Autor Wątek: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania  (Przeczytany 10952 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« dnia: Grudnia 27, 2009, 16:44:38 »
To tylko śliczne kolorowe opakowanie pod którym będzie pustka. Tak jak teraz w Black Sharku. Na pierwszy rzut oka pełno przełączników i systemów które można sobie poklikać, ale albo nic to daje, albo nie zaimplementowane, albo w ogóle nie potrzebne do latania/walki.
No i ten brak dynamicznej kampanii :)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2009, 14:22:20 wysłana przez some1 »
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

poko24

  • Gość
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 27, 2009, 17:39:35 »
Akurat do misji CAS więcej możliwości daje system skryptów niż dynamiczna kampania z szablonowymi misjami w systemie rotacji. Jeszcze wiele można wycisnąć z edytora DCS.

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 27, 2009, 18:49:23 »
Zaciekawiło mnie to poko
Akurat do misji CAS więcej możliwości daje system skryptów niż dynamiczna kampania z szablonowymi misjami w systemie rotacji. Jeszcze wiele można wycisnąć z edytora DCS.
Wdzięczny bym był za rozwinięcie (nie żebym się czepiał, akurat słabo znam ME BSa więc chętnie się dowiem).

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 27, 2009, 21:58:23 »
Grałeś w ogóle jakoś dłużej w kampanię w którymkolwiek z Falconów poko?
Może i można wiele wycisnąć z edytora DCS, ale na pewno nie to, żeby misja się sama zrobiła :) a to tylko jedna z wad.
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 27, 2009, 22:40:33 »
To tylko śliczne kolorowe opakowanie pod którym będzie pustka. Tak jak teraz w Black Sharku. Na pierwszy rzut oka pełno przełączników i systemów które można sobie poklikać, ale albo nic to daje, albo nie zaimplementowane, albo w ogóle nie potrzebne do latania/walki.
A konkretnie to co jest nie tak z systemami?
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

poko24

  • Gość
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 27, 2009, 23:03:25 »
Grałem sporo w F4 jeszcze dawno na dodatkach SP a potem w FF RedViper. Jasne, że misje musisz sam zrobić porządną misję w Black Sharku albo poczekaj na poprawioną kampanię igormk - Havoc 1.1.

@Wacha
Na przykład można zbudować ciekawy scenariusz wsparcia piechoty walczącej w mieście. Dzięki triggerom możesz zaprojektować FAC (kontrolera naprowadzania), który komendami głosowymi będzie naprowadzał ataki na kolejne budynki, w których kryją się żołnierze wroga. Na końcu garstce wrogiej piechoty udaje się opuścić miasto w wozach opancerzonych i uciekają do pobliskiego lasu. Twoje zadanie zamienia się w S&D (znajdź i zniszcz), ale musisz uważać, ponieważ w pobliżu operuje batalion zmechanizowany niebieskich i nie możesz sobie pozwolić na ogień przyjacielski. Otrzymujesz pozycje niebieskich od kontrolera. Można tak wyreżyserować całe zajście, aby akcja była bardzo filmowa. Takich elementów nie zrobisz w F4.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 27, 2009, 23:15:59 wysłana przez poko24 »

poko24

  • Gość
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 27, 2009, 23:35:14 »
Przepraszam za posta pod postem. Chciałem jeszcze coś dodać, ale już nie mam takiej możliwości...

Można wyreżyserować podobne zajście jak w tym filmiku, używając plików wav lub ogg z rozmowami z FAC:
http://www.youtube.com/watch?v=4I6-2NJhnf4&feature=related
ale to już od gracza zależy czy nie popełni błędu i historia może skończy się happy endem...
Na dodatek ta jedna misja, może miec całkiem inny przebieg dzięki triggerom "Random" lub nawet mieć kilka wersji za każdym razem po jej uruchomieniu.

John Cool

  • Gość
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 28, 2009, 00:00:41 »
A konkretnie to co jest nie tak z systemami?

Trudno mi osobiście powiedzieć, ale CyC ma rację z tym że parę przełączników nie jest zaimplementowanych, tj. w tym sensie że możesz sobie je wciskać i owszem są one animowane ale nie mają one żadnej funkcjonalności.

