Autor Wątek: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)  (Przeczytany 172201 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #480 dnia: Września 07, 2011, 00:39:37 »
Cytuj
Nie wiem ile izd.117 czerpie z silnika izd. 20. Jest to całkiem możliwe. Być może 117/117S to tylko odchudzony projekt izd. 20 z nowocześniejszymi układami sterowania, a w przypadku izd. 117 dla T-50 z nowymi elementami turbiny pozwalającymi podnieść nieco temperaturę na wlocie, zatem i ciąg.

No zapewne jakieś rozwiązania z izd 20 wykorzystali w AL-41F1. Nie wiem czy ktoś już pisał na temat AL-41F izd 20 więc może warto napisać o tym tajemniczym silniki, kilka dostępnych informacji, o tym najbardziej zaawansowanym sowieckim/rosyjskim silniku. 
Prace nad tym silnikiem rozpoczęto w 1985r w biurze konstrukcyjnym Saturna. Po 5 latach prac rozpoczęto testy statyczne a następnie testy w locie najpierw na Tu 16 a potem MiG-25D. Wykonano około 30 lotów. Wraz z rozpadem ZSRR badania nad nowym silnikiem zostały wsztrzymane aż do 2000r kiedy to zostały zamontowane na prototypie MiG MFI, który jak wiadomo za wiele nie polatał. Do 2006 roku wyprodukowano partię 25 sztuk.
Jeśli wierzyć udostępnionym danym parametry izd 20 odpowiadają silnikowi 5 generacji i przewyższają P&W F 119-PW-100.
Stosunek ciągu do masy TWR wynosi 11:1
Temperatura gazów przed turbiną ok 1650 C
Waga 1500kg
Ciąg na sucho 107 KN z dopalaniem 176KN
Zastosowane nowych cyfrowych systemów sterowania, na które podobno wydano 700 mln USD
Oczywiście zmniejszono liczbę stopni sprężarki, zwiększono wartość sprężu, zastosowano nową wektorowaną dyszę 3 D ? 
Według niektórych zródeł silnik posiada możliwość zmniany stopnia dwuprzepływowości John Cool kiedyś o tym pisał. Jak widać jeśłi porównamy dostepne parametry są one lepsze niż na pratowskim F 119 czy GEYF 120. O ile te dane są prawdziwe :001: Silniki te miały być zastosowane na Su-34, ale zapewne nadal byly niedopracowane, co generowałoby dodatkową ilość kosztów i nie opłacało już się z nimi kombinować.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #481 dnia: Października 11, 2011, 18:43:17 »
Troche o silnikach do T-50.

http://vpk-news.ru/articles/8228

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #482 dnia: Października 15, 2011, 17:01:04 »
Na T-50-3 podobno montują już radiolokator N036 AESA.

Rozmieszczenie uzbrojenia


Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #483 dnia: Października 15, 2011, 18:58:58 »
Ciut mało tych pocisków (w porównaniu do Raptora).

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #484 dnia: Października 15, 2011, 19:53:01 »
Ciut mało tych pocisków (w porównaniu do Raptora).
To tylko wariant z ciężkimi R-37.
Ciekawostki wygrzebane z Paralay:
изд. 129

Statecznik:

I element siłowy z okolic gondoli silnikowej:

Radar bloker:

Strona z dokumentacji (belka):

Górny OLS

Lądowanie:


Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #485 dnia: Października 15, 2011, 20:05:02 »
Hmmm ciekawe czyli jednak płaska dysza w nowych silnikach ? :)

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #486 dnia: Października 15, 2011, 20:20:47 »
To tylko wariant z ciężkimi R-37.

Zdaje się, że w każdym wariancie będzie tylko 6 (4+2) pocisków.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #487 dnia: Października 16, 2011, 21:55:17 »

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #488 dnia: Października 17, 2011, 23:15:43 »
Cytuj
Zdaje się, że w każdym wariancie będzie tylko 6 (4+2) pocisków.

No tak też twierdzą Ci z forum paralay. Jeśli to prawda to trochę kiepsko  :005:

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #489 dnia: Października 20, 2011, 17:52:44 »
Również z paralay. Chipotetyczny Hipotetyczny rozkład RCS.

« Ostatnia zmiana: Października 20, 2011, 18:12:05 wysłana przez some1 »

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #490 dnia: Października 27, 2011, 17:38:58 »
http://ria.ru/defense_safety/20111027/472496825.html

T-50-3 prawie gotowy do lotu. Choć jak wiadomo prawie robi wielką różnice  :001:
T-50-4 na ukonczeniu prac montażowych.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #491 dnia: Listopada 04, 2011, 21:02:00 »
Prototypy PAK FA wykonały 100 lotów.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #492 dnia: Listopada 06, 2011, 20:20:21 »
W/g Michaiła Pogosjana szefa OAK  trzeci prototyp T-50 ma wystartować jeszcze przed końcem tego roku, przy czym ma być on
wyposażony w przedni radar N036, jak również w kompletny zespół sensorów optoelektronicznych. Ponadto jeszcze w tym roku ma powstać kolejny czwarty prototyp, również  do badań w locie. Potwierdził on również wcześniejsze doniesienia o zakupie przez Indie przynajmniej 200 myśliwców T-50 w konfiguracji FGFA, lecz nie określił żadnych konkretnych terminów dostaw., oraz to iż w Państwowym Programie Uzbrojenia Rosji przewiduje się zakup 60-ciu maszyn T-50, w okresie 2016-2020. Planuje się też, że partia 4-6 maszyn ma trafić do Ośrodka w Lipiecku w 2013 roku, gdzie będą one poddane testom i ocenie poszczególnych systemów wyposażenia.
Pierwsze samoloty wczesnej serii produkcyjnej mają trafić do jednostek w 2016 roku, aby tam po  ok. 2 latach osiągnąć wstępną gotowość operacyjną. Na tegorocznym MAKS zaprezentowano nieoczekiwanie całościowy system optoelektroniczny OEIS 101KS Atoll dedykowany dla T-50. którego producentem jest firma UOMZ z Jekaterynburga. System obejmuje sześć sensorów miedzy innymi czujniki laserowe i ultrafioletowe, które mają zapewnić całkowitą kontrolę wokół samolotu we wszystkich zakresach optycznych, równocześnie pozwoli on wykrywać i śledzic aż kilka celów powietrznych !. Według producenta system posiada wiele nowatorskich, unikatowych  rozwiązań. Kompletny OEIS 101KS będzie zabudowany na trzecim prototypie T-50.
Całościowy sestem radarowy  będzie się składał z pięciu radiolokatorów. Pierwszy- przedni  N036 zakresu centymetrowego ( X ), dwóch małych bocznych tego samego zakresu, oznakowanych jako N036B, oraz dwóch  radarów zakresu  L umieszczonych na krawędziach natarcia płatów, które będą służyć wyłącznie do rozpoznawania przynależności państwowej "swój-obcy".
Zespól radarów opisany wyżej wchodzi w skład systemu radioelektronicznego MIRES Sz-121. Dyrektor NIIP-producenta radarów Jurij Biełyj podał, że obecnie wykonane są trzy radary przednie N036 z których jeden będzie już zamontowany na trzecim prototypie, przy czym niewykluczone, że wykonanie radarów bocznych może być zlecone firmie hinduskiej w ramach wspólnego programu FGFA. 
Wiesław D

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #493 dnia: Listopada 06, 2011, 20:53:57 »
Cytuj
W/g Michaiła Pogosjana szefa OAK  trzeci prototyp T-50 ma wystartować jeszcze przed końcem tego roku, przy czym ma być on
wyposażony w przedni radar N036, jak również w kompletny zespół sensorów optoelektronicznych. Ponadto jeszcze w tym roku ma powstać kolejny czwarty prototyp, również  do badań w locie.

O tym to już wiadomo od MAKS 2011. Trzeci prototyp jest już gotowy i prawdopodobnie wystartuje jeszcze w listopadzie. Czwarty prototyp jest na ukończeiu prac montażowych, ale coś tam się wspomina, że albo poleci pod koniec roku albo na początku 2012.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #494 dnia: Listopada 06, 2011, 21:18:44 »
Hmm ta pewność Pogosjana że Hindusi zamówią 200 sztuk w połączeniu z "oddaniem" im do opracowania bocznych radarów pokazuje jak ważnym są oni elementem dla pomyślnej przyszłości całego programu... Wygląda na to, że jeśli Jankesi nie blefują z przekazaniem technologii F-35 (a w tym wypadku chodziłoby nie o "jakieś tam" 126 ale 200!! myśliwców) to mogą wykończyć cały program T-50. Moim zdaniem przyszłość nowej suczki zależy więc teraz w dużej mierze od... kondycji USAńskiej gospodarki - jeśli będzie na prawdę słabiutko to wejdą z taką wazeliną (i lepszą niż rosyjska technologią), że przekonają Hindusów do swojego Lightninga.