Autor Wątek: MiG-15 / MiG-17 Bear Studios  (Przeczytany 34559 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

37Darek

  • Gość
Odp: MiG-17
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 15, 2008, 11:22:30 »
Razorblade1967 na forum BS jest pach zmieniający szyby na przeźroczyste, chyba o to chodzi tobie. Nie pamiętam dokładnie w którym poście, zerknij tu http://www.simforums.com/forums/forum_topics.asp?FID=17 A powiedzcie mi jak zaradziliście otwieraniu i zamykaniu klap i podwozia w MIG 15. Zrobiłem jak napisali na forum i okazało się, że owszem działa ale nie za każdym razem i on line nie latałem nim. Mój system Vista 64bit

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 15, 2008, 20:46:02 »

Jednak w Mig-u-17 zdarzają się czasem małe "babolki".
Raz zdarzyło mi się, że w kabinie nie było pilota, okazało się, że pilot "podróźował" razem z fotelem jakieś 15 metrów nad samolotem  :002:
Są też dziwne problemy z zamykaniem owiewki. Po otwarciu i próbie zamknięcia owiewka jest nadal otwarta mimo komuikatu o zamknięciu - zamyka się dopiero po ruszeniu samolotu z miejsca.
Ogólnie jednak wszystko w miarę gra :)
 

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 16, 2008, 00:44:45 »
A powiedzcie mi jak zaradziliście otwieraniu i zamykaniu klap i podwozia w MIG 15.

Nie wiem jakie rozwiązania są na tamtym forum, ale ja to zrobiłem tak:

W pliku aircraft.cfg ...

1. w części [contact_points]:

gear_system_type=1 zamień na gear_system_type=0

2. w części [FLAPS.0]:

system_type=1 zamień na system_type=0

I nie pytaj dlaczego - bo ja do tego dochodziłem metodą prób i błędów - ale podwozie i klapy chodzą  :001:

37Darek

  • Gość
Odp: MiG-17
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 16, 2008, 01:35:05 »
Razorblade1967 dziękuję bardzo.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 16, 2008, 14:28:21 »
Czy ktoś może potwierdzić, że Mig-15 też będzie działał?

MiG-15 w wersji SP2 (dzięki za link Darek - przeoczyłem tą poprawkę) działa prawidłowo z FSX Acc/SP2 (z Vistą też).

Jedyne co poprawiłem to kwestia podwozia i klap tak jak to napisałem w poprzednim poście. Teraz działa bez zarzutu (dla przykładu LiM-2R):




Celownik jest przezroczysty dużo lepszy niż w MiG-15 gdzie praktycznie z tego co widziałem na screenach nic przez niego nie było widac.

Tak ale to było przed poprawkami - w tej chwili (MiG-15 SP2 - http://www.flight1.com/products.asp?product=MiG-15) celownik jest równie przeźroczysty jak w MiG-17



Co do radaru to jeszcze nic nie namierzałem, ale da się go włączyć i uruchomić...

Dzisiaj trochę polatałem Lim-5P i potrenowałem ten radar, nie wiem co prawda na ile jest on zgodny z realem (nie widziałem włączonego ekranu radaru RP-5 bo taki chyba powinien tam być), ale zobrazowanie jest OK.




Zabawnym dodatkiem w MiG-17 jest imitacja strzelania z działek i npr



Można sobie postrzelać do AI






Jeszcze trochę i może CFS4  :004: - z automatycznym powrotem do dawnego dobrego zwyczaju kompatybilności FS i CFS.  :002:

Mnie tam nawet literki MiG i szachownice nie są w stanie przekonać do zakupu, bo kokpit jest moim zdaniem po prostu brzydki.

Faktycznie VC w MiG-15 i MiG-17 nie jest za ciekawy i daleko do takich produkcji jak Shockwave/A2A, ale też nie jest to absolutnie denny poziom Alphasim. Moim skromnym zdaniem te MiG-i za to latają dość dobrze. Trochę to jak dodatki IRIS - w T-6 i PC-9 też nie najlepsza grafika kokpitu, ale walory lotne to niwelują. Za to do zakupu MiG-ów zachęca niska cena 29,90 USD za model. Ja w każdym razie sie skusiłem zarówno na MiG-15 jak i na MiG-17.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2008, 14:33:52 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 16, 2008, 18:07:21 »
Dzisiaj trochę polatałem Lim-5P i potrenowałem ten radar, nie wiem co prawda na ile jest on zgodny z realem (nie widziałem włączonego ekranu radaru RP-5 bo taki chyba powinien tam być), ale zobrazowanie jest OK.

Mam w jednej staaarej książce ilustrację pokazującą ekran stacji RP-2 w zakresie obserwacji i jest bardzo podobny do tego na screenach. Nawet jeśli autorzy coś pomieszali albo zgadywali, to nie jest to zupełne SF.

