Urządzenie to służy nie tylko do IFF, to zbyt duże uproszczenie. Uogólniając, to pełni bardziej rolę kompleksu radiolokacyjnego do prowadzenia identyfikacji, szerokiego nadzoru i rozpoznania radioelektronicznego i radiotechnicznego, wspierając w tych zadaniach podstawowy bojowy kompleks radiolokacyjny i uzupełniając pokładowe systemy WRE.
Czy to mogłoby oznaczać, że antena pracująca w paśmie "L" służy m.in. do wykrywania celów o małej skutecznej powierzchni odbicia w paśmie X, z większych odległości (podobno większość starań, co do redukcji SPO, skupia się właśnie na paśmie X, czyli takim, w którym pracuje większość radiolokatorów współczesnych myśliwców)?
Zatem mogłaby służyć do kierowania radiolokatora N035, oraz IRST w celu prowadzenia ognia?
To tylko takie moje gdybanie, ale w ostatnim czasie pojawia się coraz więcej samolotów zbudowanych w technologii "stealth" - F-22, F-35, T-50, J-20, J-31 - zatem naturalne jest, że w Su-35S zastosowano sensory umożliwiające walkę z takimi przeciwnikami na średnich dystansach ( Atoll IRST, Irbis N035, zaawansowane ECM - systemy EW i RWR - do tego modna w dzisiejszych czasach fuzja czujników ).
O ile współczesne systemy IRST pozwalają wykryć myśliwiec klasy "stealth" już z 50km czołowo (Nie wiem ile w tym prawdy ale tak twierdzą piloci EF-2000, którzy mieli okazje trenować z F-22), to są one zależne od warunków pogodowych (powyżej 6-8 km chmury podobno występują bardzo rzadko, ale na niższych pułapach jest z nimi więcej problemów).
Podobnie w lokalizacji takich myśliwców mogą pomóc: RWR - wykrywając pracę obcego radaru, oraz systemy zakłócające EW redukujące jego zasięg. Problemem jest natomiast fakt, iż dzięki systemom typu Link-16, samolot prowadzący ogień może korzystać z radiolokatora innego myśliwca, znajdującego się w bezpiecznej odległości.
Zatem system pracujący w paśmie L, zdolny do samodzielnej lokalizacji celu z większej odległości, bez względu na warunki pogodowe i pracę systemów radarowych przeciwnika, byłby na pewno ciekawym uzupełnieniem potężnej i tak imponującej kompozycji zaawansowanych sensorów w Su-35S.