Autor Wątek: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)  (Przeczytany 172061 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 29, 2010, 16:06:12 »
Co wy z tymi brzydkimi i nieszczęsnymi sondami... Normalny gerät który się montuje na prototypach i maszynach do badań zdejmujący wiele rzeczy czyli oprócz ciśnień kąty natarcia, temperaturę, odchylenie... Stosowany od kilkudziesięciu lat. I montowany chyba zawsze w tym miejscu.
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Offline Yarden

  • *
  • Wirtualny Dywizjon 316
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 29, 2010, 16:13:30 »
1.No wiem że trochę przesuwali, ale gdyby teraz przesunęli raz jeszcze, to by dopiero klapa była :004:.
2.Ja wierzę w bajki :002: Poza tym, już dość czasu zmitrężyli, będą się raczej mocno uwijać, a Amerykanie to to raczej na luzie robili - w końcu kto im wtedy zagrażał w latach '90? A odnośnie silnika AL-41F, to przeprowadzono przecież już próby na którymś latającym laboratorium Su-27 - John już chyba o tym pisał.
"Nie mogę patrzeć na bitego człowieka, nie mogę! Jeżeli bije ktoś inny." - Hermann Brunner

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 29, 2010, 16:22:27 »
AL-41F1 (nie mylić z dawnym AL-41F izd. 20 z MiGa 1.44) czyli izd. 117S zaproponowany przez przedsiębiorstwo NPO Saturn w kooperacji z UMPO z Ufy w zasadzie już jest i ma być docelowym silnikiem dla T-10BM, ale w przypadku T-50 to jest w tej chwili właśnie jednostką przejściową. Problem praktyczny z stosowaniem Al-41F1 jest jednak taki że ciąg tej jednostki wynosi jedynie 14 500 kG.

Dopóki więc T-50 nie otrzyma jednostki napędowej o ciągu 16 ton to jest prawdopodobne że pod tym względem będzie on ustępował takim tworom jak F-22A Craptor (:118:).

Docelowo jak Czesio wspomniał w poprzednim temacie o "pachwie" (pakfie lol) ma to być silnik R145M-300 o ciągu 16000 kG, opracowywany przez przedsiębiorstwo Sojuz, pochodna jednostki R179-300, ta zaś jest wersją rozwojową silnika R79 z Jak-141. Jeśli pójdą tą drogą to faktycznie otrzyma się napęd na poziomie technologicznym P&W F119.

A obsunięcia takich programów to powiedziałbym rzecz w dzisiejszym świecie całkowicie normalna więc nie dzieliłbym tu włosu na czworo.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 29, 2010, 17:11:53 »
Dobry jest dobry  :002: Podoba mi się. Zwłaszcza te usterzenie w pełni płytowe. Widać, że to krok naprzód. Patrząc na dysze to prawie jak Tomcat :118: Podwozie solidne. Pamiętajmy, że to dopiero pierwszy lot, YF-22 latał w 1990  :118: Ładniejszy od Raptora uważam.  :002:

P.S. Po cichu myślałem, że będzie miał usterzenie poziome z przodu a z tyłu płytowe motylkowe. Ale można było wyczytać wcześniej, że będzie miał usterzenie poziome z tyłu o dużym kącie skosu przedniej krawędzi.
'"Pana, pana. Po ile te choinki?"

Offline czarnyolek

  • *
  • gg 9176114
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 29, 2010, 17:49:51 »
Biorąc pod uwagę, jak ostro poszedł w góre przy starcie i znając zachowawczość Rosjan i paniczny lęk przed kompromitacją, śmiem wysunąć rewolucyjną hipotezę, że to nie był pierwszy lot ;)

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 29, 2010, 18:02:38 »
Mogło tak być.
'"Pana, pana. Po ile te choinki?"

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 29, 2010, 20:08:40 »
Ktoś podjąłby się oceny wymiarów tego samolotu? Robi wrażenie b.dużego, chociaż jak w widoku od boku porówna się średnicę kół przednich (chyba te same co w Su-30,wiec koło 68cm), do długości kadłuba to nie wiem czy przekracza 19m.

Dane przedstawione na tym rysunku wydają się być całkiem realne...

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 29, 2010, 20:23:43 »
Jestem ciekawy realnych właściwości stealth T-50.
Brak krawędziowania świadczy o tym, że albo Rosjanie podeszli do sprawy z innej strony niż amerykanie albo opracowali tak technologicznie zaawansowaną powlokę RAM, że nie muszą się o tego typu rzeczy martwić.
Choć biorąc pod uwagę wpływ 10 konwencjonalnych nitów na dramatyczny spadek własności stealth a co za tym idzie zwiększenia odbicia radarowego obawiam się, że dane są znacznie zawyżone.

Offline czarnyolek

  • *
  • gg 9176114
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 29, 2010, 20:41:31 »
Wybaczcie jakość zrzutu ale rozmiary Paka można wywnioskować z ujęcia, gdzie UBek jest w drugim planie a mimo to wydaje się sporo większy.
Co do własności stealth, to nie wysuwałbym jeszcze żadnych wnisków. To jest wczesny prototyp i trudno się spodziewać, żeby testowali na nim wszystkie finalne rozwiązania. Dla mnie nie wygląda on póki co w żaden sposób "rewolucyjnie". Jedyne co mi się rzuca w oczy to mechanizacja krawędzi natarcia, ale widzieliśmy to już chociażby na Migu-29K dla Indii. Wsadzą mu tą samą awionikę, co w Su-35 a sam płatowiec na zbyt wielu płaszczyznach nie przewyższy raczej poczciwej platformy Su-27. Jedyne co mogą osiągnąć tym samolotem, to właśnie własności stealth, bo wszelkie inne rozwiązania i tak można by wepchnąć w starsze suczki, bez generowania gigantycznych kosztów.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2010, 20:46:45 wysłana przez czarnyolek »

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 29, 2010, 21:11:25 »
Co ciekawe, na forum DCS spekulują, że mamy do czynienia z dwoma egzemplarzami T-50! Ten z ujęć zrobionych rzekomo 23 stycznia (próby kołowania), różni się od tego, który wykonał lot w dniu dzisiejszym  :121:

W każdym razie trzymamy rękę na pulsie    :021:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 29, 2010, 21:12:04 »
Jestem ciekawy realnych właściwości stealth T-50.
Brak krawędziowania świadczy o tym, że albo Rosjanie podeszli do sprawy z innej strony niż amerykanie albo opracowali tak technologicznie zaawansowaną powlokę RAM, że nie muszą się o tego typu rzeczy martwić.
Choć biorąc pod uwagę wpływ 10 konwencjonalnych nitów na dramatyczny spadek własności stealth a co za tym idzie zwiększenia odbicia radarowego obawiam się, że dane są znacznie zawyżone.
Być może własności stealth w T-50 będą uzyskane dzięki generatorowi plazmy o którym wspominał Czesio opisując MiGa 1.44

