Autor Wątek: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS  (Przeczytany 65565 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #135 dnia: Lipca 20, 2011, 22:45:25 »
T-50-2 od czasu przetransportowania do Żukowskiego 3 kwietnia nie latał.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #136 dnia: Lipca 20, 2011, 22:47:33 »
Wiem o tym - i to właśnie z racji przebudowy czy innych przygotowań już na miejscu. Taka natura prototypu, cóż zrobić  :001:

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #137 dnia: Lipca 20, 2011, 22:51:26 »
Co więcej T-50-3 na pewno nie zostanie oblatany w 2011. Nie da się ukryć, że program PAK FA zaczyna notować opóźnienia a to chcąc nie chcąc będzie do pewnego stopnia także rzutować na politykę zakupów WWS. Choć oczywiście teza, że Su-30SM jest zamiast T-50 to oczywiście fałszywe uproszczenie.

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #138 dnia: Lipca 21, 2011, 13:30:19 »
Z ciekawszych zakupów ostatnich miesięcy - korporacja OAO NPK "Irkut" ma dostaczyć dla WWS Rosji 28 samolotów Su-30SM... czymkolwiek one są, prawdopodobnie jakiś klon samolotów Su-30MKI / MKA / MKM (...) Ponadto jest mowa o rozszerzeniu tego zamówienia o kolejne 12 samolotów - w sumie 40 egzemplarzy.
W nawiązaniu do tej informacji dzień później tj. 20 lipca pojawiła się notatka, że 12 egz. Su-30SM ma zasilić Lotnictwo Morskie a dokładniej trafić do Floty Czarnomorskiej
http://lenta.ru/news/2011/07/20/su30sm/

A jeszcze w temacie T-50 to Rosjanie chcą wziąć (biorą?) udział w konkursie na nowy samolot dla Korei Południowej
http://www.aex.ru/news/2011/7/21/86785/

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #139 dnia: Lipca 21, 2011, 15:02:32 »
Propo floty czarnomorskiej, mowa jest o odbiorze w najbliższym czasie zmodernizowanych bombardirowszczyków Su-24M i Tu-22M3:
http://www.mda.ru/article/18702

O tyle w sumie interesujące że wydawało się że jednak postawią kreskę na modernizację dalszych Fencerów.

Czesio

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #140 dnia: Lipca 21, 2011, 23:45:42 »
Co więcej T-50-3 na pewno nie zostanie oblatany w 2011
A skąd ten "news"?
Nie da się ukryć, że program PAK FA zaczyna notować opóźnienia...
a to
oczywiście fałszywe uproszczenie.
...współczesne programy rozwoju samolotów bojowych praktycznie zawsze mają opóźnienia idące nawet w latach. Na razie to co ewentualnie dzieje się z T-50 to tzw. "pikuś".

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #141 dnia: Lipca 23, 2011, 21:46:00 »
Przy okazji - jeszcze Su-30M2 n/b 40.

http://img192.imageshack.us/img192/1959/40bg.jpg

Ten sam egzemplarz, ale jako niebieska 40. Zdjęcie zrobione 2011.07.21 najprawdopodobniej nad lotniskiem Центральная Угловая - Владивосток.

http://www.flickr.com/photos/57232732@N05/5960493975/in/photostream
i tu http://www.avsim.su/forum/topic/115366-spotting-v-aeroportu-knevichi-gvladivostoka/page__st__340 (odpowiedź #349 )

W takim razie jest tak, że wersje te (dokładnie sztuk 4) zostały rozesłane do różnych baz. Tak jak pisał John (post #106) 2 egzemplarze Su-30M2 10 i 30 stacjonują w bazie Krymsku (6972. Baza Lotnicza) a ta 40 znalazł się w Centralnaja Ugłowaja (6987.Baza Lotnicza). Ciekawe gdzie jest 20?
« Ostatnia zmiana: Lipca 27, 2011, 12:43:56 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #142 dnia: Lipca 28, 2011, 18:51:13 »
(...) Ciekawe gdzie jest 20?

