Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)  (Przeczytany 62869 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #165 dnia: Października 31, 2010, 23:05:49 »
Masz rację Wacha - zakrzywiony być winno...

Cytat: 'jawor'
Czy jest jakiś moment kiedy powinienem przestać uciekać i spróbować ją wymanewrować?
W zasadzie to nie. Pociski klasy "odpaj i zapomnij" posiadają własne naprowadzanie aktywne. Znaczy to, iż dostaniesz sławetną "M" na RWR. Jeżeli uda się uciec to po prostu zniknie "M" na RWR. W grze, rakiety tego typu można teoretycznie wymanewrować jednak odradzam początkującym - rakiety te są zdolne do trafienia prawie do ostatniej fazy swojego lotu.
Powracając do teorii to wygląda ona tak, że kiedy czujesz, iż rakieta leci na oparach, możesz wtedy rozpocząć delikatne podrywanie samolotu do góry. Jeszcze bardziej zwiększy to dystans ponieważ nie będzie ona w stanie za Tobą przyspieszyć.

Jedną z moich technik jest wykonywanie delikatnych skrętów o ok 10 stopni: lewo, prawo. Trzeba mieć jednak pewność, że rakieta leci idealnie za Tobą. Zmuszona do wykonywania zakrętów pod Twoje dyktando szybciej wytraci prędkość. Jest w tym jednak pewne ryzyko - manewr wykonany za wcześnie spowoduje, iż skrócisz dystans pomiędzy wami i odstrzał gotowy :D

Powracając do tematu obronny przed rakietami w typowym dogfight to bardzo ważne jest aby cały czas widzieć przeciwnika. To jedyny sposób na wykrycie rakiet IR i na skuteczną obronę flarami. Tutaj należy pamiętać aby nie ograniczać się do wystrzelenia jednej flary.
Ważne zatem jest aby mieć minimum dwa profile do wywalania śmieci: jeden na BVR i jeden na dogfight. Każdy gracz ustawia je wg własnych genialnych taktyk więc nie zamierzam się wymądrzać w temacie (z drugiej strony tak bardzo bym chciał... bo tak bardzo lubię). Z czasem sam zadecydujesz ile wystarcza aby pozbyć się niechcianego natręta :)

Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #166 dnia: Listopada 03, 2010, 20:32:37 »
Zdesperowany brakiem postępów w kompatybilności sterowników Nvidia z Falconem na platformie win7, zainstalowałem XP.
Niestety tak dawno ie latałem, iż pewne posiadane nawyki poszły w niepamięć. Sprawa się ma dokładnie dla tankowania w locie. Kiedyś byłem w tym niezły, teraz ledwo trafiam w tankowiec.
Czy jest jakiś sposób na utrzymanie stałej prędkości ? Mam na myśli jakąś opcję autopilota. Coś takiego ułatwiło by sprawę tankowania. Nie jestem pewien czy to jest w Falcnie, wiem że na pewno w Lock-on.

Z góry dzięki za pomoc.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #167 dnia: Listopada 03, 2010, 20:38:19 »
Czy jest jakiś sposób na utrzymanie stałej prędkości ?

Tylko trening, nie ma żadnych innych pomocy. Po podłączeniu tanker delikatnie Cię trzyma ale podejść musisz sam.
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #168 dnia: Listopada 03, 2010, 21:07:39 »
Autopilot w F-16 jest, ale bardzo prosty, zupełnie nieprzydatny do tankowania w powietrzu.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #169 dnia: Listopada 03, 2010, 21:28:47 »
Autopilot w F-16 jest, ale bardzo prosty, zupełnie nieprzydatny do tankowania w powietrzu.
Dodatkowo nie działający gdy wlew jest otwarty ;)

Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #170 dnia: Listopada 04, 2010, 12:07:14 »
Jest sens zabawy ze stabilizatorem wysokości ?

Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #171 dnia: Listopada 04, 2010, 13:57:21 »
Jest sens zabawy ze stabilizatorem wysokości ?

Tak, szczególnie jak masz długi i nudny dolot do celu lub powrót, a chcesz się iść na przykład wylać. :020:

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #172 dnia: Listopada 04, 2010, 14:07:35 »
Tak, szczególnie jak masz długi i nudny dolot do celu lub powrót, a chcesz się iść na przykład wylać. :020:
Jest jedna ciekawa rzecz związana z ALT HOLD, w 13ej eskadrze dość popularna. Po wrzuceniu na ALT HOLD samolot leci ładnie, ale po paru chwilach dochodzi do wytrącenia z równowagi i zaczyna na przemian podnosić i opuszczać dziób, co raz bardziej, aż do wyłączenia stabilizatora...
Także po powrocie z WC możemy zobaczyć okienko z END MISSION.

Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #173 dnia: Listopada 04, 2010, 14:09:00 »
Jest sens zabawy ze stabilizatorem wysokości ?

Choć zdaje mi się, że ten też nie działa za dobrze - jak go włączysz, samolot wchodzi w (bardzo spokojne, to fakt) oscylacje, które jednak z czasem zamiast ulegać tłumieniu - wzmacniają się.

Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #174 dnia: Listopada 05, 2010, 17:37:01 »
Mam pytanie.
Kręcąc kółkiem w myszce oddalam lub przybliżam widok na konsolę samolotu w widoku 3D, a natomiast naciskając kółko widok wraca do początkowej pozycji. Chciałbym to przypisać pod klawiaturę. Da się?
Które klawisze są za to odpowiedzialne?

Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #175 dnia: Listopada 07, 2010, 21:02:22 »
Gram na FF5 (5.5.2.). W folderze z grą mam takie coś jak LX NORMAL FIX i SPTinstall i żadnych wyjaśnień.
Do czego służą te dwa programy?

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #176 dnia: Listopada 07, 2010, 21:22:24 »
Wujek Google obie nazwy w zestawieniu z FreeFalcon kojarzy z HiTilesami, czyli ulepszonymi teksturami podłoża.

Ogólnie większość programów dodatkowych do FF5 służy jednemu - jeszcze większemu zbugowaniu tej gry łącznie z zepsuciem instalki :D

Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #177 dnia: Listopada 12, 2010, 18:50:26 »
Mam pytanie.
Chodzi mi o zrzut bomb GBU. W treningu JDAMs wszystko mi wychodzi i trafaim w cel, a w misjach nie. Może postaram się opisać. Namierzam cel na MFD. Kiedy na Hud pokazuje się mała pozioma kreseczka i okrąg wciskam spust. Za moment ta kreseczka ukazuje się poraz drugi i idzie w dół. Lecę lotem poziomym na ok 25000.
Kiedy moja kreseczka dochodzi do znacznika markera znów wciskam spust. Kiedy zrówna się z markerem to następuje zrzut. W treningu wszystko jest ok i właśnie ten zrzut następuje a w kampanii ta pozioma kreseczka dochodzi do markera, prawie się z nim zrównuje i wygląda tak jakby zrzut miał już nastąpić, ale nie... Kiedy kreseczka już prawie się z nim równa to zaczyna nagle uciekać do góry i zrzut nie następuje.
Dlaczego?

Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #178 dnia: Listopada 17, 2010, 17:49:57 »
Jak to jest z lotami w kampanii Trochę tu o tym poczytałem i zdania są podzielone- tak mi się wydaje.
Czy powinno się zmieniać plan lotu podczas misji w kampanii, czy trzymać się wyznaczonego planu?


Odp: Pomoc dla początkujących (FreeFalcon & Red Viper)
« Odpowiedź #179 dnia: Listopada 17, 2010, 22:45:18 »
Teoretycznie powinno, w praktyce jednak mogą być małe odchyły w trasie. Oczywiście bez przesady. Ja jak zaczynałem swoje pierwsze loty w kampanii, trzymałem się wyznaczonego kursu co do sekund. Teraz zauważyłem, że nie ma to sensu. Sytuacja w powietrzu zmienia się bardzo dynamicznie, czasami trzeba trochę odlecieć z eskadrą w stronę wroga, zanim ten podleci do Naszych pozycji, ale tak jak mówię bez przesady. Ja najczęściej odpalam 120-tki w TWS, trzymam chwile na targecie. Robię split S i wracam na pozycję wyznaczoną na HSD. Nie jestem profesjonalistą, gram dla siebie, ale takie sposoby zazwyczaj mi pomagają zakończyć misję w całości. Najlepiej sam pokombinuj.