Autor Wątek: MiG-15 / MiG-17 Bear Studios  (Przeczytany 34558 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpnia 25, 2008, 15:19:43 »
J.Gordon podaje że RP-1U powstały z RP-1 przez modernizacje "softu" i tylko te były używane do wersji PFU.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpnia 25, 2008, 15:51:43 »
Ano i to jest całkiem możliwe, choć jak zacząłem grzebać w necie to zaczął się pojawiać RP-2U przy 17-kach, ale nic sobie nie dam uciąć za te dane  :003:

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpnia 25, 2008, 16:03:29 »
... pokazałem mojemu dziadkowi VC Miga 15 od Bear Studio a on stwierdził, że ten VC ma tylko osiemdziesiąt procent podobieństwa do swojego realnego pierwowzoru...

1. Jeżeli w grze komputerowej uzyskuje się 80% podobieństwa wyposażenia do rzeczywistego samolotu to trudno nazwać to "tylko". Wynik powiedzmy na 3+  :002:

2. Czy Twój dziadek zna wszystkie wersje produkcyjne tej maszyny? Czy zna wszystkie zmiany wprowadzane podczas licencyjnej produkcji, modernizacji, remontów itd.? Jeśli tak to super!

W takim razie poprosiłbym o jakieś szczegóły - czyli co jest OK, a co nie. Chętnie dowiem się (myślę, że nie tylko ja), które elementy są odwzorowane w miarę wiernie, a które to fikcja twórców dodatku.

...a gdy zobaczył jak lata nasza suszarka to się tylko uśmiechnął ......

To akurat normalny objaw gdy zawodowy pilot porównuje zachowanie się samolotu z gry komputerowej do zachowania rzeczywistego samolotu. Nie pierwsza i nie ostatnia to taka reakcja - znam kilku czynnych pilotów bawiących się takimi grami w wolnym czasie i fakt wiedzy na temat zachowania prawdziwego samolotu bynajmniej im nie przeszkadza. Można oceniać tylko pewne elementy zachowania się samolotu w grze - porównanie całości zjawiska mija się z celem.

Przypominam, że mówimy o grze komputerowej czyli programikowi komputerowemu służącemu tylko i wyłącznie rozrywce. Daleko temu jeszcze do symulatorów lotu stosowanych do szkolenia, a do rzeczywistego samolotu jeszcze dalej ... tak w pobliżu "kosmosu"  :003:. Bawiąc się strzelanką też uśmiecham się czasem na zachowanie broni strzeleckiej w grach komputerowych, co wcale nie oznacza, że nie zauważam prób odwzorowania pewnych charakterystycznych zjawisk czy pracy mechanizmów, ale tylko na tle innych broni w grze lub innych gier o tym temacie, a nigdy w porównaniu z bronią w "realu". Bo to faktycznie śmieszne.

Limy 5 widziałem i w Zamościu jako pomoce dydaktyczne oraz w Modlinie, gdzie jednak wiekszość to były Lim-5. Zaden ze spotkanych Limów 5P nie był przebudowany do standartu Lima 6M a ekranów radarów nie było w kabinach. Było to w 1987 roku. Co do przebudowy na Limy-6M przebudowano tylko 40 z prawie 130 wyprodukowanych Limów 5P.

Zaraz to w końcu piszesz o Lim-5 czy o Lim-5P? Lim-5 radaru nigdy nie posiadał, bo był odpowiednikiem MiG-17F. To co się działo ze starymi samolotami używanymi jako pomoce naukowe czy nawet samolotami przebudowanymi na inną wersję nijak się ma do wyglądu kabin i wyposażenia tych modeli w chwili ich eksploatacji w jednostkach bojowych w podstawowych odmianach fabrycznych.

Ja natomiast widziałem zarówno w jednostkach lotniczych (końcówka eksploatacji LiM-6bis) jak i w WZL te samoloty z wieloma zmianami w kabinie. Widziałem egzemplarz, który miał wymieniony spory procent przyrządów (widocznie od innych nowszych maszyn - bo nawet niektóre napisy na tarczach były polskie).

