Autor Wątek: Su-35S (T-10BM)  (Przeczytany 128529 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #75 dnia: Stycznia 19, 2011, 19:23:50 »
Na filmiku z kanału TV Zwiezda prezentującym reportaż z KnAAPO pomiędzy 2:35 - 3:30 można obejrzeć m.in. budowę najprawdopodobniej jednego z pierwszych seryjnych Su-35S:

http://www.youtube.com/watch?v=Qat98Ikpggg

Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #76 dnia: Stycznia 19, 2011, 20:11:54 »
Swoją drogą ciekawe czy T 50 testowali już na prędkościach ponaddzwiękowych. W założeniu ma to być zwrotny płatowiec w prędkościach powyżej 1M

Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #77 dnia: Stycznia 19, 2011, 20:19:18 »
No to zanim je 'zakamuflują' i zajmiemy się nimi to dorzucę parę fotek #901

Przed kamuflażem:


Chyba z MAKS'a:




A tu taka "fotoszopka", ale zimą prezentuje się nieźle ;-):

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35 (T-10BM)
« Odpowiedź #78 dnia: Stycznia 19, 2011, 23:42:34 »
Tamte fotki to z wystawy MAKS 2007, gdzie po raz pierwszy zaprezentowano oficjalnie T-10BM, jeszcze przed pierwszym oblotem #901 dnia 19 lutego 2008 roku. Pilotem był wówczas Siergiej Bogdan, oblatywacz KnAAPO, który teraz wdzięcznie kręci na T-50-1 :)

Z kolei pierwsze zdjęcie to był nieoficjalny rollout, jakoś przed MAKSem. Od siebie dodam jeszcze mniej znane zdjęcia w trakcie malowania/finalnego montażu + kolejny rollout:




John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #79 dnia: Kwietnia 03, 2011, 13:56:06 »
Podsumujmy może krótko to co już wiemy na temat Su-35S:

  • Silniki Izd. 117S (AL-41F1S) z pomocniczym agregatem rozruchowym (WSU) Aerosila TA14-130-35,
  • Kompleks nawigacyjno-bojowy KRNPO-35,
  • System optoelektroniczny OLS-35/KOLS-35,
  • Platforma nawigacji bezwładnościowej LINS-2000,
  • Odbiornik systemu nawigacji satelitarnej A-737-035 (GLONASS),
  • Kompleks samoobrony L-175M Chibiny-M z zasobnikami SAP-518 zaprojektowanymi przez przedsiębiorstwo KnIRTI,
  • Pokładowa stacja ostrzegawcza przed opromieniowaniem radiolokacyjnym L-150-35 (SPO-32)" Pastel",
  • Automatyczny system sterowania KSU-35 firmy MNPK "Awionika",
  • System sterowania BS OOU (Bortowaja Sistema Organow Operatiwnego Uprawienija) firmy Awia-Awtomatika - taki rosyjski HOTAS,
  • Wyposażenie kokpitu: zintegrowany system MAK-35 z szerokokątnym wyświetlaczem przeziernym IKSz-1M oraz dwoma dużymi (22.5x30cm / 1400x1050pix) wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi MFI-35,
  • Centrala danych aerometrycznych: Sistema Indikacji Wozdusznych Signałow Polieta СИВСП-35 (SIWSP-35) kompanii ОАО "Aeropribor-Woschod",
  • Kompleks telemetrycznej wymiany danych w działaniach grupowych: Комплекс средств связи С-108 (KSS S-108) firmy NPP "Poliet".

Przy okazji taka ciekawostka - tak naprawdę dla Su-35S swego czasu rozpatrywano dwa konkurencyjne radiolokatory (FAR) zaprojektowane przez dwie firmy: wyrób izd. N035 "Irbis" firmy NIIP im. W.W. Tichomirowa oraz wyrób izd. N031 "Sokół-III" znaną może bardziej jako stacja Żuk-MSF/MSFE przedsiębiorstwa NIIP "Fazotron" (z tym że było to jej dalsze rozwinięcie z nowszą bazą elementową i BCWM kolejnej generacji) .

