Tak masz rację - te przezierniki były wykorzystywane w czasie bombardowania z lotu wznoszącego. Na samolotach rodziny Su-17 takie przezierniki znajdują się do dzisiaj. Wykorzystuje się je do wzrokowego określenia przelotu punktu orientacyjnego (o ile położenie celu było wcześniej znane) w czasie którego za pomocą przycisku na drążku uruchamia się celownik
PBK-2KŁ. W samolotach Su-22UM3K ze względu na starszy kompleks celowniczo - nawigacyjny (występuje PBK) zastosowanie przezierników jest oczywiste, natomiast w M4 z
PrNK-54K, który samodzielnie rozwiązuje zadanie bombardowania ze wznoszenia mniej. Moim zdaniem przezierniki te wykorzystuje jedynie jako opcję w razie awarii lub pomocniczo dla potwierdzenia prawidłowego podawania wskazań przez system. Tamże znajduje się Pulpit Zakresów Specjalnych
PSR-54 na którym do bombardowana ze wznoszenia wybiera się "
КБР-Ц" (bombardowanie na kątach wznoszenia 120 -160
o) lub "
КБР-ВТ" (bombardowanie na kątach wnoszenia [pochylenia] 10 - 45
o). W czasie lotu po zaświeceniu zielonej lampki na głowicy celownika i usłyszeniu sygnału dźwiękowego w słuchawkach pilot wprowadza samolot w lot wznoszący. Oczywiście wykorzystując specjalne zakresy pracy SAU można to zrobić w sposób w pełni automatyczny gdzie nie tylko system wprowadza w immelmana ale również stabilizuje kurs bo Su-22M4 to bardzo mądry samolot...
Bombardowanie według pomocniczego punktu orientacyjnego

Przezierniki na Su-22M4K
Pulpit PSR-54PS. Przepraszam, że władowałem się tak świętokradczo do sanktuarium MiGa-21.