Autor Wątek: Captain Sim ogólnie  (Przeczytany 13352 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #45 dnia: Lutego 05, 2011, 12:03:04 »
Empeck jest jeszcze jedna sprawa... każdy z nas ma inne zestawy maszyn komercyjnych / darmowych. Jakoś nie wyobrażam sobie latać powiedzmy P-51 i prażyć do Cessny bo nie mam na ten przykład Messa albo Foczki albo Zero a FSX wiadomo zamienia czym popadnie. Wczoraj np. na 15.000FT mijałem lotniskowiec (ten z FSN) choć wiem że kolo leciał Belugą której nie mam zainstalowanej.
I to jest jeden z kilku powodów dla których pomysł strzelania  w FSX wydaje się .... słaby.


Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #46 dnia: Lutego 05, 2011, 12:09:53 »
Na wszystko jest rozwiązanie, ci co wykonywali loty oldtimerami je znają - po prostu wiedząc zawczasu czym będą latać znajomi, pobiera się daną maszynę w wersji freeware ;) Zwykle są zbyt tandetne by nimi latać, ale jako cele są ok ;)

empeck

  • Gość
Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 05, 2011, 12:46:05 »
Empeck jest jeszcze jedna sprawa... każdy z nas ma inne zestawy maszyn komercyjnych / darmowych. Jakoś nie wyobrażam sobie latać powiedzmy P-51 i prażyć do Cessny bo nie mam na ten przykład Messa albo Foczki albo Zero a FSX wiadomo zamienia czym popadnie. Wczoraj np. na 15.000FT mijałem lotniskowiec (ten z FSN) choć wiem że kolo leciał Belugą której nie mam zainstalowanej.
I to jest jeden z kilku powodów dla których pomysł strzelania  w FSX wydaje się .... słaby.

Trudno, trzeba się umówić ze znajomymi na konkretną maszynę. Ten sam problem występuje w zwykłym multi, czyli multi w FSie też jest słabe :)

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #48 dnia: Lutego 05, 2011, 12:54:30 »
Na wszystko jest rozwiązanie, ci co wykonywali loty oldtimerami je znają - po prostu wiedząc zawczasu czym będą latać znajomi, pobiera się daną maszynę w wersji freeware ;) Zwykle są zbyt tandetne by nimi latać, ale jako cele są ok ;)

Może szukam dziury w tym całym bajzlu ale co tam ktoś musi.

Mnie ciągle interesuje jak to zostanie rozwiązane. Zamiennik brzydki jest dobry w sytuacji gdy polujemy na AI ale co gdy będziemy chcieli sobie zrobić  Hitlerboy-e vs fajfokloki z zywymi graczami. AI nauczyć odpowiedniego zachowania po otrzymaniu serii z zer i jedynek to bedąc programistą*  żaden problem. Ale jak nauczyć normalny model  który nie jest przystosowany do tego TacPack by tak samo reagował via maszyna gracza i tu już problem.

To jest nadal zbyt głębokie grzebanie w kodzie. O ile VRS czy CS to się to uda w ich wyrobach o tyle co z np. Warbirdsim których P-51B / P-51C III**  lub D do którego zakupu  się przymierzam -- jak to z tym połączysz ???

Trudno, trzeba się umówić ze znajomymi na konkretną maszynę. Ten sam problem występuje w zwykłym multi, czyli multi w FSie też jest słabe :)

Ale o wiele lepiej wyglada latanie Zlinem w towarzystwie cessny niż P51 w obecności np Trike.


*programista nie jestem
** P51 B i C mam są warte wydanej sumy.

*** Co do tego lotniskowca pewnie by mi nadpisało  jakimś boeingiem gdyby nie było Nimitza XD

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 05, 2011, 13:05:53 »
By wspomnieć choćby o ILS dla ruchomych lotniskowców
Znasz jakiś? Opcja jest ale chyba tylko we Flight Deck, Nimitz z AI Carriers już nie?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

empeck

  • Gość
Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #50 dnia: Lutego 05, 2011, 13:42:32 »
Znasz jakiś? Opcja jest ale chyba tylko we Flight Deck, Nimitz z AI Carriers już nie?

To nie jest uzależnione od lotniskowca tylko samolotu. Kod samolotu wykrywa gdzie jest lotniskowiec i z jaką prędkością się porusza i na tej podstawie wylicza ILS i TACAN. ILS dla ruchomych lotniskowców ma SuperBug, oraz defaultowy Hornet, Goshawk i F-14 od Dino Cattaneo z alternatywnym HUDem od Neutrino. Supportowane lotniskowce to defaultowe, Nimitz i Clemenceau w przypadku SuperBuga. Czy HUD od Neutrino wspiera Clemenceau to nie wiem.

Czyli taka funkcjonalność zależy tylko od chęci i umiejętności developera samolotu.

