Autor Wątek: Siły Powietrzne Indii  (Przeczytany 36177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Siły Powietrzne Indii
« dnia: Marca 15, 2008, 18:15:31 »
Indyjskie MiG-29
Indie jako pierwsze (po ZSRR) otrzymały MiG-29. W 1984 złożono zamówienie a w kolejnych latach dostarczono 44 maszyny. Dziś Indie posiadają 66 MiG-29 (min. w 1996 dostarczono 8 MiG-29S i 2 MiG-29UB). Samoloty są na wyposażeniu dywizjonów 28, 47 i 223 (wszystkie bazują w rejonie granicy z Pakistanem). W 1998 zakłady HAL zmodernizowały indyjskie MiGi (nie wiadomo ile maszyn, wszystkie?), dostosowując je do przenoszenia pocisków R-77, oraz R-27ER i R-27T/ET (ciekawe, czy można by tak zmodernizować rosyjskie MiG-29, tak by nikt o tym nie wiedział? Z zewntątrz jest to niewidoczna modernizacja, wymienia się tylko komputer i ucyfrawia niektóre bloki N-019  :004:). Samoloty otrzymały także indyjskie RWR Tarang. Urządzenie to indyjska myśl techniczna (choć nie wykluczone, że powstało przy pomocy Izraela). Jest montowane w MiG-21 Bizon, MiG-27, Jaguar oraz Su-30MKI i MiG-29 KUB. Zostało lepiej przystosowane do pracy w środowisku chińskich i pakistańskich stacji rlok.

Po lewej stronie HUD widać ekran RWR Tarang



RWR Tarang

http://images14.fotosik.pl/72/56a503f43583d4c7.jpg

7 marca 2008 podpisano umowę o medernizacji wszytskich indyjskich MiG-29 do standardu SMT. Samoloty otrzymają min. radar Żuk, oraz silniki RD-33 3 serii z systemem FADEC.

http://www.altair.h2.pl/start-907

Cytuj
RSK MiG zmodernizuje myśliwce Indii

Wczoraj ministerstwo obrony Indii podpisało z RSK MiG umowę o modernizacji 69 myśliwców MiG-29. Wartość kontraktu wynosi ok. 960 mln USD (38,4 mld rupii).

Umowa została podpisana w Moskwie. Zakłada, że 30% jej wartości zostanie reinwestowane w Indiach. W ramach offsetu powstanie tam centrum serwisowe radiolokatorów i ośrodek treningowy wyposażony w symulatory najnowszej generacji.

Zakupione w połowie lat 1980. myśliwce 5 eskadr indyjskich wojsk lotniczych (każda po 12-18 maszyn) zostaną przebudowane na samoloty wielozadaniowe. Modernizacja ma przedłużyć okres eksploatacji indyjskich MiGów-29 do 40 lat (obecnie 25) lub 3500 godzin lotu (obecnie 2500). Wymieniona zostanie awionika, w tym komputer pokładowy i system kierowania ogniem. W samolotach będą montowane radiolokatory typu Żuk. Część komponentów dostarczą przedsiębiorstwa izraelskie i indyjskie, w tym Hindustan Aeronautics Ltd i Bharat Dynamics Ltd.

Uzbrojenie zmodernizowanych samolotów zostanie uzupełnione o pociski rakietowe klasy powietrze-powietrze dalekiego zasięgu oraz broń kierowaną do atakowania celów naziemnych. Silniki zostaną wymienione na RD-33 serii 3 z cyfrowym sterowaniem. Technologia ich produkcji ma zostać przekazana przedsiębiorstwom indyjskim.

Pierwsze 6 samolotów zostanie zmodernizowanych w Rosji. Pozostałe będą przebudowywane w bazie remontowej IAF Ozar w Nashik w ramach umowy z Hindustan Aeronautics Ltd.

Ja widać na zdjęciach, w Indiach kobiety dość często wystepują w roli kierowców MiGów :)

Autor zdjęć, Husain:






Indyjskie MiG-29 w swoim środowisku naturalnym.









