Autor Wątek: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)  (Przeczytany 38119 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #15 dnia: Października 20, 2008, 19:07:27 »
To SAI (Standby Attitude Indicator) to prawdopodobnie AGR-81 (Автономные авиагоризонт/Awtononicznyj Aviagorizont): http://www.temp-avia.ru/catalog/detail/49/. Chyba istotnie sztuczny horyzont.


Moja propozycja tłumaczenia jest taka:

A - RShift                       AGR-81 (SAI) Sztuczny horyzont blokada/przełącznik kontrolny - do góry
A - RShift - RCtrl             AGR-81 (SAI) Sztuczny horyzont blokada/przełącznik kontrolny - obrót w prawo
A - RShift - RAlt              AGR-81 (SAI) Sztuczny horyzont blokada/przełącznik kontrolny - obrót w lewo

Jeśli ktoś będzie miał lepszą to oczywiście się to skoryguje w moim na bieżąco tworzonym pedeefie.
« Ostatnia zmiana: Października 20, 2008, 19:25:48 wysłana przez John Cool »

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #16 dnia: Października 20, 2008, 19:43:49 »
Dzięki za fatygę i jednocześnie proszę o uważne czytanie wątku, ponieważ sznurek do tego był już podawany.

Natomiast co do propozycji Janka to myślę, że jest ok :)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #17 dnia: Października 20, 2008, 20:00:47 »
To dobrze... poczekamy jeszcze na kawałek od Szmiciska :)

Schmicht

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #18 dnia: Października 20, 2008, 21:14:39 »
Etykiety   
F10 - LShift    Wszystkie etykiety
F2 - LShift    Etykiety statków powietrznych
F6 - LShift    Etykiety rakiet
F9 - LShift    Etykiety pojazdów i statków

Komunikacja radiowa   

\    Menu komend radiowych
E - LWin    Wypełnij misje i powróć do bazy
R - LWin    Wypełnij misje i przyłącz do formacji
T - LWin    Rozłącz formacje
Y - LWin    Przyłącz formacje
Q - LWin    Atakuj mój cel
W - LWin    Osłaniaj mnie
G - LWin    Atakuj cele naziemne
D - LWin    Atakuj obiekty obrony powietrznej

Systemy   
C - RCtrl                    Drzwiczki kokpitu (otwórz/zamknij)
E - LCtrl (3 razy)       Katapultowanie
/ - LCtrl - LAlt            Wybór komunikatora radiowego (SPU-9 ) ???

Widok   
Num4                        Widok w lewo (wolne)
Num6                        Widok w prawo (wolne)
Num8                        Widok w górę (wolne)
Num2                        Widok w dół (wolne)
Num9                        Widok po przekątnej, w górę i prawo (wolne)
Num3                        Widok po przekątnej, w dół i prawo (wolne)
Num1                        Widok po przekątnej, w dół i lewo (wolne)
Num7                        Widok po przekątnej, w górę i lewo (wolne)
Num5                        Wyśrodkowanie widoku
Num*                        Przybliżenie widoku (wolne)
Num/                        Oddalenie widoku (wolne)
NumEnter                         Domyślny widok na poziomie przybliżenia/oddalenia
Num* - RCtrl                 Przybliżenie zewnętrzne
Num/ - RCtrl                 Oddalenie zewnętrzne
NumEnter - RCtrl                 Domyślny widok zewnętrzny na poziomie przybliżenia/oddalenia
Num* - LAlt             Tryb kamery podążającej camera do przodu
Num/ - LAlt             Tryb kamery podążającej camera do tyłu
PageDown - LCtrl          Objects switching direction forwar ???
PageUp - LCtrl             Objects switching direction reverse ???
Delete - LAlt             Wyłączenie obiektów
Insert - LAlt             Załączenie/wyłączenie wszystkich obiektów
F1                            Widok kokpitu
F1 - LCtrl                     Widok kokpitu z naturalnymi ruchami głowy
F1 - LAlt                    Widok wyłącznie na HUD
F2                            Widok statków powietrznych
F2 - LCtrl                    Widok własnego statku powietrznego
F2 - RAlt                    Zmiana pozycji kamery
F2 - LAlt                    Zmiana kontroli lokalnej kamery
F3                            Widok podążający
F3 - LCtrl                    Widok podążający, niestabilny
F4                           Widok wyglądu tyłu
F4 - LCtrl                   Widok pościgu
F4 - LShift                  Widok „arcade”
F5                           Widok przestrzeni powietrznej przeciwnika
F5 - LCtrl                   Widok terenów przeciwnika
F6                           Widok wystrzelonej broni
F6 - LCtrl                  F6 Weapon to target view  ???
F7                           Widok jednostek naziemnych
F8                           Widok na cel
F8 - RAlt                    Filtr widoku: cele gracza/wszystkie cele
F9                          Widok statków (widok F9)
F9 - LAlt                   Widok kontrolera lotu