Zefir

  • Gość
Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #51 dnia: Lutego 05, 2011, 14:42:36 »
Choć FSX ma parę poważnych utrudnień - jak choćby generowanie pogody, to właściwie większość da się tak sympatycznie obejść, że istnieje możliwość wykorzystania symulatora jako platformy dosłownie do wszystkiego. Zewnętrzne moduły mogą liczyć wiele, a sam symulator to platforma, która zajmuje się przede wszystkim grafiką, terenem i podstawową fizyką.
Problemem jest jedynie konstruowanie maszyn od początku pod kątem zabawy w symulator bojowy. Dodanie odpowiednich tekstur, urywanych skrzydeł, obsługi sieciowej zniszczeń - to jest kłopot. Gdyby każdy samolot budowano z uwzględnieniem pewnych zasad pozwalających na późniejsze wykorzystanie bojowe, to skonstruowanie prostej paczki do pojedynków powietrznych byłoby tylko niewielką trudnością. Wystarczyłby Spitifre na Bf 109 i byłoby mnóstwo zabawy. Dlatego trochę żałuję, że A2A nie zaplanowało czegoś podobnego przy projektowaniu swoich samolotów. Z drugiej strony zdaję sobie sprawę z nakładu pracy, jakiego to wymaga. W sytuacji, gdy problemem są już niekręcące się śmigła w multi, trudno oczekiwać, żeby szybko dało się przystosować samoloty do działań bojowych w sieci.
Myślę, że w FSX nie doczekamy się już porządnego strzelania, ale możliwe, że jakiś producent zechce wydać kompleksowy zbiór maszyn dla okresu/teatru działań, gdy pojawi się MS Flight.
Poza tym rzecz idzie o stosunek kasa/praca. Po co wkładać 2 razy więcej pracy, jeśli można sprzedać coś za taką samą cenę, ale z mniejszą funkcjonalnością?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #52 dnia: Lutego 05, 2011, 17:43:31 »
Empack, trochę przesadzasz że to taki totalny szicior. Wiadomo, produkt nie będzie jakiś super, bo to nie domena FSX, ba, ja tutaj dużej balistyki nie widzę nawet. Nie miałem czasu testować wszystkiego, ale na ocenę takiego programiku to potrzeba minimum tydzień, ja po 1-2 h wiem, że nic nie wiem, trzeba też zajrzeć do SDK,a. Strzela się, można nawet coś rozwalić. W sumie da się jakoś temat dopasować do tego co się ma. Nie jest najgorzej, ale jak dla mnie to za wcześnie by coś powiedzieć więcej poza tym że dźwięki kiepskie i nie da się wszystkiego włączać myszką tylko z klawy.

Poniżej atak na F9F rakietami niekierowanymi. Oczywiście potem są wybuchy (szkoda tylko, że nie unosi się długo dym).







+ video strzelania dla strzelania, widzę że AI na ziemi wybucha, nice: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IfcT610X8ac
W tej wersji bomb nie pospuszczamy. Mamy zatem Gun, Missiles & Rackets

Film reklamowy: http://www.youtube.com/user/captainsimcom#p/a/u/2/wlGXksV2C_Y
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2011, 08:49:45 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

empeck

  • Gość
Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #53 dnia: Lutego 06, 2011, 11:24:43 »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #54 dnia: Lutego 06, 2011, 12:30:22 »
Uuuuu hehe.  :002: Tylko właśnie gościu to zrobił automatycznie, dlatego pod samolot nie mógł podwiesić modeli uzbrojenia ponieważ mu pożarło panele od tego i strzela z pustego skrzydła. Jest na to związanie :).

Jest z programem problem z panelami - to znaczy jak samolot ma ich za duzo (mowa o 2D) to sam installer je przesówa, w wyniku czego mogą one ginąć. Da się jednak wyedytować to wszystko i tutaj właśnie przykład z panelami w F9F jak je poprawnie ustawić by wszystko działało. pewnie jak nie ma paneli 2D działa ok, ale np. z takim Accu Simem może już być problem gdzie wszystkie Shifty+ numerki mamy zajęte. W takim wypadku trzeba będzie wybierać, czy chcemy strzelać, czy korzystać z Accu (robi się backup automatycznie więc spokojnie)

http://www.vertigostudios.co.uk/forum/showthread.php?115-F9F-and-CS-Weapon-for-FSX!
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #55 dnia: Lutego 06, 2011, 13:37:55 »
Samolot może mieć więcej niż 9 okienek paneli, przecież kombinacja shift+cyfra to nie jedyny sposób wyświetlania - jest jeszcze menu widoków (alt>view>instrument panel), skąd można wywołać kolejne okna.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #56 dnia: Lutego 07, 2011, 00:18:57 »
Bawię się troszkę w config uzbrojenia. Jeśli chodzi o położenie i kąt strzału (km, rakiety niekierowane) to mamy taki parametr:

<Station name="Nose" params="0,9,0,0,0.075,0,600" /> w <Weapon> / w CSWeapon.xml dany samolot

czerwony - kąt góra dół ostrzału, należy modyfikować o małe wartości, można dzięki temu ustawić w miarę ok jeśli chodzi o jakiś defaultowy celownik (np. Spit A2A), wartość dodatnia - pochylenie w dół, ujemna do góry

zielony - lewo prawo, ujemna odchylenie kątu na prawo, zero, strzał w osi samolotu prosto

wartość ostatnia - liczba ammo


webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #57 dnia: Lutego 07, 2011, 14:54:41 »
Yoyo co to za sceneria na screenach powyżej ?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #58 dnia: Lutego 08, 2011, 02:46:46 »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Captain Sim ogólnie
« Odpowiedź #59 dnia: Lutego 08, 2011, 12:29:05 »
Po ukształtowaniu terenu nie poznaje, a w opisie filmiku nic nie znalazłem. Pozostaje żyć w nieswiadomości  :008: