Autor Wątek: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki  (Przeczytany 223266 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #330 dnia: Listopada 28, 2011, 19:13:00 »
Znalazłem w pewnej książce informację, że w NRD stosowano na MiG-21 jeszcze takie coś:



Oczywiście jest to aparat fotograficzny jednak szczegółów brak.

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #331 dnia: Listopada 29, 2011, 13:15:33 »
Az tak zle nie jest  :001: Szczegóły, Mig-21M NVA skrzydło prawe , komora prawego reflektora lądowania ktory, w takich razach był wybudowywany , sam aparat to AFA-39 . A rozwiazanie łacznie z zewnetrzna obudowa było stosowane juz na Mig-21F-F-13 .

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #332 dnia: Listopada 30, 2011, 17:02:28 »
O NRD-owskich 21F-13 stosowanych jako R właśnie z aparatem AFA słyszłem, o 21M z takim systemem pierwsze słyszę .Jeśli się nie mylę na wersjach pózniejszych stosowano zasobnik podwieszany pod belkę z większą iloscią aparatów.
Tak to wyglądało na 21F-13.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
A tak to wyglądało juz na pózniejszych wersjach , łacznie z UM, który miał troche inny zasobnik .


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
2 pierwsze zdjęcia z poniższego Wydawnictwa , a raczej cyklu 4 pozycji poświęconych NRD-skim Mig-21


Uploaded with ImageShack.us

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #333 dnia: Listopada 30, 2011, 18:03:04 »
Spojrz pod skrzydlo ,,413,, to cos jest zamontowane w miejscu prawego reflektora. :001:

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #334 dnia: Listopada 30, 2011, 21:33:45 »
 :564: No to mam kolejną zagadkę .To co mieli w zasobnikach pod prawym skrzydłem ? Ale dzieki za zwrócenie uwagi . :001:

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #335 dnia: Stycznia 21, 2012, 23:11:13 »
Kolejne wyjaśnione nieznane wyposażenie.Tym razem serbskich 21BIS. Ładnych paręnascie m-cy temu było prezentowane doposażenie rosyjskich 21 działających w Afganistanie w kasety z pułapkami termicznymi .Tym razem zdjęcia serbskich 21 .Modernizacja wprowadzona w latach 91/92 .Rodzima produkcja.Pomysł kupili i wprowadzili Bułgarzy .Wiadomości i zdjęcia z forum widocznego w podpisie zdjęć.
Pulpit sterowania w kabinie pilota.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Kaseta ASO -do zamocowania wykorzystano węzły podwieszenia SPRD i zapewne miejsca poprowadzenia okablowania.


Uploaded with ImageShack.us

Czesio

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #336 dnia: Marca 12, 2012, 16:52:29 »
Czołem!

Jest potrzebna technologia obsług dotycząca kół podwozia samolotów MiG-21 dowolnej wersji. Chodzi zarówno o montaż samych pneumatyków jak i kół na golenie. Za wrzucenie paru skanów z ww technologii będę wdzięczny.

Pozdrawiam.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #337 dnia: Marca 12, 2012, 17:09:29 »
Będziecie z F-16 normalne samoloty robić? :118:
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #338 dnia: Kwietnia 04, 2012, 09:36:59 »
http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/113-lotnictwo_wojskowe_od_1945_roku_do_zakonczenia_zimnej_wojny/4688-mig_21_a-105.html#post733154
link do schematów autopilota AP-155 z 21BIS.
Pózniej bedą rysunki KAP-2  ze starszych wersji.
Czesio
Odnosnie technologii wymiany opon i kół na 21 .Chyba ....blada. Jedynym ratunkiem sa karty technologiczne, niestety , niedostępne . Przetrzepałem wszystko co tylko mozliwe.Jest budowa kół , goleni , itp . nawet w budowie i eksploatacji 21UM  [orginał ] nie porusza sie tak "skomplikowanych" czynności. Jak znam życie , to niemal cała dokumentacja została zniszczona w JW, nawet okładki z instrukcji nie zostały[ kiedyś potrzebowałem ]

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #339 dnia: Kwietnia 06, 2012, 19:14:32 »


Uploaded with ImageShack.us
Pulpit sterowania bombą A dla 21PFM . Zdjecie z
http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=63&t=15055&start=2490

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #340 dnia: Kwietnia 22, 2012, 19:20:16 »
Dwa ciekawe wideo:

http://youtu.be/NaS3baDQ2Dc
Ex-czeski MiG-21R, akrobacje, tylko pozazdrościć.

http://youtu.be/BJ9yc7Daalk
Ex-polska UM w USA. Trzeba przyznać że wymuskana i wypieszczona, szkoda że nie lata u nas.

Oraz przy okazji:




Egipski MiG-21RF po remoncie na Ukrainie w Odessie, i zbliżenie na jego nietypową instalację aparatów.


Bardzo ciekawy rysunek przedstawiający porównanie dynamiki F-16A i MiG-21Bis. Promienie zakrętów zdecydowanie na korzyść Falcona co zresztą zrozumiałe biorąc pod uwagę różnicę generacyjną. Jednak wznoszenie i przyśpieszenia w przypadku Bisa jedynie nieznacznie gorsze.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #341 dnia: Kwietnia 23, 2012, 21:58:35 »
Do wątku o DDR-skich doraznie przystosowanych 21F-13 i 21M. Zdjęcie przedstawiające pulpit sterowania aparatami AFA w niemieckim  21M.


Uploaded with ImageShack.us
I jeszcze odnosnie specbomby na 21BIS. Na osłonie kabiny , po bokach były takie 2 skale z pleksi .Na przedstawionych poniżej zdjęciach , jedno przedstawia samolot z Babich Dołów [ w więc BIS ] Z tego co pamietam , te charakterystyczne pleksiglasowe piramidki znikły jakos w tym samym okresie , kiedy "Radzieccy "zdemontowali oprzyrzadowanie do uzywania specbomby .Nie jestem pewien , ale wydaje mi się że było to pomocnicze "urządzenie -skala" do zrzutu specbomby .Czy tak było w rzeczywistości ? Bo na zdjęciach z pózniejszego okresu tego na osłonie kabiny nie widać .


Uploaded with ImageShack.us


U

Uploaded with ImageShack.usploaded with ImageShack.us
Czy to była pomocnicza skala [ punkt odniesienia ? ] przy zrzucie  specbomby , czy też słuzyła do czego innego ?

Czesio

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #342 dnia: Kwietnia 23, 2012, 23:41:51 »
Tak masz rację - te przezierniki były wykorzystywane w czasie bombardowania z lotu wznoszącego. Na samolotach rodziny Su-17 takie przezierniki znajdują się do dzisiaj. Wykorzystuje się je do wzrokowego określenia przelotu punktu orientacyjnego (o ile położenie celu było wcześniej znane) w czasie którego za pomocą przycisku na drążku uruchamia się celownik PBK-2KŁ. W samolotach Su-22UM3K ze względu na starszy kompleks celowniczo - nawigacyjny (występuje PBK) zastosowanie przezierników jest oczywiste, natomiast w M4 z PrNK-54K, który samodzielnie rozwiązuje zadanie bombardowania ze wznoszenia mniej. Moim zdaniem przezierniki te wykorzystuje jedynie jako opcję w razie awarii lub pomocniczo dla potwierdzenia prawidłowego podawania wskazań przez system. Tamże znajduje się Pulpit Zakresów Specjalnych PSR-54 na którym do bombardowana ze wznoszenia wybiera się "КБР-Ц" (bombardowanie na kątach wznoszenia 120 -160o) lub "КБР-ВТ" (bombardowanie na kątach wnoszenia [pochylenia] 10 - 45o). W czasie lotu po zaświeceniu zielonej lampki na głowicy celownika i usłyszeniu sygnału dźwiękowego w słuchawkach pilot wprowadza samolot w lot wznoszący. Oczywiście wykorzystując specjalne zakresy pracy SAU można to zrobić w sposób w pełni automatyczny gdzie nie tylko system wprowadza w immelmana ale również stabilizuje kurs bo Su-22M4 to bardzo mądry samolot...


Bombardowanie według pomocniczego punktu orientacyjnego





Przezierniki na Su-22M4K


Pulpit PSR-54

PS. Przepraszam, że władowałem się tak świętokradczo do sanktuarium MiGa-21.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #343 dnia: Kwietnia 24, 2012, 08:56:37 »
Dzięki za wyczerpującą odpowiedż.Wiedziałem że "gdzieś dzwonią, ale nie mogłem umiejscowić Świątyni "
Tak , przy okazji , zainteresowany jesteś jeszcze wiadomościami na temat ściągania kół na 21 ? Dostałem -załatwiłem-znalazłem -wpadło mi w ręce  :004: [ niepotrzebne skreslić ] "Instr. eksploatacji płatowca MiG-21UM ". [ po rosyjsku ] Jest tam kilka kartek na temat ściągania przedniego i głównych kół. Pkt po pkt. -wg mnie dla kogos kto to robił - to jest niepotrzebne :001:, komuś kto zna rosyjski,  ale tego nie robił  :005: Samo zycie , plus techniczny język .Jakby co , proszę daj znać postaram sie zrobic fotki , albo spróbuje zeskanować.

Czesio

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #344 dnia: Kwietnia 24, 2012, 12:18:51 »
Dziękuję - jeśli znajdziesz trochę czasu to wrzuć te kilka kartek na forum.