Sobie znalazłem (zresztą miałem tę informację). Ta Su-30M2 20 stacjonuje najprawdopodobniej w Dzemgi - Komsomolsk nad Amurem (6989. Baza lotnicza).
http://forums.airforce.ru/showthread.php?p=71703#post71703 (#951, #951, #974, #977, #992)
Zdjęcia pochodzą z lutego i marca 2011.


http://forums.airforce.ru/attachment.php?attachmentid=29801&d=1298601586


http://forums.airforce.ru/attachment.php?attachmentid=30133&d=1299717042


http://forums.airforce.ru/attachment.php?attachmentid=30213&d=1300064603


http://forums.airforce.ru/attachment.php?attachmentid=30168&d=1299859881

Tak na marginesie nowych zakupów suczek (Su-30M2, Su-30SM, Su-27SM3) dla Rosji wywiązała się debata na jednym z rosyjskich forów ED Forums http://forums.eagle.ru/forumdisplay.php?f=85 o sensowność tych wydatków. Wesje te nie będą nawzajem się uzupełniały w wykonywaniu różnych zadań (jak np. Su-27<-->MiG-29<-->Su-25 czy też F-15<-->F-16<-->A-10) a raczej będą się dublowały. Pojawią się różne typy maszyn do niemal tych samych celów. Szczególnie dużo miejsca w tych dyskusjach zajęło porównanie Su-34 do Su-30. Faktycznie zastanawiające są te zakupy skoro w produkcji jest Su-34 a w przygotowaniu jest Su-35S i trwają prace nad T-50. Nie jestem przy tym żadnym specjalistą żeby przeprowadzać jakiekolwiek analizy i wyciągać jedynie słuszne wnioski (nie znam się poprostu). Czytałem post Johna #134 i generalnie zgadzam się, ale wprowadzanie różnych typów w tym samym czasie to trochę dziwne (a z drugiej strony to są ich pieniądze więc mogą sobie kupować co chcą :003:) Zakupy te mogą być też tzw. interwencyjne (dla utrzymania produkcji zakładów). Wg. mnie to trochę tak jakby amerykanie zaczęli kupować nowe F-16 czy też F-15 (wiem, że to uproszczenie bo np. F-22 jest już w służbie a T-50 dopiero zaczął latać).
Przydałoby się przy okazji się porównanie wersji Su-30SM do Su-30M2.

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=40102
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=77150
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=57885&highlight=%D1%F3-30%CC2
http://forums.eagle.ru/showthread.php?s=9feae289d444df3803c6ff1470ed46ac&t=63419

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #143 dnia: Lipca 29, 2011, 19:15:17 »
Być może podzielili jakoś maszyny między bazy - dwie na Daleki Wschód a dwie do Krymska. W sumie więcej niż paru sztuk nie potrzeba - przy większej ilości maszyn jednomiejscowych.

Przyznam że nie bardzo chciało mi się wgłębić w dyskusję którą przytoczyłeś i przejrzałem ją dość pobieżnie ale prawdę powiedziawszy nie za bardzo rozumiem przytaczanej tam argumentacji.

Dość powiedzieć że pisanie że Su-27SM, Su-27SM3 czy Su-30M2, skończywszy na eksportowych Su-30MKK, Su-27SKM czy Su-30MK2 to skrajnie różne samoloty jest nieprawdą - niech im już tam będzie że ich zadania się pokrywają (w sporym zakresie w zasadzie tak jest). Przecież - oprócz tego że producentem ich wersji zmodernizowanych czy nowo-wyprodukowanych jest KnAAPO to baza elementowa tych samolotów oraz oprogramowanie pochodzi przecież również od tych samych dostawców i jest integrowana przez przedsiębiorstwo RBKB "Rammienskoje", przy zastosowaniu m.in. radiolokatorów N001W, N001WE i N001WEP (te dwa ostatnie na eksport) z procesorem sygnałowym (DSP) Bagiet 55.04.06 (C.400) firmy Korund komputerem danych danych (DRP) BCWM-486-6 przedsiębiorstwa OAO "Elara", zintegrowanym systemem samoobrony L-175/L-175M Chibiny, nieobecnego zresztą na wersjach "komercyjnych".