« Ostatnia zmiana: Marca 16, 2008, 08:49:52 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 21, 2008, 17:31:47 »
MiG-27 z silnikiem AL-31F (napęd Su-27). Pierwszy lot wykonał w styczniu 2008. Rosjanie chcą zainteresować modernizacją Indyjskie Siły Powietrzne.
Niedawno maszyna znowu wykonała lot, tym razem już w nowym malowaniu (indyjskim).

http://pilot.strizhi.info/2008/03/21/5256





Tutaj więcej o modernizacji:

http://www.airfleet.ru/index.php?staid=1001028
http://mdb.cast.ru/mdb/6-2002/di/cedm/
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 26, 2009, 21:36:16 »
Najnowszy kokpit Tejasa plus parę zdjęć, w tym wersji dwumiejscowej, której oblot jest planowany w tym roku.











"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 26, 2009, 21:52:21 »
O! Indyjski Gripen  :004:

Nie orientujecie się Kuschu jak stoi sprawa z modernizacją MiGów-29?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 26, 2009, 22:11:27 »
Sześć maszyn poleciało do Rosji, gdzie przechodzą modernizację, mają wrócić w 2010, reszta maszyn będzie modernizowana w indyjskich zakładach remontowych. Przy okazji wykrycia wad strukturalnych w rosyjskich MiG-29, taki sam przegląd maszyn indyjskich wykazał, że myśliwce MiG-29 indyjskich wojsk lotniczych nie wykazują podobnych wad, prawdopodobnie dlatego, że pochodziły z innych serii produkcyjnych.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 05, 2009, 21:31:21 »
Zdjęcia z przylotu indyjskiego Phalcona do Indii, które miało miejsce 25 maja br. Maszyna stacjonuje w bazie Agra, gdzie docelowo trafią wszystkie zamówione Ił-76 Phalcon.









"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Czesio

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 05, 2009, 22:05:15 »
Cytuj
(ciekawe, czy można by tak zmodernizować rosyjskie MiG-29, tak by nikt o tym nie wiedział? Z zewnątrz jest to niewidoczna modernizacja, wymienia się tylko komputer i ucyfrawia niektóre bloki N-019  )
A mi się wydawało, że wszystkie bloki N-019 są już cyfrowe...przynajmniej tak mnie zapewniał pewien inżynier na zeszłotygodniowej wystawie w Bydgoszczy. Na kilku zdjęciach widać chmury pyłu i pagórki gruzu skalnego - istne FODowisko. W życiu nie widziałem takiego syfu na lotnisku! Zapewne to jedna z przyczyn załatwienia sporej liczby silników RD-33 przez Hindusów.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 05, 2009, 22:15:20 »
Kuschowi zapewne chodziło o zwiększenie możliwości obliczeniowych kompleksu N-019 'Rubin' oraz jednocześnie poprzez wymianę KNP oraz niektórych bloków elektronicznych (m.in. procesora centralnego C100-1 z architekturą opracowaną przez przedsiębiorstwo POISK na nowszy - C101M-1), tym samym w rezultacie przeprowadzając rozbudowę do standardu N-019M 'Topaz'. W tym konkretnym wypadku prawie wszystkie indyjskie 29' dostały radiolokator N-019ME - eksportowy wariant tego urządzenia.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 12, 2009, 01:32:46 »
Taki ciekawy nius:

http://www.forceindia.net/specialfeaturereport4.aspx

Generalnie chodzi o to że Indie wzorem F-15SE "Silent Eagle" planują swoim Su-30MKI wydatnie zmniejszyć skuteczną powierzchnię odbicia. Mowa jest również o dalszym rozwoju przez biuro biurze NIIP Tichmirowa radiolokatora N-011M Rev.3  "Bars" - końcowym etapem ma być zamiana anteny z pasywnym elektronicznym skanowaniem fazowym na antenę z ze skanowaniem aktywnym.

Cytuj
After the F-15 Silent Eagle it’s time for Su-30MKI to disapear out of the radar.

The pre-planned product improvement roadmap for the Su-30MKI continues to make steady progress, with two Indian Air Force (IAF) Su-30MKIs, delivered in mid-2002, being dispatched to United Aircraft Corp (UAC) of Russia’s Irkutsk-based facility (IRKUT Corp) where both airframes will be strengthened and refurbished, and their navigation-and-attack system will be upgraded in order to arm the aircraft with the BrahMos supersonic air-launched cruise missile for both maritime strike and ground attack. Thus, while all structural and electrical work will be undertaken at Irkutsk, the Tikhomirov-NIIP will upgrade the Su-30MKI’s existing NO-11M ‘Bars’ passive phased-array radar’s performance and operating modes by incorporating a radar target extraction LRU. Once all this has been done, the two upgraded Su-30MKIs will be flown back to India to begin the weapons qualification test-firings, which will be jointly conducted by BrahMos Aerospace and the IAF.

