Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130988 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.


Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #466 dnia: Listopada 15, 2009, 16:45:00 »
Z tego co przeczytałem wynika,że można kupić różne wersje kokpitu F16 w zależności od potrzeb.Bardziej interesująca jest propozycja Glass cockpit  F16 za 24,99$.
Czy dobrze rozumuję.Jest to program,który współpracuje z FSX i można na LCD (dotykowym) wyświetlać informacje jednocześnie można przełączać niektóre przełączniki?Czy może ktoś wyjaśnić co konkretnie Glass cockpit  F16 robi i z czym współpracuje?

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #467 dnia: Listopada 18, 2009, 16:01:00 »
Może kodujących do projektu skalarki to zainteresuje:

http://aerowinx.com/forum/topic.php?id=129

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #468 dnia: Listopada 18, 2009, 16:44:18 »
Bardzo interesujący projekt.Seeb ty jesteś na bieżąco w temacie,czy możesz w paru słowach wyjaśnić czy PSX jest już stosowany czy jest w fazie projektu.Ja zrozumiałem,że jest to uniwersalny program do stosowania w istniejących i przyszłych projektach (jest też mowa o OpenCockpits).

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #469 dnia: Listopada 18, 2009, 20:46:31 »
Więc tak:

primo PSX jest to kontynuacja Precision Simulator 744 (747-400)  obecnie jest w fazie końcowej i zapowiadany jest na 1 kwartał 2010 cena ok 500$ - zależny od zainteresowania - im większe tym taniej. Został całkowicie napisany od nowa (przecież nikt już nie używa turbo Pascala ;) ) a zważywszy independent platform jako język wybrana została Java (z jednej strony dziwne bo jakoś szaloną szybkością ona nie grzeszy ale za to można nawet na komórkę to napisać).

Dla wyjaśnienia PSX oznacza "Precision Simulator 10.0" tak jak by miał mieć coś wspólnego z FSX ;) ale nie mój w tym problem co i jak się nazywa :)

Aktualnie jeśli ktoś chce coś napisać żeby z tym działało to najlepiej już teraz przygotować zainteresowanie jest spore a wsparcie sprzętu od dnia premiery pomaga sprzedawać ów sprzęt, Dlatego zwróciłem uwagę na ten temat.

Generalnie większość producentów np FlightGear pisze już sterowniki do PSX z symulatorem poprzedniej generacji działają wszystkie znane platformy w tym OC,FSBUS etc teraz FSbus jest jeszcze nie wspierany z tego co wiem ale ma być tylko chętnego nie ma do napisania sterowników :)
Dla pocieszenia powiem, że większość kodu ADD-ON to kod w C/C++ wiec jazdy wielkiej nie będzie. Mile widziane wsparcie sterowników dla linuxa bo cześć ludzi siedzi na BSD i LINUXIE.

Być może kiedyś rozrośnie się o jeszcze jakieś samoloty tego nie wiem a do premiery się za wiele też nie dowiemy.

Jak o czymś zapomniałem to pytajcie jak wiem to dopowiem :)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #470 dnia: Listopada 28, 2009, 16:47:47 »
Nieśmiało zapraszam na moją stronkę - nowa wersja aplikacji DomowyKokpit + moduł do obsługi klawiatury.

Kolejna dobra informacja to płytka Skalarki. Działa bez żadnych problemów i moduł do obsługi płytki jest już implementowany. W tym miejscu dziękuje EGHI za przekazanie mi tej płytki do testów, i dzięki dla Zająca za płytki z wyświetlaczami 7-LED do testów oraz uwagi związane z aplikacją.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #471 dnia: Listopada 28, 2009, 17:39:58 »
Moje gratulacje codeking.Więcej takich optymistycznych wiadomości.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #472 dnia: Listopada 29, 2009, 23:58:01 »
Po pracowitym weekendzie mam do zaprezentowania kolejną płytkę z cyklu SKALARKI I/O project. Zapraszam na www.a320-project.skalarki.co.uk gdzie można zobaczyć parę fotek i opis płytki.
Również dla tej płytki moje oprogramowanie jest tylko kompatybilne z FS9 lub FSX ale mam nadzieję iż dzięki codekingowi płytkę będzie można swobodnie zapiąć do różnych simów.
Zresztą wiem że już prace trwają i kolejna wersja Domowego Kokpitu pewno będzie zawierać obsługę podstawowych funkcji płytki.
Wielkie dzięki również dla EGHI, który jako pierwsz wsparł projekt :002:

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #473 dnia: Listopada 30, 2009, 01:17:41 »
Hmm no fajnie z tymi silnikami ... a czy da się sterować 4 silnikami krokowymi ? bo mój samolocik jest 4 silnikowy a i Arbuzy bywają 4 silnikowe... (no akurat 320 nie ale 340 już tak...)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #474 dnia: Listopada 30, 2009, 05:40:44 »
Bardzo mi się podoba projekt skalarki.Porównuję go do rozwiązań OC i muszę przyznać,że jest konkurencyjny.To,że jest ukierunkowany na A320 nie jest jego wadą.Gdybym umiał programować uP zrobiłbym podobny projekt pod Falcona.To,że projekt jest ukierunkowany pod konkretny symulator z możliwością rozbudowy daje twórcy możliwość jego ukończenia w realnym terminie.
Myślę,że ten projekt robiony pod A320 można zastosować do Falcona z poziomu oprogramowania zewnętrznego to co robi codeking.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #475 dnia: Listopada 30, 2009, 22:14:38 »
Hmm no fajnie z tymi silnikami ... a czy da się sterować 4 silnikami krokowymi ? bo mój samolocik jest 4 silnikowy a i Arbuzy bywają 4 silnikowe... (no akurat 320 nie ale 340 już tak...)
Eee no Seeb, bo ja nie kumam... o czym ty do mnie rozmawiasz.
Co mają wspólnego silniki krokowe z silnikami samolotu - jaki by on nie był?

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #476 dnia: Listopada 30, 2009, 22:21:23 »
Ech sądziłem, że silniki krokowe mają sterować manetkami (oczywiście widzę, że się mylę) w trybie autopilota - motorised throttle quadrant

Zatem do czego są przewidziane?

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #477 dnia: Listopada 30, 2009, 22:27:17 »
Manetki w Arbuzie nie poruszają się same. Silniki krokowe będą sterować kołem Trim- zgadłem Skalarki? :)

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #478 dnia: Listopada 30, 2009, 22:32:51 »
Tak na marginesie do 737 tez by potrzeba 4 silników (2 x manetki 2x trim), 747 nie ma kola trim, więc też 4 silniki ale tylko do manetek (rozważałem 5 silnik na potrzeby hamulca aerodynamicznego)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #479 dnia: Listopada 30, 2009, 22:36:40 »
Ech sądziłem, że silniki krokowe mają sterować manetkami (oczywiście widzę, że się mylę) w trybie autopilota - motorised throttle quadrant

Zatem do czego są przewidziane?
W moim przypadku tak jak pisze EGHI to koło trymera, no a dla bardziej ambitnych budowniczych - silników krokowych używa się we wszelkiego rodzaju gaugesach np Altimeter, vertical speed etc.
Generalnie jest to zasygnalizowanie możliwości i w sumie to silników krokowych można podłączyć wg zasady ilość wyjść/4 (bo tyle linii trzeba do sterowania silnika). |To samo dotyczy wyświetlaczy LCD - też potrzebują 4 linii z danymi.