Autor Wątek: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny  (Przeczytany 22456 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny
« Odpowiedź #15 dnia: Lutego 08, 2010, 20:29:14 »
Podsumowując informacje (proszę o uzupełnienia)  ;

T10 M1    701  kod fabryczny 16-40 ,nr 36911016202 przerobiony z seryjnego T10 S z 1986r.Oblot maszyny 28.06.88 Bez sondy  do odbioru paliwa ,pojedyńcze koło przednie ,stare stateczniki z jednomiejscowego Su 27,aktualnie w muzeum Monino.
T10 M2    702   oblot maszyny 18.01.89 ,pojedyncze koło przednie ,samolot przerobiony z seryjnego Su27.
T10 M3    703 Nr.ser.79871010102 ,oblot maszyny 1.04.1992 ,podwójne koło przednie, Duże ,wysokie stateczniki pionowe z charakterystycznymi  końcówkami, ,,jedynka,, w Witjaziach. Pierwszy przedseryjny  eM, zbudowany od podstaw.
T10 M4    704   Wygląd jak 703? Płatowiec przeznaczony do prób statycznych.
T10 M5    705   Wygląd jak 703?
T10 M6    706   Przerobiony seryjny Su27,pojedyncze koło przednie ,stare stateczniki pionowe
T10 M7    707   Przerobiony seryjny Su27,pojedyncze koło przednie ,stare stateczniki pionowe
T10 M8    708   Wzorzec produkcji seryjnej T10M,podwójne koła, wysokie stateczniki
T10 M7    709   Nr.ser 79871011001 podwójne koła, wysokie stateczniki
T10 M10  710   Nr.ser 79871011002 podwójne koła, wysokie stateczniki
T10 M11  711   Oblot 2.04.96  nazwa własna Su 37  (Terminator), sterowany wektor ciągu, rozbity w katastrofie
T10 M12  712   Podwójne koła, wysokie statecznik i.,,Dwójka,, w zespole Witjazi
 T 10 M ?       NR.BOCZNE   86 ,87,88,    podwójne koła, wysokie stateczniki.
W zespole Ruskie Witjazie  Su 35/ T 10 M mają numery boczne od 1 do 5. Aktualnie nie latają.


John Cool

  • Gość
Odp: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny
« Odpowiedź #16 dnia: Lutego 08, 2010, 21:24:32 »
T10M-5 wyglądał mniej więcej tak jak na zdjęciu poniżej i nosił dość pospolity kamuflaż, jak na innych zwykłych seryjnych Su-27P. W każdym razie raczej nie był malowany tak jak T10M-3 w pokazowym wariancie kamuflażu, jak na wcześniejszych zdjęciach.

Poza tym czy dobrze mi się wydaje że T10M-5 nie ma stacji Mak-UM na górze?



Jak już to jakby się uprzeć może było mu bliżej do starej wersji malowania T10M-3:



Z moich informacji wynika też że wzorcem dla seryjnych Su-27M #86, #87 i #88 był T10M-9, trzeci z kolei egzemplarz przedprodukcyjny.


Odp: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny
« Odpowiedź #17 dnia: Lutego 10, 2010, 21:45:26 »

Berlińska ILA i maszyna Jewgienija Frołowa

Odp: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 03, 2010, 20:32:02 »
Wszystkie pięć T-10M z "Russkije Witjazi"


http://ablogin.ru/wp-content/gallery/aviaciya/photo.jpg

Kilka ujęć T-10M "710" z początku roku:




http://ablogin.ru/aviatio/?nggpage=5


Odp: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 08, 2010, 19:15:44 »
Kilka szczegółów "1" z Russkije Witjazi. Zdjęcia pochodzą lata 2005 roku.






więcej na:
http://lockon.co.uk/index.php?scr=photos&end_pos=1046&page=1

John Cool

  • Gość
Odp: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 18, 2010, 11:41:35 »
Klasyka, skrzynka przełączników znajdująca się w luku, w dziobie samolotu, ta akurat co ciekawe jest chyba elementem systemu sterowania uzbrojeniem SUO. Czy dobrze widzę przełącznik interwału zrzutu dla zasobników z subamunicją (INTERW KMGU)?

Przy okazji wypłynęło jeszcze zdjęcie T10M-8 ("708"), który jak widać jest w całkiem niezłej kondycji i służy za drugie obok "710" latające laboratorium (LL) dla silników Izd. 117.



John Cool

  • Gość
Odp: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 24, 2010, 16:59:57 »
Okazuje się iż na latającym laboratorium LL (Letauszyja Laboratorija) T10M-8 najprawdopodobniej obecnie w prawej gondoli mamy dwigatiel Izd. 117 zaś w lewej jest to po prostu zwykły AL-31F.

Samolot faktycznie piękny ale przy kierunku rozwoju jaki obrano w jego następcy - obecnie rozwijanego T-10BM, to z perspektywy czasu uważam iż dobrze się stało że WWS nie wpakowało się w dziurę bez dna czyli T-10M, poza doświadczalnym zastosowaniem bojowym wspomnianych nielicznych seryjnych T-10M o nr taktyczych 86, 87 i 88 w Akhtubińsku i ew. w 116 CBP w Astrachaniu.

Przeciągający się program T-10M pochłonął nieco czasu i pieniędzy a w bezwględnej walce o zamówienia jednym z widocznych rezultatów było na przykład uwalenie przez Suchoja w wyniku niezdrowej rywalizacji świetnie zapowiadającego się ulepszonego Fulcruma tj. MiG-29M/K (Izd. 9.15/Izd. 9.31), który co interesujące był już wówczas w całkiem zaawansowanym stadium i blisko prób państwowych (sic!), jednocześnie usilnie promując wojskowym (tj. WWS) własny produkt - wiecznie niedopracowanego Su-27M/Su-35, którego rozwój kontynuowano przez lata 90te, mimo zawalenia się gospodarki ZSRR/Rosji i skromnych funduszy.

Niewątpliwym plusem w tym wszystkim jest to że nie można odmówić T-10M silnego wpływu na inne wersje Flankerów, między innymi Su-30MKI, który z programu T-10M (Su-27M), w szczególności T10M-11 i T10M-12, czerpie pełnymi garściami szereg rozwiązań  włączając w to m.in. radiolokator N011M "Bars", przednie usterzenie, nowe SDU czy silniki AL-31FU ze zmiennym wektorem ciągu. Do dnia dzisiejszego zresztą jak widać T-10M jest wykorzystywany na korzyść T-10BM czy wreszcie T-50.

Odp: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 26, 2010, 20:07:47 »
Samolot faktycznie piękny ale przy kierunku rozwoju jaki obrano w jego następcy - obecnie rozwijanego T-10BM, to z perspektywy czasu uważam iż dobrze się stało że WWS nie wpakowało się w dziurę bez dna czyli T-10M, poza doświadczalnym zastosowaniem bojowym wspomnianych nielicznych seryjnych T-10M o nr taktyczych 86, 87 i 88 w Akhtubińsku i ew. w 116 CBP w Astrachaniu.
To jakie są dalej plany z Su-27SM? Będą jeszcze jakieś modernizacje? Jest jakiś plan odnośnie tego ile docelowo będzie egzemplarzy?

John Cool

  • Gość
Odp: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 26, 2010, 22:26:48 »
Przyznam że nie do końca "załapałem" o co chodzi w Twoim pytaniu, bo T-10M (vide. Su-27M) ma niezbyt wiele wspólnego z Su-27SM, ale odpowiem Ci :)

Oprócz kilku maszyn w Lipiecku oraz circa ~48 egzemplarzy Su-27SM dostarczonych do eskadr bojowych na pewno będzie ich nieco więcej - w najbliższych kontraktach WWS na sprzęt lotniczy jest m.in. odbiór z KnAAPO 12 "nowych" egzemplarzy Su-27SM - "nowych" dlatego iż są to o ile wiem właściwie ex-Su-27SK, które nie zostały ongiś odebrane przez ChRL i od tego czasu były przechowywane w zakładach, wobec czego zostaną po prostu przebudowane do standardu Su-27SM i wcielone do WWS. Co będzie dalej jest jeszcze niejasne, swego czasu krążyła plotka że kolejną jednostką podlegającą modernizacji miałby być Czkałowsk w obw. Kaliningradzkim.
« Ostatnia zmiana: Maja 27, 2010, 00:11:49 wysłana przez John Cool »

Odp: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 26, 2010, 23:55:34 »
Faktycznie, coś mi się pomieszało z oznaczeniami. Tak czy inaczej - o taką właśnie odpowiedź mi chodziło, więc dzięki.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 29, 2010, 11:43:50 »
Jeszcze raz "710":



John Cool

  • Gość
Odp: Su-27M / Su-35 (T-10M) - dawna modernizacja Flankerów i jej stan obecny
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 26, 2010, 20:39:19 »
Kilka kokpitów różnych egzemplarzy prototypowych dawnego T-10M  :001:

Kokpit przedseryjnego T10M-3 bądź T10M-8:




Kokpit T10M-11 aka. Su-37:


Kokpit T10M-12: