Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 221881 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #165 dnia: Sierpnia 05, 2010, 08:32:04 »


Żeby nie pisac o zelaznym wilku :002:
Na tablicy specjalnej nr 2 znajdują sie nastepujące elementy;

- wyłacznik ,,Górka,, -do wyłaczenia zakresu ,,Górka,, przy niezadawalajacych warunkach meteo podczas odpalania pocisków H-29Ł oraz na samolotach od nr 30201 pocisków H-29T
-przełącznik ,Naprowadzanie dokładne-zgrubne,, - tylko na samolotach od nr 30201 przy odpalaniu pocisków rakietowych H-58E do pracujących stacji radiolokacyjnych na stałych lub przestrajanych częstotliwościach nośnych,wzglednie przy odpalaniu pocisków H-29T w celu określenia sektora obserwacji głowicy pocisku
-przycisk ,,kontrola stacji,, do kontroli stacji ŁO-86E
-przycisk i lampka sygn. ,,Kontrola Klonu,, do kontroli stacji Klon
-przełącznik ,,Automatyczne-Ręczne- Dalmierz,, do wyboru zakresu działania stacjii  Klon
-przełącznik ,,Obserwacja-Przechwycenie-Zrzut,, do sterowania głowicami pocisków H-25MP i H-58E
-przełącznik ,, Sektor,, do określania sektora poszukiwania celu za pomocą aparatury ŁO-68E,pocisków H-58E lub H-25MP
-przełącznik ,,Lewy-Prawy,, do wyboru przechwycenia lewego lub prawego pocisku H-25MP oraz H-58E litera A w rodzaju pracy ,,Informacja,,
-przycisk ,,Informacja ,, zapewniający naprowadzanie na jeden cel głowic dwóch pocisków H-25MP,H-58E
-przełącznik ,,Selekcja,, do selekcji ,,C,, pocisków H-58E z literą C
-lampka sygnalizacyjna ,,DNG Gotowa,, sygnalizujaca gotowość aparatury DNGE-A

Offline Sawicz

  • *
  • LOMAC 1.0.0.1
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #166 dnia: Sierpnia 05, 2010, 12:05:57 »
To ja opiszę Pulpit Specjalny Nr 1. :002:


Pulpit specjalny nr 1 położony jest na poziomym występie lewej ścianki samolotu. Na niej ustawione są:
- pulpit sterowania PU-T8-54;
- pulpit wyboru PW-T8-54;
- pulpit zobrazowania /sygnalizacji/ PI-T8-54.

Na pulpicie sterowania PU-T8-54 znajdują się:
- przycisk "CБPOC ПУCTЫX БЛOKOB" - do zrzutu pustych bloków /wyrzutni/ jednorazowego użycia;
- przycisk "CБPOC ПУCTЫX БAKOB" - do zrzutu pustych zbiorników podwieszanych po zużyciu z nich paliwa;
- przełącznik i sygnalizator "BЗPЫB - HEBЗPЫB" - do włączenia i sygnalizacji włączenia elektrycznego obwodu odbezpieczenia zapalnikó przy awaryjnym zrzucie bomb na "WYBUCH";
- wyłącznik "ATAKA 2 BИДA" - do włączenia złożonych zakresów /przy zastosowaniu dwóch środków rażenia w jednym ataku/;
- wyłącznik "ABAP. CБPOC BCEX" - do awaryjnego zrzutu wszystkich podwieszeń oprócz podwieszanych zbiorników paliwa, pocisków rakietowych R-60 i czasowo stanowiska SPPU-22-01;
- wyłącznik "ABAP. CБPOC БAKOB" - do awaryjnego zrzutu podwieszanych zbiorników paliwa niezależnie od zużycia z nich paliwa;
- wyłącznik "ГЛAB. BKЛ." - do wyłączenia obwodu zasilania przycisków bojowych przy bombardowaniu, strzelaniu i odpalaniu pocisków rakietowych;
- przełącznik "HEУПP. ПУCK 60 - УP" - do niekierowanego /awaryjnego/ odpalenia kierowanych rakiet R-60, H-25, H-29, a także do awaryjnego zrzutu pocisków H-58U.

Na pulpicie wyboru PW-T8-54 znajdują się:
- wielopołożeniowy przełącznik zakresów pracy stanowiska SPPU-22-01, zrzutu podwieszonego uzbrojenia z belek BD3-57MTA, MBD3-U6-68-1 i zasobników KMG-U. Przełącznik ma następujące położenia: "0", "ФИKC.", "ПPOГP."; "3AЛП - 0,1 - 0,2 - 0,3 - 0,4". "CEPИЯ KMГУ MБД";
- wielopołożeniowy przełącznik wariantów wykorzystania z położeniami "ПO 1 - ПO 2 - ПO 3 - ПO 4 - BCE";
- wyłącznik i sygnalizator okienkowo-zasłonkowy "TOPMO3" wykorzystywany przy zastosowaniu bomb specjalnych i bomb z układami hamującymi /UH/;
- wyłącznik i sygnalizatory okienkowo-zasłonkowe "BO3ДУX - 3EMЛЯ" - do wybierania i sygnalizacji zakresu działania pocisków rakietowych H-29Ł;
- wyłącznik "УP - ППУ BHEШH. - BHУTP." - do wybierania zastosowania kierowanych pocisków rakietowych i stanowisk działek SPPU-22-01 skrzydłowych  /położenie "BHEШH."/ lub kadłubowych /położenie "BHУTP."/;
- wyłącznik "OTCEЧKA" - do włączania ograniczeń zużycia środków rażenia w jednym zajściu /przy jednym naciśnięciu przycisku bojowego/ podczas strzelania z działek i niekierowanymi pociskami rakietowymi;
- sygnalizator okienkowo-zasłonkowy "OTKЛOH ППУ" - do sygnalizacji odchylenia działek stanowisk SPPU-22-01.

Na pulpicie PI-T8-54 znajdują się sygnalizatory okienkowo-zasłonkowe:
- "HAЛИЧИE" /koloru żółtego/ - sygnalizują znajdowanie się podwieszeń na belkach /wyrzutniach/;
- "Готовность" /koloru zielonego/ - sygnalizują gotowość systemu do pracy /w warunkach: wyjściowego położenia systemu, obecności podwieszeń na belkach nośnych, wyłączenia blokady względem podwozia i włączenia wyłącznika "ГЛAB. BKЛ."/ oraz przechwycenie przez laserową głowicę samonaprowadzającą pocisku promieniowania od celu;
- "PAБOTA" - sygnalizuje stosowany w danym ataku rodzaj uzbrojenia;
- "РЕЗЕРВ" - sygnalizuje rodzaj uzbrojenia, będący w zapasie do wykorzystania. Przy tym w okienku sygnalizatora pojawiają się odpowiednio zasłonki z następującymi napisami: "Б", "HPC", "ППУ", "BПУ";
- "OCTATOK, ППУ BHEШH. - BHУTP. , BПУ" - sygnalizuje pozostałość nabojów przy strzelaniu z ograniczonym zużyciem ze stanowisk SPPU i z działek NR-30.

Powyżej pulpitu PU-T8-54 znajduje się przycisk "ПEPE3APЯДKA BПУ" do przeładowania działek NR-30.
Sukhoi Family

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #167 dnia: Sierpnia 05, 2010, 23:54:06 »
Jeszcze odnośnie bombardowań "po paraboli".
Jakiej bomby się używało.
Jak pilot był informowany że czas rozpędzać samolot, w tym miejscu dać wznoszenie a teraz dokonać zwolnienia ładunku. Nie sadze żeby robił to na wyczucie (no może poza produktami A gdzie setka metrów w te czy w tamte nie stanowi).
Przy jakiej prędkości się to robiło i jaka mogła być maksymalna odległość do celu przy zrzucie gwarantująca sukces.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #168 dnia: Sierpnia 06, 2010, 00:45:23 »
Jedną z głównych postaci był niejaki Kozaczko, taki miejscowy populista. Swój program wyborczy oparł na likwidacji "wielce szkodliwego" lotniska. Zasłużył sobie nawet na napis zrobiony kredą na jednym z odlatujących samolotów: "... ci w ..., Kozaczko". Szkoda, że nie zostało to utrwalone na zdjęciach, byłby niezły materiał na model.

To chyba ten samolot, choć napis jest inny :) , może jest z drugiej strony. Sawicz będzie wiedział.

 
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Offline Sawicz

  • *
  • LOMAC 1.0.0.1
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #169 dnia: Sierpnia 06, 2010, 12:01:32 »
Jeszcze odnośnie bombardowań "po paraboli".

To na pewno pokaże rodzaje manewrów na zrzut bomb:


Wszystko rozchodziło się o odpowiednie obliczenia, czas, a także obserwację przyrządów.

Cytat: darekQ
To chyba ten samolot
Samolotem ze zdjęcia odlatywał z Piły Toyo :002: w dniu 17.12.1997. ;) Być może to o ten napis chodziło, a pamięć czasem mogła coś "zmienić", choć nie wykluczam, że napis zacytowany przez Toyo nie mógł znajdować się na innym samolocie. Niestety wtedy nie było aparatów z kartami pamięci co na pewno przyczyniło by się do zachowania na zdjęciach wszystkich napisów pożegnalnych.
Apropo napisów na samolotach:


p.s. Znalazłem jedno zdjęcie, na razie, Su-22 z Wjugą, niestety w tej chwili tylko z NRD :004: ale mam fotki podwieszonych Wjug pod nasze: 3005, 3508, 8817.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2010, 21:47:31 wysłana przez KosiMazaki »
Sukhoi Family

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #170 dnia: Sierpnia 07, 2010, 14:19:58 »
Cytuj
Wszystko rozchodziło się o odpowiednie obliczenia, czas, a także obserwację przyrządów.

Do tego rodzaju bombardowania służył specjalny celownik we wcześniejszych samolotach rodziny Fitterów, a w Su-17M4/Su-22M4
w kompleksie Prnk-54 jest specjalny tryb pracy do tego przeznaczony.


Mam nadzieję że się CRC nie obrazi za wykorzystanie jego zdjęcia  :002:

W Su-7B to PBK-1 , a w samolotach Su-7BM/BKL, Su-17, Su-17M był to celownik PBK-2.


PBK-2. Występowały rózne warianty tego urządzenia, te na przykład nie ma pokręteł regulacji oświetlenia.

W samolotach Su-17M2, Su-17M3, Su-17UM/UM3 oraz niektórych ich wariantach eksportowych był to PBK-3. Jest on też w Su-25.




Nie wiem jak to jest dokładnie w Su-17/22M4, natomiast w PBK-2/PBK-3 możliwe jest wykonanie ataku w trybie ręcznym lub automatycznym, wedlug jednego z czterech wariantów wykonania. W trybie ręcznym przycelowanie następuje za pomocą celownika optycznego a w automatycznym według sygnału z układu nawigacji. Celownik jest ustawiany przed startem na jeden z góry wybrany sposób ataku. W związku ze stosunkowo małą dokładnością ataku wykorzystuje się to głównie do zrzutu broni A.


Możliwe warianty ataku według towarzyszy radzieckich.


Schemat pracy PBK.

Podobne urządzenie w MiG-27

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #171 dnia: Sierpnia 17, 2010, 20:00:04 »
Nie wiem jak to jest dokładnie w Su-17/22M4, natomiast w PBK-2/PBK-3 możliwe jest wykonanie ataku w trybie ręcznym lub automatycznym, wedlug jednego z czterech wariantów wykonania. W trybie ręcznym przycelowanie następuje za pomocą celownika optycznego a w automatycznym według sygnału z układu nawigacji.

Rzeczywiście były dwa sposoby aktywowania PBK .Pierwszy ,ręczny i drugi automatyczny .Z tym ze sygnał na automatyczne aktywowanie był wysyłany przez radiolatarnie /markery/ ustawiane w rejonie celu przez grupy dywersyjne. Sygnał markera oczywiście był odbierany przez MRP-56P. Zarówno na SU-7 jak i SU-20 system nawigacyjny nie brał udziału w pracy celownika PBK.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2010, 20:06:15 wysłana przez CRC »

PZPRGawlina

  • Gość
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #172 dnia: Października 03, 2010, 18:59:00 »
Pochwalę się, iż ostatnio na pikniku lotniczym w Łasku siedziałem w kabinie tego "Su".
Powiem wam, iż czułem się jak idota... "noob", który na chwilę wchodzi do kabinki, bo wcześniej sobie na PC latał. Heh... nawet nie chce myśleć co ci wojskowi w duchu myśleli kiedy wpuszczają takich wycieczkowiczów.

[admin]Ostatni raz zwracam Ci uwagę na pisownie w postach. Pisz staranniej, używaj znaków przystankowych i nazwy własne pisz z wielkiej litery. Mazak.[/admin]
« Ostatnia zmiana: Października 03, 2010, 22:21:53 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #173 dnia: Października 24, 2010, 12:47:17 »
Hello Gents, I`m desperately looking for cockpit pictures of Vjuga-17(LO-68E) modified Fitters. My interest is the "Ray" (Луч in Russian) indicator in the cockpit,  did anyone of you ever see it? I`ve plenty of Su-22 literature describing the combat employment of the LO-68E with Lutch, but no real photos. Thanks


Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #174 dnia: Października 24, 2010, 19:54:42 »
Tez szukam ,i też bez efektów  :001:

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #175 dnia: Października 24, 2010, 20:59:57 »
 :021: To znaczy mam rysunek  :001: Czy mrdetonator mógłbyś cos wrzucic ? Rysunek ,foto itd,itp...

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #176 dnia: Października 24, 2010, 22:26:13 »
:021: To znaczy mam rysunek  :001: Czy mrdetonator mógłbyś cos wrzucic ? Rysunek ,foto itd,itp...
several years ago I sent some info about the "ЛУЧ" indicator to one guy from Canada, he made a few inputs in sukhoi.ru forum, check it here. :004:
http://forum.sukhoi.ru/showthread.php?p=462343&highlight=%F0%E0%EA%E5%F2%E0#post462343

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #177 dnia: Października 24, 2010, 22:36:04 »
Symbolika pojawiająca sie na Luczu jest mi znana,chociażby z ,,Instrukcji techniki pilotowania Su-22M4,, .
Zdjęcie tego ustrojstwa....

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #178 dnia: Października 24, 2010, 23:38:15 »
Symbolika pojawiająca sie na Luczu jest mi znana,chociażby z ,,Instrukcji techniki pilotowania Su-22M4,, .
Zdjęcie tego ustrojstwa....
Geez, but your Su-22 fleet is still operational, then how is it possible you havent seen it yet?? No offend, but that`s lame :021: Our Su-22 fleet had once two aircrafts converted to fire the KH-25MP with the "Lutch" indicators, but as soon turned out, pilots trained to use them remained in Czech republic. A friend of mine, once a weapon technician removed them from the cockpit not taking a single shot before putting them into a wooden box. What an idiot...saying to him every time when I see him for the past 15 years :karpik 

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #179 dnia: Października 26, 2010, 14:25:22 »


 U nas po 90 tym sporadycznie lub wcale z tym nie latano. :001: To raz. Dwa, jak długo mogła leżeć w opakowce H-25MP  ? Około 1996 pierwsze rakiety H-25 w Polsce zaczeły ,,tracić resursy,,.
Mało przejrzyste jest to zobrazowanie .