To nijak nie ma się jednak do samolotu przedstawionego w grze, który i tak posiada w zasadzie wersję radziecką, ucharakteryzowaną niektórymi szczegółami na wersje licencyjne.

A nie przypadkiem RP-2U (taki jak w MiG-19, dostosowany do pocisków K-5)?

Chyba jednak tak (na zasadzie większości danych - bo faktycznie są rozbieżne) - w MiG-17P RP-1, w MIG-17F RP-1 i RP-5, natomiast w MIG-17PFU RP-2U. Czyli w Lim-5P najprawdopodobniej RP-5, bo RP-1 chyba w pierwszych seriach MiG-17F

Co do modelu BS to jest on poprostu marnie zrobiony i nie ma tu znaczenia czy był robiony pod FS9 czy FSX ...

Ma znaczenie - bo poziom grafiki w grze wpływa na odbiór dodatku. Dodatki tworzone do FS9 (ze znacznie gorszą grafiką), a przeniesione do FSX są odbierane gorzej bo są oceniane na tle wyższego poziomu graficznego FSX - szczególnie VC.

Nikt nie twierdzi, że MiG-i BS mają jakiś wysoki poziom (w mojej ocenie są na przysłowiowe 3+ - gdzie na jednym biegunie jest np. Shockwave/A2A a na drugim Alphasim) - zauważ, że od początku wątku opisujemy zarówno zalety jak i wady dodatku.

A tak nawiasem mowiąc to Mig15/17 były robione dla Shockwave/A2A, kiedy jeszcze z nimi współpracowałem.

MiG-15/17 od Shockwave/A2A ...marzenie, ale wiesz jak to mówią lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu. Gdyby pojawił się taki samolot tej firmy to pierwszy bym go kupił (co ja gadam przecież i tak kupuję wszystko co wydają - nawet te duże maszyny, za którymi w sumie nie przepadam :003:) Ale na razie jedyne MiGi tych typów to właśnie produkt BS.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpnia 25, 2008, 16:36:02 »
Limy 5 widziałem i w Zamościu jako pomoce dydaktyczne oraz w Modlinie, gdzie jednak wiekszość to były Lim-5. .....
TSWL Zamość - Techniczna Szkoła Wojsk Lotniczych i JW5401 Modlin to nie są jednostki "pierwszoliniowe".
W tej Szkole "uczyli" (przełom lat 70/80) mechaników lotniczych  różnych specjalności nie tylko na Limy i MiGi (SZ i Zawodowi)
JW 5401 to Pułk Szkolny dla kolejnych roczników z Dęblina. W jednostce doświadczalnej (numeru nie pomnę) w Modlinie, był chyba tylko jeden Lim - głowy nie dam.
Tak mi się przypomniało  :001:
Leszek

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpnia 27, 2008, 20:44:49 »
Na prośbę (poprzez PW) jednego z kolegów, który niestety nie miał szczęścia być nauczany w młodości cyrylicy - zrobiłem szybkie tłumaczenie tabliczek opisujących urządzenia w kabinie samolotów MiG-15/17.



Wiem, że nie ma to nic wspólnego z "realem" (choć kiedyś widziałem LiM-a z polskimi tabliczkami (po 25 remoncie  :004: - zapewne) - to tylko szybkie i proste tłumaczenie rosyjskich napisów, mające na celu umożliwienie rozeznania sie w kokpicie osobie "pokrzywdzonej" przez los, dla której cyrylica to takie "śmieszne znaczki".  :003:

W żaden sposób nie odzwierciedla to jakichkolwiek, ewentualnych polskich tabliczek w kabinie rzeczywistych LiM-ów. Zresztą z niektórymi elementami miałem problem bo co innego oznaczają w grze, a co innego w "realu", a części po prostu nie wiedziałem jak poprawnie "na szybko" (a na kombinacje jestem za leniwy) przetłumaczyć.

Pliczek do pobrania tutaj: http://rapidshare.com/files/140588966/Polskie_kokpity.zip.html

Tam są 3 pliki oznaczone jako MiG_VC3_t w zależności od typu i odmiany ...

- MiG-15
- MiG-17 z celownikiem ACK-3
- MiG-17 z celownikiem ASR-4N

... należy je po prostu wkleić (i zastąpić oryginalne) do odpowiednich folderów wybranych tekstur.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 27, 2008, 23:20:04 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpnia 30, 2008, 16:00:26 »
Zrobiłem kilka prostych skinów przydatnych może  do latania online. Samoloty srebrne (moim zdaniem tak LiM-y wyglądają najlepiej) z różnymi numerami:

LiM-5
- 1008 i 1028: te samoloty zostały sfotografowane w formacji, więc prawdopodobnie należały do tej samej jednostki
- 1308: egzemplarz muzealny z WZL-2 w Bydgoszczy (odrestaurowany)
- 1414: egzemplarz muzealny z Krakowa
- 1210 (NX171MG): latający LiM-5 z USA z polskimi oznakowaniami (do latania po USA)

LiM-5P
- 101, 137 i 307: chodziło mi samoloty mające różne kolory osłon radarów.

LiM-6bis
- 316 i 629 należały do lotnictwa Marynarki Wojennej
- 526 należał do 7 PLB-R z Powidza.



Plik ze skinami: http://rapidshare.com/files/141305609/Skiny_LiM.zip.html

Dodatkowo pozamieniałem pliki modeli, aby zlikwidować wyrzutnie Mars-2 w samolotach LiM-5 i LiM-5P oraz wstawiłem srebrną maszynę 773 dla SBLim-2M

Kokpity są po rosyjsku - można sobie je wstawić tak jak napisałem w poprzednim poście.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpnia 31, 2008, 20:30:50 »
Dzięki za nowe skiny Razorblade :)
Mam pytanie czy u Ciebie również na nowych skinach widać jakby lekkie rozmycie?
Dla porównania screen "1308" i standardowy skin "435" - na "1308" u mnie widać właśnie lekką nieostrość numeru taktycznego i szachownic.



P.S. Nie chcąc tracić wyrzutni Mars w samolocie "435" zmieniłem nazwy katalogu i modelu oryginalne na LiM6M i dodałem wpis w aircraft.cfg teraz mam i klasyczne Limy-5P i Lima-6M :)
Wpis wygląda teraz tak:
[fltsim.3]
title=LiM-6M Fresco Poland435
sim=LiM5P
model=LiM6M
panel=PF
sound=
texture=Poland435
checklists=
atc_id=MIG
atc_id_enable=1
atc_airline=AIR FORCE
atc_flight_number=435
description=Mikoyan Gurevich MiG-17PF Fresco
atc_id_color=0000000000
visual_damage=1
ui_manufacturer=Mikoyan Gurevich
ui_type=LiM-6M Fresco-D
ui_variation=Poland Air Force 435
ui_typerole="Sigle Engine Jet"
ui_createdby="Bear Studios"

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #67 dnia: Września 02, 2008, 16:13:48 »
Mam pytanie czy u Ciebie również na nowych skinach widać jakby lekkie rozmycie?

Ten efekt nie jest tak "drastyczny" jak u Ciebie, ale ostrość numerów i szachownic jest nieco gorsza niż tych oryginalnych. Nie znam sie na grafice, ale sądzę, że ten efekt jest wynikiem braku klasycznego "paint kitu" w warstwach - bo nie chcąc zbytnio kombinować elementy dodałem na zasadzie warstw kryjących tylko w pewnym procencie.

Poniżej wykadrowane samoloty bez zmiany rozmiaru obrazka (co nieco zmienia ostrość) i jakiegoś większego rozmycia nie widać choć ostrość jest faktycznie trochę mniejsza.



PS. Przepraszam za brak odpowiedzi od razu, ale ostatnie 3 dni miałem zawalone ze względu na organizacje (przygotowanie, obsługa imprezy i doprowadzenie sprzętu do porządku) zawodów strzeleckich.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #68 dnia: Września 02, 2008, 18:30:10 »
No faktycznie jest różnica. Może moja karta też jakoś inaczej wyswietla popatrzę jeszcze co się dzieje, może jakieś ustawienia da się pozmieniać.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #69 dnia: Września 02, 2008, 21:58:17 »
Nie chcąc tracić wyrzutni Mars w samolocie "435" zmieniłem nazwy katalogu i modelu oryginalne na LiM6M i dodałem wpis w aircraft.cfg teraz mam i klasyczne Limy-5P i Lima-6M ...

title=LiM-6M Fresco Poland435

Pomysł ciekawy, bezczelnie  :004: wykorzystałem. Tyle, że poszedłem krok dalej i usunąłem radar (wprowadziłem nowy panel skopiowany z PF i nazwany M, mający usunięty "gauges" radaru AI) - nawet pozostałość jest dość estetycznym "pudełkiem".


No i w prosty sposób powstał "prawie LiM-6M" czyli samolot osłonami radaru, ale bez radaru, wyrzutniami Mars-2 i 3 działkami 23mm.



Co do kwestii Twoich zmian w pliku aircraft.cfg to jak mogę coś ci podpowiedzieć - przywróciłbym jednak oryginalną nazwę samolotu czyli to co jest po "title=". Ten wpis, jak się nie mylę, odpowiada za odpowiednie wyświetlanie samolotów online, a jednocześnie nigdzie się nie wyświetla.

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #70 dnia: Września 02, 2008, 22:18:39 »
Ten wpis został mi stąd, że próbowałem zrobić tak, aby w menu wyboru wyświetlała się prawidłowa nazwa czyli Lim-6M, a nieznając FSX-a po prostu robiłem to "macając", ale jak widzę teraz za wpis w menu odpowiada raczej ui_type=

Wcześniejsza (wczorajsza) edycja tego posta i usunięcie części (której nie jestem wstanie przywrócić) treści była wynikiem mojej pomyłki  :icon_redface: - przepraszam autora! Razorblade1967
« Ostatnia zmiana: Września 03, 2008, 17:06:56 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #71 dnia: Września 03, 2008, 16:55:49 »
Cytat: Magneto
Ten wpis został mi stąd, że próbowałem zrobić tak, aby w menu wyboru wyświetlała się prawidłowa nazwa czyli Lim-6M, a nieznając FSX-a po prostu robiłem to "macając", ale jak widzę teraz za wpis w menu odpowiada raczej ui_type=

Tak za wyświetlanie nazwy odpowiada:

ui_manufacturer=
ui_type=


Co do radaru to trzeba usunąć wpisy:

gauge61=Rus1955!AI_Radar_B ... w [VCockpit01] oraz gauge31=Rus1955!AI_Radar_B ... w

[Window00]
. Pamiętaj aby zmienić przy tym numerację przyrządów tak aby była kolejna.
« Ostatnia zmiana: Września 03, 2008, 17:06:01 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: MiG-17
« Odpowiedź #72 dnia: Września 03, 2008, 21:08:25 »
Dzięki za wskazówki Razorblade!!! Miejsce po ekranie radaru "zaślepione". Teraz mamy komplet Limów  :banan

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-17
« Odpowiedź #73 dnia: Lutego 08, 2009, 18:21:10 »
Wygląda na to że wreszcie powstaną natywne FSX'owe wersje tych samolotów:

http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=29278
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: MiG-17
« Odpowiedź #74 dnia: Marca 13, 2009, 23:27:34 »
Coś nie mogę znaleźć starego tematu o MiG 15 od Bear Studios i szukajka też, to piszę tu.

Miło mi donieść, że najparwdopodobniej na najbliższej Góraszce 2009 będzie Lim-2 w wersji SB w stanie .... lotnym. Samolot nie będzie startował oczywiście z murawy. Jeśli zdążą to będą przeloty no ale to jeszcze parę miesiecy.

To co jest pewne. Piloci będą mieli naszywki - przeróbkę jednego ze screenów z moim malowaniem do Lim-2 SB. Szykuje się taka mała kampania na oblot Lima.
Seria screenów starego Limka od Bear Studios:


http://www.slide.com/r/hEpaUB3x0j-Xnm74moe5ORIFy42oIQ7k?previous_view=mscd_embedded_url&view=original

dokładnie chodzi o ten piękny samolot w wersji SB - czyli garbusek:
« Ostatnia zmiana: Marca 14, 2009, 02:30:12 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl