Autor Wątek: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania  (Przeczytany 10932 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 28, 2009, 12:44:26 »
...
Albo inaczej: nie opłaca się robić kampanii dynamicznej dla garstki marud zapatrzonej w Falcona która i tak pewnie będzie niezadowolona z ostatecznego rezultatu. Może trochę przerysowałem. :021: Ale np z mojego punktu widzenia brak kampanii dynamicznej nie jest taką straszną wadą jak Ty to postrzegasz. Widzę w tym po prostu decyzję projektową gdzie między innymi koszt zaimplementowania od zera dynamicznej kampanii na odpowiednim poziomie i późniejszego supportu był zbyt wysoki w stosunku do spodziewanych zysków w postaci niewiele większej ilości sprzedanych kopii. Tyle, i sądząc w kierunku w jakim to idzie, wiele w tym temacie się w najbliższym czasie nie zmieni.

Obawiam się, że nie podoba mi się nazywanie mnie marudą bo zaczynamy ocierać się o flamewar na zasadzie co było lepsze: LOCK-ON czy Falcon a już przecież dawno okopaliśmy się na swoich pozycjach więc nie wyciągajmy tutaj "nazewnictwa" - proszę.
Przed premierą produktu DCS byłem gorącym zwolennikiem projektu, szczególnie po obejrzeniu jego demonstracji wykonanej przez niesławnego już dzisiaj osobnika, "sprzedającego" modyfikowane przepustnice Saiteka.
I dawałem temu wyraz również na tym forum. To po pierwsze.
Po drugie - masz własną opinię na temat i ją wygłaszasz, ja prezentuję swoją i do tego nie potrzeba epitetów, choćby delikatnych.
Trzecie: widzę w Twojej teorii kilka luk:
- wydawca gry już prowadzi support bo w dzisiejszych czasach nie da się inaczej, jak więc kampania dynamiczna miała by podnieść koszty prowadzenia tegoż supportu?
- rzecz następna - producenci już wiedzą jaki jest odzew publiczny wobec produktu a także o tym co napisał Meehau, więc przejście nad tą sprawą do porządku dziennego jest zwykłym obsiusianiem publiki i obawiam się, że dopiero na tym mogą się przejechać (obym się mylił).
- od początku planowano, iż seria ma być modułowa i będą nowe statki powietrzne, więc wkomponowanie kampanii dynamicznej już w pierwszą część daje swobodę pracy przy następnej części, bo można skupić się jedynie na następnej maszynie a ciekawa podstawa już jest gotowa. Zobacz jakie to dawałoby możliwości (sprzedaży również).
- ludzie od Falcona nie są przynitowani bądź przyspawani do tej gry. My też czekamy na coś nowoczesnego, niekoniecznie z F-16 w roli głównej (co do F-16 to mówię za siebie :) ), chodzącego płynnie na nowoczesnej konfiguracji sprzętowej a nie tak jak jest teraz, że im nowszy sprzęt tym Falcon gorzej chodzi :| . Ale żeby jednocześnie by świat gry też się rozwijał jako symulacja nie tylko samego sprzętu ale też tego do czego on ma służyć. Niestety, póki co nadzieje większości ludzie ze świata falcona nie spełniają się.

W czasie mojej rozmowy (krótkiej) z Jimem Mackonochie stwierdził on, iż "Tak, macie tam dużo przycisków i przełączników w kokpicie. Powinno się to wam, falconowcom spodobać ...". Początkowo też tak sądziłem ale okazało się, że to jednak nie wszystko czego szukam w symulacji aby się do niej przywiązać.
Tak więc ja nie chcę, uchowaj Boże, nikogo odwodzić od korzystania z BS bądź zniechęcać do zakupu A-10 jak już się pokaże. Wyrażam jedynie żal, że nie to nie jest to na co miałem nadzieję.
Jestem w stanie zrozumieć, że Ciebie Someone to może męczyć ale na tym polega wolność wypowiedzi. Zgodzę się z Tobą, że powinienem narzekać przede wszystkim na forum producenta ale skoro nas tutaj odwiedzają też ludzie nie korzystający z obcojęzycznych forów chyba warto, by znali też tą stronę medalu?

