Autor Wątek: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki  (Przeczytany 223280 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #165 dnia: Października 23, 2010, 20:53:59 »
Belka to polski ,,wynalazek,, PBP-2-R3S czyli na polskie Podwójna Belka Posrednia na 2 pociski R-3S.
Rozwijana od poczatku lat 70 tych przyjeta do uzbrojenia w latach 80 tych ...

R-60 -tak z tym ze nigdzie nie spotkałem się z informacja o stosowaniu APU-60 II . Ale...kto wie. :002:
So, what it looked like the PBP-2-R-3S, got picture?
The APU-60-IIM only with Mig-23 in ČSLA, the RTE manual is from 1983.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #166 dnia: Października 23, 2010, 21:05:02 »
Można też w jego książkach przeczytać że niemieckie PFM przenosiły R-60 już w roku 1980 i to wariancie 2 x R-60 jak i 4 x R-60.
Thats interesting, even the "top gear" Mig-23MF delivered to LSK/LV in 1978 were not R-60 capable and why would they bother to upgrade old PFM with R-60 if they had a plenty of MF/BIS, seems strange though. :005: 

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #167 dnia: Października 23, 2010, 21:09:25 »


Niemieckie Mig-21 Pf z PBP-2 W Debrznie.



Tu podwieszona na Mig-21 Bis w Olesnicy.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #168 dnia: Października 23, 2010, 21:42:43 »
Niestety pamięć mnie zawiodła, informacja dotyczyła roku 1990 a nie 1980, nie mniej jednak rzekomo PFM mogły R-60 przenosić:


FAG-15 była jednostką szkolną w której w latach osiemdziesiątych eksploatowano stare warianty 21, nie sądzę że na jej potrzeby dokonano tej modyfikacji. A to mogłoby oznaczać że samoloty trafiały tu z jednostek bojowych już zmodyfikowane.



Z opisu wynika że PBP-2 była używana w NRD już w 1967 roku, czy u nas też?. Coś właściwie wiadomo bliżej na jej temat, okoliczności powstania, jakieś dane techniczne?.

Ilustracje pochodzą z książki "Famous Russian Aircraft MiG-21".


Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #170 dnia: Października 23, 2010, 23:32:54 »
Z podpisu do rysunku ,niby tak. Tylko DDR meni zaczeli kamuflowac swe 21 w drugiej połowie lat 70 tych . Ale niech będzie Gordonowi... :002: To raz.
Dwa, albo jak kto woli po drugie primo, belke skonstruowano w naszym ITWL ,jak masz dostep do ksiazki pt ,,Polskie samoloty wojskowe 45-80,, p.Morgały to na stronie 93 jest nawet o niej cuś napisane.Jak piszą konstruktorzy ,zmitrerzono 10 lat na walke z przeciwnościami ,i już na przełomie lat 70-80 tych jako efemeryda zagościła w pułkach ? Chyba jedyne zdjecia pochodza z 62 Plm.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #171 dnia: Października 24, 2010, 00:19:38 »
Z tego co pamiętam to w 79 lub 80 były już w goleniowskim pułku

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #172 dnia: Października 24, 2010, 10:22:03 »
Gents, another 21 mystery, once in a while I see written in books or the internet that Mig-21MF or even the UM doubleseater had been equipped with the R13F-300 engine, we have also the book "R13F-300 scheme album" in our library, but I`m 100% sure after seeing many ČSLA Mig-21MF log-books that we never had used the R13F-300(izd. 95F) engine which is in fact a modification of R13-300(izd. 95) used mostly with soviet Mig-21SMT, MT versions. Have you ever heard about the R13F-300 at home in the past?

