Autor Wątek: Su-25: Fakty i mity  (Przeczytany 80517 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #120 dnia: Września 25, 2011, 21:12:58 »
Parka Su-25SM:


John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #121 dnia: Października 15, 2011, 10:58:44 »
Zmodernizowana żabka z... najwyraźniej MMG KAB-500S - rosyjska bomby o korygowanej trajektorii za pomocą sygnałów odbiornika nawigacji satelitarnej, wyposażona w 24-kanałowy odbiornik PSN-2001 (wykorzystujący sygnały zarówno systemu NAVSTAR jak i rodzimego GLONASS).

Próby nowego uzbrojenia prowadzone są w Akchtubińsku.


John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #122 dnia: Października 29, 2011, 16:15:01 »
Według ostatnich wiadomości w planach jest dalsza modernizacja wsie samolietów Su-25 więc praktycznie całej floty "szturmowików" WW FR, czyli ponad 200 samolotów do standardu Su-25SM i późniejszych.

Do poczytania: http://www.izvestia.ru/news/503407
Oraz: http://www.aex.ru/news/2011/10/27/89674/

Warto dodać że w latach 2007-2010 miano zmodernizować 44 samoloty do standardu Su-25SM, obecnie modernizowanych jest kilkanaście żabek rocznie.

Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #123 dnia: Listopada 08, 2011, 16:24:17 »
Reportaż z ćwiczeń na DOL białoruskich żabek:

http://key-foto.livejournal.com/62723.html?mode=reply

John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #124 dnia: Listopada 18, 2011, 11:21:58 »
Żabka z Tadżykistanu - najwyraźniej po remoncie:


John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #125 dnia: Listopada 30, 2011, 17:48:31 »
Su-25SM na manewrach, widok z wyświetlacza przeziernego KAI-1-01: http://www.youtube.com/watch?v=ODgpUsYLjNw

Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #126 dnia: Grudnia 22, 2011, 10:13:03 »
Piękne ujęcie



John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #127 dnia: Grudnia 28, 2011, 12:26:10 »
Su-25UBM zakończył właśnie próby państwowe, których wynik został zatwierdzony przez gen. Aleksandra Zelina i ma być skierowany do produkcji: http://www.lenta.ru/news/2011/12/28/su25ubm/

Cytuj
В России завершились испытания модернизированного штурмовика Су-25УБМ, который может быть использован как для обучения пилотов, так и для выполнения боевых задач. Как сообщает "Интерфакс" со ссылкой на источник в оборонно-промышленном комплексе, акт об успешном завершении госиспытаний подписал главком ВВС России генерал-полковник Александр Зелин. Командование ВВС рекомендовало Су-25УБМ для серийного производства. [...]

John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #128 dnia: Lutego 15, 2012, 16:28:50 »
Odpalanie rakiet kierowanych (UR) z Su-25SM - zapewne H-25MŁ lub H-29Ł.

1) http://www.youtube.com/watch?v=XPIY_3syH9s

2) http://www.youtube.com/watch?v=rqWb3DfSGes

Warto zwrócić uwagę na trajektorię pocisku na niektórych ujęciach - po odpaleniu wykonując "górkę".

Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #129 dnia: Marca 22, 2012, 19:26:58 »

Su-25 SM. To już teraz całe lotnictwo wojskowe Rosji będzie szare ??
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #130 dnia: Marca 23, 2012, 16:37:47 »
Niecałe. Ale - cóż - komentarz jaki się ciśnie: Matko jedyna!  :121:


Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #131 dnia: Marca 23, 2012, 16:45:06 »
Może kredek zabrakło i kolorują tym co jest pod ręką :)
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline Jeremak

  • *
  • It's full of stars...
    • Moje profile
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #132 dnia: Marca 23, 2012, 18:55:28 »
Nie no, jeden sprawny "fotoszoper" i będziemy oto mieli Sukhoi GR.1 Salamander z Royal Navy...
Czemu w Eurodisneylandzie nie można odpalać fajerwerków? Po pierwszej próbie poddał się garnizon Paryża.
http://jeremak-j.deviantart.com/

Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #133 dnia: Marca 23, 2012, 21:41:42 »
Niecałe.
Chyba całe :) . Według forum  z sukhoi.ru jest to pierwszy z 16 planowanych samolotów do modernizacji w tym roku, 12 planowanych jest na 2013 i wszystkie w tym kolorku  :002:.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #134 dnia: Marca 23, 2012, 22:50:40 »
Wszystkie to na pewno nie bo - przynajmniej na razie - "moda" się jakoś nie przelała na produkowane w KnAAPO Su-35S, Su-27SM3 czy Su-30M2, że o innych typach nie wspomnę. Ale kto to wie...

Nawiasem mówiąc owe zmodernizowane żabki są częścią kontraktu podpisanego z MO FR z kompanią OAO "Awiaremont" do której należą zakłady remontowe nr. 121 w Kubince (ОАО "121-й АРЗ" Kubinka) tj. wykonawca modernizacji. Modernizacji ma zostać poddanych 36 samolotów: 8 miano oddać w 2011 roku, natomiast faktycznie jest 16 planowanych samolotów do modernizacji w tym roku, dalsze 12 planowanych jest na rok 2013.

Co interesujące - ów powyższy twór ma być wariantem Su-25SM2. Aczkolwiek - przynajmniej na razie - nie jestem w stanie stwierdzić zewnętrznych różnić z poprzednią odsłoną modernizacji. Oczywiście Su-25SM został zarzucony na korzyść Su-25SM2.

Sama modernizacja ma być kontynuowana w zakładach remontowych nr. 121 do 2020 roku, jej tempo to kilkanaście egzemplarzy rocznie. W planach jest również następna odsłona modernizacji - Su-25SM3.

Interesujące jest również to że zakład jednocześnie realizuje kontrakt na remont kapitalny co najmniej kilkunastu Su-25 z wojsk lotniczych Turkmenistanu. Swego czasu ten kraj odziedziczył w spadku po ZSRR ok. 39 egzemplarzy Su-25 oraz 4rech Su-25UB. Po roku 1998 nawiązano kontrakty z zakładami lotniczymi TAM / Tbilaviamsheni / dawnymi Państwowymi Zakładami Lotniczymi nr. 31 w Tblilisi na remonty i modernizację tej floty. W ich ramach wykonano m.in. modernizację najprawdopodobniej ~6 żabek Turkmenistanu do standardu Su-25KM "Skorpion". Po 08/2008 jednak te umowy zostały zerwane i rząd Turkmenistanu zwrócił się do 121.ARZ w Kubince, który kontynuuje prace remontowe Su-25 należących do Turkmenistanu.

W wrześniu 2011 sfotografowano m.in. dwa wyremontowane egzemplarze n/b 23 oraz 24, obecnie można też zobaczyć m.in. Su-25 n/b 15 oraz 21, na oblotach technicznych przed oddaniem właścicielowi, razem z modernizowanymi samolotami rosyjskimi.

Co interesujące, poza remontem głównym nie wykonuje się poważniejszych prac na samolotach z Turkmenii i nie są to samoloty reprezentujące standard Su-25SM / Su-25SM2 tak jak maszyny rosyjskie.