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: MiG-17
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 16, 2008, 18:29:54 »
...Trochę to jak dodatki IRIS - w T-6 i PC-9 też nie najlepsza grafika kokpitu, ale walory lotne to niwelują....
Nie mogę się z Tobą zgodzić Razor. Przeglądałem dzisiaj zrzuty plików AIR obu modeli IRIS i muszę powiedzieć, że nie można ich aż tak wychwalać za jakość modelu lotu. Nie dość że jeden od drugiego niemal się nie różnią do tego zostały wykonane w programiku AirWrench (którego licencja nawet nie pozwala na tworzenie płatnych dodatków), więc są bardzo uproszczone. Większość tabel z momentami jest wyzerowana, do tego zastosowali ciekawy "hack": żeby uzyskać taką dobrą stabilność maszyn ustawili pozycję stateczników na kilka metrów za samolotem (tak jakby samolot miał znacznie dłuższy ogon). Dzięki temu maszyny latają bardzo stabilnie i sprawiają wrażenie poprawnych. ;)
Zaczynam trochę dłubać w FM do FSX, ale moje dotychczasowe spostrzeżenia nie są zbyt optymistyczne.
Wracając do maszyn IRIS, możesz sprawdzić sam wprowadzając maszynę w korek na wznoszeniu i ściągając silnik do zera trzymać go w korku. Samolot będzie "spadał do góry".  :021: Ale to akurat przypadłość chyba wszystkich samolotów w FSX.
DCS/FSX/AC/pCARS

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 16, 2008, 19:10:58 »
Mam w jednej staaarej książce ilustrację pokazującą ekran stacji RP-2 w zakresie obserwacji i jest bardzo podobny do tego na screenach. Nawet jeśli autorzy coś pomieszali albo zgadywali, to nie jest to zupełne SF.

A mógłbyś wrzucić skan tego ekranu i opisu jeśli jest?

Przeglądałem dzisiaj zrzuty plików AIR obu modeli IRIS i muszę powiedzieć, że nie można ich aż tak wychwalać za jakość modelu lotu. [...] Zaczynam trochę dłubać w FM do FSX, ale moje dotychczasowe spostrzeżenia nie są zbyt optymistyczne.

Zdaję sobie sprawę z ograniczeń FSX, trudno jednak w każdym zdaniu gdzie piszemy na temat FM jakiegoś dodatku do tej gry dodawać "jak na ograniczenia FSX", "jak na grę komputerową" czy podobnie. Tak jak ten wspomniany korkociąg - dotyczy wszystkiego co lata w FSX.

Co do wspomnianych maszyn IRIS i bohaterów tego wątku czyli MiG-ów BearStudio to moje odczucia jako gracza są pozytywne. Nie wiem jak to zrobiono, jakim programem się posługiwano i jakich kombinacji użyto, ale efekt w grze na tle innych jest niezły. Cały czas zdaje sobie sprawę z tego, że to tylko gra komputerowa służąca tylko i wyłącznie zabawie.

Jakie mamy płatne dodatki do FSX? Mamy Shockwave/A2A, który jest I ligą i wypuszcza bardzo mało, ale dodatki o dopracowanej grafice i FM (wg mnie są poza konkurencją), a na drugim biegunie mamy Alphasim wydający masowo chłam o tandetnej grafice i FM, który mnie po prostu odrzuca (choć ostatnio jakby światełko w tunelu).

Pomiędzy nimi są firmy takie jak IRIS, BearStudio, JustFlight, RealAir itp. wydające dodatki przeciętne, ale przyjemne w odbiorze. Zarówno T-6/PC-9 od IRIS jak i MiG'ami do BearStudio "lata" się w FSX przyjemnie choć graficznie mają pewne niedostatki. Nie miał bym nic przeciwko rozszerzaniu kolekcji MiG-ów BearStudio (MiG-21 to było by to...) oraz powstawaniu nowych maszyn szkolnych IRIS (niechby sobie latały podobnie) - szczególnie, że cena jest niewygórowana.

PS. A MiG-i z linii 15, 17, 19, 21 (szczególnie właśnie 15 i 17) są po prostu piękne i tyle ...  :002:
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2008, 19:41:08 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 16, 2008, 19:56:31 »
Cytuj
Alphasim wydający masowo chłam o tandetnej grafice i FM, który mnie po prostu odrzuca (choć ostatnio jakby światełko w tunelu).
Grafika u Alphasimu jest nie najgorsza, zwłaszcza w nowszych produktach (choć VC nadal nie wychodzą im rewelacyjnie) - jednak ich podejście do modelowania systemów i zasłanianie się ograniczeniami FSa (brak dźwięku włączania silnika w Blackhawku to ograniczenie FSa... jasne) sprawia, że absolutnie nie warto wydawać na nie pieniędzy. Choć muszę przyznać, że jeden produkt im się udał, lubię Enterprise'a Alphasimu :)
Cytuj
Pomiędzy nimi są firmy takie jak IRIS, BearStudio, JustFlight, RealAir itp. wydające dodatki przeciętne, ale przyjemne w odbiorze.
JustFlight w większości wydaje wersje pudełkowe innych producentów, własnych dodatków robi dosyć mało. Ja RealAir postawiłbym w pierwszej lidze, zaraz po A2A - ich produkty były chyba pierwszymi, które oferowały 3D gauges, możliwość zmiany konfiguracji VC czy  uszkodzenia silnika ;)

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 16, 2008, 20:45:30 »
Proszę bardzo:



Odp: MiG-17
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 16, 2008, 23:37:05 »
Proszę bardzo

Dzięki - widać, że jak na grę komputerową (i to nie "bojową") to odwzorowanie wskaźnika jest całkiem znośne - choć są odstępstwa od oryginalnego zobrazowania.







@ LMP - Właśnie się zorientowałem  :icon_redface:, że mam tą "starą książkę" - BSP nr 34 "Samoloty MiG"  :001:

Grafika u Alphasimu jest nie najgorsza, zwłaszcza w nowszych produktach (choć VC nadal nie wychodzą im rewelacyjnie)

Zauważ, że właśnie o VC rozmawiamy - a to w Alphasim jest gorzej jak kiepskie, nie wiem jak inni, ale ja na te "zegary" patrzeć nie mogę - okropne są. Choć "światełko w tunelu" to ich Ka-50, na który się skusiłem z premedytacją (wiem, że Alphasyf to chłam), bo po prostu mam subiektywny sentyment do tej maszyny.

Ja RealAir postawiłbym w pierwszej lidze, zaraz po A2A - ich produkty były chyba pierwszymi, które oferowały 3D gauges, możliwość zmiany konfiguracji VC czy  uszkodzenia silnika ;)

Owszem dodatki Real Air są dobrej jakości - mam w sumie tylko dwa Spitfire i SF-260, jednak nie dorównuje moim zdaniem Shockwave/A2A (szczególnie produkcji typowo pod FSX czyli np. P-40, B-17 i B377 choć i Spitfire Shockwave uważam za nieco lepszy).

Nie chodziło mi jednak o ranking firm (to nie ten temat) tylko o zwrócenie uwagi, że mamy produkty bardzo wysokiej klasy jak np. P-40, B-17, B377, Hughes H1B produkty jakości bardzo niskiej czyli w zasadzie wszystko od Alphasim oraz produkty średnie właśnie wspomniany IRIS czy omawiane w tym wątku BS - w których znajdzie się coś ciekawego i pozytywnego, dla kogoś komu podoba dana klasa lub typ maszyn.

A konkluzja tego małego OT jest taka - że każdy patrzy na dodatek subiektywnie. Jak mnie się podobają MiG-15 i MiG-17 to będę starał się szukać czegoś pozytywnego w dodatkach na ten temat i będę się dobrze bawił, podobnie z samolotami klasy śmigłowa maszyna szkolna - bo po prostu lubię ta klasę samolotów. Ktoś kto lubi "Spita" czy Bf-109 będzie szukał pozytywów w dodatkach tych maszyn - pod warunkiem, że ich jakość będzie choć trochę lepsza niż Alphasim. :002:

W każdym razie dzięki dodatkom MiG-ów BS mamy ładny zestaw samolotów używanych i produkowanych w Polsce - taki swojski klimat. :001:

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 17, 2008, 00:14:42 »
Fajne screeny. Mógłbyś opisać co się dzieje?

Ta długa pozioma kreska z przecinającą ją krótszą pionową to powinien być cel. Ale co z czerwonym (na pierwszym screenie) i żółtym prostokątem (na pozostałych)?

Muszę przyznać, że kusi mnie ten MiG ;).

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 17, 2008, 05:06:12 »
Mógłbyś opisać co się dzieje?

Ta długa pozioma kreska z przecinającą ją krótszą pionową to powinien być cel. Ale co z czerwonym (na pierwszym screenie) i żółtym prostokątem (na pozostałych)?

No właśnie są różnice z celownikiem RP-2 przedstawionym na str 176 BSP nr 34, a tym z dodatku BS. Nie wiem czy informacje w książce są niedokładne (nie zdziwiłbym się BSP miały różny bardzo poziom) czy twórcy dodatku pozwolili sobie na dowolność.

