:30
Prawdopodobnie musisz przekierować porty w routerze. Znajdź tutaj swój router;
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm  wybierz "Falcon 4" i postępuj zgodnie ze wskazówkami.


Dzięki za pomoc! Pomogło-choć trochę musiałem powalczyć.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: TomiGos w Marca 08, 2008, 13:36:27
Jako że jestem nowy na forum chciałem się przedstawić  mam na imię Tomek i witam was wszystkich. Mam parę pytań odnośnie multiplayera. Czy istnieje możliwość latania online ale przez internet jakis serwer publiczny albo coś w deseń vatsim w FS. Jeżeli chodzi o symulator wojskowy to jestem laikiem ale samo zagadnienie lotnictwa nie jest mi obce ponieważ od 8 lat latam w MFS. Wiem że długa droga przedemną jeżeli chodzi o naukę obsługi samolotu wojskowego ale to ma coś w sobie :001: Pozdrawiam wszystkich.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: bip3r w Marca 08, 2008, 22:59:16
Najprościej jeśli interesują Cię publiczne serwery to przez HyperLobby, ale tam chyba tylko wersja F4: AF..
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Lipca 12, 2008, 01:07:04
SitRep:
Open Falcon 4.5, dwóch graczy, oboje za routerami, do których dostępu nie mają, Hamachi nie pomaga, choć działa na FSX. Jakies pomysły ?
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Lipca 12, 2008, 13:47:51
Sun - opisz sposób w jaki użyliście Hamachi. Musisz wiedzieć, że w tym wypadku należy posługiwać się IP ale tymi z Hamachi a nie z TCP/IP ;)

PS jak chcesz możemy wieczorkiem to wypróbować we 3 -kę
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Lipca 12, 2008, 14:12:29
Oczywiście IP było z Hamachi, próba była przez Rapace Launchera, tylko nie wiedzieć czemu w nim widzi Hamachi jako sieć LAN, a sieć LAN jako VPN. Ale mniejsza o to, bo oba działają identycznie. Problem w tym, że próba podłączenia sie do kogoś już w Lobby wywala komunikat o blokowanych portach, mimo iż drugą osobę w lobby widać i jest niby ustawione przez Hamachi.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Lipca 12, 2008, 16:20:05
Zrezygnowałbym w tym momencie z Rapace Launchera. Należy jedynie upewnić się, że w parametrach uruchomienia OF jest wyraźne wskazanie na IP Hamachi i uruchomić serwer w trybie TCP/IP (internet). Tak ostatnio próbowaliśmy z kolegą Bip3rem i to działa.

Ewentualnie można spróbować pobawić się portami tunelowania w Hamachi.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Josiv w Lipca 12, 2008, 23:42:33
Na falconie nie znam się ani trochę, ale na sieciach i hamachi trochę więcej.
Jak dojdziecie do 3 lub 4 osób (nie pamiętam dokładnie) to odkryjecie że płatna wersja przy takiej ilości osób nie obcina transferu do prędkości modemu, wtedy polecam przerzucenie się na openvpn'a najnowsza wersja ma już wiele prostszą konfigurację.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Lipca 13, 2008, 01:11:46
Nie korzystanie z Rapace'a częściowo załatwiło problem - częściowo, bo na ventrilo w czasie misji w kampanii zaczął narastać czas otrzymywania wiadomości. Do tego stopnia, że przy jednogodzinnej misji już po 10 minutach otrzymywałem wiadomości na Ventrilo z 5 minutowym opóźnieniem, a po zakończeniu misji i wyłączeniu Falcona, zleciała się reszta półgodzinnego monologu  :121:
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Lipca 13, 2008, 13:05:19
Owszem, kilkukrotnie mieliśmy takie same problemy z Ventylem ale nie korzystaliśmy z Hamachi, dlatego aby powiązać te dwie sprawy należy przeprowadzić więcej niż jedną próbę.

PS
Przy kłopotach z duetem Ventrilo/Hamachi  można się zawsze pokusić o IVC ;)
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: vowthyn w Lipca 13, 2008, 13:12:01
Dlatego korzystam z Team Speaka. Z Ventylem problem z opóźnieniami miewałem kilkukrotnie, z TS prawie wcale. Taki zestaw (tzn Team Speak, darmowe Hamachi i gry - Track Mania, Battlefield 2) używaliśmy w 3 osoby i nie było najmniejszych problemów ani z transferem w grze ani z TS.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Lipca 13, 2008, 13:35:44
IVC będzie prawdopodobnie dzisiaj testowane, zobaczymy jak to będzie funkcjonować... a co do  OpenVPN... trochę kurcze dużo czytania żeby to postawić  :118:
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Lipca 13, 2008, 21:42:16
No nie bądźcie Sun blondynka na szynkę ;) Zaproście kolegę na testy - mogę nawet na 4 lecieć :118:
13 WELT cała na urlopie a coś by się poleciało online, bo offline to żadna radocha.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: mirage9 w Lipca 13, 2008, 22:09:25
To co moze cos polecimy??Piszcie na gg 5070714.Cos sie zorganizuje
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Lipca 13, 2008, 22:25:38
Piszemy, piszemy - a tu nikt nie odpowiada :|
A internet za chwilę przestanie działać...
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: mirage9 w Lipca 13, 2008, 22:50:46
pomylilem numery gg  :021: :karpik  5071714 -to poprawny
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Lipca 13, 2008, 22:52:06
Dzisiaj czasu nie mam na loty, może jutro coś będzie ;)

Wacha podaj numerek GG to się zgadamy.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Lipca 13, 2008, 23:47:56
Nr już jest tam gdzie cza ;)
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Groomset w Lipca 15, 2008, 10:51:37
Przerwa wakacyjna w lataniu w moim PWT chyba mi nie służy. Jeśli jest jakiś wolny samolot to dajcie znać koledzy :001: GG pod moim avatarem. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Flanker w Lipca 15, 2008, 12:27:16
Hehe, jak będzie szykowało się coś większego to też proszę o kontakt.
Numer: 5617301
Skype: dominicus92
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Gerrah w Lipca 15, 2008, 16:02:55
Jeśli jest jakiś wolny samolot to dajcie znać koledzy :001:
Samolotów jest pod dostatkiem, ale jakoś wszystkich pilotów gdzieś wywiało ;)
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Lipca 15, 2008, 21:26:21
Nie - no miło było zrobić odskocznię od 13 welt (Pozdrówka Sun i Skipper). Ja się pisze na jeszcze tylko nie wiem kiedy - ale na pewno przed wrześniem (bo teraz to mi łącze zabierają :() - dam znać. Kolega Gerrah cos mi wczoraj wspominał, że on bardzo chętnie by pohostował :P
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Lipca 16, 2008, 02:26:35
Teraz to już chyba wszystko poprzestawiałem co było możliwe. Poustawiałem wyjątki w firewallu dla wszystkich portów obsługiwanych przez Falcona i jego IVC (2934, 2935, 2936, 2937). Sam Hamachi jest na szczycie listy połączeń w zaawansowanych ustawieniach sieci. Zrobiłem w zasadzie prawie wszystko co jest na tej stronie (http://logmeinwiki.com/wiki/Hamachi:Gaming) co mogłem zrobić. Zobaczymy czy to coś dało.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: sunrise w Lipca 16, 2008, 10:08:57
A czy ktoś mógłby stworzyć tutorial (choćby w punktach) uruchamiania gry sieciowej w OpenFalconie? Przyznam, że tak pokićkanego multiplaya jeszcze nie widziałem  :005:

Próbowałem korzystać (z kumplem) z Hamachi bez Rapace to startują dwa osobne Lobby w każdym OFalconie - kompy się w tej grze nie widzą (w innych za to bez problemu). W ogóle to gdzie należy wpisać IP hosta? W External IP już w meny gry? Czy w linii komend?

Rapace wywalał jakiś błąd a jego przekombinowanie wręcz odrzuca. Nie da się prościej? Obydwa kompy w neo, oba za routerami, możliwość otwarcia odpowiednich portów jest (uprzedzam pytanie: tak, aktualnie porty 2934-2936 oraz 21 są otwarte).

Więc gdyby ktoś stworzył prosty acz w miarę możliwości udany przepis na grę sieciową to byłbym rad niezmiernie!:) I pewnie nie tylko ja zresztą... :121:
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Lipca 16, 2008, 10:28:55
Wszystko zaczyna sie jeszcze przed uruchomieniem Falcona. Trzeba zmodyfikować parametry odpalania gry ze skrótu tak aby uwzględniały twój IP z Hamachi, czyli otwierasz właściwości skrótu i wpisujesz tak by wyglądało podobnie do mojego:

"E:\Symulacje\Open Falcon\F4-BMS.exe" -g5 -hires -ip 5.126.197.110 -bw 100

Następnie używając tego skrótu odpalasz Falcona i w Comms ustawiasz:

(http://img255.imageshack.us/img255/742/commsam3.jpg)

Gdzie:
Connect to IP address - to IP hosta
External IP address - to twoje IP z Hamachi
Connection Bandwidth - to limit prędkości łącza (w sumie przydatne, nie pozwala zagracać twojego łącza - szczególnie w kampanii)

Pacasz Connect i oboje powinniście wylądować w tym samym Lobby. Następnie jeden z was uruchamia dogfight albo kampanię, a druga osoba poprzez ich zakładkę Online podłącza sie do nich - klikając na widniejącą tam grę i naciskając standardowy "Commit"
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: bip3r w Lipca 16, 2008, 11:20:22
Obydwa kompy w neo, oba za routerami, możliwość otwarcia odpowiednich portów jest (uprzedzam pytanie: tak, aktualnie porty 2934-2936 oraz 21 są otwarte).

Skoro macie możliwość otwarcia portów na routerze i ich przekierowania na Wasze kompy, to wydaje mi się, że nawet Hamachi Wam nie potrzebne... Powinno dać się połączyć bezpośrednio, chyba :/
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Gerrah w Lipca 16, 2008, 11:30:48
Jeśli porty są przekierowane to nie ma najmniejszej potrzeby korzystać z Hamachi.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Lipca 16, 2008, 22:25:45
A czy ktoś mógłby stworzyć tutorial (choćby w punktach) uruchamiania gry sieciowej w OpenFalconie? Przyznam, że tak pokićkanego multiplaya jeszcze nie widziałem  :005:
...

Pewnie ktoś by mógł, ale komu by się chciało :P

A tak już poważnie - to nie jest tylko kwestia samego Falcona4 (obojętnie jakiej wersji). Ten temat jest b. blisko związany z "wiedzą tajemną" o sieciach, routerach, portach itd.
Najlepiej jest samemu pozbierać strzępki informacji z różnych miejsc i dalej już pójdzie jak po maśle. W końcu napisano tutaj aż 7 stron właśnie o tym ;)
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: sunrise w Lipca 17, 2008, 14:44:13
Dzięki Sundowner, muszę sprawdzić czy i jak to działa! :001:

A tak już poważnie - to nie jest tylko kwestia samego Falcona4 (obojętnie jakiej wersji). Ten temat jest b. blisko związany z "wiedzą tajemną" o sieciach, routerach, portach itd.

To jest kwestia Falcona, a nawet więcej: samego OpenFalcona bo z tego co pamiętam to już choćby podstawowy Falcon (1.08us) ma inaczej rozwiązane multi. O tym jak elegancko jest to zrobione w Allied Force nie wspominam.

Nie pamiętam żadnej "nowożytnej" (97+) gry w którym IP hosta podawało się w linii komend. Podobnie nie pamiętam żadnej gry w której konieczne było ręczne wpisywanie własnego IP.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Gerrah w Lipca 20, 2008, 16:14:37
Kolega Gerrah cos mi wczoraj wspominał, że on bardzo chętnie by pohostował :P
W sumie mogę... Wystarczy napisać na gg.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Wacha w Grudnia 28, 2008, 19:21:07
 :002: Aż pół roku zajęło mi zauważenie cytowanego posta, ale nie zraża mnie to przed wyprostowaniem zawartych w nim rewelacji:

To jest kwestia Falcona, a nawet więcej: samego OpenFalcona bo z tego co pamiętam to już choćby podstawowy Falcon (1.08us) ma inaczej rozwiązane multi. O tym jak elegancko jest to zrobione w Allied Force nie wspominam.

