Nein, nein, nein. Patrz tylko na 6 cylindrowe jednostki, z małymi wyjątkami w postaci benzynowych N42B20 i N46B20 - w tych generacjach 4 cylindrowe silniki BMW są delikatnie mówiąc lipne pod względem osiągów i elastyczności (z kolei te dwa rodzynki sprawiają problemy pod względem niezawodności). Różnicy na spalaniu nie zauważysz pomiędzy 320d, a 325d, ale samochód będzie się żwawiej zbierał, szczególnie przy wyprzedzaniu. Prawdę mówiąc możesz też i patrzeć na 330d, ale podobnie jak w wypadku benzynowego odpowiednika, z 3-litrowym silnikiem podążają dodatkowe koszty większych hamulców i większego minimalnego rozmiaru felg (17").
Jedna sprawa z kupowaniem Diesli BMW - te silniki mają w kolektorze dolotowym specjalne klapki odcinające dopływ powietrza przy wyłączaniu silnika. Występuje u nich problem z wytrzymałością materiału i maja tendencję do urywania się i wpadania do komory spalania - sama klapka jest plastikowa i jest wtedy mielona przez tłok, spalana i wydalana do otoczenia... ale śruby robią spustoszenie.

Trzeba z miejsca zdemontować kolektor dolotowy i zdemontować te klapki, wstawiając albo
specjalne zaślepki, albo używając po prostu śrub w otworach osi.
http://koti.mbnet.fi/anzafin/BMW/Imusarja/Imusarja06.jpg