And come 2014, UAC, together with Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) will begin upgrading the first 100 IAF Su-30MKIs by modifying their airframes to make them stealthy, converting the existing ‘Bars’ into an active phased-array radar, enhancing the situational awareness by incorporating active electronically scanned transmit/receive arrays on the aircraft’s wings, and beefing up the defensive-aids suite by installing a combined radar/laser warning system and a missile approach warning system. Tikhomirov-NIIP had by last November begun laboratory-level tests of a ‘Bars’, which was fitted with an AESA array made up of X-band transmit/receive modules built by Istok JSC.

Smart skin also know as Artificial neural membrane refers to a new class of functional structure developed through research adaptive and evolutionary neural networks and programmable materials. The greatest interest in ANM structures surround their potential as open architecture environments for the integration of microscale and nanoscale devices. Artificial neural membrane technology development has been funded by the NASA Institute for Advanced Concepts, for application to quasi-steady state flapping wing flight. Currently Aerospace Research Systems, Inc. the agency that pioneered work in developing artificial neurons for use in control of multifunctional smart structures is applying the technology to reusable launch vehicles. Other applications include biotechnology processes, morphing aircraft and spacecraft, adaptive wind generators, and artificial organs. Recent research also indicates that ANM systems may provide the first truly automated intentional or conceptual programming environment.

Since then, another two ‘Bars’ radars have been modified as part of the R&D phase, which will last until 2012, and will be followed by flight qualification a year later. Incidentally, Tikhomirov-NIIP has also developed the Irbis-E passive phased-array radar for the Su-35BM and will soon begin work on modifying the Irbis-E into an active phased-array radar, which will go on board the Fifth Generation Fighter Aircraft (FGFA) that will be co-developed by UAC and HAL. In addition, both UAC and Tikhomirov-NIIP have come together to develop the ‘smart skin’ concept under which an AESA array’s transmit/receive modules can be placed anywhere on board the Su-30MKI to generate the relevant radiation field required for achieving more than 180-degree field-of-view.

http://www.forceindia.net/specialfeaturereport4.aspx

Radzę nie sugerować się zdjęciem przy artykule. Raz że nie jest to Su-30MKI, a dwa - to najprawdopodobniej tylko fotomontaż ilustrujący samą koncepcję.
« Ostatnia zmiana: Lipca 12, 2009, 01:39:21 wysłana przez John Cool »

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 12, 2009, 14:50:09 »
Skoro już temat odkopany  tu taka ciekawostka



Pozdrawiam

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 12, 2009, 14:53:19 »
No cóż, Indie były jednym z niewielu zagranicznych użytkowników TS-11 Iskra, w 1975 roku podpisując kontrakt handlowy na dostawę ponad 50 samolotów tego typu do tego kraju :)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 12, 2009, 14:59:03 »
Jedynym. Reszta to prywatny import pojedynczych sztuk z demobilu.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 12, 2009, 15:41:23 »
Janku, a kojarzysz jak przebiegała służba Iskierek w Indiach?
Ile się ostało, ile jeszcze lata? (jeśli w ogóle lataja).


John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 12, 2009, 16:00:57 »
Z tego co wiem ostatnie wycofali z eksploatacji w grudniu 2004 roku. Poza tym z tego co się orientuję generalnie piloci indyjscy mieli na ich temat bardzo dobrą, wręcz entuzjastyczną opinię, co w świetle eksploatacji innych polskich konstrukcji lotniczych w ogóle na świecie (np. W-3 Sokół) jest na pewno warte odnotowania.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 12, 2009, 18:13:36 »
Jakiś czas temu w Lotnictwie było bodajże o W-3 w lotnictwie morskim Meksyku.


----edit----
źle, Mi-2 z WSK PZL-Świdnik
« Ostatnia zmiana: Lipca 12, 2009, 18:20:18 wysłana przez Syringe »