Wyposażenie kabin również jest bardzo podobne - na czele z wyświetlaczami MFI-10-6M, IŁS i wieloma innymi elementami, z bardzo podobnym oprogramowaniem i symboliką. Zresztą wiele z wymienionych elementów stosuje się np. na MiGu-29SMT. Oczywiście że są elementy różniące te samoloty (np. Su-30M2/MK2 ma nieco większy zakres przenoszonego uzbrojenia powietrze-ziemia, np. rakiety H-59 i H-59M). Nie są to jednak samoloty aż tak bardzo się różniące - przynajmniej w kwestii szkolenia i zastosowania bojowego ale i w kwestiach eksploatacyjnych i systemów pokładowych są w wielu elementach komplementarne. To akurat jest cecha rosyjskiego sprzętu latającego.

A to że maszyny różnią się trochę literkami to nie musi być od razu powód do paniki.

Poza tym zakup tuzina Su-27SM3 nie jest taki zły pod kwestiami eksploatacyjnymi - jako że samoloty są nowe i mają znaczny zapas resursu względem maszyn na bieżąco remontowanych i modernizowanych. Jest to więc dodatkowy plus.

Oczywiście samoloty Su-35S i Su-34 są przedstawicielami kolejnej generacji sprzętu. Może inaczej - są to znacznie bardziej radykalne rozwinięcia. Tym niemniej w przeciągu powiedzmy 3-4 lat (w zasadzie po części już obecnie) będziemy mieli do czynienia z samolotami z trzech takich "pokoleń":

1) Su-35S i Su-34
2) Su-27SM, Su-27SM3 i Su-30M2
3) Starsze Su-27P/S oraz Su-27UB

Przy czym moim zdaniem najbardziej z tej rodzinki akurat odstaje Su-34 który jest kompletnie od innego producenta i ma znacznie różniące się wyposażenie (aczkolwiek następne produkowane egzemplarze mogą mieć sporo cech wspólnych z Su-35S, np. nowy agregat WSU ТА14-130-28 firmy NPP "Aerosila").

Natomiast dyskusję nt. Su-30SM dostarczanego (mającego być dostarczanego) przez NPK "Irkut" i ew. porównania uważam na obecnym etapie za czyste spekulacje bo tak naprawdę nie wiadomo co to jest. Zakładają że niby co - będzie miał to co Su-30MKI, na przykład radiolokator N010M "Bars" - defacto technologia odrzucona swego czasu przy badaniach nad docelowym produktem N010M na T-10M-12 i kierowana odtąd wyłącznie na eksport (po czym podjęto prace nad jego następcą czyli współczesnym N035 "Irbis")? Przecież to wróżenie z fusów. Ale jakoś wątpię aby wracali do produktów firmy 'Russkaja Awionika" itp...

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #144 dnia: Sierpnia 15, 2011, 12:37:47 »
Pierwszy antek tj. An-140 dla WWS:


Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #145 dnia: Sierpnia 15, 2011, 13:17:37 »
Ujęcie w locie
http://russianplanes.net/images/to52000/051474.jpg
Pierwszy z 9 zamówionych w ramach programu modernizacji sił zbrojnych do 2020. Przy czym moim zdaniem ten samolot w roli lekkiej maszyny transportowej dla WWS to nieporozumienie.

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #146 dnia: Sierpnia 18, 2011, 15:16:00 »
Potwierdzenie na dostawę 40 sztuk Su-30SM (od Irkuta) dla Rosji: 28 egz. dla sił powietrznych (+ ewentualnie jeszcze 12 egz.) i 12 egz. dla marynarki. Produkcja seryjna ma ruszyć od 2013 roku.
http://lenta.ru/news/2011/08/18/su30sm/

W przypadku MiG-29K/KUB ministerstwo obrony odłożyło podpisanie kontraktu na zakup 24 sztuk dla rosyjskiej marynarki.
http://www.lenta.ru/news/2011/08/17/airshow/

Czesio

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #147 dnia: Sierpnia 18, 2011, 15:22:09 »
Wygląda na to, że Rosyjski MON chce wymusić niższą cenę samolotów MiG-29K/KUB.

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #148 dnia: Października 28, 2011, 19:42:41 »
WWS FR wzbogaciły się 25 października o 2 nowe Mi-26.

http://www.rostvertolplc.ru/additional/news-index/news/Mi-26.html


John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #149 dnia: Listopada 02, 2011, 10:22:45 »
Na dniach przyjęto również na uzbrojenie pierwszy zmodernizowany A-50 DRŁO.

Filmik, jeszcze z zakładów TANKT w Tarangogu:
http://www.youtube.com/watch?v=S5CF-nK4-PQ