W każdym razie w grze ta pozioma kreska z krótszą pionową to tylko wskaźnik wysokości celu:
- pionowa do góry - cel powyżej
- pionowa w dół - cel poniżej
- gdy cel jest na podobnej wysokości - znaczek przyjmuje kształt spłaszczonego krzyża

Ponadto samo położenie znaczka nic nie określa - odległość i kąt do celu wskazują dwie małe strzałki w formie trójkąta - po lewej i u dołu.

Natomiast wykryte przez stacje cele mają postać kwadratów ze śladem w postaci kropek - przy czym czerwony to cel wybrany.



Tak to wygląda na schemacie:

1. Cel z prawej i powyżej



2. Cel z lewej i poniżej



3. Cel na wprost na podobnej wysokości



Wskaźnik sztucznego horyzontu, prostokąt przechwycenia i linia "martwej strefy" pocisków rakietowych - są takie jak na rysunku w książce.

I kilka fotek z dzisiejszych nocnych łowów na Lim-5P w rejonie EPBY:

Start i nocny lot w poszukiwaniu celu - pogoda dzisiaj nieciekawa, ale trudno służba, nie drużba...



... wykrycie celu i pościg - wcale to niełatwe zważywszy na prędkości MiG-17 ...



... próba porozumienia i zmuszenia pilota maszyny pasażerskiej do lądowania ...



... brak reakcji czyli odejście na odległość strzałów i wykonanie "wyroku" - dalej musi zadziałać wyobraźnia bo broń w FSX to tylko efekt wizualny.



Lot wykonany, "raport" napisany to można iść spać ...  :003:
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2008, 08:42:13 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 17, 2008, 12:33:29 »
Zauważ, że właśnie o VC rozmawiamy - a to w Alphasim jest gorzej jak kiepskie, nie wiem jak inni, ale ja na te "zegary" patrzeć nie mogę - okropne są. Choć "światełko w tunelu" to ich Ka-50, na który się skusiłem z premedytacją (wiem, że Alphasyf to chłam), bo po prostu mam subiektywny sentyment do tej maszyny.
Ostatnio VC u Alphasimu nieco podniosły swój poziom - po tragicznych Tornado i C170 te z Blackhawka i Ka-50 wyglądają całkiem nieźle (oczywiście oceniam jedynie po tym, co widać na screenach). Zegary u Alphasimu to również śmieszna sprawa - kiedyś mieli jeden zestaw analogowych, MFD itd. i walili je do każdego samolotu. Teraz w kilku dodatkach zastosowali 3d gauges, więc może kiedyś coś z tego będzie :)
Cytuj
Nie chodziło mi jednak o ranking firm (to nie ten temat) tylko o zwrócenie uwagi, że mamy produkty bardzo wysokiej klasy jak np. P-40, B-17, B377, Hughes H1B produkty jakości bardzo niskiej czyli w zasadzie wszystko od Alphasim oraz produkty średnie właśnie wspomniany IRIS czy omawiane w tym wątku BS - w których znajdzie się coś ciekawego i pozytywnego, dla kogoś komu podoba dana klasa lub typ maszyn.

A konkluzja tego małego OT jest taka - że każdy patrzy na dodatek subiektywnie. Jak mnie się podobają MiG-15 i MiG-17 to będę starał się szukać czegoś pozytywnego w dodatkach na ten temat i będę się dobrze bawił, podobnie z samolotami klasy śmigłowa maszyna szkolna - bo po prostu lubię ta klasę samolotów. Ktoś kto lubi "Spita" czy Bf-109 będzie szukał pozytywów w dodatkach tych maszyn - pod warunkiem, że ich jakość będzie choć trochę lepsza niż Alphasim. :002:
To właśnie urok FSa, każdy znajdzie coś dla siebie, nawet za darmo ;) Inną ciekawą sprawą jest, że taki Alphasim produkujący taśmowo marne i dosyć drogie dodatki świetnie sie trzyma, a po przejrzeniu ich forum okazuje się, że spora grupa konsumentów bardzo lubi słabo odwzorowane i proste samoloty... cóż, de gustibus ;)

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpnia 17, 2008, 13:31:15 »
No właśnie są różnice z celownikiem RP-2 przedstawionym na str 176 BSP nr 34, a tym z dodatku BS. Nie wiem czy informacje w książce są niedokładne (nie zdziwiłbym się BSP miały różny bardzo poziom) czy twórcy dodatku pozwolili sobie na dowolność.

No cóż, jak dla mnie i tak bomba. To jeden z najbardziej "egzotycznych" radarów odwzorowanych w jakimkolwiek symulatorze (mam nadzieję, że wydawca pójdzie za ciosem i dostaniemy kiedyś Sapfir-21, Sapfir-23... :020:).

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy pozostałe systemy samolotu są odwzorowane równie dobrze albo lepiej?