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #80 dnia: Kwietnia 22, 2011, 20:03:22 »
Na stronie KnAAPO jest dośc już stary film z okazji 75-lecia zakładu http://www.knaapo.ru/rus/gallery/videos/index.wbp. Tam znalazłem kilka ciekawych ujęć, m.in. w 15:46 i 52:19 widać 904 (ale można zobaczyć też pierwszy prototyp Su-27 w 45:59 czy też Su-27SM 56 w 47:34).

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #81 dnia: Kwietnia 24, 2011, 10:54:38 »
Niektóre z tych ujęć n/b 904 są na przykład z roll-outu. Stwarza to nadzieję że oprócz sfilmowania może jednak ktoś zrobił kilka zdjęć tej maszyny - oprócz tego jedynego opublikowanego w którym n/b 904 jest podczas montażu i kto wie - może kiedyś zostaną opublikowane.

Nawiasem mówiąc nie dalej jak wczoraj ogłoszono powrót Su-35S do - ciągnącego się jak flaki z olejem - konkursu F-X2 (właściwie jego drugiej odsłony) na myśliwiec wielozadaniowy dla Brazylii.

Link: http://mysouth.su/2011/04/su-35-will-return-to-the-brazilian-air-force-tender/

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #82 dnia: Maja 03, 2011, 13:29:31 »
Pierwszy seryjny egzemplarz Su-35S wykonał dzisiaj swój pierwszy lot z zakładów KnAAPO w Kosmomolsku nad Amurem, zapewne w ramach serii lotów technicznych.

Informacja za koncernem OAO "Kompania Suchoj": http://www.sukhoi.org/news/company/?id=4036

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #83 dnia: Maja 03, 2011, 14:33:33 »
WWS zamówiło już 48 maszyn. Czy jest mowa kupnie  o większej liczby Su 35S ? Czy raczej póżniej postawią już na T-50?

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #84 dnia: Maja 03, 2011, 18:01:32 »
Z tego co wiem to według planów modernizacji sił zbrojnych FR na lata 2011-2020 po roku 2015 WWS mają dokonać nowych zakupów wśród których jest mowa o drugiej dostawie - defacto kolejnych 48 egzemplarzy Su-35S.

Można przypuszczać że po wprowadzeniu do produkcji seryjnej T-50 linia montażowa Su-35S będzie jeszcze istnieć - nawet jeśli nie na potrzeby wewnętrzne to być może na eksport dla zagranicznych odbiorców. Z tym że na razie nie spisano odnośnie tego żadnego kontraktu z KnAAPO.

Wydaje mi się przy tym że jednomiejscowy Su-35S najprawdopodobniej zastąpi produkowane dotąd eksportowe/licencyjne Su-27SK, zaś odbierane przez WWS Su-27SM3 czy kierowane na eksport Su-27SKM będą najprawdopodobniej ostatnimi wyprodukowanymi jednomiejsowymi Flankerami z linii rozwojowej T-10S i zostaną one wyparte przez T-10BM. Myślę że miałoby to sens, bo po co trzymać linię produkcyjną T-10S i ich modyfikacji skoro ma się w ofercie nowy produkt?

Przy okazji - to samo info za altair.pl: http://www.altair.com.pl/start-6204

Cytuj
Oblot seryjnego Su-35S

Dziś w Komsomolsku nad Amurem został oblatany pierwszy seryjny myśliwiec wielozadaniowy Su-35S. Po zakończeniu testów samolot ma trafić do WWS FR.


Pierwszy lot Su-35S trwał półtorej godziny. Za sterami samolotu znajdował się pilot-oblatywacz Siergiej Bogdan. Sprawdził on prawidłowość funkcjonowania silników i systemów sterowania oraz własności pilotażowe myśliwca.

Siergiej Bogdan oblatał 19 lutego 2008 pierwszy prototyp Su-35S. Próby prototypów zostały już zakończone. Teraz próby państwowe muszą przejść seryjne Su-35S (gotowe są już 2 samoloty, 4 kolejne są w budowie, Początek produkcji Su-35S, 2009-11-24). Jeśli nie będzie problemów, od 2012 do 2015 do WWS ma trafić 48 samolotów tego typu (WWS kupią 48 Su-35, 2009-07-07). Zgodnie z planem modernizacji rosyjskich FR na lata 2011-2020, po 2015 WWS mają zakupić kolejnych 48 Su-35S.

