Autor Wątek: Su-35S (T-10BM)  (Przeczytany 128639 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #135 dnia: Sierpnia 17, 2011, 10:03:15 »
Na wystawie ujawniono elementy jeszcze innego systemu optoelektronicznego: wyrób Izd. 101KS firmy OAO "UOMZ" z Jekatynburga w tym zasobnik celowniczy:






Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #136 dnia: Sierpnia 17, 2011, 20:38:41 »
Jak ten samolot lata  :580: szczęka opada  :karpik
http://youtu.be/tcF9d_Zjb5g?t=1m9s

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #137 dnia: Października 15, 2011, 11:17:55 »
Wypłynęło kolejne zdjęcie seryjnego Su-35S n/b 01:


John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #138 dnia: Grudnia 02, 2011, 08:47:07 »
Podobno dzisiaj miał wzlecieć kolejny seryjny Su-35S.

Potwierdzenie holdingu: http://sukhoi.org/news/smi/?id=4517

Cytuj
Компания «Сухой» подняла в воздух второй серийный истребитель Су-35С

Второй серийный многофункциональный сверхманевренный истребитель Су-35С, предназначенный для поставки российским ВВС, выполнил в пятницу первый полет в Комсомольске-на-Амуре, сообщил «Интерфаксу-АВН» источник в оборонно-промышленном комплексе. [...]
« Ostatnia zmiana: Grudnia 02, 2011, 12:03:37 wysłana przez John Cool »

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #139 dnia: Grudnia 06, 2011, 07:41:36 »
Opublikowano zdjęcia drugiej maszyny: http://www.knaapo.ru/eng/gallery/aircrafts/combat/su-35/2nd_ser_su-35.wbp

Rzucają się drobne różnice wobec pierwszego seryjnego egzemplarza m.in. na ogonie (bliżej mu do prototypów).






Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #140 dnia: Stycznia 13, 2012, 20:33:57 »
Program tego supernowoczesnego  myśliwca wielozadaniowego ( jak to określają sami Rosjanie - generacji 4++) - chyba trochę zwolnił. Pojawia się w tym momencie zapytanie , czy Suchoj jest w stanie zrealizować pierwsze zamówienie na 48 szt tych maszyn dla WWS- tak jak to zaplanowano- to znaczy do końca 2015 roku. Zgodnie z rosyjskimi procedurami myśliwiec musi jeszcze przejść pełen cykl badań w Ośrodku w Achtubińsku, który zapewne potrwa 2-3 lata. Ponowne zamówienie na kolejnych 48 szt ma być realizowane po 2015 roku.  Nie widać ze strony Rosjan ( dyplomacja, wizyty kurtuazyjne samolotów i ich prezentacja u potencjalnych klientów, czy wystawy  międzynarodowe ) zdecydowanego działania i dynamiki w kierunku jego promocji- a jest sprawa szczególnie pilna, ma on bowiem dotrzeć do odbiorców przed dostępną ofertą myśliwców nowej generacji.
W tej sytuacji (jak do tej pory)- oficjalnie nie ogłoszono żadnego zawartego kontraktu. Z drugiej strony nie znamy, ani przebiegu prowadzonych rozmów, ani ewentualnych kontrahentów, wobec czego może wkrótce pojawi się jakaś niespodzianka ?. Do niedawna wydawało  się iż, pierwszym nabywcą Su-35 będzie Iran, lecz w obecnej dość skomplikowanej sytuacji tego państwa- jest to mało prawdopodobne, aby nie powiedzieć niemożliwe. Czy można bowiem sobie wyobrazić rozmowy rosyjsko -irańskie czując za plecami oddech jedynego supermocarstwa ?. Z krótkiej ławki potencjalnych nabywców ubyła Libia, pewne nadzieje daje Brazylia, a może również Wenezuela. Ponadto Suchoj ma tutaj rodzimego konkurenta - a jest nim równie nowoczesny MiG-35, którego atutem jest zdecydowanie niższa cena. Z pewnością- podobnie jak w przypadku MiG-a 35 - kontrahentem nie bedą -ani Chiny , ani Indie. Chcę przypomnieć że cała koncepcja i potrzeba opracowywania  Su-35 opierała się głównie na zakładanym exporcie. Suchoj zakładał sprzedaż- nie licząc potrzeb WWS na poziomie 100-150 maszyn. Wszystko na to wskazuje, iż tak się nie stanie. Ponadto stymulatorem zakupów nie jest na pewno ogólnoświatowy kryzys. Szkoda, bo Su-35 plasuje się pod względem nowoczesności, osiągów i walorów bojowych tuż za myśliwcami 5-tego pokolenia, a wyposażony w radar z anteną aktywną może im dorównać z wyjątkiem jednej cechy - wielkości echa radiolokacyjnego.           
Wiesław D

