Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 221891 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #450 dnia: Marca 29, 2016, 13:10:09 »
Powinno zaistnieć w co najmniej 4- 5 wątkach ,

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #451 dnia: Maja 16, 2016, 16:32:41 »
Cześć panowie.
Mam nietypową prośbę.  Szukam dokumentów, filmów, zdjęć, schematów... Wszystko na temat podwozia Su-22, w jaki sposób działa ( chowanie, wypuszczanie). Potrzebuję to do zrobienia  animacji 3D.  Szukam od kilku godzin czegoś konkretnego z marnym rezultatem :|.  To jak, pomożecie?  :)

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #452 dnia: Maja 16, 2016, 16:45:15 »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #453 dnia: Maja 16, 2016, 17:55:50 »
Tak, trafiłem tam. Jednak, za mało informacji na ten stronie. Generalnie nie mam problemu z przednią golenią. Chodzi o golenie główne, składane są w kierunku osi podłużnej samolotu, to wiem. Nie odbywa się to jednak w prosty sposób, bo chyba są jakieś stabilizatory które kierują goleń nieco w przód podczas chowania. Żeby było trudniej, osłony podzielone są na dwie części i zamykają się po złożeniu podwozia.

Tak czy inaczej, dzięki za link. ;)

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #454 dnia: Maja 16, 2016, 18:19:31 »
Ok, znalazłem powód dlaczego goleń składa się nieco w przód. Oś zawieszenia goleni jest zamocowana do węzła skrzydła pod odpowiednim kątem. Na tym schemacie - pt 11:

Pozostała kwestia osłony i owiewki, wciąż liczę na waszą fachową pomoc.  :)

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #455 dnia: Maja 16, 2016, 18:50:41 »
Jeśli chodzi o Su-22 to mogę dać sporo fotek, dostęp do samolotu mam codziennie, a największy w środę, bo wtedy przy nim "pracuję". Nie jest kompletny, tzn. silnik jest w innej sali, ale sama konstrukcja jest cała. Może ktoś miał z nim kiedyś do czynienia więc podaję numer boczny 3509. Aktualnie rezyduje u nas na boisku i jeszcze trochę tam zabawi :D.

Offline Orzeł

  • APAsq
  • *
  • APAsq#4 WBCI#4
    • WBCI
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #456 dnia: Maja 16, 2016, 21:59:33 »
Niestety trudno opisać jest słowami jak dokładnie przebiega proces chowania podwozia głównego. Jedynie mogę podpowiedzieć, że w czasie chowania podwozia cięgło dociągu (na schemacie 8 ) podczas chowania podwozia dociąga koło do goleni głównej. No i te nieszczęsne owiewki też się przemieszczają tak, że po schowaniu podwozia całkiem zakrywają wnękę podwozia głównego.
Poniżej link do filmiku pokazującego kilka ciekawych ujęć "technicznych":
https://www.youtube.com/watch?v=PBzif54sVvA

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #457 dnia: Czerwca 28, 2016, 15:00:52 »

KKR-1TE/2MK,
KKR-1TE/2-54,
KKR-1TE/2-54K.

Ten pierwszy to taki jaki używano w Polsce razem z Su-20, ten trzeci to typowy dla Su-22M4 UW ( był w NRD i CSRR ), natomiast trudno stwierdzić czym różnił się ten środkowy.

Zasobnik Kompleksowego Rozpoznania stosowany w Polsce na Su-20/Su22M4  wystepuje pod nazwą  S32M2K-7901-00,_co z kolei pozwala przypisać go do eksportowej odmiany Su-17M2,_nazywanej przez Rosjan Su-22 i wyposazonej we silnik R-29B.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 28, 2016, 21:29:05 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #458 dnia: Czerwca 29, 2016, 20:11:46 »
No i wywołałeś wilka z lasu  :evil:. Rozumiem, że to nazwa z jakiegoś formularza, dla całego ustrojstwa czy tylko dla jakiegoś agregatu?. Generalnie to nie jest dziwne, bo KKR ( ta pierwsza wersja ) powstał specjalnie dla Su-17M2 i jest to właściwie połączenie w jeden byt trzech zasobników z MiG-21R: D, R i N. Su-17M2 w pewnym sensie był takim pierwszym radzieckim wielozadaniowcem: troszkę z niego myśliwiec, bogaty zestaw bomb, rakiet kierowanych i niekierowanych, i możliwości rozpoznawcze.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #459 dnia: Czerwca 29, 2016, 22:30:56 »
KKR ( ta pierwsza wersja ) powstał specjalnie dla Su-17M2.

Skoro powstał dla Su-17M2 , i wszyscy piszą o tajemniczym Su-17M2R , to czemu nie ma żadnych zdjęć tego samolotu z podpiętym zasobnikiem ? :evil:

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #460 dnia: Lipca 01, 2016, 19:32:32 »
To jest bardzo dobre pytanie. Swego czasu też się nad tym zastanawiałem. W moim przekonaniu odpowiedz może być taka, że faktycznie dostosowano do KKR niewielką ilość samolotów. Otóż próby zasobnika w tym pierwszym wariancie zakończyły się w 1976 roku i wówczas już był gotowy do produkcji następny wariant czyli Su-17M3. Ta właśnie maszyna była najliczniejszą spośród rozpoznawczych Fitterów, może stwierdzili że po co "męczyć" się ze "starą" wersją skoro jest już nowa znacznie lepsza. W ogóle Su-17M2 powstało stosunkowo mało bo 244 sztuki, zaś M3 ponad 600.
   Jest też taki dowód poszlakowy, mianowicie: eksportowe ( Peru ) Su-22 bez bukwy ( czyli Su-17M2D ) na pewno takie zasobniki przenosiły i to jest potwierdzone zdjęciowo.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #461 dnia: Lipca 01, 2016, 21:59:07 »

   Jest też taki dowód poszlakowy, mianowicie: eksportowe ( Peru ) Su-22 bez bukwy ( czyli Su-17M2D ) na pewno takie zasobniki przenosiły i to jest potwierdzone zdjęciowo.

Szczerze, to nie trafiłem na zdjecia czy wzmianki o Su-22 ze KKR ami. Su-22M z wyłozonym przed nim kontenerem i owszem,takie można znależć w internecie . Zresztą ,uzbrojenie jest tam takie samo jak na naszych Su-20 , czyli 4 pociski P-P, bomby, UPK i KKR.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #462 dnia: Lipca 04, 2016, 21:05:54 »
To właśnie takie podobne zdjęcie z Su-22 bez bukwy z zasobnikiem na wystawce przed nim gdzieś mam, dlatego napisałem poszlaka bo trudno uznać to za bezpośredni dowód.
    Natomiast mam inny pomysł jak te twierdzenia można uwiarygodnić. Mianowicie następujące jednostki w dawnym ZSRR używały rozpoznawczych Fitterów: 293 ORAP  (Wozrzajewka), 101 ORAP (Borżja), 87 ORAP (Karszi), 317 ORAP (Czimkent), 313 ORAP (Waziani),  827 ORAP (Limanskoje), 48 OGRAP (Kołomyja), 98 OGRAP (Monczegorsk), 886 ORAP (Ekabpils), 100 OPAE (Ewolen), 328 Gw.ORAP (Kunmadarasz), 294 ORAP (Alsztedt). Trzeba znależć jakie odmiany Su-17 miały na stanie i jeżeli będzie to Su-17M2 to na pewno będą to te przystosowane do KKR. :o

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #463 dnia: Lipca 04, 2016, 21:57:43 »
Przyjmijmy że Su-17M2 przenosiły KKR y .Czy te z KKR ami mogły latać z H-28 ?  W normalnych M2 w miejsce PBK-3 , montowano tablice sterowania ,,Zamiecią,,  :) ,wymiarowo ten pulpit jest taki sam jak pulpit sterowania KKR w naszych Su-20.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #464 dnia: Lipca 05, 2016, 21:27:19 »
To zależy jak na to spojrzeć. Z czysto technicznego punktu widzenia podejrzewam, że to żaden problem ( jak na naszych M4 zmiana z telewizorka pod KKR czy Wjugę). Natomiast z punktu widzenia codziennej praktyki to już inne klocki. Po pierwsze te pułki był czysto rozpoznawcze i zadania uderzeniowe ćwiczono w nich w absolutnie podstawowym wariancie, i raczej fanaberii typu H-28 tam nie było. Po drugie w radzieckim lotnictwie myśliwsko-bombowym i bombowym istniał zwyczaj specjalizacji w ramach eskadr w pułku, np. pierwsza bombowa, druga rakietowa, trzecia jądrowa. W tym kontekście w jednym pułku latały samoloty skonfigurowane pod konkretne zadania i chociaż teoretycznie mogły wykonywać inne rzeczy to w praktyce tego nie stosowano. Tutaj przykład: Su-17M3 miały dwa typy trenażerów jeden dla wariantu ogólnego, drugi dla wariantu wyposażonego w anty-radarowe kpr czyli Su-17M3P.