Nie pamiętam żadnej "nowożytnej" (97+) gry w którym IP hosta podawało się w linii komend. Podobnie nie pamiętam żadnej gry w której konieczne było ręczne wpisywanie własnego IP.

To jest oczywista pomyłka.
OpenFalcon, podobnie jak RedViper wywodzi swoje multi wprost od oryginalnego F 4.0. Klient zawsze musiał podać IP hosta ale nigdy nie mógł tego zrobić przez linię poleceń (ZTCW nawet nie ma takiego parametru w spisie dostępnych). To PhoneBook zwiera spis znanych adresów IP a w linii poleceń umieszcza się informację dla stawianego przez nas serwera o miejscu gdzie pracuje czyli nasze prawdziwe, zewnętrzne IP. Współczesne gry mają tą informację poprzez odpytanie pewnych specyficznych maszyn w internecie. Dalej - kiedyś było prościej bo istniał JetNet (coś jak HyperLobby) i nie trzeba było podawać IP ani swojego ani hosta.

Co do AF - faktem jest, że LP popracowało nad kodem sieciowym i wyszło im to dobrze pod względem stabilności ale nie ustrzegli się  błędów takich jak niedokładne pozycjonowanie maszyn klientów w świecie 3D (drobne przesunięcie - niby drobiazg ale niektórym przeszkadza). Kolejną nowością w AF jest możliwość wprowadzenia nazwy domenowej hosta (bardzo wygodne - szczególnie przy dynamicznym IP hosta) oraz brak konieczności negocjowania wartości bandwith (multi robi to automatycznie na podstawie parametrów otrzymanych od klientów).

Nie zmienia to jednak faktu, że nawet "wspaniały" AF nie wyśle do admina osiedlówki maila z prośbą o przekierowanie portów router'a na wewnętrzne IP delikwenta, nie ustawi automatycznie przekierowania portów na Twoim routerze czy wreszcie nie odblokuje wymaganych portów w firewall'u.  Dlatego właśnie napisałem, że nie jest to kwestia jedynie Falcona a pewnej, choćby podstawowej wiedzy o protokołach TCP/IP i innych powiązanych zagadnieniach. Można napisać instrukcję jak dla małpki co po kolei zrobić, ale to już jest tutaj na 7-miu stronach wątku więc po co się powtarzać, natomiast nie można przewidzieć wszystkich mutacji od pierwotnych założeń (za dużo jednak jest tego sprzętu sieciowego) dlatego specyficzne pytania należy zadawać tutaj.
Poza tym - jest NA ŚWIECIE dość liczna grupa osób korzystających z multi w Falconie dlatego to nie może to być aż tak skomplikowane ;)
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: b3rno w Marca 16, 2009, 16:03:22
Siema! Mam Falcona 2 dni. Umiem już zapalic i gasić sekwencje silnika. Radar i uzbrojenie tez w miare. Chetnie polatam z kims na necie jak cos piszcie na gg :) 977432 Pozdro.
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: Gerrah w Marca 16, 2009, 23:12:51
Nie chciałbym gasić twojego zapału, ale nie uważasz, że to trochę za mało? W ciągu 2 dni nie da się poznać (nawet w miarę) uzbrojenia i radaru.

Poza tym:
Jaki Falcon? Jaka wersja?
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: b3rno w Marca 22, 2009, 18:40:19
Witam.Mam problem z graniem w multi ze znajomym.dokładnie chodzi o to ,że wpisuje jego ip z hama ,wbijam na lobby WIDZIMY SIĘ ale nie mozemy nic pisać. po chwili pisze,że go wywaliło .Z jego strony sytuacja wygląda podobnie z tym ,że w ogóle nie może do mnie dobić.Przez normalne Ip ta sama sytuacja .Falcon 4.0 AF patch 1.0.13 zna ktoś przyczyne?
Tytuł: Odp: Problemy, pytania o gre online
Wiadomość wysłana przez: ziomo8 w Marca 23, 2009, 00:51:36
B3rno radzę zacząć od ustawień zapory i antywirusa, często jeśli ma się chronione/wyłączone udostępnianie (przeważnie w antywirze) to blokuje to możliwość gry w LANie (być może przez internet też). Mówię o LANie bo po opisie domyślam się, że właśnie w ten sposób próbujecie pograć.