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #141 dnia: Stycznia 14, 2012, 23:01:30 »
Program tego supernowoczesnego  myśliwca wielozadaniowego ( jak to określają sami Rosjanie - generacji 4++) - chyba trochę zwolnił. Pojawia się w tym momencie zapytanie , czy Suchoj jest w stanie zrealizować pierwsze zamówienie na 48 szt tych maszyn dla WWS- tak jak to zaplanowano- to znaczy do końca 2015 roku.

Zacznijmy może od tego że żaden "Suchoj" - o jakiegokolwiek tu chodzi: czy o koprorację OAK, holding OAO "Kompania Suchoj" czy o biuro konstrukcyjne OAO KB im. P.O. Suchoja - mniejsza z tym, mające oczywiście pewne prawa do konstrukcji ale w praktyce nie mające z tym wiele wspólnego bo za realizację kontraktu odpowiada bezpośrednio producent - czyli zakłady KnAAPO w Kosmomolsku nad Amurem.

Zamówienie na pewno zostanie zrealizowane - zważywszy że część kontraktu podpisanego na MAKS 2009 już została zrealizowana i to zgodnie z terminem (do końca 2011 roku). Budowa tuzin samolotów rocznie dla KnAAPO, patrząc na dotychczasową realizację zamówień, akurat nie jest dużym problemem. Docelowe tempo budowy moim zdaniem będzie wyższe niż Su-34, budowanego w NAPO w Nowosybirsku.

W różnym stadium montażu pokazywano jakiś czas w rosyjskiej telewizji najmniej 6-8 egzemplarzy Su-35S, filmiki były tu zresztą wrzucane swego czasu.
Inaczej zresztą nie będzie - tym bardziej że KnAAPO w najbliższym czasie będzie powoli odchodzić od budowy samolotów wywodzących się z klasycznej linii suk - Su-27SK, Su-27SKM, Su-30MKK/Su-30MK2 i tak dalej. Zostaną one po prostu wyparte przez Su-35S.


Zgodnie z rosyjskimi procedurami myśliwiec musi jeszcze przejść pełen cykl badań w Ośrodku w Achtubińsku, który zapewne potrwa 2-3 lata.

Co najmniej jeden z seryjnych egzemplarzy Su-35S - właściwie to po prostu pierwszy seryjny Su-35S - przechodzi je co najmniej od maja zeszłego roku. Przebywać tam będzie zapewnie przez dłuższy czas z tego samego powodu co dwa Su-34 o n/b 01 oraz n/b 03, nie tylko celem badań w locie i potwierdzenia zakładanych charakterystyk przez WWS ale również dla przebadania i przyjęcia na uzbrojenie zmian wdrażanych na kolejnych seriach produkcyjnych maszyny - a te jak pokazuje życie na pewno będą wprowadzane w toku produkcji.
Nie przeszkodzi to jednak w rozpoczęciu budowy maszyn seryjnych. Zresztą w skrajnym wypadku rozpoczęcie produkcji i przyjmowanie na stan jednostek samolotów bez oficjalnego przyjęcia na uzbrojenie też nie jest w FR niczym niezwykłym.

Nie widać ze strony Rosjan ( dyplomacja, wizyty kurtuazyjne samolotów i ich prezentacja u potencjalnych klientów, czy wystawy  międzynarodowe ) zdecydowanego działania i dynamiki w kierunku jego promocji [...]

No jak to nie widać? Czy przykładowo salon lotniczy w Moskwie: MAKS 2007 (gdzie po raz pierwszy pokazano nieomal ukompletowany T10BM-1 - jeszcze przed oblotem w lutym 2008 roku) oraz późniejsze MAKS 2009 i MAKS 2011 to według Ciebie nie są wystawy lotnicze o charakterze międzynarodowym? Na pewno był oglądany z dużym zainteresowaniem przez niejedną szanowną delegację.


Z krótkiej ławki potencjalnych nabywców ubyła Libia, pewne nadzieje daje Brazylia, a może również Wenezuela. Ponadto Suchoj ma tutaj rodzimego konkurenta - a jest nim równie nowoczesny MiG-35, którego atutem jest zdecydowanie niższa cena. Z pewnością- podobnie jak w przypadku MiG-a 35 - kontrahentem nie bedą -ani Chiny , ani Indie.

