Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #585 dnia: Lutego 10, 2010, 21:06:21 »
Ciesze się, że mogłem pomóc, aż tak dużo pracy przy tym nie ma, kwestia ustalenia wartości min i max tych dwóch zakresów dla pozycji serwa. Przekładnie nie trzeba dokładnie takiej by zakres serwa był 0-360. Równie dobrze może być 0-400 itp. Zawsze można obciąć trochę zakres pozycjonowania (zamiast 0-1023 używać np. tylko 155-950). Trzeba się tylko zdecydować jak to zrealizować, szukać przekładni 2:1 czy wziąć inną dostępną (2.5:1 itp.). Myślę, że wkrótce powstanie fajny ze wskaźnikami dla Falcon'a po bardzo małych kosztach (w porównaniu z 300E z viperpits).

Zrobiłem prototyp pod połowę mniejsze, może być ciężko.

Czy Ty posiadasz jakąś maszynkę CNC ? Bardzo ładnie obrobione pleksi.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #586 dnia: Lutego 10, 2010, 21:40:30 »
vito,
patrząc na ten rysunek myślę, że nie potrzeba 360. Przełożenie 2:1 powinno wystarczyć.
codeking,
wspomagam się frezarką ręczną. Frez do drewna zastąpiłem frezem do plexi. Mam dostęp do profesjonalnych narzędzi które stosuje się przy budowie i montażu mebli kuchennych. Wycinając precyzyjnie kilka blatów tygodniowo, można dojść do wprawy  :004:. Właściwie to mogę wyciąć każdy kształt (np. panele) napisów niestety nie zrobię takim sposobem.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #587 dnia: Lutego 12, 2010, 16:58:38 »
Witam,chciałbym uzupełnić informację na temat skalowania wskaźników,które sprawiają problemy.Takim wskaźnikiem jest FTIT Fan Turbine Inlet Temperature.Problem polega na tym,że w czasie normalnej pracy silnika bez awarii temperatura nie przekracza 8 na skali (na skali jest mnożnik x 100).Skala kończy się na zakresie 12 a rozpoczyna na 2.W czasie rozruchu silnika można uchwycić punkty poniżej 6 pauzując symulator.Te informacje nie wystarczają do skalowania miernika FTIT,ponieważ nie wiemy jakim wartościom na skali odpowiada wartość FTIT przechwycona z pamięci współdzielonej Falcona.
Z pomiarem mocy silnika RPM nie było problemu ponieważ wartość przechwycona z pamięci współdzielonej Falcona odpowiadała liczbie na skali wskaźnika.Jak widać niektóre parametry mogą sprawiać problem.Myślę,że problem skalowania FTIT zostanie rozwiązany gdy będę dysponował przekładnią dającą pełen zakres wychylenia wskazówki.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #588 dnia: Lutego 12, 2010, 21:43:08 »
Witam

Ostatnio skończyłem budowę nowej skrzyneczki do mojego kokpitu. Wybór padł na FMC do Boeinga 737. Konstrukcje oparłem na MJOY-u. Oto wyniki :

         

W Mjoy-u są 64 przyciski a w FMC wyszło 70 więc musiałem wykorzystać toggle jak normalne przyciski, ale najważniejsze, że wszystko działa. Oczywiście nie ma żadnego monitora / to tylko atrapa, aby lepiej wyglądało / na razie nie jestem w stanie czegoś takiego zrobić - może kiedyś. Dzięki aplikacji DK udało mi się zaprogramować skrzyneczkę aby działała z 737NG od PMDG. Oto dwa filmiki pokazujące jak to działa :

ftp://zajac.homeftp.net/Video_DK/FMC_01.avi

ftp://zajac.homeftp.net/Video_DK/FMC_02.avi

pozdrawiam Zając
Zapraszam na stronę projektu www.simproject.zajac.waw.pl

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #589 dnia: Lutego 12, 2010, 23:23:39 »
Dla osób, które nie mogą korzystać z ftp-a wrzuciłem oba filmiki na youtube

http://www.youtube.com/watch?v=5Cy6hU7FIrw&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=lr5aLhI-wgM&feature=channel

pozdrawiam Zając
Zapraszam na stronę projektu www.simproject.zajac.waw.pl

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #590 dnia: Lutego 13, 2010, 00:09:35 »
zajac,
rewelacja!!!! Nie wiem czy widziałeś moje MCDU ( gdzieś tam na  forum wrzuciłem foty), ale przy tym to amatorka :).
Jestem ciekaw skąd wziąłeś takie przyciski? Wygląda jak jakiś seryjny produkt.
 Powinieneś tam wstawić jakiś LCD np. od PS1 lub mini TV 5in i będzie full wypas FMC. Polecam ten drugi, mimo jego wypukłości ekranu i gabarytów ma dwa plusy, jest tani i ma szeroki kąt widzenia. To co wyświetlasz na dużym monitorze wrzucisz na mały i gotowe. :)
 Twoja konstrukcja to najlepszy przykład jak można z pomocą DK sterować opornymi na domowe wynalazki symulatorami.
Gratuluje i czekam na news z kolejnych konstrukcji. ;)



Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #591 dnia: Lutego 13, 2010, 05:22:58 »
Dołączam się do EGHI,gratulacje.Faktycznie mały monitor ładnie uzupełniłby projekt.W tym miejscu musimy docenić DK codekinga.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #592 dnia: Lutego 13, 2010, 13:36:51 »
Witam,
mała migawka z testu mechanizmu nad którym pracujemy:
http://www.youtube.com/watch?v=7nEDJGdOK5k
 Sorry za kiepską jakość, ale myślę, że widać co trzeba :)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #593 dnia: Lutego 13, 2010, 15:06:59 »
Jestem ciekaw skąd wziąłeś takie przyciski? Wygląda jak jakiś seryjny produkt.
Kupiłem Je tutaj - http://www.trim-pot.com.pl/produkty.php?id_produkt=4425 , ale stan magazynowy obecnie wynosi zero / chyba wszystkie wykupiłem /, podobne są na TME - http://www.tme.eu/html/PL/mikroprzelaczniki-podswietlane-do-druku-firmy-highly/ramka_1451_PL_pelny.html - jeden taki jest z diodą w FMC. Obudowę kupiłem na wolumenie w Warszawie - http://www.piekarz.pl/index.php?page=offer&item=32233 .

Powinieneś tam wstawić jakiś LCD np. od PS1 lub mini TV 5in i będzie full wypas FMC.
Niestety chyba nie dam rady, przynajmniej w tej wersji - bardzo mało miejsca w środku



Jeszcze jedna sprawa a mianowicie sterowanie, aby działał DK z modułem mouse cały panel FMC na kompie musi być widoczny / musi być miejsce do klikania /, druga rzecz przynajmniej przy PMDG trudno wydobyć w osobnym oknie sam ekran FMC, więc taki FMC z ekranem zostawiam na razie na później.
Mam taką technologie, że najpierw sprawdzam co da się programowo wysterować a później robię pod to skrzyneczki, wtedy nie mam przykrych niespodzianek, że coś nie działa. Żeby dobrze zrobić FMC z ekranem trzeba mieć inny soft np. Project Magenta, ale kosztuje on furmankę pieniędzy. Kupne FMC mają specjalne sterowniki do współpracy np. z PMDG a ja ani codeking takimi nie dysponujemy - firmy płacą PMDG za ich udostępnienie, pewnie dlatego są takie drogie te FMC.

Fajna rzecz te serwa, gratulacje, ale dla mnie to jeszcze daleka przyszłość, ale się dokładnie przyglądam na przyszłość.

Pozdrawiam - zając / w razie pytań co do budowy FMC i oprogramowania chętnie odpowiem /
Zapraszam na stronę projektu www.simproject.zajac.waw.pl

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #594 dnia: Lutego 13, 2010, 15:39:43 »
przy PMDG trudno wydobyć w osobnym oknie sam ekran FMC,

W F16 Lago do FS9 udało mi się wydobyć hud, wskaźniki centralnej konsoli, mfd przy pomocy Fs Panel Studio. Zrobiłem dodatkowe okna które można przenieść na inny ekran. Nie mam PMDG, nie wiem czy jest to jakoś zabezpieczone, ale jeśli ktoś posiada ten samolot oraz panel studio, może spróbować wydobyć sam ekran FMC. Dodatkowe okno przenosisz na inny monitor, reszta pozostanie bez zmian. Tak bym to zrobił  :004:

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #595 dnia: Lutego 13, 2010, 15:45:01 »
Niestety chyba nie dam rady, przynajmniej w tej wersji - bardzo mało miejsca w środku



To zdjęcie doskonale pokazuje ile trzeba włożyć pracy (czasu i cierpliwości) aby te nasze "zabawki" zaczęły "świecić". Tym bardziej gratulacje dla zajaca.

Fakt, mało miejsca, ale wyświetlacz może trochę wystawać ponad górną powierzchnię obudowy, jakaś prosta ramka i będzie OK.

EGHI - brawo, pokaż "serce" mechanizmu - przekładnie, mocowanie.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #596 dnia: Lutego 13, 2010, 17:13:32 »
Witam,ja także wykonałem model serwa z przekładniani do testów.

Jest to tylko model,ale działa w pełnym zakresie podobnie jak model EGHI.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #597 dnia: Lutego 14, 2010, 23:57:14 »
Kolejny test:
http://www.youtube.com/watch?v=BHZIm7m93uQ
Tym razem z Falconem.
Panowie którzy napisali skrypt, dobrze się spisali.  :004:

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #598 dnia: Lutego 19, 2010, 22:01:38 »
Witam,
 projekt wskaźników jest bliski ukończenia. Mechanizm znalazł się już na swoim miejscu, teraz trzeba dorobić jakieś maskownice tarcz i zrobić kilka poprawek. Walczę z podświetleniem, chcę zmienić na kolor zielony, ale jest problem z doborem odpowiednich diodek. Białe jak widać świecą jasno czego nie mogę powiedzieć o zielonych. Testowałem różne, ale zawsze marny efekt. Może ktoś z was wie jakie są najlepsze? Jakiś sprawdzony sklep, firma? Dodam, że wiem jak obliczyć rezystancję, napięcie itd. Jednak wszystkie, które dotąd testowałem dawały słabe światło.


(Wspomina się tutaj o 300Euro za komplet, ja wydałem około 10 + sterownik servo :004:)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #599 dnia: Lutego 26, 2010, 13:53:38 »
Witam,
zakończyłem skalowanie ostatniego wskaźnika NozzlePos.Nie byłoby problemu z tym wskaźnikiem podobnie jak z pozostałymi gdyby EGHI nie zauważył jego dziwne zachowanie w OF.Ja testowałem serwa w AF i tam nie było problemu.Okazało się,że w pamięci współdzielonej OF jest błąd związany z zmienną Nozzle.W tym momencie powstał problem jak to rozwiązać.W końcu zdobyłem  algorytm lub raczej program jak emulować wskaźnik Nozzle na podstawie innych parametrów takich jak RPM,Alt (wysokość baryczna)oraz FF (przepływ paliwa).W tym momencie pomoc codeking okazała się bezcenna.Bez jego pomocy nie powstałby skrypt.
Jak się zachowuje dysza wylotowa wg.powyższego algorytmu.
W zakresie mocy RPM od 0 do 58% Nozzle jest równe 0 %.Od 58% do 62% następuje pełne jej otwarcie tzn.100%.W zakresie 62% do 70% Nozzle wynosi od 100 do 98%.W zakresie 70% do 83% RPM następuje zamykanie dyszy od 98% do 6.8%.
Najciekawszy jest zakres 83% do 103%.W tym zakresie dysza wylotowa może przyjmować warości od 0 do 100% w zależności od 3 parametrów RPM,FF oraz Alt.Są odpowiednie tabele opisujące to zachowanie.
RH powstał dzięki projektowi EGHI,pomocy ze strony codeking oraz moim testom.