Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130451 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #675 dnia: Września 12, 2010, 20:55:53 »
Gratulacje EGHI,zrobione jak zwykle profesjonalnie.Może będzie do tego gaugesa skrypt napisany w HSC jako opcja dla tego w SIOC.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #676 dnia: Września 12, 2010, 21:28:11 »
vito,
tak wiem, obiło mi się o uszy ;). Podoba mi się pomysł, eliminuje Fast.
Jestem po pierwszych testach, udało mi się uruchomić wyświetlacz cyfrowy, podświetlanie, servo też już działają. Nie ma jeszcze wskazówek, ale jestem przekonany, że będą dobrze wskazywać. To zresztą testowaliśmy już kiedyś. Był problem z płytką Skalarki, okazało się, że kabel USB nie może być zbyt długi. Testowałem na 15m, po wymianie na zwykły 1,5m problem zniknął, tutaj wielkie dzięki codekingowi ;).
Można powiedzieć, że mamy kolejny udany projekt. Podziękowania dla Skalarki za wycinanie na laserze skomplikowanych elementów, vito za napisanie skryptu i oczywiście codekingowi za HSC. Dzięki panowie!! :)
Kilka fotek z dzisiejszych testów:




Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #677 dnia: Września 12, 2010, 21:35:23 »
Niezła choinka :) Gratulacje. Konstrukcja pierwsza klasa. Będą dwie wskazówki (są dwa serwa) ? Wskazówki będą podświetlane ?

Jeszcze raz: wygląda rasowo  :karpik

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #678 dnia: Września 12, 2010, 21:48:53 »
Tak, są dwa serwa, będą dwie wskazówki. Zasada działania mechanizmu jest podobna jak w zwykłym zegarze. Są dwie osie, jedna cieńsza, miedziana która wchodzi w odpowiednio grubszą. Ta druga jest wykonana celowo z przeźroczystego plastiku, po niej właśnie powędruje światło do podświetlenia wskazówek, coś jak światłowód. Jeszcze nie wiem jak i czy to zadziała ale taki jest plan.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #679 dnia: Września 12, 2010, 22:27:25 »
Zegar rasowo wyszedł ale na pierwszym zdjęciu widać ciemne plamy tzn. ciemniejsze miejsca. Zapewne to wynik punktowego światła jakie daje dioda, więc proponuję stary patent czyli zmatowić pleksę/poliwęglan tak aby lepiej się światło rozpraszało :).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #680 dnia: Września 12, 2010, 23:32:52 »
Zegar rasowo wyszedł ale na pierwszym zdjęciu widać ciemne plamy tzn. ciemniejsze miejsca. Zapewne to wynik punktowego światła jakie daje dioda, więc proponuję stary patent czyli zmatowić pleksę/poliwęglan tak aby lepiej się światło rozpraszało :).
Słuszna uwaga, problem podświetlania niby banalny jest największym z którym się borykam ( i nie tylko ja). Ciężko jest równomiernie podświetlić całość. Znam dwa sposoby które dają w miarę dobry efekt:
Oddalenie, jak to tylko możliwe diod od powierzchni podświetlanej, lub zatopienie diod w przeźroczystej plexi. W obu przypadkach często nie ma możliwości realizacji technicznej.  Jest jeszcze jeden sposób, naszpikowanie diodami całej powierzchni. Przygotowałem płytkę PCB pod taki wariant i mam możliwość dolutowania jeszcze więcej diodek. Na foto widać ile ich może być, każda dioda oznaczona D1. Teraz jest ich tylko 6, mogę dołożyć jeszcze 7.
 
Nie bardzo rozumie z tym matowieniem, zrobić to na tylnej powierzchni tarczy na którą pada światło diody? Dodam, że użyłem najmocniejsze diody jakie znalazłem( 700mcd).
Tak z innej beczki... w innym wątku pisałem o projektorze. Kupiłem, odpaliłem, postawiłem kokpit przed wyświetlanym ekranem i muszę powiedzieć, że podczas robienia beczki może zakręcić się w głowie ;). Inaczej też trzeba reagować, orientacja miedzy przyrządami a horyzontem jest kompletnie inna niż na ekranie monitora. Zamieszczam jedno foto w tym temacie ( stoi tam kokpit, więc chyba mogę tutaj). Jakość zdjęcia fatalna, za co przepraszam. ( kompletne beztalencie fotograficzne)

Pozdrawiam.


Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #681 dnia: Września 13, 2010, 08:15:40 »
Słuszna uwaga, problem podświetlania niby banalny jest największym z którym się borykam ( i nie tylko ja). Ciężko jest równomiernie podświetlić całość. Znam dwa sposoby które dają w miarę dobry efekt:
Oddalenie, jak to tylko możliwe diod od powierzchni podświetlanej, lub zatopienie diod w przeźroczystej plexi. W obu przypadkach często nie ma możliwości realizacji technicznej. 

Musiałbyś poszukać trochę o moddingu komputerów. Tam często właśnie używało się takiego patentu z matowieniem. Spróbuj jedną powierzchnie zmatowić papierem ściernym, jakimś drobnym. Można też zobaczyć co daje lepszy efekt czyli czy dioda podświetlana od tyłu czy delikatnie wsadzona (nawiercasz wiertłem tylko uważaj przy wierceniu najlepiej wolno, powoli i np. podlewając olejem roślinnym) lub też dioda wsadzona w bok plexy.

Ze zmatowieniem zobaczysz jaki efekt będzie lepszy tzn. która strona plexi będzie lepsza jak ją zmatowisz. Najlepiej na jakimś skrawku plexi wypróbuj. Tu fota piaskowanej, matowej plexi:




I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #682 dnia: Września 15, 2010, 22:02:52 »
Zrobiłem szybki test z matowieniem plexi i przyznam, że sugestie KosiMazaki są właściwe :). Jest jednak jedno ale.. Zmatowiona powierzchnia idealnie rozprasza światło diody które są umieszczone w  nawierconych otworach plexi. Najlepszy efekt, kiedy są wsadzone w bok. Jednak, jeśli promień światła napotka na przeszkodę typu Toggle switch lub inną, poza przeszkodą robi się zaciemnione miejsce. Lekarstwem na to jest naszpikowanie Plexi diodami z każdej strony. Tak zrobiłem budując kiedyś panel MISC, efet był taki:
 
Jak widać, efekt w miarę dobry. Jest to chyba najlepsze rozwiązanie podświetlania paneli z zastosowaniem diod. Oczywiście są lepsze sposoby, bardziej zaawansowane i kosztowne, jak np. to (mata świecąca) - http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160460831287&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:GB:1123 To jednak jest dosyć kosztowne rozwiązanie, gdzie do podświetlenia całego kokpitu trzeba zastosować kilka a może kilkanaście przetworników zasilania. Ja zostaję przy "tradycyjnym" sposobie czyli diody. Tutaj pojawia się kolejny problem, kolor podświetlania. Jak wiadomo, najmocniejsze światło dają diody białe, czego nie można powiedzieć o kolorowych a zwłaszcza zielonych. Długo szukałem odpowiednich i dzięki koledze Skalarki znalazłem odpowiednie. Jednak mimo mocnego światła nie dają idealnie zielonego koloru, można je stosować w bardzo małych elementach, gdzie są skupione na małej powierzchni. Szukając alternatywy wpadłem na zupełnie inny pomysł. Dioda biała daje najmocniejsze światło, trzeba tylko zmienić jego kolor. Idealnym rozwiązaniem stała się folia samoprzylepna, transparentna koloru zielonego. Przykleiłem taką folę od tyłu panela. Dioda biała podświetla płytkę pomocniczą tak samo jak w moim panelu MISC, lecz miedzy warstwami plexi znalazła się ta folia.

W takim patencie można stosować dowolne źródło światła białego jak diody, żarówki itp. folia zawsze zmieni kolor.
Wracając do mojego wynalazku Fuel Gauge do Falcona, znalazł się na swoim miejscu. Dolutowałem więcej diod i chyba lepiej to wygląda. Wskazówki jeszcze od prototypu, więc niezbyt efektowne ale nie mogłem się powstrzymać ;).


Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Września 16, 2010, 07:30:44 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #683 dnia: Września 16, 2010, 05:58:30 »
Cytuj
Idealnym rozwiązaniem stała się folia samoprzylepna, transparentna koloru zielonego
Potwierdzam,stosuje tę folię w podświetlanych przyciskach oraz wskaźnikach 7segLED.
Co do podświetlania paneli to nadal mam problem.W nowej konstrukcji kokpitu jest więcej miejsca to może oddalenie diod od paneli da lepszy efekt.
Fuel gauges wygląda profesjonalnie,gratulacje.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #684 dnia: Września 16, 2010, 07:53:06 »
Można spróbować z zielonymi katodami do komputerów. Trzeba by było jedynie poszukać czegoś w rozsądnej cenie.

http://allegro.pl/revoltec-katoda-single-zielona-30-cm-gw-24m-fv-i1227708016.html

W swoim czasie na Allegro można było kupić kable Glansa rodem ze sklepu IKEA. Kosztowało to z 7zł, było elastyczne i nieźle świeciło. Minusem było zasilanie z baterii ale to da się przerobić. Mam w domu dwie sztuki więc mogę cyknąć fotkę - przykładowe:



Można też skontaktować się z firmą Noman (http://www.moman.pl/), która zajmuje się produkcją zegarów indiglo i może by sprzedali trochę tego tworzywa.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #685 dnia: Września 16, 2010, 10:55:39 »
Ciekawe rozwiązanie,30cm powinno oświetlić cały panel np.LG oraz CMDS lub panele z boków kokpitu.Ciekawe po co ten konwerter zasilany z 12V.Chyba,że redukuje napięcie do mniejszej wartości.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #686 dnia: Września 16, 2010, 11:42:33 »
Witam.
Niedługo wychodzi DCS A-10.
Chciałbym zrobić panele MFD z matrycami do tego symulatora.
Chodzi o połączenie Thrustmaster MFD z jakimiś matrycami.
Wiem, że ludzie używają dwóch monitorów Samsunga SyncMaster U70 na USB, ale mi chodzi o coś bardziej dopasowanego.
W związku z faktem, że jestem zielony mam parę pytań.
1. Czy można kupić matryce monochromatyczne ( ze sterownikami ), które były by dopasowane do tych MFD, w miarę rozsądnej cenie?
2. Czy trudno napisać do takich matryc sterownik, jak podłączyć to do komputera.
3. W jaki sposób zrealizować przekazanie informacji z kokpitu DCS tak aby na monitorze wyświetlać konkretne rzędne kokpitu?

Proszę o odpowiedź czy jest to w miarę realne przy normalnych środkach finansowych.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #687 dnia: Września 16, 2010, 11:43:22 »
Ciekawe po co ten konwerter zasilany z 12V.Chyba,że redukuje napięcie do mniejszej wartości.
"Katoda" to lampa wyładowcza bez skrętek. oznacza to że aby spowodować zapłon takiego źródła światła należy przyłożyć do jego elektrod dość spore napięcie rzędu kilkuset Voltów.
Po zapłonie do świecenia wystarczy już niższe napięcie ale nadal jest to rząd setek Voltów.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #688 dnia: Września 16, 2010, 17:13:42 »
Jaeger dzięki za wyjaśnienia.
RRBM moja rada zapytaj faceta,który buduje DCS-A10,jest pod linkiem
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=5509.0
Jeśli wpiszesz hasło  DCS-A10 na forum vipertpits to będziesz miał wątki gdzie się ten temat przewija.Najlepiej pytać tych co już to zrobili lub robią.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #689 dnia: Września 17, 2010, 21:59:10 »
Można spróbować z zielonymi katodami do komputerów.
Zastanawiałem się kiedyś nad zastosowaniem, jednak jest podobny problem jak w przypadku maty- ilość przetworników i nie można  tego dzielić na mniejsze części. 

RRBM,
 ramka MFD ma wymiary 14/14cm, nigdzie nie kupisz kwadratowych matryc. Długo szukałem czegoś co można zastosować i znalazłem na Ebay TFT mini monitory. Są to 8 calowe matryce, z wejściem VGA ( to duży plus), o dużej rozdzielczości ( za tą cenę). Po wydłubaniu z obudowy matryce mają 14/18cm, więc 4cm za duże. To jednak nie jest problem w moim i vito przypadku, nadmiar został sprytnie schowany. Paradoksalnie stało się to przydatne w moim kokpicie, na prawej stronie tymczasowo wyświetlam w tym miejscu dwa instrumenty (DED, FUEL).
Jeśli chodzi o wyświetlanie danych MFD na dodatkowym monitorze, to musi być dodatkowy program, który wydobędzie obszar kokpitu z DCS, lub działa samodzielnie, niezależnie, pobierając tylko odpowiednie dane z pamięci współdzielonej lub offsety z DCS ( nie wiem jak działa  ten symulator). Dodam, że na YouTube widziałem takie próby, niestety nie potrafię tego odszukać.