"Ławka potencjalnych nabywców" Su-35S i jego ewentualnych eksportowych klonów, skoro już używamy takich porównań, jest akurat dużo dłuższa i dotyczy praktycznie wszystkich zagranicznych nabywców produkowanych w KnAAPO Su-27SK, Su-27SKM czy wreszcie Su-30MK2.

Chiny są rzeczywiście mało prawdopodbne z racji tego że próbują budować u siebie kolejne bezlicencyjne warianty J-11B / J-11BS etc. ale już na przykład Indie mogłyby dokupić partię do użytkowanych obecnie Su-30MKI, budowanych u nich lokalnie w HAL (zresztą pod nadzorem specjalistów z NPK "Irkut").

Prawdopodobnym nabywcą wydaje się też Algieria, która pewnie zechce uzupełnić czymś flotę Su-30MKA.
Z innych klientów, mogących uzupełnić swoją flotę Su-30MK2 oprócz Wenezueli która zapewne partię Su-35S zamówi (kwestia czasu), można też doliczyć Indonezję i... Wietnam, zamawiający Su-30MK2 - który mający ambicje zastąpienia czymś ponad setkę wycofywanych stopniowo z eksploatacji MiGi-21 czy Su-22M3/M4 może też się skusić.

Brazylia akurat wydaje się mało prawdopodobna - o ile ten ich komiczny przetarg - podobnie jak indyjski MRCA, kiedykolwiek da jakieś roztrzygnięcie.

A już o jakimkolwiek zamiarze nabycia tego samolotu przez Iran, że o jakimkolwiek kontrakcie nie wspomnę - pierwsze słyszę.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #142 dnia: Stycznia 15, 2012, 10:28:54 »
Cytuj
wyposażony w radar z anteną aktywną może im dorównać z wyjątkiem jednej cechy - wielkości echa radiolokacyjnego.           

Nie będzie wyposażony w antenę AESA. Do tego maszynom piątej generacji nie dorówna pod względem ciągu silników( supercruise) oraz manewrowości w zakresach prędkości nadzwiękowych. F 22 czy też prawdopodobnie PAK FA są znacnzie bardziej manewrowe na prędkościach nadzwiękowych od maszyn poprzedniej generacji.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #143 dnia: Stycznia 15, 2012, 15:39:12 »
Zacznijmy może od tego że żaden "Suchoj" - o jakiegokolwiek tu chodzi: czy o koprorację OAK, holding OAO "Kompania Suchoj" czy o biuro konstrukcyjne OAO KB im. P.O. Suchoja - mniejsza z tym, mające oczywiście pewne prawa do konstrukcji ale w praktyce nie mające z tym wiele wspólnego bo za realizację kontraktu odpowiada bezpośrednio producent - czyli zakłady KnAAPO w Kosmomolsku nad Amurem.

Zamówienie na pewno zostanie zrealizowane - zważywszy że część kontraktu podpisanego na MAKS 2009 już została zrealizowana i to zgodnie z terminem (do końca 2011 roku). Budowa tuzin samolotów rocznie dla KnAAPO, patrząc na dotychczasową realizację zamówień, akurat nie jest dużym problemem. Docelowe tempo budowy moim zdaniem będzie wyższe niż Su-34, budowanego w NAPO w Nowosybirsku.

W różnym stadium montażu pokazywano jakiś czas w rosyjskiej telewizji najmniej 6-8 egzemplarzy Su-35S, filmiki były tu zresztą wrzucane swego czasu.
Inaczej zresztą nie będzie - tym bardziej że KnAAPO w najbliższym czasie będzie powoli odchodzić od budowy samolotów wywodzących się z klasycznej linii suk - Su-27SK, Su-27SKM, Su-30MKK/Su-30MK2 i tak dalej. Zostaną one po prostu wyparte przez Su-35S.


Co najmniej jeden z seryjnych egzemplarzy Su-35S - właściwie to po prostu pierwszy seryjny Su-35S - przechodzi je co najmniej od maja zeszłego roku. Przebywać tam będzie zapewnie przez dłuższy czas z tego samego powodu co dwa Su-34 o n/b 01 oraz n/b 03, nie tylko celem badań w locie i potwierdzenia zakładanych charakterystyk przez WWS ale również dla przebadania i przyjęcia na uzbrojenie zmian wdrażanych na kolejnych seriach produkcyjnych maszyny - a te jak pokazuje życie na pewno będą wprowadzane w toku produkcji.
Nie przeszkodzi to jednak w rozpoczęciu budowy maszyn seryjnych. Zresztą w skrajnym wypadku rozpoczęcie produkcji i przyjmowanie na stan jednostek samolotów bez oficjalnego przyjęcia na uzbrojenie też nie jest w FR niczym niezwykłym.