Żeby daleko nie szukać - na panelu gdzie są pokrętła dot. jasności, kontrastu, typu kodowania wiązki itp. stacji celowniczej I-251W Szkwał (tuż pod panelem SUO sterowania uzbrojeniem) są dwa takie niewymodelowane włączniki - jeden z nich co interesujące służy do automatycznych ustawień jasności, czułości, kontrastu itp. w zależności od warunków pogodowych. Są tam też tryby pracy przy niskim poziomie oświetlenia, prawdopodobnie wykorzystujące filtry uśredniające, progowanie, segmentację czy też po prostu ogólnie rozumianych technik przetwarzania obrazu. Niestety ED tej funkcjonalności pilotom Ka-50 nie dała.

Na górnym panelu to chyba też z 1/4 wajch nie działa chociaż klikać można wszystko  :001:

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 28, 2009, 00:59:14 »
... Można tak wyreżyserować całe zajście, aby akcja była bardzo filmowa. Takich elementów nie zrobisz w F4.

Nie, no fajny pomysł misji.
Ale co jeśli komuś nie zależy na tym by było filmowo ale żeby było jak najbardziej nieprzewidywalnie w każdej misji w kampanii? Albo ma w nosie nagrane wave'y bo niemrawe (ale to zawsze jakieś) zlecenia od FAC ma na codzień w staruszku Falconie w każdej misji CAS albo preplaned-CAS?
Ja nie chcę tutaj krytykować takiego podejścia jak to proponowane przez Ciebie Poko bo taka misja to na pewno świetna zabawa ale moi niektórzy przedmówcy mieli wg mnie rację, że porządna dynamiczna kampania nie zaszkodziłaby a wielu ludziom bardziej by się podobała.
Pamietaj, że niektóre wirtualne eskadry latają po kilka misji dziennie. Kto by był w stanie przygotować dla nich zestaw takich misji? A DCS ma tę wadę, że rozróżnia nawet kampanie dla jednego gracza od tych do multiplayera. To nawet w starym Falconie tego nie ma bo możesz jedną kampanię prowadzić np tak: kilka misji online, kilka następnych solo i znowu wrócić do online a nigdy nie będziesz mieć dwóch takich samych misji.
Wiem, tamto (Falconowskie) wydanie nie jest pozbawione wad ale ono jest z porzedniej epoki programistycznej i sprzętowej. Nic nie stało na przeszkodzie by tamte idee rozwinąć i wzbogacić. Niestety, zdecydowano się na protezę czyli system skryptów zarówno w misjach jak i kampanii, co moim zdaniem wielu ludzi zniechęciło do tego tytułu i np osobiście ja nie napalam się na następną część DCS. Wystarczy mi BS bo ma świetnie zrobiony śmigłowiec, gdzie można sobie polatać na świetnym modelu lotów (Cygan gepruft) i tyle mi wystarczy. Jako próba odwzorowania żywego pola walki jak dla mnie leży (niestety, bo miałem wielkie oczekiwania względem tego tytułu).

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 28, 2009, 07:52:23 »
Trudno mi osobiście powiedzieć, ale CyC ma rację z tym że parę przełączników nie jest zaimplementowanych, tj. w tym sensie że możesz sobie je wciskać i owszem są one animowane ale nie mają one żadnej funkcjonalności.

Że nie działa instalacja przeciwoblodzeniowa (od początku mówione było że silnika pogodowego z LO nie zmienią) ani że nie mogę podregulować sobie kontrastu telewizorka to wiem, ale ciekawi mnie czemu Meehau używa takich pięknych poetyckich porównań jakby nic tam w kokpicie nie działało. Misji na serio w BS'ie nie latam, więc może on wie o czymś o czym ja nie wiem :)

Cytuj
Wiem, tamto (Falconowskie) wydanie nie jest pozbawione wad ale ono jest z porzedniej epoki programistycznej i sprzętowej. Nic nie stało na przeszkodzie by tamte idee rozwinąć i wzbogacić. Nic nie stało na przeszkodzie by tamte idee rozwinąć i wzbogacić

No zupełnie nic, poza $$$$$$. Póki co ED wciska nam graczom to, co udaje im się sprzedawać profesjonalnym odbiorcom, stąd taki a nie inny dobór maszyn (wpierw Ka-50, teraz A-10C) i możliwości samego symulatora. A dynamiczna kampania z nieprzewidywalnymi misjami chyba nie jest niestety w takich zastosowaniach specjalnie przydatna.

