Autor Wątek: MiG-15 / MiG-17 Bear Studios  (Przeczytany 34546 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpnia 21, 2008, 13:40:52 »
Dzisiaj na avsimie pojawila sie recenzja "siedemnastki"
http://www.avsim.com/pages/0808/Flight1/MiG17.htm

Pozdr.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpnia 24, 2008, 19:14:20 »
W sumie prawda, ale zawsze można spróbować, zrobić "prawdziwszego" Lima-5P.
Po minucie można pozbyć się Marsów - przydałoby się tylko jeszcze "zedrzeć" kamuflaż :)

Szkoda, że to maszyna robiona jeszcze w zasadzie pod FS9 i nie da się zrobić "prawdziwego" LiM-6M (potrzebny byłby osobny interior i exterior). W każdym razie "zdarłem" już te plamy z LiM-5P i "zdemontowałem" (podobnie jak Magneto) wyrzutnie npr.







Tutaj pliczki skinów i zmieniony folder z modelem dla LiM-5P
http://rapidshare.com/files/139787464/LiM-5P.zip.html

Numery i kolory osłon radarów wzięte z rysunków w TBUiE 41 "Samolot myśliwski MiG-17" - nie wiem czy są prawdziwe?

Przy okazji czy koś dysponuje jakimikolwiek danymi (nie chodzi mi o fotki z netu) na temat numeracji i kolorystyki osłon radaru samolotów Lim-1 do 6bis używanych w lotnictwie polskim?

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpnia 24, 2008, 19:29:52 »
Bodajże w 2003 ukazał się specjalny numer Aeroplana ze zdjęciami na CD poświęcony MiGom-17 i Limom 5 i 6 niestety wtedy przegapiłem, może pojawi się jakiś egzemplerz na Allegro.
Trochę zdjęć Limów można znaleźć na lotnictwo.net http://lotnictwo.net/galselect0.php?p=0, ale "czystego" Lima-5P czy Mig-17PF trudno tam znaleźć, większosć to jednak "kamuflowane" Lim-6M.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpnia 24, 2008, 20:11:25 »
Ja mam ten numer, ale nie przy sobie. Jak przyjadę do domu na któryś weekend, to postaram się nie zapomnieć sprawdzić.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpnia 24, 2008, 20:26:49 »
A samolot widmo widzieliście kiedyś? ;)

Zobaczcie gdzie siedzi pilot :)

Szczęśliwe lądowanie:

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpnia 24, 2008, 22:05:40 »
Moje trzy grosze co do modelu 17-tki ( w zasadzie 15-tki też).
modele są kiepskie wizualnie z dużą ilością błędów merytorycznych. Tekstury są koszmarne z prostym mapowaniem co powoduje, że brak wzierników na górze i dole kadłuba. Kabina jest trochę podobna do oryginalnej lecz brak jej klimatu i ma sporo błędów.
Radar był w zasadzie w wersji z rakietami, bo w wersji z 3 działkami był radiodalmierz sprzężony z celownikiem żyroskopowym brak ekranu w kabinie ( Lim 5P lata 80-dzieąte).
Co można pochwalic w obu modelach to animacje i kody do nich. BS zrobił tu naprawdę kawał dobrej roboty

Popatrzcie jak może wyglądać Lim 6bis (FS9) model, który kiedyś zacząłem robić dla jednej z firm produkującej dodatki.


Odp: MiG-17
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpnia 24, 2008, 23:37:11 »
Radar był w zasadzie w wersji z rakietami, bo w wersji z 3 działkami był radiodalmierz sprzężony z celownikiem żyroskopowym brak ekranu w kabinie ( Lim 5P lata 80-dzieąte).
No tak, ale czy na pewno? Były dwie wersje Mig-17 z radarem i działkami. MiG-17P miał radar RP-1 a MiG-17PF miał RP-1 a potem RP-5. Lim-5P to odpowiednik wersji PF, a więc mamy do czynienia z radarem RP-5, a ten ekran w kabinie posiadał, zresztą zmiana wiatrochronu w wersjach P, PF wynikała min z konieczności wydłużenia kabiny i umieszczenia tam ekranu radaru.
 

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpnia 25, 2008, 00:27:20 »
Chodzi mi o Lim-5P z okresu lat 80-tych bo takie miałem okazję widzieć. Miały usunięty radar i standartową tablicę przyrządów od Lima 5 bez ekranu radaru.  Limy 5P zostały wyprodukowane w latach 1959-60 więc domyślam się, że radary zostały usunięte tak jak w Limach przebudowanych na Lim-6M. W latach 80-tych większość Limów 5 była używana do szkolenia.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpnia 25, 2008, 04:37:16 »
Radar był w zasadzie w wersji z rakietami, bo w wersji z 3 działkami był radiodalmierz sprzężony z celownikiem żyroskopowym brak ekranu w kabinie ( Lim 5P lata 80-dzieąte).

MiG-17P (tylko radzieckie WOPK) - 3 działka NR-23 + radiolokator RP-1
MiG-17F (Lim-5) - 1 działko N-37D + 2 działka NR-23 oraz radiodalmierz SRD-1M (w MiG-17F wprowadzony w trakcie produkcji - pierwsze egzemplarze nie miały)
MiG-17PF (LiM-5P) - 3 działka NR-23 + radiolokator RP-5
MiG-17PFU - 4 kpr + radiolokator RP-5
Lim-5M - 1x37mm, 2x23mm, radiodalmierz SRD-1M
LiM-6 - 1x37mm, 2x23mm, radiodalmierz SRD-1M
LiM-6M - Lim-5P przebudowany do standardu LiM-6bis - 3x23mm + 2 wyrz. npr Mars-2, radar usunięty (ale obudowy pozostały), radiodalmierz SRD-1M
LiM-6R - 1x37mm, 2x23mm, radiodalmierz wymontowany
LiM-6bis - 1x37mm, 2x23mm, 2 wyrz. npr Mars-2, radiodalmierz SRD-1M
- niektóre LiM-y w końcowym okresie eksploatacji miały usunięte radiodalmierze.

Samoloty LiM-5P w postaci pierwotnej były eksploatowane do 1971 roku, tak więc egzemplarze widywane w latach 80-tych były przebudowane w większości do standardu LiM-6M (radiodalmierz SRD-1M + celownik ASP-4NM) i używane w latach 80-tych do zaawansowanego szkolenia. Często jedna z trzech eskadr w pułku wyposażonym w Su-7/Su-22, miała właśnie Lim-6bis (ew.LiM-6M) jako samoloty służące głównie (choć nie tylko) zaawansowanemu szkoleniu.

Może gdzieś były LiM-5P używane do szkolenia, a  nieprzebudowane na LiM-6M (tylko z usuniętym radarem) - ale raczej nie w pułkach bojowych, w każdym razie nie spotkałem się z takimi maszynami. Możesz określić bliżej miejsce i czas, gdzie widziałeś LiM-5P nieprzebudowany na LiM-6M (a więc już nie LiM-5) z usuniętym radarem i będący w eksploatacji?

O ile ja się nie mylę (z tego co widziałem pod koniec lat osiemdziesiątych) to ze względu na wielokrotne przebudowy i remonty występowały czasem spore różnice w wyposażeniu kabin.

Dodatek BS przedstawia samolot MIG-17PF i LiM-5P w okresie jego eksploatacji jako myśliwiec przechwytujący czyli powinien mieć radar RP-5. LiM-5P nie powinien mieć natomiast pylonów wyrzutni Mars-2, dlatego najlepiej zamienić sobie jego model z modelem MiG-17PF (innych różnic w dodatku do gry nie ma).

Kabina jest trochę podobna do oryginalnej lecz brak jej klimatu i ma sporo błędów.

Co to znaczy trochę? Moim zdaniem jest bardzo podobna jak na samolot w grze komputerowej (układ przyrządów ich wygląd oraz rozmieszczenie urządzeń zbliżony do oryginału) tyle, że są to kabiny robione dla MiG-17, a LiM-y to po prostu dodane węzły podwieszeń (nie zawsze zresztą słusznie).

Teksturowanie słabe, ale weźmy pod uwagę, że to modele robione pod starą wersję gry czyli FS9 i przerabiane pod FSX.

Popatrzcie jak może wyglądać Lim 6bis (FS9) model, który kiedyś zacząłem robić dla jednej z firm produkującej dodatki.

Modelik rzeczywiście ładny - tyle, że przewaga BS jest taka, że oni wydali swoje MiG-15/17, a wspomniana przez Ciebie niezidentyfikowana firma najwyraźniej nie - a szkoda.

Fajnie byłoby mieć w grze dobrze zrobione LiM-y i inne maszyny (np. MiG-21) używane w naszym lotnictwie w jakości Shockwave/A2A, ale musimy się zadowolić tym co jest.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 25, 2008, 04:46:10 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpnia 25, 2008, 09:25:55 »
Limy 5 widziałem i w Zamościu jako pomoce dydaktyczne oraz w Modlinie, gdzie jednak wiekszość to były Lim-5. Zaden ze spotkanych Limów 5P nie był przebudowany do standartu Lima 6M a ekranów radarów nie było w kabinach. Było to w 1987 roku. Co do przebudowy na Limy-6M przebudowano tylko 40 z prawie 130 wyprodukowanych Limów 5P.
Co do modelu BS to jest on poprostu marnie zrobiony i nie ma tu znaczenia czy był robiony pod FS9 czy FSX bo sposób modelowania niczym się nie różni w obu symulatorach a tylko export gotowego modelu jest inny.

A tak nawiasem mowiąc to Mig15/17 były robione dla Shockwave/A2A, kiedy jeszcze z nimi współpracowałem.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpnia 25, 2008, 10:06:40 »
...Było to w 1987 roku...
No właśnie, kwestia kiedy usunięto z nich ekrany i czy radary nadal były zamontowane (w sensie elektroniki nie anten). Znając kłopoty z awaryjnością w miarę współczesnych radarów np. na MiG-29 równie dobrze mogło być tak, że przed przekazaniem samolotów jako pomocy naukowych część wyposażenia zdemontowano na części zamienne. Trudno teraz stwierdzić to z całą pewnością nie ma chyba nawet dobrego opracowania o służbie Lim-ów 5 i 6 w Polsce.
P.S.
A całe zamieszanie wzięło się stąd, że ja i Razorblade chyba też odebraliśmy Twoją wypowiedź w takim sensie, że w Limach i MiG-17 PF ekranu radaru nie było wcale, a jedynie był  wersjach PFU.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpnia 25, 2008, 10:17:10 »
Rozumiem, może trochę się żle wyraziłem ale chodziło mi o stan na lata gdy Limy nie były już samolotami pierwszoliniowymi.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpnia 25, 2008, 11:52:20 »
Powiem wam tak: pokazałem mojemu dziadkowi VC Miga 15 od Bear Studio a on stwierdził, że ten VC ma tylko osiemdziesiąt procent podobieństwa do swojego realnego pierwowzoru a gdy zobaczył jak lata nasza suszarka to się tylko uśmiechnął ......
No ale cóż tak to już jest z dodatkami poświęconymi Rosyjskim samolotom  :118:.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 25, 2008, 12:55:23 wysłana przez John Cool »

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpnia 25, 2008, 13:33:50 »
MiG-17PFU - 4 kpr + radiolokator RP-5
A nie przypadkiem RP-2U (taki jak w MiG-19, dostosowany do pocisków K-5)?

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpnia 25, 2008, 13:48:20 »
A nie przypadkiem RP-2U (taki jak w MiG-19, dostosowany do pocisków K-5)?
P. Butowski twierdzi, że nie. Podaje, RP-2U jako nowość dla MiG-19PM odróżniającą go od MiG-19P, natomiast dla wszystkich 17-ek P, PF, PFU podaje na 99% (nie mam przed sobą książki) radary RP-1 i RP-5
Chociaż z drugiej strony najczęściej właśnie można spotkać informację, że to RP-2U był przystosowany do współpracy z rakietami K-5 więc któż to wie, w sumie nie nasz sprawa u nas PFU i tak nie było ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 25, 2008, 13:53:42 wysłana przez Magneto »