Masz rację Wacha - zakrzywiony być winno...
Czy jest jakiś moment kiedy powinienem przestać uciekać i spróbować ją wymanewrować?
W zasadzie to nie. Pociski klasy "odpaj i zapomnij" posiadają własne naprowadzanie aktywne. Znaczy to, iż dostaniesz sławetną "M" na RWR. Jeżeli uda się uciec to po prostu zniknie "M" na RWR. W grze, rakiety tego typu można teoretycznie wymanewrować jednak odradzam początkującym - rakiety te są zdolne do trafienia prawie do ostatniej fazy swojego lotu.
Powracając do teorii to wygląda ona tak, że kiedy czujesz, iż rakieta leci na oparach, możesz wtedy rozpocząć delikatne podrywanie samolotu do góry. Jeszcze bardziej zwiększy to dystans ponieważ nie będzie ona w stanie za Tobą przyspieszyć.
Jedną z moich technik jest wykonywanie delikatnych skrętów o ok 10 stopni: lewo, prawo. Trzeba mieć jednak pewność, że rakieta leci idealnie za Tobą. Zmuszona do wykonywania zakrętów pod Twoje dyktando szybciej wytraci prędkość. Jest w tym jednak pewne ryzyko - manewr wykonany za wcześnie spowoduje, iż skrócisz dystans pomiędzy wami i odstrzał gotowy

Powracając do tematu obronny przed rakietami w typowym dogfight to bardzo ważne jest aby cały czas widzieć przeciwnika. To jedyny sposób na wykrycie rakiet IR i na skuteczną obronę flarami. Tutaj należy pamiętać aby nie ograniczać się do wystrzelenia jednej flary.
Ważne zatem jest aby mieć minimum dwa profile do wywalania śmieci: jeden na BVR i jeden na dogfight. Każdy gracz ustawia je wg własnych genialnych taktyk więc nie zamierzam się wymądrzać w temacie (z drugiej strony tak bardzo bym chciał... bo tak bardzo lubię). Z czasem sam zadecydujesz ile wystarcza aby pozbyć się niechcianego natręta
