Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130986 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #450 dnia: Listopada 10, 2009, 22:21:40 »

Ok, skoro takie to proste, to odpal go w Falconie.
A Matt Sheil lekko przesadził zwłaszcza z ilością komputerów, popraw mnie jeśli się mylę- ponad 10? wydał na to 240.000 dolarów?Taki 747 można dużo taniej wybudować, i będzie taki sam efekt.
  Zdania nie zmienię, że Microsoft Flight Simulator to symulator lotu, nie "wyświetlacz". Mamy przestrzeń w której można się poruszać, jakiś środek lokomocji - samolot, taki czy inny nawet ten Twój 747, można przelecieć lub kołować ;) z punktu A do punktu B. Jest to więc symulator lotu. Może mniej realny od tych profesjonalnych, ale jednak jest. Natomiast bez całej tej oprawy ten 747 jest tylko symulatorem samolotu, jego awioniki, wszystkich systemów pokładowych + jakiś marny widok za okno, który rzeczywiście jest najmniej istotny.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #451 dnia: Listopada 10, 2009, 23:21:30 »
troszkę meczące jeśli do komputera wsadzisz tuner tv stanie się telewizorem czy będzie komputerem?

jadać dalej twoim tokiem myślenia ... jeśli jest telewizorem to po co komu w domu taki telewizor a jeśli nadal jest komputerem to dlaczego można oglądać telewizje i tu pozostajesz przy swoim kiedy włączasz tuner to telewizor jest telewizorem a nie komputerem mimo ze tuner jest karta tv.

A przecież można prościej jeśli komputera używam z kartą tv to jest nadal komputerem z możliwością oglądania tv.

Cytuj
Zdania nie zmienię, że Microsoft Flight Simulator to symulator lotu, nie "wyświetlacz".

Dla mnie to symulator wtedy gdy coś symuluje, kiedy nie symuluje to tylko wyświetla to proste jak drut.
Bo przecież komputer nie staje się odtwarzaczem blue-ray kiedy podłączysz do niego odtwarzacz a tylko wtedy gdy coś odtwarza bez zewnętrznego odtwarzacza.


Po głębszym przemyśleniu na potrzeby tego tematu: Nie użyję do wyświetlania FS* a nawet odinstaluję  zatem nie będzie niczego symulował nie będzie do niego nic podłączone zatem PS pozostanie symulatorem jak to nazwałeś "realny od tych profesjonalnych" ten jest bardziej - został zaprojektowany do treningu pilotów samolotów pasażerskich zatem jest elementem szkolenia pilotów (raczej był). Żeby zakończyć off-topic. Mamy do oprogramowania 4 różne symulatory: Falcon, FS , FG (FlightGear) i PS każdy istnieje bez innych a niektórym przydadzą się pozostałe.

Proponuję skupić się na meritum a nie jałowych dyskusjach...

WSZYSTKO ZALEŻNY OD ZASTOSOWANIA A NIE OD NAZWY.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2009, 23:30:41 wysłana przez seeb »

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #452 dnia: Listopada 10, 2009, 23:36:26 »
196 000$, 14 komputerów ... nie wiem czy można taniej full motion zbudować... pewnie tak, w Polsce na pewno. Pewnie parę układów mniej by działało ale prawie byłby identyczny ale jak nawet reklamy piwa dowodzą prawie czyni różnicę - jak dużą sam oceń.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #453 dnia: Listopada 11, 2009, 00:08:05 »
Mamy do oprogramowania 4 różne symulatory: Falcon, FS
-raczej  "wyświetlacze"  :003:

 Nie ma o co spierać się. Rozumie, że ten 747 to samowystarczalny symulator kokpitu do którego można podłączyć np. FS jako widok za okno.
 Pytanie z innej beczki- wytłumacz mi w jaki sposób chcesz podłączyć do tego hardware? za pośrednictwem jakiegoś softu? czy bezpośrednio, sam symulator ma taką opcje. Jak to działa?

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #454 dnia: Listopada 11, 2009, 00:17:08 »

Jest API wprawdzie dość rozrzucone bo projekt ma swoje lata ale jak sądzę uda się to zebrać do kupy dzięki temu, że wersja 1.3 zostala wyprzedana dopiero w tym roku.

Cytuj
...do którego można podłączyć np. FS jako widok za okno
No i o to chodziło... (nie musi ale FS jest najbardziej znany)

Projektów kokpitów jest sporo forum aktywne a najbardziej szalony z kokpitów amatorskich jest oparte na tym projekcie co sugeruje, iż uda się wszystko poskładać. No nie wspomnę że istnieje do tego ponad 350 stronicowy manual.



Tak tylko nadmienię ze nadinterpretacja tez jest nadużyciem (każdy z osobna coś symuluje więc 4 symulatory), ale w końcu coś bardziej do rzeczy.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #455 dnia: Listopada 11, 2009, 00:57:20 »
Cytuj
jeśli faktycznie uda mi się po FSUIPC i WIDEFS podłączyć widoki scenerii z FSX
Może to Cię zainteresuje?  http://www.wideview.it/

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #456 dnia: Listopada 11, 2009, 08:29:47 »
Śledzę z uwagą ten wątek i muszę przyznać,że seeb wprowadził coś nowego do tematu tzn.wprowadził weryfikację pojęcia symulator jednocześnie podniósł trochę poprzeczkę. Przejrzałem linki do projektu Matt Sheil i jestem pod wrażeniem.Sprawdziłem w Google hasło Precision Simulator B744 i mam teraz ogólny pogląd.
Moje wnioski są następujące.
1.Bardzo dobrze,że są tacy "wizjonerzy"jak seeb ponieważ dzięki nim jest postęp.
2.Na tym forum jest bardzo skromna liczba osób mająca ambicję zbudowania domowego kokpitu.Wątek w którym jest o tym mowa jest raczej marginalny.Są fora wyspecjalizowane związane z budową kokpitów dla określonych "symulatorów".W moim przypadku viperpits.
3.Budując kokpit trzeba zadać sobie pytanie dlaczego to robimy.W moim przypadku odpowiedź jest prosta.Zabawa z "symulatorem" Falcon traci sens jeśli trzeba korzystać z klawiatury.
4.Niezależnie od tego czy mieszkamy w Polsce czy zagranicą budowa kokpitu jest związana z kosztami,dlatego na tym forum próbujemy je minimalizować.
5.Mam świadomość,że buduje się wspaniałe kokpity dla różnych "symulatorów",ale ja realizuję to co jest optymalne z mojego punktu widzenia.
Na koniec kilka uwag ogólnych.Nie ma sensu udowadniać sobie kto ma rację,ponieważ każdy realizuje swój projekt na bazie swojej wiedzy, możliwości oraz potrzeb.Budowa kokpitów jest dosyć kosztownym hobby i wymaga pewnych umiejętności.
Większość z nas na tym forum cieszy fakt,że powstają 2 polskie "platformy" dla "symulatorów".Dla naszych skromnych potrzeb to wystarczy.Obawiam się,że w Twoim seeb przypadku może to być za mało.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #457 dnia: Listopada 11, 2009, 12:20:20 »
Odbiegając od ostatniego "gorącego" tematu o symulatorach i wyświetlaczach, nieskromnie informuje, że na stronie http://fs.angus.foxnet.pl/ udostępniłem moduł do obsługi kontrolerów gier. W tym momencie można już próbować obsługiwać np. wszystkie przyciski dostępne w MJoy, enkodery wykorzystać do zmian częstotliwości itd. itp.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #458 dnia: Listopada 11, 2009, 18:25:39 »
Moje gratulacje codeking.Tak myślę,że wykonam fragment platformy skalarki i gdy będziesz miał jakiś fragment programu pod Falcona rozpocznę testy ucząc się jednocześnie pisania skryptów.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #459 dnia: Listopada 11, 2009, 20:54:30 »
codeking,
kapitalnie wszystko działa :). Mjoy sprawdzony i jest ok. Przetestowałem także kontroler BU0836 i program od razu odnalazł kartę. Początkowo pojawiły się tylko 20 przyciski, ale po chwili wskoczyły wszystkie. Niestety nie widzi osie i jest tylko jeden hat. Ale powodem tego jest (chyba) to, że żaden potencjomert nie był podpięty.
 
 Gratuluje.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #460 dnia: Listopada 12, 2009, 18:04:59 »
Początkowo pojawiły się tylko 20 przyciski, ale po chwili wskoczyły wszystkie.

Czy chodzi Ci o ten dziwny efekt z paskiem przewijania ? To jest jakiś błąd do poprawienia.

Niestety nie widzi osie i jest tylko jeden hat. Ale powodem tego jest (chyba) to, że żaden potencjomert nie był podpięty.

Na forum supportu do tego kontrolera znalazłem informację, że jak nie podłączysz potencjometru to dana oś nie będzie widoczna. Martwi mnie brak przełączników HAT :/ Na stronę http://angus.foxnet.pl/fs/blog/?page_id=49 wrzuciłem wersję 1.0.0.1 modułu do kontrolerów, dodałem przycisk "Raport..." w oknie konfiguracji modułu. Jeśli możesz wygenerować taki raport i podesłać, to będę wdzięczny.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #461 dnia: Listopada 12, 2009, 21:37:45 »
Dokładnie o ten efekt mi chodziło. Kiedy przewinę kilka razy kółkiem myszki pojawiają się wszystkie przyciski. Z Hat jest taka sama sytuacja jak z osiami, nie jest to żaden błąd, musi być coś podłączone.  Raport prześlę Ci jeszcze dziś.

Pytanie do Skalarki:
 Na wyświetlaczach 7-segment wspólna katoda? czy anoda? Jakie Ty stosujesz?


Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #462 dnia: Listopada 12, 2009, 22:11:36 »
Wyświetlacze ze wspólną katodą - niestety albo stety.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #463 dnia: Listopada 13, 2009, 11:44:25 »
Witam

Gratulacje codeking - udało mi się uruchomić mjoya i sterować nim flight simulatorem. Na razie była to prosta rzecz a mianowicie sterowanie parking break. Wszystko działa ok, poza podłączaniem samego mjoya, początkowo widać tylko 20 przycisków, jak wybiorę go jeszcze raz to pojawia się reszta. Osie widać, ale jest tylko jeden HAT.

Co do samego skryptu to na początek wybrałem coś bardzo prostego, ponieważ moja wiedza na temat ich pisania jest prawie zerowa, ale chyba zaczną się uczyć / raczej na pewno  :001:/. Mam więc prośbę o opisanie zupełnych podstaw pisania skryptów / pewnie takich jak ja jest więcej / a program daje tak duże możliwości, że będzie wielu chętnych, ewentualnie do jakiego języka skryptowego jest najbardziej podobny to sam coś poszukam, lub jakieś strony odnośnie podstaw pisania skryptów.
Wracając do samego programu to jest to rewelacja, od dłuższego czasu szukałem softu dzięki, któremu wszystkie przyciski mjoya będę mógł użyć do sterowania fs-em / bez uzycia skrótów klawiaturowych - svmapper/, a tu wszystko jest - super.

Mam też parę pytań :

- W najnowszej wersji / od 3.81 / FSUIPC pojawiła się możliwość tworzenia makr. Jest to bardzo fajna sprawa / dotyczy samolotów, do których nie ma offsetów np. PMDG 737NG /, więc mam pytanie czy przewidujesz możliwość sterowania tymi makrami poprzez moduł FSDataOutput - wtedy nie było by problemu z wszystkimi samolotami - może poprzez virtual button

- czy będzie moduł do sterowania LCD - takich jak FSLCD - mam zrobiony gotowy układ, który działał. Tu / http://www.mikkila.org/fsbus/lcd/index_e.php / jest schemat na podstawie, którego zbudowałem ten układ.

Czekam z niecierpliwością na kolejne moduły w tym do sterowania skrótami klawiaturowymi - do pmdg rzecz wręcz konieczna. Jestem pod wielkim wrażeniem jakie ta aplikacja ma możliwości. Do tej pory musiałem kombinować z wieloma programami / svmapper, fslcd, / a teraz będzie wszystko w jednym miejscu.


pozdrawiam i jeszcze raz gratuluje - Zając
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2009, 11:54:02 wysłana przez zajac »
Zapraszam na stronę projektu www.simproject.zajac.waw.pl

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #464 dnia: Listopada 13, 2009, 12:58:22 »
Wszystko działa ok, poza podłączaniem samego mjoya, początkowo widać tylko 20 przycisków, jak wybiorę go jeszcze raz to pojawia się reszta. Osie widać, ale jest tylko jeden HAT.

Problem z wyświetlaniem jest po prostu moim błędem :) Do poprawy oczywiście.

MJoy ma tylko jeden HAT, program traktuje go jako specjalny przycisk reprezentowany przez zmienną typu int. Jeśli poruszymy HATem to widać, że wartość w tabeli (w wierszu dla przełącznika HAT) zmienia się. Myślałem oczywiście nad rozbiciem tego na 8 zwykłych przycisków, być może zrobię to jako opcję.

Mam więc prośbę o opisanie zupełnych podstaw pisania skryptów / pewnie takich jak ja jest więcej / a program daje tak duże możliwości, że będzie wielu chętnych,

Starałem się na stronie opisać od początku wszystko co i jak, jeśli coś jest niejasne to spróbuję to "rozjaśnić" :) Tak więc kto pyta nie błądzi :)

ewentualnie do jakiego języka skryptowego jest najbardziej podobny to sam coś poszukam, lub jakieś strony odnośnie podstaw pisania skryptów.

W sumie to on do niczego niepodobny :) Składnia jest prosta, ma jeszcze wiele ograniczeń, ale chciałem na początek skupić się na tym by to ruszyło, później będzie czas na rozwijanie języka.

Mam też parę pytań :
- W najnowszej wersji / od 3.81 / FSUIPC pojawiła się możliwość tworzenia makr. Jest to bardzo fajna sprawa / dotyczy samolotów, do których nie ma offsetów np. PMDG 737NG /, więc mam pytanie czy przewidujesz możliwość sterowania tymi makrami poprzez moduł FSDataOutput - wtedy nie było by problemu z wszystkimi samolotami - może poprzez virtual button

Nie posiadam pełnej wersji FSUIPC i nie mam tego jak sprawdzić, ale jeśli masz już jakieś makra to proponuję spróbować zdefiniować zmienną...zonk. Przy imporcie zmiennych do konfiguracji programu, wypadły offsety do obsługi makr. Więc muszę to poprawić. Postaram się dzisiaj udostępnić poprawiony plik konfiguracyjny do modułu.

- czy będzie moduł do sterowania LCD - takich jak FSLCD - mam zrobiony gotowy układ, który działał. Tu / http://www.mikkila.org/fsbus/lcd/index_e.php / jest schemat na podstawie, którego zbudowałem ten układ.

To jest prościutki układ, problem w tym, że nie posiadam biblioteki do sterowania tak podpiętymi wyświetlaczami. Ktoś z tego forum miał mi taką bibliotekę udostępnić ale jakoś poszło w zapomnienie. Obsługa takich wyświetlaczy będzie w projekcie Damosa i Skalarki, więc można poczekać na te urządzenia. Ale jeśli znajdzie się taka biblioteka to dorobię taki moduł.

Czekam z niecierpliwością na kolejne moduły w tym do sterowania skrótami klawiaturowymi - do pmdg rzecz wręcz konieczna. Jestem pod wielkim wrażeniem jakie ta aplikacja ma możliwości. Do tej pory musiałem kombinować z wieloma programami / svmapper, fslcd, / a teraz będzie wszystko w jednym miejscu.

To chciałem uzyskać, takie "all in one", mam nadzieję, że to się nie odbije czkawką ani mi ani użytkownikom. Obsługa klawiatury - wkrótce :)