         

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #173 dnia: Października 24, 2010, 12:53:05 »
Z podpisu do rysunku ,niby tak. Tylko DDR meni zaczeli kamuflowac swe 21 w drugiej połowie lat 70 tych . Ale niech będzie Gordonowi... :002: To raz.
Dwa, albo jak kto woli po drugie primo, belke skonstruowano w naszym ITWL ,jak masz dostep do ksiazki pt ,,Polskie samoloty wojskowe 45-80,, p.Morgały to na stronie 93 jest nawet o niej cuś napisane.Jak piszą konstruktorzy ,zmitrerzono 10 lat na walke z przeciwnościami ,i już na przełomie lat 70-80 tych jako efemeryda zagościła w pułkach ? Chyba jedyne zdjecia pochodza z 62 Plm.

Ja bym tak łatwo Gordonowi nie odpuszczał, w tej książce jest kilka wpadek jak np. chamsko przerobione zdjęcie w photoshopie indyjskiego bisa na ukraiński. Fakty wyrażnie wskazują na to że DDR-skie PF/PFM nie mogły przenosić PBP-2 w latach 60-tych ani też w 70-tych. Z kolei co do R-60 to trudno powiedzieć. Zdjęcie z ćwiczeń Niemców w ZSRR, widać że na samolocie podwieszony R-60:



Kolejna fotka PF z PBP-2:



Gents, another 21 mystery, once in a while I see written in books or the internet that Mig-21MF or even the UM doubleseater had been equipped with the R13F-300 engine, we have also the book "R13F-300 scheme album" in our library, but I`m 100% sure after seeing many ČSLA Mig-21MF log-books that we never had used the R13F-300(izd. 95F) engine which is in fact a modification of R13-300(izd. 95) used mostly with soviet Mig-21SMT, MT versions. Have you ever heard about the R13F-300 at home in the past?

Ja z kolei zawsze słyszałem o R-13F-300. Jaka była różnica między tymi silnikami?.

Z ciekawostek. Zdjęcie według podpisu przedstawia urządzenie do kalibracji radaru RP-21. To ta skrzyneczka i to cudo nakładane na stożek wlotowy. Wie ktoś jak to się nazywa i ma może jakieś informacje?.


Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #174 dnia: Października 24, 2010, 13:35:07 »

The difference between R13-300 vs R13F-300 is obvious when looking into cockpit of the Mig-21SMT,MT, the switch "Чрезвычайний форсаж" like on the R25-300(Mig-21BIS). I think the book "ALBUM SCHEMAT R13F-300" is misspelling and describing just the R13-300 engine. Therefore I do not have any "worth noting" information regarding the R13F-300 engine.


« Ostatnia zmiana: Października 24, 2010, 13:43:14 wysłana przez mrdetonator »

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #175 dnia: Października 24, 2010, 14:05:06 »
Tyle się już o 21 naczytałem, ale muszę przyznać że jest to dla mnie nowość. Wszystkie radzieckie SM/SMT były wyposażone w ten silnik od początku eksploatacji?. Jaki to dawało ciąg - czy podobny do tego w R-25-300. Czy przez to mam rozumieć że R-13-300 to taka zubożona odmiana na eksport o mniejszym ciągu. Faktem jest że na polskich M/MF na jednej z tabliczek informacyjnych w kabinie występuje kontrolka "wtoroj forsaż" ale zawsze myślałem że jest to jakieś zapożyczenie z równolegle produkowanych Bis.

John Cool

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #176 dnia: Października 24, 2010, 14:06:37 »
W Bisie to chyba było "czierezwyczajnyj forsaż"  :001:

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #177 dnia: Października 24, 2010, 14:30:38 »
"Wtoroj forsaż" nazywany " Czierezwyczajnym reżimem"  :021:.

John Cool

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #178 dnia: Października 24, 2010, 14:33:43 »
No i wszystko jasne  :020:

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #179 dnia: Października 24, 2010, 14:53:44 »
Tyle się już o 21 naczytałem, ale muszę przyznać że jest to dla mnie nowość.
see, you havent read enough yet.. :001: There are few words written about the R13F-300 in the russian book "Dvigateli 1944-2000", designated in aircraft log-books as izd. 95F.