Tam gdzie nie miałem pewności co do tłumaczenie wstawiłem: " ??? ".
« Ostatnia zmiana: Października 20, 2008, 21:20:38 wysłana przez Schmicht »

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #19 dnia: Października 20, 2008, 21:23:24 »
Wielkie dzięki Schmicht. Dla wszystkich nie w temacie, Schmicht to taki słodki byt, który zamiast gadać o dupie maryni, bierze się za robotę kiedy potrzeba. Jeszcze raz dzięki  :banan
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #20 dnia: Października 20, 2008, 21:51:03 »
Co do wątpliwości w tłumaczeniach u Schmichta. Oryginalnie jest tak:

/ - LCtrl - LAlt                      SPU-9 Radio communicator selector
PageDown - LCtrl                  Objects switching direction forward
PageUp - LCtrl                      Objects switching direction revers
F6 - LCtrl                            F6 Weapon to target view

Moja propozycja tłumaczenia (dość swobodna i niekoniecznie prawdziwa):


/ - LCtrl - LAlt                      SPU-9 Włącznik rozmównicy pokładowej
PageDown - LCtrl                  Przełączanie pomiędzy widokami kolejnych obiektów - w przód
PageUp - LCtrl                      Przełączanie pomiędzy widokami kolejnych obiektów - w tył
F6 - LCtrl                            F6 Widok wystrzelonej broni (widok skierowany w stronę celu)

Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #21 dnia: Października 20, 2008, 23:04:56 »
Moja propozycja tłumaczenia (dość swobodna i niekoniecznie prawdziwa):

F6 - LCtrl                            F6 Widok wystrzelonej broni (widok skierowany w stronę celu)

Po co komplikować sobie życie. "Widok broń-cel", i tyle. ;) Dosłownie i jasno.

Słowo "rozmównica" miażdży suty Janek. :D Kojarzy mi się z pomieszczeniem. Nie lepiej po prostu komunikator pokładowy (tudzież radiostacja lub jakoś tak?)?

Luźne sugestie, rzecz jasna.

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #22 dnia: Października 20, 2008, 23:12:14 »
Słowo "rozmównica" miażdży suty Janek. :D Kojarzy mi się z pomieszczeniem. Nie lepiej po prostu komunikator pokładowy (tudzież radiostacja lub jakoś tak?)?

W zasadzie co do SPU to "rozmównica" stoi w dokumentacji (powaga), nieważne jakiej :118: Ale w sumie faktycznie coś innego będzie zdrowsze i mniej siermiężne... zwłaszcza dla kogoś kto pierwszy raz styka się z simem. Idąc za ciosem mam jeszcze inną propozycję - interkom :020: Więc niech będzie i tak:

/ - LCtrl - LAlt                      SPU-9 Wybór interkomu
PageDown - LCtrl                  Przełączanie pomiędzy widokami kolejnych obiektów - w przód
PageUp - LCtrl                      Przełączanie pomiędzy widokami kolejnych obiektów - w tył
F6 - LCtrl                            F6 Widok broń - cel

Może nawet i to "Wybór" albo "Włączenie" uwalić...
« Ostatnia zmiana: Października 20, 2008, 23:18:14 wysłana przez John Cool »

Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #23 dnia: Października 20, 2008, 23:21:07 »
Idąc za ciosem mam jeszcze inną propozycję - interkom :020:

Brzmi ładnie. Swojsko. Prawie jak "domofon". :D

http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?lang=en&end_pos=950&scr=default

Tu też jest interkom. Tylko tak się zastanawiam (abstrahując już od tłumaczenia) - po co komu interkom w śmigłowcu jednoosobowym? Czy takie urządzenia nie służą do komunikacji np. pilot - operator uzbrojenia (czyli komunikacja wewnętrzna)? Do czego służy SPU-9? Komunikacja z personelem naziemnym np. w czasie przygotowania do startu?