No jak to nie widać? Czy przykładowo salon lotniczy w Moskwie: MAKS 2007 (gdzie po raz pierwszy pokazano nieomal ukompletowany T10BM-1 - jeszcze przed oblotem w lutym 2008 roku) oraz późniejsze MAKS 2009 i MAKS 2011 to według Ciebie nie są wystawy lotnicze o charakterze międzynarodowym? Na pewno był oglądany z dużym zainteresowaniem przez niejedną szanowną delegację.


"Ławka potencjalnych nabywców" Su-35S i jego ewentualnych eksportowych klonów, skoro już używamy takich porównań, jest akurat dużo dłuższa i dotyczy praktycznie wszystkich zagranicznych nabywców produkowanych w KnAAPO Su-27SK, Su-27SKM czy wreszcie Su-30MK2.

Chiny są rzeczywiście mało prawdopodbne z racji tego że próbują budować u siebie kolejne bezlicencyjne warianty J-11B / J-11BS etc. ale już na przykład Indie mogłyby dokupić partię do użytkowanych obecnie Su-30MKI, budowanych u nich lokalnie w HAL (zresztą pod nadzorem specjalistów z NPK "Irkut").

Prawdopodobnym nabywcą wydaje się też Algieria, która pewnie zechce uzupełnić czymś flotę Su-30MKA.
Z innych klientów, mogących uzupełnić swoją flotę Su-30MK2 oprócz Wenezueli która zapewne partię Su-35S zamówi (kwestia czasu), można też doliczyć Indonezję i... Wietnam, zamawiający Su-30MK2 - który mający ambicje zastąpienia czymś ponad setkę wycofywanych stopniowo z eksploatacji MiGi-21 czy Su-22M3/M4 może też się skusić.

Brazylia akurat wydaje się mało prawdopodobna - o ile ten ich komiczny przetarg - podobnie jak indyjski MRCA, kiedykolwiek da jakieś roztrzygnięcie.

A już o jakimkolwiek zamiarze nabycia tego samolotu przez Iran, że o jakimkolwiek kontrakcie nie wspomnę - pierwsze słyszę.
Bardzo często w tego rodzaju tekstach i dyskusjach posługujemy się skrótami myślowymi i uproszczeniami. Takie określenia można spotkać wielokrotnie w prasie, a nie tylko na forum. Np. Tupolew rozpoczął prace nad programem nowego perspektywicznego bombowca. Czy kogoś to razi ?. Rozumiemy doskonale o co chodzi. Su-34 nazywasz na forum bombowcem- a czy to jest faktycznie w pełnym tego słowa znaczenia samolot bombowy ?.

Odnośnie realizacji zamówienia- ja nie wyraziłem przecież ostatecznego przekonania- była to tylko obawa, czy zaniepokojenie. A jeśli tak będzie jak piszesz- to bardzo dobrze. Zgadzam się z tym, że jeśli dalej będzie praktykowana procedura produkowania maszyn i  przekazywania ich do jednostek bez oficjalnego przyjęcia MO i WWS, to istotnie może to znacznie przyspieszyć cały proces.

Czy wystawy międzynarodowe sprzętu lotniczego to tylko MAKS ?. Wystaw takich o podobnej randze jest przynajmniej kilka. Na żadnej z nich nie był prezentowany Su-35." Własne podwórko" to nie wszystko. A czy były organizowane pokazy statyczne i w locie u potencjalnych przyszłych klientów ?. Pamiętam doskonale jak swego czasu w taki właśnie sposób promował swoje nowe myśliwce MiG-29SMT i MiG-29M2 Mikojan (RSK MiG).- a dotyczyło to kilku krajów na kilku kontynentach. Oczywiście sprawy ostatecznie nie przesądzam, bo niewykluczone , że już wkrótce taka forma promocji się pojawi.

