Autor Wątek: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)  (Przeczytany 172304 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jeremak

  • *
  • It's full of stars...
    • Moje profile
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #105 dnia: Lutego 17, 2010, 21:49:50 »
czy mi się zdaje, czy ja tam widzę gwiazdę w stylu low-wis na ogonie? Sama obwódka, chyba nawet przygaszona,zamiast całej, krwistoczerwonej.
Czemu w Eurodisneylandzie nie można odpalać fajerwerków? Po pierwszej próbie poddał się garnizon Paryża.
http://jeremak-j.deviantart.com/

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #106 dnia: Lutego 19, 2010, 00:24:44 »
Witam!

Wiem, że krążą różne opinie o stronie Air Power Australia, na której przy każdej okazji wspominają, że program JSF to kompletna porażka ale ten tekst chyba warto przeczytać.

http://www.ausairpower.net/APA-2010-01.html

Co do zdjęcia T-50 w kamuflażu, to podobno jednak nie Photoshop ale co ja się tam znam.

Jeszcze dwa słowa o technologii stealth w wydaniu rosyjskim. Jakiś czas temu pojawiły się informacje, że powłoki RAM Raptora z znacznym stopniu tracą właściwości już po niecałych dwóch godzinach lotu. Powoduje to obniżenie gotowości maszyn, długotrwałe i kosztowne czynności obsługowe. O klimatyzowanych hangarach dla B-2 wiadomo od dawna. Trudno powiedzieć na ile tego typu materiały produkowane w Rosji są podobne do amerykańskich ale podejrzewam, że nie wymyślili nic nowego. Zgodnie z rosyjską świecką tradycją formułowania wymagań dotyczących konstruowania samolotów wojskowych, nowa maszyna powinna posiadać zdolność operowania z lotnisk polowych (cokolwiek to znaczy). Zastanawiam się jak Rosjanie rozwiążą tą kwestię. Nie zdziwiłbym się, gdyby zastosowali materiały bardziej trwałe nawet kosztem zwiększenia SPO.

P.S.

Obudził się rosyjski niedźwiedź (zwany od niedawna Pakfą) i przy okzji zmobilizował mnie do powrotu na forum. Korzystając z okazji chciałbym pozdrowić babcię, dziadka, wujka i przede wszystkim JG300. Czy ja w ogóle jeszcze mogę używać nicka z JG300 bo mi głupio trochę? ;)
Русский военный корабль, иди нахуй

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #107 dnia: Lutego 19, 2010, 02:19:26 »
Pamiętaj czytając ten artykuł, że Dr. Carlo Kopp to taki redaktor Hypki z antypodów, wyolbrzymiający możliwości sprzętu wschodniego i poddającego wątpliwościom możliwości zachodniego (szczególnie F-35) z wyjątkiem F-22, którego to wybór i zakup przez siły powietrzne Australii jest celem i życiową misją tego lobbysty.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #108 dnia: Lutego 19, 2010, 03:08:20 »
Dlatego napisałem, że Air Power Australia zbiera różne opinie. Mimo wszystko biorąc poprawkę na fanatyzm pana Koppa ciekawie się to czyta.
Русский военный корабль, иди нахуй

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #109 dnia: Lutego 19, 2010, 19:02:18 »
Air Power Australia i zawarte tam artykuły to rzeczowa i głęboka analiza możliwości najnowszych konstrukcji rosyjskich w tym najnowszego T-50 i dlatego każdy powinien ją przeczytać.
 
Wiesław D

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #110 dnia: Lutego 19, 2010, 21:15:15 »
Air Power Australia i zawarte tam artykuły to rzeczowa i głęboka analiza możliwości najnowszych konstrukcji rosyjskich w tym najnowszego T-50 i dlatego każdy powinien ją przeczytać.
Chyba na końcu tego zdania powinieneś dodać ->  :004:

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #111 dnia: Lutego 21, 2010, 16:45:44 »
czy mi się zdaje, czy ja tam widzę gwiazdę w stylu low-wis na ogonie? Sama obwódka, chyba nawet przygaszona,zamiast całej, krwistoczerwonej.
Nie zdaje Ci się. Wcześniejsze prototypy Suchoja już to "przerabiały". Mam tu na myśli: T-10M-1 (w Monino stoi z pełną gwiazdą, ale inne źródła mówią właśnie o samej obwódce), T-10M-5 (przedstawiona przez Janka tutaj), T-10M-6 oraz T-10M-7.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #112 dnia: Lutego 22, 2010, 12:43:48 »
Jeśli ktoś jest zainteresowany artykułem P. Butowskiego w języku krajowym, to mogę poinformować, że ukaże się on w wersji rozszerzonej do  8 stron, w marcowym numerze "Lotnictwia".
We'll come in low, out of the rising sun, and about a mile out, we'll put on the music...

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #113 dnia: Lutego 22, 2010, 13:46:39 »
Jeśli ktoś jest zainteresowany artykułem P. Butowskiego w języku krajowym, to mogę poinformować, że ukaże się on w wersji rozszerzonej do  8 stron, w marcowym numerze "Lotnictwia".
Tak sądziłem. może będą tam nowe kolejne zdjęcia egzemplarza w typowym malowaniu WWS, oraz nowe nieznane fakty.
Wiesław D

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #114 dnia: Lutego 22, 2010, 19:44:27 »
Swoją drogą podawany RCS na 0.5 m^2 jest chyba troche zawyżony? Samolot nawet po samym kształcie wyglada na bardzie stealthy.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #115 dnia: Lutego 24, 2010, 14:25:34 »
Oto rysunek z rosyjskojęzycznego forum.Przedstawia on jeden z wariantów uzbrojenia T-50 w konfiguracji uderzeniowej. Widzimy tu 16 bomb FAB-250 w przedniej komorze uzbrojenia i na czterech zaczepach podskrzydłowych plus 4 pociski kierowane powietrze-powietrze R-77 w tylnej kadłubowej komorze.Nie jest to z pewnością wariant maxymalnego udżwigu który ma wynosić od 6-8 tys. kg.

[załącznik usunięty przez administratora]
Wiesław D

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #116 dnia: Lutego 24, 2010, 14:34:30 »
Wedlug ludzi ktorszy sie na tym znaja, powinien miec RCS podobny do F-22 prszynamniej z prszodu.

Swoją drogą podawany RCS na 0.5 m^2 jest chyba troche zawyżony? Samolot nawet po samym kształcie wyglada na bardzie stealthy.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #117 dnia: Lutego 24, 2010, 15:08:06 »
To znaczy według kogo? :) Napewno powinien mieć mniejsze RCS od Rafale i EF.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #118 dnia: Lutego 24, 2010, 15:18:23 »
Zakończone zostały trwające blisko dwa lata rozmowy rosyjsko-hinduskie dotyczące udziału HAL w programie opracowania i produkcji PAK FA. Wariant hinduski ma oznakowanie FGFA i będzie wersją dwumiejscową, a procentowy udział strony hinduskiej w finansowaniu całego programu ma wynieść ok 25 %. Wartość całego programu jest szacowana na ok 8-10 mld. USD.Cena jednostkowa samolotu to ok. 85-100 mln. USD. Każda ze stron ma zakupić po 250 maszyn przy czym Rosja 200 samolotów jednomiejscowych i 50 dwumiejscowych a Indie 200 samolotów dwumiejscowych a 50 jednomiejscowych. Brak jeszcze uzgodnień co do ewentualnego rozwijania wersji morskiej. Niewatpliwie umowa ta jest gwarantem realizacji programu w ogóle a w szczególności jego tempa. 
Wiesław D

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #119 dnia: Lutego 24, 2010, 17:45:50 »
Propo uzbrojenia T-50: http://www.altair.com.pl/start-4175

Cytuj
Brahmos II dla PAK FA

Indyjsko-rosyjskie joint venture BrahMos Aerospace opracowuje hiperdźwiękowy pocisk rakietowy Brahmos II. Rozwijający prędkość Ma5-7 pocisk ma stanowić uzbrojenie myśliwca T-50.


O postępie prac nad nowym pociskiem poinformował podczas wystawy DEFEXPO-2010 jeden z szefów BrahMos Aerospace, Sivathanu Pillai. Twierdzi on, że Brahmos II będzie mniejszy niż naddźwiękowy Brahmos pierwszej generacji, który rozwija prędkość Ma2,86 i ma zasięg 290 km. Będzie to najszybszy pocisk samosterujący świata. Brahmos II ma mieć większy zasięg niż pocisk pierwszej generacji.

Prace nad Brahmos II są na etapie konstrukcyjnym i rozwijania niezbędnych technologii. Głównym nosicielem nowego pocisku mają być platformy lotnicze, w tym nowy wielozadaniowy myśliwiec T-50 (PAK FA) i jego indyjska odmiana – FGFA. Powstały w ten sposób kompleks ma być zdolny do niszczenia nawet najsilniej bronionych zespołów lotniskowcowych.

Próby laboratoryjne Brahmos II rozpoczęły się w 2008. Osiągnięto wówczas prędkość Ma5,26. Planowano wtedy, że do pierwszego testu w locie będzie przeprowadzonych jeszcze 15-20 takich prób. Pierwsze pociski mają być gotowe w 2012-2013.

Obecnie w fazie przygotowania do produkcji znajduje się lotnicza odmiana Brahmos I. Mają ją przenosić myśliwce wielozadaniowe Su-30MKI budowane przez Hindustan Aeronautics Limited (HAL). Na razie trwają próby naziemne kompleksu, a rosyjscy konstruktorzy pracują nad odpowiednią modyfikacją samolotu. Próby w locie planowane są na przyszły rok. Dostawy pocisków mają rozpocząć się w 2012.