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #24 dnia: Października 20, 2008, 23:26:49 »
Do czego służy SPU-9? Komunikacja z personelem naziemnym np. w czasie przygotowania do startu?

Do tego co SPU w MiGu-29, Su-22M4 i innych mosolotach... oprócz komunikacji wewnętrznej (w przypadku załogi wieloosobowej) to we współpracy z radiostacjami UKF/KF służy również do komunikacji głosowej z pilotami innych maszyn w ugrupowaniu... operatorami GCI... KP (Kontrolą Przechwycenia) itd.

||**Boberros**||

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #25 dnia: Października 20, 2008, 23:31:37 »
Bardzo ładnie panowie  :020: Tak trzymać :)

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #26 dnia: Października 21, 2008, 17:11:08 »
Światła lądowania  i ostrzeganie głosowe



L - RShift                          światła lądowania włączenie/wyłączenie
L – Rctrl                           światła lądowania regulacja jasności
 = - LAlt                           światło ostrzegawcze (stroboskop)
V - LCtrl                           powiadamianie głosowe tryb awaryjny
V - LShift - LAlt                 powiadamianie głosowe-wstrzymanie komunikatu
V - LAlt                            powiadamianie głosowe-powtórzenie komunikatu




Panel nad głową



L - RAlt                            światła nawigacyjne 10%/30%/100%/wyłączone
L - LAlt                            światła nawigacyjne tryb kodowany
W - LCtrl - LAlt                  przełącznik wycieraczki
L                                     L-140 urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem- reset
S - LShift - LAlt                 ogrzewanie rurki pilota – kąty natarcia (AoA) przełącznik
S - LShift - LCtrl                ogrzewanie rurki pilota - przełącznik
S - RShift - RCtrl                rurka pilota- test
S - LShift - LCtrl - LAlt        system przeciwoblodzeniowy łopat wirnika- przełącznik
I - LAlt                             system przeciwoblodzeniowy silnika/filtrów przeciwpyłowych- przełącznik




Panel radia R-800 VHF-2



1 - LCtrl - LShift                       R-800  pokrętło 1 do góry
1 - LCtrl - LAlt                          R-800 pokrętło 1 w dół
2 - LCtrl - LShift                       R-800 pokrętło 2 do góry
2 - LCtrl - LAlt                          R-800 pokrętło 2 w dół
3 - LCtrl - LShift                       R-800 pokrętło 3 do góry
3 - LCtrl - LAlt                          R-800 pokrętło 3 w dół
4 - LCtrl - LShift                       R-800 pokrętło 4 do góry
4 - LCtrl - LAlt                          R-800 pokrętło  4 w dół
R - LCtrl - LAlt                          R-800 Trzask (Squelch)
M - LShift - LCtrl - LAlt               R-800 tryb AM-FM
5 - LCtrl - LAlt                          szybkość przesyłu danych -przełącznik
A - LCtrl - LAlt                          ADF  przełącznik
E - LCtrl - LAlt                          odbiornik ratunkowy
T - LCtrl - LShift                       test
M - RCtrl - RAlt                         przełącznik kanałów – następny kanał
N - RCtrl - RAlt                          przełącznik kanałów – poprzedni kanał
R - RCtrl - RAlt                         R-828 trzask (Squelch)
T - RCtrl - RShift                      tuner radiowy
] - LCtrl - LShift                        zwiększenie głośnośći
[ - LCtrl - LShift                        zmniejszenie głośności


