Autor Wątek: Problemy, pytania o gre online  (Przeczytany 31602 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #90 dnia: Lipca 15, 2008, 21:26:21 »
Nie - no miło było zrobić odskocznię od 13 welt (Pozdrówka Sun i Skipper). Ja się pisze na jeszcze tylko nie wiem kiedy - ale na pewno przed wrześniem (bo teraz to mi łącze zabierają :() - dam znać. Kolega Gerrah cos mi wczoraj wspominał, że on bardzo chętnie by pohostował :P

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #91 dnia: Lipca 16, 2008, 02:26:35 »
Teraz to już chyba wszystko poprzestawiałem co było możliwe. Poustawiałem wyjątki w firewallu dla wszystkich portów obsługiwanych przez Falcona i jego IVC (2934, 2935, 2936, 2937). Sam Hamachi jest na szczycie listy połączeń w zaawansowanych ustawieniach sieci. Zrobiłem w zasadzie prawie wszystko co jest na tej stronie co mogłem zrobić. Zobaczymy czy to coś dało.

sunrise

  • Gość
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #92 dnia: Lipca 16, 2008, 10:08:57 »
A czy ktoś mógłby stworzyć tutorial (choćby w punktach) uruchamiania gry sieciowej w OpenFalconie? Przyznam, że tak pokićkanego multiplaya jeszcze nie widziałem  :005:

Próbowałem korzystać (z kumplem) z Hamachi bez Rapace to startują dwa osobne Lobby w każdym OFalconie - kompy się w tej grze nie widzą (w innych za to bez problemu). W ogóle to gdzie należy wpisać IP hosta? W External IP już w meny gry? Czy w linii komend?

Rapace wywalał jakiś błąd a jego przekombinowanie wręcz odrzuca. Nie da się prościej? Obydwa kompy w neo, oba za routerami, możliwość otwarcia odpowiednich portów jest (uprzedzam pytanie: tak, aktualnie porty 2934-2936 oraz 21 są otwarte).

Więc gdyby ktoś stworzył prosty acz w miarę możliwości udany przepis na grę sieciową to byłbym rad niezmiernie!:) I pewnie nie tylko ja zresztą... :121:

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #93 dnia: Lipca 16, 2008, 10:28:55 »
Wszystko zaczyna sie jeszcze przed uruchomieniem Falcona. Trzeba zmodyfikować parametry odpalania gry ze skrótu tak aby uwzględniały twój IP z Hamachi, czyli otwierasz właściwości skrótu i wpisujesz tak by wyglądało podobnie do mojego:

"E:\Symulacje\Open Falcon\F4-BMS.exe" -g5 -hires -ip 5.126.197.110 -bw 100

Następnie używając tego skrótu odpalasz Falcona i w Comms ustawiasz:



Gdzie:
Connect to IP address - to IP hosta
External IP address - to twoje IP z Hamachi
Connection Bandwidth - to limit prędkości łącza (w sumie przydatne, nie pozwala zagracać twojego łącza - szczególnie w kampanii)

Pacasz Connect i oboje powinniście wylądować w tym samym Lobby. Następnie jeden z was uruchamia dogfight albo kampanię, a druga osoba poprzez ich zakładkę Online podłącza sie do nich - klikając na widniejącą tam grę i naciskając standardowy "Commit"

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #94 dnia: Lipca 16, 2008, 11:20:22 »
Obydwa kompy w neo, oba za routerami, możliwość otwarcia odpowiednich portów jest (uprzedzam pytanie: tak, aktualnie porty 2934-2936 oraz 21 są otwarte).

Skoro macie możliwość otwarcia portów na routerze i ich przekierowania na Wasze kompy, to wydaje mi się, że nawet Hamachi Wam nie potrzebne... Powinno dać się połączyć bezpośrednio, chyba :/
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #95 dnia: Lipca 16, 2008, 11:30:48 »
Jeśli porty są przekierowane to nie ma najmniejszej potrzeby korzystać z Hamachi.
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #96 dnia: Lipca 16, 2008, 22:25:45 »
A czy ktoś mógłby stworzyć tutorial (choćby w punktach) uruchamiania gry sieciowej w OpenFalconie? Przyznam, że tak pokićkanego multiplaya jeszcze nie widziałem  :005:
...

Pewnie ktoś by mógł, ale komu by się chciało :P

A tak już poważnie - to nie jest tylko kwestia samego Falcona4 (obojętnie jakiej wersji). Ten temat jest b. blisko związany z "wiedzą tajemną" o sieciach, routerach, portach itd.
Najlepiej jest samemu pozbierać strzępki informacji z różnych miejsc i dalej już pójdzie jak po maśle. W końcu napisano tutaj aż 7 stron właśnie o tym ;)

sunrise

  • Gość
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #97 dnia: Lipca 17, 2008, 14:44:13 »
Dzięki Sundowner, muszę sprawdzić czy i jak to działa! :001:

A tak już poważnie - to nie jest tylko kwestia samego Falcona4 (obojętnie jakiej wersji). Ten temat jest b. blisko związany z "wiedzą tajemną" o sieciach, routerach, portach itd.

To jest kwestia Falcona, a nawet więcej: samego OpenFalcona bo z tego co pamiętam to już choćby podstawowy Falcon (1.08us) ma inaczej rozwiązane multi. O tym jak elegancko jest to zrobione w Allied Force nie wspominam.

Nie pamiętam żadnej "nowożytnej" (97+) gry w którym IP hosta podawało się w linii komend. Podobnie nie pamiętam żadnej gry w której konieczne było ręczne wpisywanie własnego IP.

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #98 dnia: Lipca 20, 2008, 16:14:37 »
Kolega Gerrah cos mi wczoraj wspominał, że on bardzo chętnie by pohostował :P
W sumie mogę... Wystarczy napisać na gg.
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #99 dnia: Grudnia 28, 2008, 19:21:07 »
 :002: Aż pół roku zajęło mi zauważenie cytowanego posta, ale nie zraża mnie to przed wyprostowaniem zawartych w nim rewelacji:

To jest kwestia Falcona, a nawet więcej: samego OpenFalcona bo z tego co pamiętam to już choćby podstawowy Falcon (1.08us) ma inaczej rozwiązane multi. O tym jak elegancko jest to zrobione w Allied Force nie wspominam.

Nie pamiętam żadnej "nowożytnej" (97+) gry w którym IP hosta podawało się w linii komend. Podobnie nie pamiętam żadnej gry w której konieczne było ręczne wpisywanie własnego IP.

To jest oczywista pomyłka.
OpenFalcon, podobnie jak RedViper wywodzi swoje multi wprost od oryginalnego F 4.0. Klient zawsze musiał podać IP hosta ale nigdy nie mógł tego zrobić przez linię poleceń (ZTCW nawet nie ma takiego parametru w spisie dostępnych). To PhoneBook zwiera spis znanych adresów IP a w linii poleceń umieszcza się informację dla stawianego przez nas serwera o miejscu gdzie pracuje czyli nasze prawdziwe, zewnętrzne IP. Współczesne gry mają tą informację poprzez odpytanie pewnych specyficznych maszyn w internecie. Dalej - kiedyś było prościej bo istniał JetNet (coś jak HyperLobby) i nie trzeba było podawać IP ani swojego ani hosta.

Co do AF - faktem jest, że LP popracowało nad kodem sieciowym i wyszło im to dobrze pod względem stabilności ale nie ustrzegli się  błędów takich jak niedokładne pozycjonowanie maszyn klientów w świecie 3D (drobne przesunięcie - niby drobiazg ale niektórym przeszkadza). Kolejną nowością w AF jest możliwość wprowadzenia nazwy domenowej hosta (bardzo wygodne - szczególnie przy dynamicznym IP hosta) oraz brak konieczności negocjowania wartości bandwith (multi robi to automatycznie na podstawie parametrów otrzymanych od klientów).

Nie zmienia to jednak faktu, że nawet "wspaniały" AF nie wyśle do admina osiedlówki maila z prośbą o przekierowanie portów router'a na wewnętrzne IP delikwenta, nie ustawi automatycznie przekierowania portów na Twoim routerze czy wreszcie nie odblokuje wymaganych portów w firewall'u.  Dlatego właśnie napisałem, że nie jest to kwestia jedynie Falcona a pewnej, choćby podstawowej wiedzy o protokołach TCP/IP i innych powiązanych zagadnieniach. Można napisać instrukcję jak dla małpki co po kolei zrobić, ale to już jest tutaj na 7-miu stronach wątku więc po co się powtarzać, natomiast nie można przewidzieć wszystkich mutacji od pierwotnych założeń (za dużo jednak jest tego sprzętu sieciowego) dlatego specyficzne pytania należy zadawać tutaj.
Poza tym - jest NA ŚWIECIE dość liczna grupa osób korzystających z multi w Falconie dlatego to nie może to być aż tak skomplikowane ;)

b3rno

  • Gość
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #100 dnia: Marca 16, 2009, 16:03:22 »
Siema! Mam Falcona 2 dni. Umiem już zapalic i gasić sekwencje silnika. Radar i uzbrojenie tez w miare. Chetnie polatam z kims na necie jak cos piszcie na gg :) 977432 Pozdro.
« Ostatnia zmiana: Marca 16, 2009, 16:10:13 wysłana przez John Cool »

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #101 dnia: Marca 16, 2009, 23:12:51 »
Nie chciałbym gasić twojego zapału, ale nie uważasz, że to trochę za mało? W ciągu 2 dni nie da się poznać (nawet w miarę) uzbrojenia i radaru.

Poza tym:
Jaki Falcon? Jaka wersja?
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

b3rno

  • Gość
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #102 dnia: Marca 22, 2009, 18:40:19 »
Witam.Mam problem z graniem w multi ze znajomym.dokładnie chodzi o to ,że wpisuje jego ip z hama ,wbijam na lobby WIDZIMY SIĘ ale nie mozemy nic pisać. po chwili pisze,że go wywaliło .Z jego strony sytuacja wygląda podobnie z tym ,że w ogóle nie może do mnie dobić.Przez normalne Ip ta sama sytuacja .Falcon 4.0 AF patch 1.0.13 zna ktoś przyczyne?

ziomo8

  • Gość
Odp: Problemy, pytania o gre online
« Odpowiedź #103 dnia: Marca 23, 2009, 00:51:36 »
B3rno radzę zacząć od ustawień zapory i antywirusa, często jeśli ma się chronione/wyłączone udostępnianie (przeważnie w antywirze) to blokuje to możliwość gry w LANie (być może przez internet też). Mówię o LANie bo po opisie domyślam się, że właśnie w ten sposób próbujecie pograć.