Zgadzam się z tym, iż metaforyczna "ławka oczekiwanych klientów" może być dłuższa. Istotnie wymieniłem tylko tych najbardziej potencjalnych. I tutaj nie wchodzę w dalsze dywagacje -bo tylko czas i bieg zdarzeń ostatecznie je zweryfikuje. Z jednym zdecydowanie się nie zgadzam- że na liście kupujących Su-35 będą Indie. Nie ma tu ku temu żadnych racjonalnych przesłanek. Po pierwsze- niebawem będzie realizowany program głębokiej modernizacji około 100 myśliwców Su-30MKI i w ten sposób obie maszyny bardzo zbliżą się do siebie pod względem walorów bojowych, a po drugie za 7-8 lat pierwsze T-50/FGFA będą trafiały do jednostek Hinduskich Sił Powietrznych. Iran to rzeczywiście sprawa sprzed kilku lat i to raczej na poziomie pogłoski, wyjaśniłem również dlaczego aktualnie jest całkowicie nierealna.       

Nie będzie wyposażony w antenę AESA. Do tego maszynom piątej generacji nie dorówna pod względem ciągu silników( supercruise) oraz manewrowości w zakresach prędkości nadzwiękowych. F 22 czy też prawdopodobnie PAK FA są znacnzie bardziej manewrowe na prędkościach nadzwiękowych od maszyn poprzedniej generacji.
Oczywiście aktualna wersja produkcyjna Su-35 nie ma radiolokatora z anteną aktywną- to jasne, a moje sformułowanie dotyczy warunkowo czasu przyszłego. Niewykluczone bowiem, że poddany głębokiej modernizacji  -obecny Su-35 taką antenę otrzyma. Moje określenie może im dorównać, nie oznacza, że w pełni dorówna. Dalsza Twoja argumentacja nie jest pozbawiona pewnych racji.
Jedno jest pewne-  Su-35 to w tej chwili najbardziej zaawansowany (wyposażenie, osiągi,walory bojowe) wielozadaniowy samolot myśliwski na świecie- nie biorąc oczywiście pod uwagę myśliwców ostatniego 5-tego pokolenia. Oczywiście jeden brak jest zauważalny to radiolokator z anteną aktywną.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 15, 2012, 17:39:27 wysłana przez John Cool »
Wiesław D

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #144 dnia: Stycznia 15, 2012, 17:44:27 »
Bardzo często w tego rodzaju tekstach i dyskusjach posługujemy się skrótami myślowymi i uproszczeniami. Takie określenia można spotkać wielokrotnie w prasie, a nie tylko na forum. Np. Tupolew rozpoczął prace nad programem nowego perspektywicznego bombowca. Czy kogoś to razi ?. Rozumiemy doskonale o co chodzi.

Otóż nie. Widzisz, istota tego działu polega na wymianie wiedzy i jest on na tyle specyficzny że powinno się unikać używania takich skrótów, jeśli zaś to się praktykuje w prasie czy na innych forach - no cóż, nic mi do tego ale to wystawia im stosowne świadectwo i ja wiem co o takich wydawnictwach myśleć. Dodam jeszcze że mylisz się i to dogłębnie autorytarnie stwierdzając przy tym że "rozumiemy doskonale o co chodzi".

Musisz mieć na uwadze że lekturę tego wątku często podejmują osoby niespecjalnie orientujące się w temacie a chcące rozszerzyć swoją wiedzę - co jest naturalne. Łatwo je wprowadzić w błąd, bo wcale nie musi to być tożsame z tym że ktoś z boku może Cię zrozumieć.
Trzeba starać się pisać tak aby być zrozumianym - sam kikakrotnie z kilku kwestii musiałem się szerzej wytłumaczyć. To kwestia elementarnego szacunku do innych czytającyc ten temat.

Su-34 nazywasz na forum bombowcem - a czy to jest faktycznie w pełnym tego słowa znaczenia samolot bombowy?

Bo tak jest defacto klasyfikowany przez WWS FR - jako frontowoj bombardirowszczyk, ewentualnie istriebitiel-bombardirowszczyk. Że o typach które ma zastąpić nie wspomnę. Nawet się nad tym nie zastanawiam szczerze mówiąc bo i po co? To czym "może być" - to temat na osobną dyskusję.

Czy wystawy międzynarodowe sprzętu lotniczego to tylko MAKS ? Wystaw takich o podobnej randze jest przynajmniej kilka. Na żadnej z nich nie był prezentowany Su-35." Własne podwórko" to nie wszystko.

Nie tylko ale słowo kluczowe Mieżdynarodnyj [...] dla osób choćby w minimalnym stopniu znających język rosyjski raczej wyklucza wyłącznie "własne podwórko" i rokuje nadzieje że pojawi się na niej sporo obcych konstrukcji, dużo techniki bojowej co implikuje niejako pojawienie się "zarubieżnych" i tym samym ważnych oficieli, przynajmniej w kwestiach zakupu sprzętu.