[...]

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #85 dnia: Maja 03, 2011, 21:41:21 »
Cytuj
Elementy systemu radiolokacyjnego rozmieszczone są także w krawędziach natarcia skrzydeł i usterzeń.

Hmm a to pierwsze słyszę, czyżby jakiś radilokator pracujący w paśmie L podobnie jak zaplanowali na PAK FA ?

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #86 dnia: Maja 03, 2011, 22:32:39 »
Taki system jak radiolokator AFAR pracujący w L-diapozonie firmy jest reklamowany przez NIIR im. Tichomirowa od co najmniej dwóch lat, począwszy od wystawy MAKS 2009 (choć broszury można było dostać również jeszcze dwa lata wcześniej na MAKS 2007) z przeznaczeniem m.in. dla samolotów Su-30MK2, Su-35S oraz wreszcie T-50.

Miał być badany na jednym z prototypów Su-30MK2 (prawdopodobnie n/b 503 lub n/b 504).

Przy czym możliwe jest też że autor myli domniemane elementy radaru AFAR pracujący w L-diapozonie z elementami СПО (Система Предупреждения о Облучениу) które również można odnaleźć na krawędziach natarcia skrzydeł oraz na usterzeniu pionowym. Nie jestem pewien czy na samolotach seryjnych Su-35S elementy tego radaru będą łatwe do rozpoznania, zwłaszcza jeśli jego osłona dielektryczna na krawędziach natarcia skrzydła zostanie pomalowana. Pożyjemy, zobaczymy.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #87 dnia: Maja 04, 2011, 00:09:51 »
 
Mam pytanie czy Su-35S będzie przenosił pociski R-27AE, i czy obecnie pociski te stanowią uzbrojenie jakiegokolwiek myśliwca rosyjskiego.Pytam dlatego bo w LOFC-2 pocisk ten nie stanowi uzbrojenia myśliwców rosyjskich , jakkolwiek występuje on w arsenale uzbrojenia w pliku db weapons.
Wiesław D

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #88 dnia: Maja 04, 2011, 16:51:09 »
I poleciał...


John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #89 dnia: Maja 04, 2011, 23:34:16 »
Mam pytanie czy Su-35S będzie przenosił pociski R-27AE, i czy obecnie pociski te stanowią uzbrojenie jakiegokolwiek myśliwca rosyjskiego.[...]

Rakiety-pochodne rodziny R-27A / R-27EA z głowicą naprowadzania 9B-1103M przedsiębiorstwa Agat, choć istniały, nigdy nie były produkowane i raczej już nie będą. Wcześniej pociski Alamo z aktywna głowicą naprowadzania planowane były m.in. jako przejściowy zamiennik lub uzupełnienie przed wprowadzeniem R-77 (izd. 170).

Na dzień dzisiejszy cała zabawa nie ma już sensu wobec przejścia przez próby państwowe rakiety R-77-1 tj. rakiety izd. 170-1 i planów wdrożenia jej dalszych rozwinięć o zwiększonej rubieży odpalenia.

I poleciał...

A raczej wylądował, bo fotkę pstryknięto tuż przed przyziemieniem przy podejściu do lądowania  :121:

Maszyna to ewidentnie Su-35S i posiada jego cechy zewnętrzne. Interesujące jest większa niż zazwyczaj na wychylanym różnicowo usterzeniu poziomym (tj. sterolotkach). Ma też dwie charakterystyczne małe anteny mieczowe - zaraz za kabiną pilota oraz u dołu kadłuba przed gondolą podwozia głównego - podobnie jak w Su-27SM3 (górna na zdjęciu sniffera nie będzie widoczna).

Co interesujące nie widać ani na maszynie seryjnej ani na ostatnich zdjęciach prototypu T-10BM n/b 902 charakterystycznych zagiętych anten systemu telemetrii danych KSS S-108 firmy NPP "Poliet"  - a może tylko mi się zdaje?

Wydaje mi się że wzorcem dla seryjnego Su-35S był najprawdopodobniej ten T-10BM n/b 902, w konfiguracji takiej jak sfotografowano go w lutym tego roku: