To miało udowodnić... co ? Czesio, F-32 Boeinga miał dostać maskownicę silnika podobną do tych stosowanych na F/A-18E/F/G.
Przepraszam Sun ale co niby innego napisano paręnaście stron wcześniej?

Rzecz w tym że miało udowodnić to że wlot meandrowy (albo jak wolą niektóre pismaki: wlot w "kształcie litery S") jak powiedziano już X razy tutaj nie jest jedynym sposobem ekranowania tarczy sprężarek przed falami elektromagnetycznymi. Dość wyraźnie też zostało powiedziane w tym wątku że X-32 Boeninga miał otrzymać bloker a niezastosowanie wlotu meandrowego najprawdopodobniej nie przeszkodziło mu być samolotem o niskiej wykrywalności - suma sumarum
podobnież niższej niż X-35. To zdjęcie X-32 padło już wcześniej, zresztą nomen omen zdjęcie wlotu F/A-18E/F też się w tym wątku pojawiło (może gdzie indziej - w każdym razie było na Forum dość niedawno).
Ukryciem wentylatora i sprężarki silnika przed okiem radaru przejmują się wszyscy i to już od dawna - czy Rosjanie będą wyjątkiem zobaczymy jak powstanie T-50 przedseryjny.
Jeśli już to we wlotach T50 nie widać żadnych sprężarek a kierownicę wlotową (WWK) z racji charakterystycznej konstrukcji silnika Izd. 117.
Ponadto Rosjanie już od dawna nie są w tutaj żadnym wyjątkiem i odpowiednie kroki podjęli już w samolotach o obniżonej wykrywalności nad którymi pracowali wcześniej. Na przykład w doświadczalnym S-37 "Berkut" w którym akurat kanały dolotowe powietrza do silników miały ukształtowanie meandrowowe i to wyraźnie widać na zdjęciach i rysunkach przekrojów (albo jak kto tam woli mają kształt "spłaszczonej litery S"), dzięki czemu ekranowane są tarcze sprężarek. Same wloty powietrza są nieregulowane o przekroju zbliżonym do ćwiartek okręgów, umieszczone pod napływami skrzydeł. Poza tym na górnej powierzchni kadłuba za usterzeniem były dwa dodatkowe wloty powietrza, wykorzystywane w czasie gwałtownych manewrów, a także przy starcie i lądowaniu.

Zresztą jeśli na serio brać tu definicję serwowaną przez co niektórych to według niej to najwyraźniej MiG-23MF (i późniejsze), Su-22M4 czy MiG-21bis to chyba też są samoloty stealth - no co, przecież kanał dolotowy jest ukształtowany tak (wymuszony konstrukcją kadłuba wprawdzie ale to szczegół) że wentylator i sprężarka jest tam ukryta - i to tak cholernie dobrze że ich dojrzenie nie uda się nawet za pomocą latarki

Czemu akurat w kolejnej generacji samolotu STIELS z tego zrezygnowano i ukształtowali wloty w T50 tak a nie inaczej? Na pewno jest to dość decyzja świadoma podjęta na bardzo wczesnym etapie projektowania. Raczej nie jest to kwestia pieniędzy bo akurat T50 jest znacznie lepiej finansowany niż ich poprzednie samoloty o obniżonej wykrywalności. Jak widać zresztą na przykładzie X-32 który akurat ma co najmniej równie "lipny" (o ile nie bardziej) pod tym względem wlot jak T50, niczego to jeszcze nie udowadnia i nie oznacza że KnAAPO nie ma propozycji rozwiązania. Da się? Da.
Nie przeszkadza to jednak co niektórym dalej "męczyć bułę" w tym wątku i coś tam bredzić o "niby udawanej piątej generacji". Serio, dajcie sobie Panowie już spokój, popijcie wodą i weźcie sobie poczekajcie na finalną konfigurację, na kolejne prototypy bo - uwaga, odkryję Wam wielką "tajemnicę"

- przecież na T50-1 się nie skończy i w ogóle chyba warto zaczekać chyba na egzemplarz produkcyjny, czyż nie? Wówczas się okaże co i jak, zwłaszcza że XF-22, XF-23 u swoich początków jak już powiedziano wcześniej też miały ten swój STIELS nieco kontrowersyjny.
Na razie to co niektórzy produkują bezsensowne posty i próbują bawić się w wróżenie z fusów. Ten wątek ma być wątkiem informacyjnym, takim też pozostanie i dopilnuję tego jako moderator.
Proponuję niektórym, aby podzielili się swoją tajemną "wiedzą" z prezydentem Federacji Rosyjskiej - niech zamknie ten beznadziejny program, a kasę przeznaczy na budowę nowych izb wytrzeźwień i dogaszanie lasów :699:
A tam Czesio zaraz do Prezydenta FR, wszak on nie ma czasu na "pierdoły" - skargi, zażalenia i sugestie proszę słać od razu na
http://www.knaapo.ru albo jak chcecie to jeszcze usłużnie podam mail: complains@knaapo.ru

- nawet nie śmiem wątpić że zespół konstruktorski chętnie co niektórych wysłucha