Oczywiście zgadzam się że dla ludzi latających dużo online, symulacji 'frontów', dynamiczna kampania albo chociaż losowy generator misji jest o wiele bardziej przydatny niż to co DCS obecnie oferuje. Możecie marudzić, ale sytuacji to nie zmieni.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 28, 2009, 10:28:24 »
...
No zupełnie nic, poza $$$$$$. Póki co ED wciska nam graczom to, co udaje im się sprzedawać profesjonalnym odbiorcom, stąd taki a nie inny dobór maszyn (wpierw Ka-50, teraz A-10C) i możliwości samego symulatora. A dynamiczna kampania z nieprzewidywalnymi misjami chyba nie jest niestety w takich zastosowaniach specjalnie przydatna.
...
Someone - a znasz tą opowieść o Rockefellerze i jajku? Trzeba pucowaniem butów zdobyć 1$, kupić jajko, ugotować je i sprzedać za 2$ itd, itp. Nam sprzedano raczej mielone jajka w proszku (no, mnie nie sprzedano - ja dostałem :021: ).
Komu ED sprzedaje profesjonalną wersję symulatora KA-50 ?! Trochę się tutaj chyba zapędziłeś. ;) Przecież ZTCW sprzedają symulację (symulator) A-10 dla National Guard ale Rekina?
I wiesz, są takie symulacje jak np Steel Beast Pro PE gdzie istnieje wersja profesjonalna dostępna tylko dla agencji rządów oraz właśnie wersja PE dla ludu, ale tego nawet w sklepie nie znajdziesz bo producent postanowił bardziej zrobić ukłon w stronę pasjonatów niż nastawiać się na indywidualnych klientów jako główne źródło dochodów. I masz tam właśnie skryptowanie misji bo przecież nikt nie będzie robił silnika kampanii dla nikłego procenta graczy.
W przypadku DCSa mamy dziwną sytuację, gdzie chce się zarobić na klientach indywidualnych jednocześnie ich olewając. Albo inaczej: mając klientów wychodowanych już na serii LOCK-ON nie warto zmieniać ich przyzwyczajeń i dodatkowo starać się zrobić coś bardziej zaawansowanego bo i tak kupią dla fajnych modeli czegś tam i mniej tnącej się a lepiej wyglądającej grafiki. No, może trochę przerysowałem ale mniej więcej tak to widzę.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 28, 2009, 11:15:08 »
Cytuj
Komu ED sprzedaje profesjonalną wersję symulatora KA-50 ?! Trochę się tutaj chyba zapędziłeś.

Gdzie ja napisałem o kompletnym symulatorze? Wags chwalił się że współpracowali z Kamovem i mieli dostęp do nieupublicznionych informacji, sądzę że raczej nie było to na zasadzie, "ok, robimy Ka-50, to spytamy się Kamova czy nam pomogą i prześlą mailem kilka manuali".

Cytuj
W przypadku DCSa mamy dziwną sytuację, gdzie chce się zarobić na klientach indywidualnych jednocześnie ich olewając. Albo inaczej: mając klientów wychodowanych już na serii LOCK-ON nie warto zmieniać ich przyzwyczajeń i dodatkowo starać się zrobić coś bardziej zaawansowanego bo i tak kupią dla fajnych modeli czegś tam i mniej tnącej się a lepiej wyglądającej grafiki. No, może trochę przerysowałem ale mniej więcej tak to widzę.

Albo inaczej: nie opłaca się robić kampanii dynamicznej dla garstki marud zapatrzonej w Falcona która i tak pewnie będzie niezadowolona z ostatecznego rezultatu. Może trochę przerysowałem. :021: Ale np z mojego punktu widzenia brak kampanii dynamicznej nie jest taką straszną wadą jak Ty to postrzegasz. Widzę w tym po prostu decyzję projektową gdzie między innymi koszt zaimplementowania od zera dynamicznej kampanii na odpowiednim poziomie i późniejszego supportu był zbyt wysoki w stosunku do spodziewanych zysków w postaci niewiele większej ilości sprzedanych kopii. Tyle, i sądząc w kierunku w jakim to idzie, wiele w tym temacie się w najbliższym czasie nie zmieni.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2009, 11:27:06 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

poko24

  • Gość
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 28, 2009, 11:21:14 »
Nie no spoko Wacha. Ja też bardzo chciałbym dostać od ED dynamiczną kampanię. Ale prosiłeś mnie bym podał przykład misji z wykorzystaniem triggerów, gdzie można większy nacisk położyć na detal w scenariuszu, to podałem :). Po prostu coś za coś. I nie chcę tutaj wywoływać żadnej kłótni. Bardzo lubię Falcona4.0 i jego pochodne. To był mój ulubiony sim przez baaaardzo długi okres - poważnie ;).
« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2009, 11:26:31 wysłana przez poko24 »

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 28, 2009, 11:55:50 »
Cytuj
Albo inaczej: nie opłaca się robić kampanii dynamicznej dla garstki marud zapatrzonej w Falcona która i tak pewnie będzie niezadowolona z ostatecznego rezultatu. Może trochę przerysowałem.  Ale np z mojego punktu widzenia brak kampanii dynamicznej nie jest taką straszną wadą jak Ty to postrzegasz. Widzę w tym po prostu decyzję projektową gdzie między innymi koszt zaimplementowania od zera dynamicznej kampanii na odpowiednim poziomie i późniejszego supportu był zbyt wysoki w stosunku do spodziewanych zysków w postaci niewiele większej ilości sprzedanych kopii. Tyle, i sądząc w kierunku w jakim to idzie, wiele w tym temacie się w najbliższym czasie nie zmieni.

Niestety też wydaje mi się, że to się nie zmieni. Natomiast to już nie jest sprawa garstki marud, bo nawet na forum ED pośród uwielbienia, zauważyli, że "czegoś tu jednak brakuje" i toczy się dyskusja na ten temat. Pozostaje czekać aż jakiś fan napisze choćby prosty generator misji..

Cytuj
Że nie działa instalacja przeciwoblodzeniowa (od początku mówione było że silnika pogodowego z LO nie zmienią) ani że nie mogę podregulować sobie kontrastu telewizorka to wiem, ale ciekawi mnie czemu Meehau używa takich pięknych poetyckich porównań jakby nic tam w kokpicie nie działało. Misji na serio w BS'ie nie latam, więc może on wie o czymś o czym ja nie wiem

Albo nie działa, albo niepotrzebne. I chwała ED, że można sobie klikać wszystko w kokpicie, ale żeby to miało jakiś sens. Najbardziej boli mnie radio i nawigacja. Np. Radio R-828, które teoretycznie służy do komunikacji z jednostkami naziemnymi i FAC, możemy sobie zmieniać kanały i takie tam, nie zaimplementowane. Radio- R-800, nasze podstawowe urządzenie, możemy sobie co prawda klikać te czestotliwosci, ale w praktyce nie ma po co w ogóle tego ruszać. NDB- użyteczne dla nas tylko te przy lotniskach (nie działa tryb automatycznego przełączania między dalszą a bliższą) i wiele innych rzeczy dla których nie użyjemy w misji, albo mamy w manualu "no function". I później jest sytuacja, że próbuję jakiegoś zatwardziałego falconowca namówić na BS i słyszę "eee nie to za skomplikowane jest" - a tak naprawdę do prowadzenia misji potrzebnych jest może góra 10 klawiszy.




Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 28, 2009, 12:08:44 »
Jak tak patrze na te fotki kokpitu, to zaczynam mieć wrażenie, że wirtualni piloci Falcona 4.0 (a raczej AF, FF i/lub OF) poczują się w Warthog'u niemalże jak w domu.
Jak tak czytam 'to i owo' to stwierdzam, że nie bo nie działa 5 przełączników i nie ma dynamicznej kampanii :P

Tak na poważnie to płakać można nad każdym tytułem - tylko po co? Każdy wybiera to co chce i łupie w to co chce i klika w to co chce - dla mnie to naturalne w świecie komputerowych symulacji i tyle...