W/g Michaiła Pogosjana szefa OAK trzeci prototyp T-50 ma wystartować jeszcze przed końcem tego roku, przy czym ma być on
wyposażony w przedni radar N036, jak również w kompletny zespół sensorów optoelektronicznych. Ponadto jeszcze w tym roku ma powstać kolejny czwarty prototyp, również do badań w locie. Potwierdził on również wcześniejsze doniesienia o zakupie przez Indie przynajmniej 200 myśliwców T-50 w konfiguracji FGFA, lecz nie określił żadnych konkretnych terminów dostaw., oraz to iż w Państwowym Programie Uzbrojenia Rosji przewiduje się zakup 60-ciu maszyn T-50, w okresie 2016-2020. Planuje się też, że partia 4-6 maszyn ma trafić do Ośrodka w Lipiecku w 2013 roku, gdzie będą one poddane testom i ocenie poszczególnych systemów wyposażenia.
Pierwsze samoloty wczesnej serii produkcyjnej mają trafić do jednostek w 2016 roku, aby tam po ok. 2 latach osiągnąć wstępną gotowość operacyjną. Na tegorocznym MAKS zaprezentowano nieoczekiwanie całościowy system optoelektroniczny OEIS 101KS Atoll dedykowany dla T-50. którego producentem jest firma UOMZ z Jekaterynburga. System obejmuje sześć sensorów miedzy innymi czujniki laserowe i ultrafioletowe, które mają zapewnić całkowitą kontrolę wokół samolotu we wszystkich zakresach optycznych, równocześnie pozwoli on wykrywać i śledzic aż kilka celów powietrznych !. Według producenta system posiada wiele nowatorskich, unikatowych rozwiązań. Kompletny OEIS 101KS będzie zabudowany na trzecim prototypie T-50.
Całościowy sestem radarowy będzie się składał z pięciu radiolokatorów. Pierwszy- przedni N036 zakresu centymetrowego ( X ), dwóch małych bocznych tego samego zakresu, oznakowanych jako N036B, oraz dwóch radarów zakresu L umieszczonych na krawędziach natarcia płatów, które będą służyć wyłącznie do rozpoznawania przynależności państwowej "swój-obcy".
Zespól radarów opisany wyżej wchodzi w skład systemu radioelektronicznego MIRES Sz-121. Dyrektor NIIP-producenta radarów Jurij Biełyj podał, że obecnie wykonane są trzy radary przednie N036 z których jeden będzie już zamontowany na trzecim prototypie, przy czym niewykluczone, że wykonanie radarów bocznych może być zlecone firmie hinduskiej w ramach wspólnego programu FGFA.