Autor Wątek: Su-35S (T-10BM)  (Przeczytany 128611 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #270 dnia: Marca 17, 2013, 21:05:44 »

Może jakiś dobrodziej będzie łaskawy, i przetłumaczy tę cyrylicę.
Na skrzydłach to prawdopodobnie antena AESA, pracująca w paśmie L, i służąca do identyfikacji (IFF)? Natomiast czym jest to drugie urządzenie i do czego służy to nie mam pojęcia.
 Mogę się mylić.  Korekty mile widziane  :).

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #271 dnia: Marca 18, 2013, 22:37:31 »
Też nie jestem do końca biegły w bukwach, ale imho chodzi o jedno urządzenie: "burtowe wielofunkcyjne, cyfrowe urządzenie śledzące z aktywnie (regulowaną?) anteną " (nie wiem co to jest решеткой).
Mnie z kolei zastanawia: większość fotek maszyn 01 - 04 na russianplanes.net jest podpisana "Moskwa - Żukowski", względnie "Belaya" - żadne nie pochodzą z Achtubińska, gdzie te samoloty miały być testowane ?... poza tym Belaya to chyba baza lotnictwa bombowego ?

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #272 dnia: Marca 19, 2013, 11:07:38 »
Też nie jestem do końca biegły w bukwach, ale imho chodzi o jedno urządzenie: "burtowe wielofunkcyjne, cyfrowe urządzenie śledzące z aktywnie (regulowaną?) anteną " (nie wiem co to jest решеткой).

To co tam napisano oznacza po prostu antenowy szyk fazowany. I to wszystko  :)

Urządzenie to służy nie tylko do IFF, to zbyt duże uproszczenie. Uogólniając, to pełni bardziej rolę kompleksu radiolokacyjnego do prowadzenia identyfikacji, szerokiego nadzoru i rozpoznania radioelektronicznego i radiotechnicznego, wspierając w tych zadaniach podstawowy bojowy kompleks radiolokacyjny i uzupełniając pokładowe systemy WRE. Czy zostanie (zostało?) wdrożone seryjnie na Su-35S - okaże się pewnie prędzej czy później.
To nie jest też nowy pomysł - podobne rozwiązania wdraża na przykład firma Selex Galileo.

Według mojej wiedzy antena ma oznaczenie 4283E (4283Э) zaś pokładowy kompleks ma oznaczenie 4280MSE (4280МСЭ). Bloki elektroniczne to pewnie jakiś CWM czy inne elementy sterujące.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #273 dnia: Marca 19, 2013, 19:20:25 »
Starałem się tłumaczyć dosłownie, bo ja nawet po polsku nie wiem co to znaczy :D
KnAAPO opublikowało parę ładnych fotów "dwunastki" (http://www.knaapo.ru/rus/gallery/events/combat/su-35/su-35s.wbp), ale póki co chyba tylko w niskiej rozdzielczości... <killer>

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #274 dnia: Marca 20, 2013, 09:45:07 »
Urządzenie to służy nie tylko do IFF, to zbyt duże uproszczenie. Uogólniając, to pełni bardziej rolę kompleksu radiolokacyjnego do prowadzenia identyfikacji, szerokiego nadzoru i rozpoznania radioelektronicznego i radiotechnicznego, wspierając w tych zadaniach podstawowy bojowy kompleks radiolokacyjny i uzupełniając pokładowe systemy WRE.

Czy to mogłoby oznaczać, że antena pracująca w paśmie "L" służy m.in. do wykrywania celów o małej skutecznej powierzchni odbicia w paśmie X, z większych odległości (podobno większość starań, co do redukcji SPO, skupia się właśnie na paśmie X, czyli takim, w którym pracuje większość radiolokatorów współczesnych myśliwców)?
Zatem mogłaby służyć do kierowania radiolokatora N035, oraz IRST w celu prowadzenia ognia?
To tylko takie moje gdybanie, ale w ostatnim czasie pojawia się coraz więcej samolotów zbudowanych w technologii "stealth" - F-22, F-35, T-50, J-20, J-31 - zatem naturalne jest, że w Su-35S zastosowano sensory umożliwiające walkę z takimi przeciwnikami na średnich dystansach ( Atoll IRST, Irbis N035, zaawansowane ECM - systemy EW i RWR - do tego modna w dzisiejszych czasach fuzja czujników ).
O ile współczesne systemy IRST pozwalają wykryć myśliwiec klasy "stealth" już z 50km czołowo (Nie wiem ile w tym prawdy ale tak twierdzą piloci EF-2000, którzy mieli okazje trenować z F-22), to są one zależne od warunków pogodowych (powyżej 6-8 km chmury podobno występują bardzo rzadko, ale na niższych pułapach jest z nimi więcej problemów).
Podobnie w lokalizacji takich myśliwców mogą pomóc: RWR - wykrywając pracę obcego radaru, oraz systemy zakłócające EW redukujące jego zasięg. Problemem jest natomiast fakt, iż dzięki systemom  typu Link-16, samolot prowadzący ogień może korzystać z radiolokatora innego myśliwca, znajdującego się w bezpiecznej odległości.
Zatem system pracujący w paśmie L, zdolny do samodzielnej lokalizacji celu z większej odległości, bez względu na warunki pogodowe i pracę systemów radarowych przeciwnika, byłby na pewno ciekawym uzupełnieniem potężnej i tak imponującej kompozycji zaawansowanych sensorów w Su-35S.
« Ostatnia zmiana: Marca 20, 2013, 11:07:24 wysłana przez KosiMazaki »

Offline CRC

  • *
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #275 dnia: Marca 20, 2013, 17:51:18 »
A nie jest to najzwyczajniej zwykły interrogator ,w rosyjskim wydaniu ...

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #276 dnia: Czerwca 04, 2013, 12:53:05 »
Sprawy objęte tajemnicą, ale w kontekście Su-35 pojawiła się ostatnio ciekawa informacja . Opracowywany jest obecnie nowy kompleks radarowy oparty o termonamierniki, co w gruncie rzeczy nie jest niczym nowym. Jednakże na bazie rozwoju technologii stosowanej do wykrywania rakiet ICBM, nowy system już w 2017 roku ma pozwolić rosyjskim myśliwcom na wykrycie samolotu STEALTH z odległości 150 km. Nie pytajcie o szczegóły, bo nie wiem nic poza tym, że chodzi tu wprost o możliwość wykrywania F-35 na takim dystansie. Rosjanie twierdzą, że charakteryzuje się on dość wysoką temperaturą spalin na wylocie silnika. Warto dodać, że obecnie rosyjscy piloci są w stanie "zobaczyć" standardowy myśliwiec z odległości ok. 50 km, a więc jeżeli są takie przymiarki, to jest to całkiem spory postęp w rozwoju rosyjskiej technologii wykrywania w podczerwieni.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #277 dnia: Czerwca 17, 2013, 21:23:46 »

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #278 dnia: Czerwca 17, 2013, 22:00:11 »
http://www.youtube.com/watch?v=r3h2PIo0tt0

tu znacznie lepszy film
powiem tak
cos pięknego :)

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #279 dnia: Czerwca 17, 2013, 23:21:30 »
Mam takie pytania: kto obecnie powozi na pokazach Su? Dlaczego MiG i Su nie mają oddzielnych ludzi do tego, czy może obstawia to wojsko ze swoimi ludźmi? Kwoczur jak pamietam latał na obydwu firmach. Trochę dziwnie maja to rozwiązane.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #280 dnia: Czerwca 18, 2013, 08:36:19 »
Na Le Bourget wygląda na to że lata Siergiej Bogdan, pilot-oblatywacz który bierze udział we wszystkich programach prowadzonych przez KnAAPO w Kosmomolsku nad Amurem. Odnośnie Su-35S i T-50 to nazwisko z którym stykamy się co najmniej od 2007 roku i pewnie sporo czasu ten Pan będzie jeszcze brylował bo to stała gwiazda mediów :)
Dla odmiany konkurencyjna firma tj. NPO Irkut ma na przykład swoich pilotów.

Przy okazji - wygląda na to że seryjny Su-35S ma nowy system nawigacyjny SINS-SP2:
http://www.rostec.ru/news/2197

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #281 dnia: Czerwca 18, 2013, 20:39:39 »
Właśnie Janku miałem napisać o tym, że na pokazach w Le Bourget lata egzemplarz z tym nowym systemem. Swoją drogą, na MiGach-31 też by się przydał...

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #282 dnia: Sierpnia 23, 2013, 23:10:45 »
Su-35S-1 01 z niezłym zestawem uzbrojenia (m.in. rakietami Ch-59):




http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1846692&postcount=1604

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #283 dnia: Września 20, 2013, 21:40:35 »
Znalazłem na jutubie taki fim: http://www.youtube.com/watch?v=u4AEl_SFCK8. Na migawkach w 04:25, 05:03 i zwłaszcza 06:11, które jak rozumiem są ujęciami z kokpitu Su-35S widać, że pilot trzyma drążek sterowy w lewej ręce i wydaje mi się, że prawą ręką w ogóle nie porusza. Czy to oznacza, że podczas wykonywania manewrów w ogóle nie korzysta z przepustnicy? Bo o ile pamiętam manetka jest po lewej stronie kabiny ? Czy może obraz jest odwrócony ?...
Później Bogdan prezentuje francuskim kolegom wnętrze kabiny i w 21:22 jest jakieś ujęcie "ze środka", ale to chyba nie jest kabina Su-35 ? Drążek sterowy wygląda trochę inaczej niż w prototypie i jest czarny (chociaż to chyba akurat żaden argument, bo na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=gXZMlsujCZA - 01:16, 01:21 - też jest czarny, a to akurat bez wątpienia jest Su-35;), poza tym prawy wyświetlacz jest chyba za mały i jego wygląd sugeruje raczej, że w kabinie są trzy ekrany, a nie dwa. No i "zawartość" lewego też dość mocno odbiega od tego, co widzieliśmy wcześniej ?...

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #284 dnia: Listopada 02, 2013, 22:59:58 »
Nowy drążek i "pedał gazu": http://www.aviaavtomatika.ru/company/develop/manage/
czy ktoś potrafi przetłumaczyć 'instrukcję obsługi' (w szczególności skróty) ?...