Ster kierunku

Z  ster w  lweo
X  ster w  prawo



Monitor tv systemu „Szkwał” i panel uzbrojenia




S – Rctrl                              wyłączenie skali z wyświetlacza HUD
[ - RCtrl - RAlt                      IT-23 zmniejszenie jasności
 ] - RCtrl - RAlt                     IT-23 zwiększenie jasności
 [ - RShift - RCtrl                   IT-23 zmniejszenie kontrastu
 ] - RShift - RCtrl                   IT-23  zwiększenie kontrastu
[ - RShift - RCtrl - RAlt            zmniejszenie jasności celownika nahełomwego
] - RShift - RCtrl - RAlt            zwiększenie jasności celownika nahełomwego
I - RShift - RCtrl - RAlt            kodowanie wiązki laserowej przełącznik w  lewo
O - RShift - RCtrl - RAlt           kodowanie wiązki laserowej przełącznik w  prawo
B - RShift - RCtrl IT-23            przełącznik skali czarno-biało
Back                                     tryb celowania - reset
H                                         wskaznik nahełmowy
O – Rshift                              laser przełącznik
P                                         automatyczne śledzenie/namierzanie działka
D - LShift                             zasilanie systemu celowania  K-041 - przełącznik
Q                                        zmiana celu
N                                        cel ruchomy
V                                        cel powietrzny
S - LAlt                                zbliżający się cel powietrzny
F - LAlt                                przełącznik trybu systemu uzbrojenia w prawo
 F - LCtrl                              przełącznik trybu systemu uzbrojenia w lewo
L - LShift - RCtrl                    tryb treningowy

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #27 dnia: Października 21, 2008, 19:52:08 »

R - LCtrl - LAlt                          R-800 Trzask (Squelch)

R - RCtrl - RAlt                         R-828 trzask (Squelch)


Squelch to obwód elektryczny, który wyłącza odbiornik kiedy odbierany sygnał staje się słabszy niż szum tła/zakłóceń. Nie wiem jak się prawidłowo po naszemu nazywa...

To tak intuicyjnie, bo pracowałem przez 3 dni pod rząd (24/12/24 >:() i nie bardzo pamiętam jak się nazywam, nie mówiąc już o połapaniu się w częściach manuala. Czy ktoś mógłby mi wrzucić moją "działkę" na PMa? Teraz mógłbym z przyjemnością przez jakieś 3 dni przy tym podłubać. Mógłbym tak realistycznie poświęcić temu tłumaczeniu dobrych parę godzin co tydzień.

~S~

Booze

Schmicht

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #28 dnia: Października 21, 2008, 21:22:39 »
Wielkie dzięki Schmicht. Dla wszystkich nie w temacie, Schmicht to taki słodki byt, który zamiast gadać o dupie maryni, bierze się za robotę kiedy potrzeba. Jeszcze raz dzięki  :banan

Nie godojcie Kusch, to i tak nic w porównaniu jaką wielką cześć wyście zrobili z Zimnym Jankiem! Wielki szacun się wam za to należy!  8)


Widok (ciąg dalszy)
F10                     Widok mapy teatru działań
F10 - LCtrl             Przełączenie widoku mapy na widok mapy przez obecny punkt
F11                     Wolna kamera lotniska
F11 - LCtrl             Skok do wolnej kamery
F12                     Widok obiektów statycznych
F12 - LCtrl             Widok ruchu cywilnego
F12 - LShift     Przełączenie widoku na pociągi/samochody

Widok kokpitu   
Num0                  Widok na pulpit kokpitu
Num0 - RCtrl          Przełączenie na widok pulpitu
Num0 - RAlt          Zapisz ustawienia kątów widoku
Num8 - RShift          Widok w górę
Num2 - RShift          Widok w dół
Num4 - RShift          Widok w lewo
Num6 - RShift          Widok w prawo 
Num9 - RShift          Widok po przekątnej w górę i dół
Num3 - RShift          Widok po przekątnej w dół i prawo
Num1 - RShift          Widok po przekątnej w dół i lewo
Num7 - RShift          Widok po przekątnej w górę i lewo
] - LShift                  Fast cockpit keyboard  ???
] - LCtrl                  Slow cockpit keyboard  ???
] - LAlt                  Normal cockpit keyboard speed  ???
[ - LShift                  Fast cockpit mouse ???
[ - LCtrl                  Slow cockpit mouse
[ - LAlt                  Normal cockpit mouse speed
Num8 - RCtrl          Widok kamery w górę
Num2 - RCtrl          Widok kamery w dół
Num4 - RCtrl          Widok kamery w lewo
Num6 - RCtrl          Widok kamery w prawo
Num7 - RCtrl          Widok kamery po przekątnej w górę i lewo
Num1 - RCtrl          Widok kamery po przekątnej w dół i lewo
Num9 - RCtrl          Widok kamery po przekątnej w górę i prawo
Num3 - RCtrl          Widok kamery po przekątnej w dół i prawo
Num8 - RAlt          Widok kamery w górę (wolno)
Num2 - RAlt          Widok kamery w dół (wolno)
Num4 - RAlt          Widok kamery w lewo (wolno)
Num6 - RAlt          Widok kamery w prawo (wolno)
Num7 - RAlt          Widok kamery po przekątnej w górę i lewo (wolno)
Num1 - RAlt          Widok kamery po przekątnej w dół i lewo  (wolno)
Num9 - RAlt          Widok kamery po przekątnej w górę i prawo (wolno)
Num3 - RAlt          Widok kamery po przekątnej w dół i prawo  (wolno)
Num5 - RShift          Wyśrodkowanie widoku kamery
Num5 - RCtrl          Powrót kamery
Num5 - RAlt          Powrót kamery podstawowej ???
Num0 - LWin          Błyskawiczny widok 0
Num1 - LWin          Błyskawiczny widok 1
Num2 - LWin          Błyskawiczny widok 2
Num3 - LWin          Błyskawiczny widok 3
Num4 - LWin          Błyskawiczny widok 4
Num5 - LWin          Błyskawiczny widok 5
Num6 - LWin          Błyskawiczny widok 6
Num7 - LWin          Błyskawiczny widok 7
Num8 - LWin          Błyskawiczny widok 8
Num9 - LWin          Błyskawiczny widok 9
F1 - LWin                  Włączenie/wyłączenie zmiany przesunięcia pozycji widoku
Num/ - RShift          Oddalenie
Num* - RShift          Przybliżenie
Num8 - RCtrl - RShift    Przesuniecie kamery kokpitu do góry
Num2 - RCtrl - RShift    Przesuniecie kamery kokpitu do dołu
Num4 - RCtrl - RShift    Przesuniecie kamery kokpitu do lewej
Num6 - RCtrl - RShift    Przesuniecie kamery kokpitu do prawej
Num* - RCtrl - RShift    Przesuniecie kamery kokpitu do przodu
Num/ - RCtrl - RShift    Przesuniecie kamery kokpitu do tyłu
Num5 - RCtrl - RShift    Wyśrodkowanie przesunięcia kamery kokpitu

Widok przewlekły   
J - LShift                        Zmiana skoku kamery
K - LAlt                          Utrzymanie kamery terenu na wysokości
Num+ - RCtrl                    Zmiana śledzenia wystrzelonej broni
F - RCtrl - RShift - RAlt    Tryb widoku "swoi"
D - RCtrl - RShift - RAlt    Tryb widoku "wrogowie"
A - RCtrl - RShift - RAlt    Reset wyboru trybu widoku wróg/swój

Widok zablokowany   
Num.                    Zablokowanie widoku
NumLock            Odblokowanie widoku
Num. - RShift   Zablokowanie widoku wszystkich rakiet
Num. - RAlt    Zablokowanie teatru działań rakiet
Num. - RCtrl    Zablokowanie widoku terenu

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #29 dnia: Października 21, 2008, 21:39:33 »
Nie godojcie Kusch, to i tak nic w porównaniu jaką wielką cześć wyście zrobili z Zimnym Jankiem! Wielki szacun się wam za to należy!  8)

Ja akurat gówno za przeproszeniem zrobiłem (2 nieduże sekcje) póki co, ale myślę że ruszę jeszcze przynajmniej PWI. Dzięki przy tym za tę część, widoki jednak zostawiam sobie na deser :) - wylądują na samym końcu klawiszologii aby był jakiś porządek.

Poza tym poskładałem wszystkie sekcje dotychczas napisane przez Kusch'a (ze Szkwałem włącznie) i przeze mnie. Są do ściągnięcia tutaj.

Niestety nie skontrolowałem jeszcze do końca jakości tłumaczenia poza korektą literówek i innych drobiazgów, myślę jednak że nie jest jeszcze to zbyt pilne. Spróbuję to może skonfrontować później z wersją rosyjską - może kilka drobiazgów się dopisze, bo przynajmniej moim zdaniem angielskie skróty odnośnie wschodniej awioniki wprowadzają jednak czasami pewne nieścisłości.