Zauważ że akurat w przypadku Su-35S duże zainteresowanie wyraziło co najmniej kilka krajów już podczas MAKS 2007 kiedy pokazano po raz pierwszy T10BM-1 - chociaż samolot ani razu jeszcze nie wzbił się w powietrze (sic!). Promocja tego samolotu prowadzona była zaś dość intensywnie co najmniej od roku 2005 - od momentu ujawnienia prac. W takiej sytuacji nie jest to specjalnie potrzebne.

Tym bardziej że poprzednik Su-35S - był akurat dość intensywnie reklamowany. Przy czym takie zagraniczne eskapady praktykuje się coraz rzadziej - bo kosztowne i efekt często taki sobie. Przerabiano ten temat z T10M-3, T10M-9 i T10M-11... wysyłane nawet do tak absurdalnych miejsc jak Chile. Stąd może być i zmiana polityki.

Promocja tego samolotu rozpoczęła się zanim ten się w ogóle zmaterializował.

A czy były organizowane pokazy statyczne i w locie u potencjalnych przyszłych klientów ?. Pamiętam doskonale jak swego czasu w taki właśnie sposób promował swoje nowe myśliwce [...] (RSK MiG).- a dotyczyło to kilku krajów na kilku kontynentach.

I co należy dodać, RSK MiG w zasadzie niewiele w ten sposób wskórał, aczkolwiek nie tu miejsce na dyskusję nad przyczynami tego stanu rzeczy.

Wracając do promocji Su-35S - nie ma takiej potrzeby i prawdę mówiąc - nie jest to specjalnie opłacalne dopóki potencjalny klient nie wyrazi choćby wstępnego zainteresowania. Poza tym KnAAPO powoli odchodzi od tej metody prawdę mówiąc - zauważ że na palcach jednej ręki pokażę przykłady gdzie choćby Su-30MKK/MK2 był pokazany publicznie za granicą  - chyba tylko raz w roku 2000 pokazano Su-30MKK n/b 502 w Chinach... kilka lat po złożeniu zamówienia i podpisaniu stosownych umów (sic!), tak w ogóle to już zdążono wykonać wstępną serię dla ChRL tego samolotu. Nie przeszkodziło to jednak sprzedać maszyny do 5 zagranicznych odbiorców.

Nie ma takiej potrzeby zwłaszcza że praktycznie rozmawiamy o krajach w ktorych samoloty produkowane czy to w NPK "Irkut" czy przez KnAAPO mają już ustaloną reputację. Wiesz, rynek jest już z grubsza rozpoznany. Ogólna specyfikacja Su-35S też nie jest tajemnicą - w zasadzie zaryzykowałbym twierdzenie że jest bardziej otwarta i szczegółowa niż np. w przypadku Su-30MKI. Wystarczy w zupełności MAKS + stosowna delegacja w zakładach, co nawet jest lepsze jeśli chodzi o zaznajomienie szanownych Panów z techninczymi niuansami na miejscu i będzie to wyglądać bardziej przekonująco.

Myślę że prędzej T10BM-1 lub T10BM-2, może nawet któryś z samolotów serii wstępnej, raczej zostanie wysłany celem prób porównawczych z innymi typami już po złożeniu konkretnej oferty eksportu samolotu.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #145 dnia: Stycznia 15, 2012, 21:19:33 »
Otóż nie. Widzisz, istota tego działu polega na wymianie wiedzy i jest on na tyle specyficzny że powinno się unikać używania takich skrótów, jeśli zaś to się praktykuje w prasie czy na innych forach - no cóż, nic mi do tego ale to wystawia im stosowne świadectwo i ja wiem co o takich wydawnictwach myśleć. Dodam jeszcze że mylisz się i to dogłębnie autorytarnie stwierdzając przy tym że "rozumiemy doskonale o co chodzi".

Musisz mieć na uwadze że lekturę tego wątku często podejmują osoby niespecjalnie orientujące się w temacie a chcące rozszerzyć swoją wiedzę - co jest naturalne. Łatwo je wprowadzić w błąd, bo wcale nie musi to być tożsame z tym że ktoś z boku może Cię zrozumieć.
Trzeba starać się pisać tak aby być zrozumianym - sam kikakrotnie z kilku kwestii musiałem się szerzej wytłumaczyć. To kwestia elementarnego szacunku do innych czytającyc ten temat.

Bo tak jest defacto klasyfikowany przez WWS FR - jako frontowoj bombardirowszczyk, ewentualnie istriebitiel-bombardirowszczyk. Że o typach które ma zastąpić nie wspomnę. Nawet się nad tym nie zastanawiam szczerze mówiąc bo i po co? To czym "może być" - to temat na osobną dyskusję.

Nie tylko ale słowo kluczowe Mieżdynarodnyj [...] dla osób choćby w minimalnym stopniu znających język rosyjski raczej wyklucza wyłącznie "własne podwórko" i rokuje nadzieje że pojawi się na niej sporo obcych konstrukcji, dużo techniki bojowej co implikuje niejako pojawienie się "zarubieżnych" i tym samym ważnych oficieli, przynajmniej w kwestiach zakupu sprzętu.

Zauważ że akurat w przypadku Su-35S duże zainteresowanie wyraziło co najmniej kilka krajów już podczas MAKS 2007 kiedy pokazano po raz pierwszy T10BM-1 - chociaż samolot ani razu jeszcze nie wzbił się w powietrze (sic!). Promocja tego samolotu prowadzona była zaś dość intensywnie co najmniej od roku 2005 - od momentu ujawnienia prac. W takiej sytuacji nie jest to specjalnie potrzebne.

Tym bardziej że poprzednik Su-35S - był akurat dość intensywnie reklamowany. Przy czym takie zagraniczne eskapady praktykuje się coraz rzadziej - bo kosztowne i efekt często taki sobie. Przerabiano ten temat z T10M-3, T10M-9 i T10M-11... wysyłane nawet do tak absurdalnych miejsc jak Chile. Stąd może być i zmiana polityki.

Promocja tego samolotu rozpoczęła się zanim ten się w ogóle zmaterializował.

I co należy dodać, RSK MiG w zasadzie niewiele w ten sposób wskórał, aczkolwiek nie tu miejsce na dyskusję nad przyczynami tego stanu rzeczy.

Wracając do promocji Su-35S - nie ma takiej potrzeby i prawdę mówiąc - nie jest to specjalnie opłacalne dopóki potencjalny klient nie wyrazi choćby wstępnego zainteresowania. Poza tym KnAAPO powoli odchodzi od tej metody prawdę mówiąc - zauważ że na palcach jednej ręki pokażę przykłady gdzie choćby Su-30MKK/MK2 był pokazany publicznie za granicą  - chyba tylko raz w roku 2000 pokazano Su-30MKK n/b 502 w Chinach... kilka lat po złożeniu zamówienia i podpisaniu stosownych umów (sic!), tak w ogóle to już zdążono wykonać wstępną serię dla ChRL tego samolotu. Nie przeszkodziło to jednak sprzedać maszyny do 5 zagranicznych odbiorców.

Nie ma takiej potrzeby zwłaszcza że praktycznie rozmawiamy o krajach w ktorych samoloty produkowane czy to w NPK "Irkut" czy przez KnAAPO mają już ustaloną reputację. Wiesz, rynek jest już z grubsza rozpoznany. Ogólna specyfikacja Su-35S też nie jest tajemnicą - w zasadzie zaryzykowałbym twierdzenie że jest bardziej otwarta i szczegółowa niż np. w przypadku Su-30MKI. Wystarczy w zupełności MAKS + stosowna delegacja w zakładach, co nawet jest lepsze jeśli chodzi o zaznajomienie szanownych Panów z techninczymi niuansami na miejscu i będzie to wyglądać bardziej przekonująco.

Myślę że prędzej T10BM-1 lub T10BM-2, może nawet któryś z samolotów serii wstępnej, raczej zostanie wysłany celem prób porównawczych z innymi typami już po złożeniu konkretnej oferty eksportu samolotu.

Nie chcę tej kwestii sporu rozwijać, i wymieniać argumenty-choć generalnie się zgadzam, iż określenia i sformułowania muszą być precyzyjne. A jeśli tak, to muszę  jeszcze raz wrócić do "naszego"
Su-34. Tak się składa, że znam rosyjski , i jak doskonale pamiętasz przed długi czas obecny Su-34 był nazywany jako Su-27IB (istriebitiel-bombardirowszczik)- co w tłumaczeniu oznacza myśliwiec bombardujący , lub po prostu samolot myśliwsko-bombowy. Parafrazując bardziej trafne, adekwatne do pierwszorzędnych jak i drugorzędnych zadań tego samolotu- było by określenie samolotu  jako bombowo-myśliwski. Jeśli nazywamy go bombowcem to jak ma wyglądać  porównanie np Tu-22M z Su-34, przecież poza zasięgiem różnica w różnorodności zadań jest ogromna, Jaka konkluzja ?