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 29, 2010, 21:31:50 »
Moim zdaniem możliwości tego płatowca będą sporo większe od Su-27. Przede wszystkim zysk na RCS, mimo że kształty nie są aż tak skrajne jak w F-22, to jasno widać intencje konstruktorów. Nie można tu zapomnieć o komorach uzbrojenia-F-35 przenoszący na dzień dzisiejszy 4 AMRAAMy jest praktycznie skazany na podwieszenia zewnętrzne o których wpływie mówić nie trzeba, natomiast PAKFA z wewnętrznym zapasem 8 R-77 przynajmniej na mnie robi wrażenie. Już sama eliminacja podwieszeń zewnętrznych daje ogromny zysk w porównaniu do poprzedniej generacji. Biorąc pod uwagę mimo wszystko nieco gorszą jakość wykonania rosyjskich samolotów w porównaniu do zachodnich, oraz mniejsze doświadczenie w zastosowaniu stealth, prawdopodobnie nie uzyskano RCS na poziomie Raptora, może nawet nie na poziomie F-35, ale i tak T-50 ma raczej znaczna przewagę nad resztą konkurentów. To 0,5m które się pojawiło niedawno to jak dla mnie wartość zdecydowanie zawyżona.  Po drugie mamy platformę dostosowana do innych zakresów lotu. Su-27 nigdy nie będzie osiągał wspaniałych wyników jak chodzi o supercruise obojętnie jakie silniki mu się da-po prostu nie był do tego zaprojektowany.PAKFA natomiast, przynajmniej z tego co dotąd powiedziano, ma dorównywać F-22 w tej dziedzinie. Poza tym mówimy o samolocie z ciągiem 32ton i do tego z TVC..znając Rosjan będzie to najzwrotniejszy samolot następnych 20lat. Ciekawa jest jeszcze sprawa z zasięgiem, krążą plotki o 4000-5000km na paliwie wewnętrznym.Jeśli to prawda to mamy chyba rekord dla samolotów tej klasy.Na dzień dzisiejszy Rosjanie mają płatowiec, przewyższający i to chyba dość zdecydowanie, Rafale'a, Typhoon'a a także moim zdaniem F-35, który oprócz technologi stealth nie wyróżnia się niczym szczególnym jak chodzi o osiągi.Pytanie co do niego wsadzą. Tak w ogóle to na jakim etapie rozwoju jest radar dla T-50 (I-121 jesli dobrze pamiętam)?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 29, 2010, 21:59:47 »
Na innym forum piszą, że dziś latał T-50-1, a 23 stycznia nakręcono podczas prób T-50(KNS) cokolwiek by to znaczyło, zdjęcia nie kłamią ;)

Edit:

Podobno Michaił Pogosjan stwierdził, że są trzy T-50 do testów w locie, w tym jeden z silnikami piątej generacji.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2010, 22:22:45 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 29, 2010, 22:25:24 »
A F-117 jest naddźwiękowy.

Tyle w kwestii wróżenia z wyglądu T-50 - po ujawnieniu F-117, specjaliści wywróżyli z fusów, że to wysoce manewrowa maszyna osiągająca 1.8Ma. Z PAK-FA poczekajmy może do przynajmniej modelu przed seryjnego z tymi ochami i achami ?

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 29, 2010, 22:32:08 »
Tak jak było do przewidzenia T-50 nie jest kopią konstrukcji amerykańskich .Najwyrażniej Suchoj wypracował własną drogę do celu, aby stworzyć samolot bijący osiągami myśliwce zza oceanu.Jestem przekonany że w zakresie manewrowości nie będzie miał godnego konkurenta.podobnie jeśli chodzi o zasięg- na wagę zasługuje wyjątkowo duża kubatura kadłuba i płatowca która może pomieścić duże ilości paliwa- podobnie jak w Su-27.Wydaje sie jednak że pod względem wielkości echa radiolokacyjnego trudno będzie mu dorównać zwłaszcza F-22.Plazma, specjalne pokrycia to też pewna niewiadoma.Nowy silnik i radar z anteną aktywną mogą opóżniać rozpoczęcie produkcji seryjnej i datę wprowadzenia samolotu do uzbrojenia.Jeśli Rosjanie poważnie myślą o eksporcie to nie do przyjęcia jest najmniejsza zwłoka i opóżnienie programu. Moim zdaniem zrobią oni wszystko aby seryjną produkcje rozpocząć w roku 2017-2018.aby wstępną gotowość operacyjną samolot osiągnął w 2019r. Rosjanie już teraz mogą mieć powody do niemałej satysfakcji udawadniając że tylko oni mogą rywalizować w tym względzie z Amerykanami -tworząc wspaniały samolot o wyjątkowej urodzie w stosunku do swoich kontrpartnerów.   

Myślę że pod względem poziomu wyposażenia elektronicznego np. radaru, systemu samoobrony itp. może on dorównywać lub nawet przewyższać F-22 czy F-35 z prostego powodu bo jest opracowywany o blisko dekadę póżniej.
Jest też prawdopodobne że w wersji produkcyjnej pojawia się zaczepy zewnętrzne które umożliwią uzyskanie docelowego udżwigu środków bojowych na poziomie 6-7 ton, Pytanie jakie będzie taktyczna nazwa samolotu- MiG-37 ?


[gmod]Posty połączone! John Cool.[/gmod]
 
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2010, 23:21:53 wysłana przez John Cool »
Wiesław D