poko24

  • Gość
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 28, 2009, 12:45:25 »
Słusznie Meehau! Brak funkcjonalności radia trochę boli. Ale widziałem gdzieś plugin lua współdziałający z team speakiem, który powoduje przełączenie na inny kanał w ts, gdy zmienisz częstotliwość radia w BS. Aczkolwiek nie rozwiązuje to problemu, gdy chcesz połączyć się z FAC, bo jego słyszysz tylko i wyłącznie dzięki triggerom. Nie ma wtedy nawet opcji, by samemu wywołać FAC, gdy nie masz pewności czy znaleziony cel na pewno należy do czerwonych (declare). Chyba że uda się namówić kolegę, który będzie pełnił rolę kontrolera naprowadzania na ts, np. kolegę który tworzy cały scenariusz...
« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2009, 12:51:13 wysłana przez poko24 »

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 28, 2009, 13:05:31 »
Jak będziesz miał tą misje gotową daj znać Poko, chętnie (w miarę umiejętności) bym to poleciał, podejrzewam CyC również.

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 28, 2009, 13:16:53 »
Cytuj
ludzie od Falcona nie są przynitowani bądź przyspawani do tej gry. My też czekamy na coś nowoczesnego, niekoniecznie z F-16 w roli głównej

No własnie. Sniffer szukasz dymów :) Kupiłem produkt, mam prawo powiedzieć co mi się nie podoba i czego oczekuję w przyszłości. BS bardzo lubię i namawiam każdego do polatania tym simem, i czekam niecierpliwie aż ED wypuści w końcu coś co pozwoli w spokoju umrzeć przepracowanemu Falconowi.

Cytuj
. Aczkolwiek nie rozwiązuje to problemu, gdy chcesz połączyć się z FAC, bo jego słyszysz tylko i wyłącznie dzięki triggerom. Nie ma wtedy nawet opcji, by samemu wywołać FAC, gdy nie masz pewności czy znaleziony cel na pewno należy do czerwonych (declare).

A robota śmigłowcowa bez FAC, w sytuacji gdzie obie strony dysponują podobnym lub tym samym sprzętem wiadomo jak moze się skończyć :) btw. latasz teraz w jakiejś ekipie?
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 28, 2009, 13:25:53 »
Dymy sobie odpuśćmy ;) Święta są/były w każdym razie wolne... Też tylko napisałem jak to odczytuję, a sam jestem mocno przynitowany do jednej pozycji z wyżej wymienianych i na pewno przez jakiś czas tak zostanie :) Potem będziemy mogli podyskutować więcej z dymami lub bez ale i tak wolę unikać takich przepychanek pomiędzy różnymi teamami :)

poko24

  • Gość
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 28, 2009, 13:29:11 »
Nie, nie latam w żadnej ekipie obecnie. Jedynie na otwartych serwerkach. Po prostu ciężko się ze mną ugadać co do terminów - niektórzy tutaj znają historie ;)

@Wacha
Spoko poko. Chętnie coś podłubie przy temu podobnej misji. Zabawa z edytorem też może być ciekawa. Spróbujcie sami. Nic takiego trudnego, bo i edytor prosty w obsłudze.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2009, 13:34:18 wysłana przez poko24 »

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 28, 2009, 13:35:00 »
Nikt tutaj jak na razie nie wywołuje dymów.
Dyskutujemy jedynie jakie są wady/zalety kampanii dynamicznej i jaki to ma wpływ na tzw "grywalność" symulacji lotniczej. Ponieważ Ty osobiście obwieściłeś lojalkę przywiązania się na stałe do jednego tylko tytułu (domyślam się którego) stawia to trochę pod znakiem zapytania obiektywność Twojego głosu. Także zanim już w czasie "niewolnym" postanowisz jednak zrobić dym, może najpierw przekonaj się o czym chcesz pisać ;) Kiedyś miałem przyjemność należeć do eskadry "latającej" na F22 TAW i wydawało mi się, że złapałem symulatorowego Pana Boga za nogi. Do momentu aż ktoś otworzył mi oczy na inne istniejące możliwości. Tobie tez proponuję nie zaczynać od nabijania się z czyichś, innych niż Twoje poglądów.

Poko - próbowałem się trochę bawić edytorem i osobiście mam odczucie, że jednak ten Falconowy jest jakby trochę łatwiejszy bo część zadań bierze na siebie engine kampanii. Choć trzeba przyznać, że takiego scenariusza jaki Ty opisałeś nie da się stworzyć w F4 w żadnej wersji - po prostu to jest zbyt mała skala dla tego enginu. w F4 operuje się jednostkami, które same wybierają sobie optymalną drogę do celu (czasami jest ona bardzo skomplikowana dla obserwatora).

A tak na marginesie to można prosić, by dyskusję o kampanii wydzielić do innego wątku bo chyba zrobił sie trochę bałagan (przepraszam za swoją część udziału)
 
« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2009, 13:42:07 wysłana przez Wacha »

Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 28, 2009, 13:57:21 »
Dlatego nie zabieram głosu w sprawie kampanii dynamicznej bo jak słusznie zauważyłeś obiektywność mojego głosu jest dyskusyjna - zgadzam się w 100%. A to o czym chcę pisać to wiem doskonale - bardziej miałem na myśli, że nie chcę czytać powtarzających się lamentów czego nie ma w tytule do którego za chwilę się przesiądę na stałe (chwila - pojęcie względne), a co jest u nas.

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 28, 2009, 14:03:10 »
A - to w takim razie pardon :D
Jednak rezerwuję sobie prawo wyrażania niezadowolenia, bo to też jest metoda posuwania tego łez padołu do przodu.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #24 dnia: Grudnia 28, 2009, 14:19:55 »
Wacha, nie zaczynam flame'a Falcon vs DCS bo lubię i to i to, a szczerze to więcej czasu sumarycznie spędziłem grając w Falcona niż BS. Tylko że dyskusja na temat A-10 zeszła znowu na brak dyn. kampanii i różne braki w Black Sharku a marudzenie (przepraszam, wyrażanie niezadowolenia na temat produktu który zakupili albo dostali ;) ) rozpoczęli ludzie z 13 Welt. Peace, zresztą napisałem powyżej że trochę przerysowuję.

Cytuj
- wydawca gry już prowadzi support bo w dzisiejszych czasach nie da się inaczej, jak więc kampania dynamiczna miała by podnieść koszty prowadzenia tegoż supportu?
- rzecz następna - producenci już wiedzą jaki jest odzew publiczny wobec produktu a także o tym co napisał Meehau, więc przejście nad tą sprawą do porządku dziennego jest zwykłym obsiusianiem publiki i obawiam się, że dopiero na tym mogą się przejechać (obym się mylił).
- od początku planowano, iż seria ma być modułowa i będą nowe statki powietrzne, więc wkomponowanie kampanii dynamicznej już w pierwszą część daje swobodę pracy przy następnej części, bo można skupić się jedynie na następnej maszynie a ciekawa podstawa już jest gotowa. Zobacz jakie to dawałoby możliwości (sprzedaży również).
- ludzie od Falcona nie są przynitowani bądź przyspawani do tej gry. My też czekamy na coś nowoczesnego, niekoniecznie z F-16 w roli głównej (co do F-16 to mówię za siebie  ), chodzącego płynnie na nowoczesnej konfiguracji sprzętowej a nie tak jak jest teraz, że im nowszy sprzęt tym Falcon gorzej chodzi  . Ale żeby jednocześnie by świat gry też się rozwijał jako symulacja nie tylko samego sprzętu ale też tego do czego on ma służyć. Niestety, póki co nadzieje większości ludzie ze świata falcona nie spełniają się.

Bardziej chodziło mi o rozwój wraz z dodawaniem nowych modułów i poprawianie błędów niż support rozumiany jako pisanie instrukcji i wsparcie ludzi na forum, faktycznie złego słowa użyłem. I to ma związek z punktem trzecim, dodawanie nowych modułów nie daje swobody pracy przy następnej części, tylko dokłada pracy przy dopasowaniu silnika dynamicznej kampanii do nowego modułu. Oczywiście można argumentować że odpada problem ręcznego tworzenia kampanii, ale moim zdaniem to drugie jest prostsze, z punktu widzenia producenta oczywiście.

ED nie siusia na publikę, tylko robi to co im się opłaca. Jak przeglądam forum DCS, to widzę prośby nie tylko o dynamiczną kampanię ale też o nowe samoloty, teren, pogodę, i masę innych requestów, więc nie bierz tego że ED nie implementuje akurat tego co Ty byś chciał tak bardzo do siebie :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

John Cool

  • Gość
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 28, 2009, 14:22:24 »
Chcieliście nowy temat to macie!  :118: :121:

A poprzedniej nazwy tematu some1 nie musieliście korygować - taka fajna była :118:

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #26 dnia: Grudnia 28, 2009, 14:47:52 »
Someone - powiedz mi jeszcze tylko dlaczego Ty stawiasz siebie po drugiej stronie kontuaru?
Dobrze, że masz dobre serduszko ale co mnie obchodzą problemy programistów, grafików, producenta, dystrybutora i na końcu sprzedawcy podającego towar z półki? Jak idziesz do MacaDonaldusia to nie bierzesz pod uwagę czy farmer hodujący ziemniaki na frytki miał wersję 1.0 czy 2.0 Ursusa. Płacisz za hamburgera z frytkami i to chcesz dostać.
Ja płacę (zostałem obdarowany) - ja wymagam. To prosta zasada. W moim odczuciu brak DK jest podaniem puree zamiast dobrze wypieczonych frytek.
I choć, jak mówisz ludzie narzekają na forum na wszystko, nie można wszystkich zgłoszonych narzekań wrzucać do jednego wora "chciałbym" bo oczywistą rzeczą jest, że nie mają takiej samej wagi.


A w tym ujęciu, pracujecie Kulka na podkalibrowca z 300 metrów bo tamta nazwa tematu była nieprawdziwa:
"DCS:BS jest fajny tylko mu wykończenia brakuje, Falcon był fajny ale się zestarzał a i tak w jednym jest lepszy" :P :118:



Edit:
A kto ma przede wszystkim zgłaszać "problem" braku DK - ktoś kto rozpoczął przygodę z symulatorami od RoF'a? (nie wspominając o innym, starszym niż DCS rosyjskim produkcie :P ) czy 13welt?
 

John Cool

  • Gość
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #27 dnia: Grudnia 28, 2009, 15:07:19 »
Wacha, będąc złośliwy chciałem dopisać jeszcze na koniec "odcinek telenoweli numer 8918" ale mi już miejsca w polu tekstowym zabrakło :D  :118:

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 28, 2009, 15:19:10 »
Ależ wy jesteście dowcipni Г-н холодный, telenowele to były za pierwszego Iłka :D
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Dynamiczna kampania i inne braki w DCS - rozważania
« Odpowiedź #29 dnia: Grudnia 28, 2009, 15:20:42 »
Someone - powiedz mi jeszcze tylko dlaczego Ty stawiasz siebie po drugiej stronie kontuaru?
Dobrze, że masz dobre serduszko ale co mnie obchodzą problemy programistów, grafików, producenta, dystrybutora i na końcu sprzedawcy podającego towar z półki?

Po pierwsze sam jestem programistą, więc widzę te problemy z nieco innej perespektywy. Po drugie dla Ciebie DK jest bardzo ważna, dla mnie nie, powiedziałbym nawet że są rzeczy które mają dla mnie większy priorytet, jak porządne SDK, czy kilka ciekawych latadeł. Obaj możemy na ten temat deliberować ale nawzajem się nie przekonamy :D

Natomiast kampania swoją drogą, ale jakiś losowy generator misji faktycznie ktoś mógłby zrobić.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"