Określenie "własne podwórko" miało znaczyć że MAKS to wystawa w obrębie Rosji, a nie poza jego granicami. Tylko analfabeta mógłby ją ocenić jako nie międzynarodowa.

Myślę, że nadejdzie pora na prezentacje samolotu w poszczególnych krajach, a już teraz brakuje mi udziału Su-35 w międzynarodowych wystawach poza granicami Federacji Rosyjskiej- np Bangalore, Dubaj, Berlin, Paryż, Farnborough, bo to rozszerza całą gamę odziaływań promocyjnych. Chcę być dobrze rozumiany - w żaden sposób nie kwestionuję tego co się w tym względzie podejmuje, ale uważam, iż należy wykorzystać dosłownie wszystkie środki, bo cel jest jeden -ten naprawdę udany myśliwiec ma odnieść sukces.       
     
Wiesław D

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #146 dnia: Stycznia 17, 2012, 16:15:48 »
Nie chcę tej kwestii sporu rozwijać, i wymieniać argumenty-choć generalnie się zgadzam, iż określenia i sformułowania muszą być precyzyjne.

Nie ma co tutaj rozwijać, ta kwestia - stety czy też niestety - nie podlega w tym dziale absolutnie żadnej dyskusji.

[...] jak doskonale pamiętasz przed długi czas obecny Su-34 był nazywany jako Su-27IB (istriebitiel-bombardirowszczik)- co w tłumaczeniu oznacza myśliwiec bombardujący , lub po prostu samolot myśliwsko-bombowy. Parafrazując bardziej trafne [...] byłoby określenie samolotu  jako bombowo-myśliwski. Jeśli nazywamy go bombowcem to jak ma wyglądać  porównanie np Tu-22M z Su-34, przecież poza zasięgiem różnica w różnorodności zadań jest ogromna, Jaka konkluzja ?

Konkluzja? Żadna. Samolotu Su-34 nie nazywamy bombowcem tylko bombowcem frontowym a to poważne rozróżnienie. Porównywać go można z jego poprzednikiem: Su-24M który nomen-omen frontowym bombowcem właśnie był i tak był klasyfikowany. Było to zresztą jednym z powodów zniesienia nazwy Su-27IB i przyjęcia go na uzbrojenie pod nowo nadaną nazwą. Co bardziej istotne - Su-34 oprócz uzupełnienia a poźniej całkowitego zastąpienia frontowych bombardirowszczyków Su-24M ma właśnie wyprzeć Tu-22M3 z części zadań bądź je uzupełnić w jeszcze innych.

Zbyt dużą wagę przywiązujesz i zbyt dosłownie przyjmujesz literowe oznaczenie wersji samolotu - na tyle specyficznego że jego zastosowanie bojowe jest akurat bardzo szerokie i obecny wariant produkcyjny wcale go nie wyczerpuje. Ale to dyskusja na inny wątek, najlepiej ten: [link].



Przy okazji, wracając do tematu - oprócz dwóch seryjnych Su-35S przekazanych do badań w GLIC w Akchtubińsku, ma być badany jeszcze trzeci samolot - w konfiguracji "eksportowej" m.in. pozbawiony części optoelektroniki. Może konfiguracja ta sprawdzana jest na jednym z prototypów?

Link: http://www.vestnik-rm.ru/news-4-433.htm

Cytuj
В 2011 году продолжились испытания новейшего российского истребителя Су-35С. В начале декабря в воздух поднялась вторая машина. Кроме двух самолетов в варианте для российских ВВС, в испытаниях принимают участие экспортные версии самолета. Внешне российские "тридцатьпятые" отличаются от экспортных тем, что на них установлена оптико-электронная система. Которая представляет собой своеобразные глаза, следящие за обстановкой вокруг самолета.

Informacja ze strony holdingu: do programu dołączył trzeci samolot seryjny Su-35S-3, który miał dziś swój pierwszy lot: http://sukhoi.org/eng/news/company/?id=4638

Za sterami pilot-oblatywacz Taras Arcebarskij (Тарас Арцебарский).

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #147 dnia: Stycznia 20, 2012, 13:11:05 »
Pojawiło się zdjęcie drugiej maszyny seryjnej Su-35S-2 n/b 02... w ubranku.
Rzuca się w oczy też logo GLIC w Akchtubińsku  :001:


Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #148 dnia: Stycznia 20, 2012, 13:14:39 »
 :002:Pisałem w tym samym momencie...,z pytaniem o to logo :020:

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #149 dnia: Stycznia 23, 2012, 10:38:35 »
No i jest trzeci Su-35S na stronie Knaapo: