Autor Wątek: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)  (Przeczytany 172281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #360 dnia: Października 15, 2010, 18:08:42 »
Ha, nie ta łajba! No cóż AEGIS wykrywa piłkę do golfa, ale już nie rozróżnia F-14 od Airbusa A300. No dobra od tego czasu system pewnie działa lepiej  :020:

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #361 dnia: Października 15, 2010, 18:39:24 »
Jeżeli cały czas się odpytuje IFFem F-14, a śledzi Airbusa, to ciężko by było inaczej. Cała technika, całego świata nic nie znaczy, jak się popełnia błąd za błędem przy jej obsłudze.


Ale SM-2MR zadziałały bezbłędnie, 100% skuteczność obu pocisków  :118:  Nie jak w Korean Flight 007, gdzie jeszcze autobus (Made in USA  :003: ) miał czelność jeszcze lecieć w pełni kontrolowany przez całe 11 minut  :121:
« Ostatnia zmiana: Października 15, 2010, 18:56:14 wysłana przez Sundowner »

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #362 dnia: Października 15, 2010, 19:38:09 »
Jeżeli cały czas się odpytuje IFFem F-14, a śledzi Airbusa, to ciężko by było inaczej. Cała technika, całego świata nic nie znaczy, jak się popełnia błąd za błędem przy jej obsłudze.Ale SM-2MR zadziałały bezbłędnie, 100% skuteczność obu pocisków  :118:  Nie jak w Korean Flight 007, gdzie jeszcze autobus (Made in USA  :003: ) miał czelność jeszcze lecieć w pełni kontrolowany przez całe 11 minut  :121:
Błędy błędami, ale tak wielka "landara" okrętowa AEGIS, śledząca golfowe piłki nie pozwoliła załodze rozróżnić echa radiolokacyjnego samolotu pasażerskiego od myśliwca i to w czasach gdy w pokładowych lotniczych stacjach radiolokacyjnych pojawiła się możliwość identyfikacji rodzaju celu. Z zestrzelenia Iran Air 655 jest trudniej się wytłumaczyć niż z KAL 007. Może na pokładzie USS Vincennes byli sami idioci, ale raczej poniosło amerykańskich chłopców  :118:
Cytuj
Ale SM-2MR zadziałały bezbłędnie, 100% skuteczność obu pocisków  :118: 
Teraz im spadła do 66% :020:

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #363 dnia: Października 17, 2010, 22:36:32 »
Ciekawe a tutaj dla B-2 podają tylko 0.1m^2


Fajny filmik z T 50
www.youtube.com/watch?v=D6JvBtmWYPM&feature=player_embedded

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #364 dnia: Października 18, 2010, 12:34:10 »
Cytuj
którego stacja radiolokacyjna dozoru przestrzeni powietrznej wykryła F-117 z odległości (jak zapewniała załoga) około 100 km

No tak ale tego typu stacja nie naprowadza pocisków. Jeśli chodzi o ten przypadek z brytyjskim niszczycielem, który namierzył F 117 z odłegości około 100 km to podobno dzięki temu, iż wiązka radarowa dodatkowo odbijała się od tafli wody? :001: Ciekawe natomiast z jakiej odległości wykrył go ten A 50.

Cytuj
Biorąc pod uwagę, że w samolotach klasycznych po pokryciu takimi powłokami uzyskano znaczne obniżenie efektywnej powierzchni odbicia to znaczenie RAM jest kluczowe.

No właśnie. Obecnie chyba stawiają bardziej  na wytłumienie fali EM, niż na odbicie ją w innym kierunku. Czy oprócz nowoczesniejszych powłok RAM, nowoczesne materiały kompozytowe używane w nowych łatowcach też nie wytłumiają troche promieniowania EM?

Offline CRC

  • *
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #365 dnia: Października 18, 2010, 13:09:47 »
Obecnie chyba stawiają bardziej  na wytłumienie fali EM, niż na odbicie ją w innym kierunku. Czy oprócz nowoczesniejszych powłok RAM, nowoczesne materiały kompozytowe używane w nowych łatowcach też nie wytłumiają troche promieniowania EM?

Raczej nie ,pisze raczej bo w kompozytach stosowanych w lotnictwie, na powierzchni /co widać szczególnie po uderzeniu pioruna/ jest zatopiona siatka miedziana dla odprowadzenia ładunków statycznych. I nawet w takich konstrukcjach jak B-2 musi byc kompensowana powłoką absorbującą fale elektromagnetyczne.
No chyba że w Czesiowych cudach są cudowne materiały,nie wyrabiane małą zółtą rączką  :021:

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #366 dnia: Października 18, 2010, 17:49:17 »
Jeśli chodzi o ten przypadek z brytyjskim niszczycielem, który namierzył F 117 z odłegości około 100 km to podobno dzięki temu, iż wiązka radarowa dodatkowo odbijała się od tafli wody? :001: Ciekawe natomiast z jakiej odległości wykrył go ten A 50.

Problem z F-117 polegał na tym, że istniało 7 wersji pokrycia RAM (Radar-absorbent material), zoptymalizowanych dla odmiennych częstotliwości i dlatego też poszczególne samoloty różniły się zakresem „trudnowykrywalności”. W związku z tym do realizacji konkretnych zadań dobierano egzemplarze najbardziej „odporne” na radiolokatory zlokalizowane na trasie dolotu do celu. Kłopoty zaczynały się w momencie kiedy maszyna trafiała na typ radaru, którego nie powinno być na jej drodze...

Jeśli zaś chodzi o wszelkie porównania wielkości SPO uwzględniające ten parametr tylko dla widoku powierzchni czołowej samolotu moim zdaniem mijają się z celem, choćby dlatego że radiolokator ustawiony na ziemi obserwuje samolot lecący na wysokości 10 000 m w odległości 100 km pod kątem ~6 stopni, czyli „widzi” już większą powierzchnię niż patrząc od czoła. Z drugiej strony niemożliwe jest też aby lecący samolot był cały czas ustawiony przodem do kilku rozsianych po terenie radarów i prędzej czy później któryś z nich będzie go opromieniowywał z boku czy z tyłu.
Dlatego też bardziej wiarygodna jest średnia wartość SPO i być może dla F-22 wynosi ona 0,3 -0,4 m².



Do podobnych wniosków doszli Amerykanie w 1975 roku wybierając w ramach programu XST (Experimental Stealth Technology) propozycję firmy Lockheed (późniejszy Have Blue), chociaż równocześnie badany model firmy Northrop miał podobną wartość SPO w widoku od przodu, to jednak znacznie ustępował konkurencji przy pomiarach z boku i od tyłu (po prostu konstruktorzy Northropa założyli, że samolot musi umieć latać, a ci z Lockheeda nie przejmowali się takimi szczegółami).

« Ostatnia zmiana: Października 18, 2010, 17:54:18 wysłana przez ThomasCrown »

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #367 dnia: Października 18, 2010, 20:13:50 »
Wracając do T-50

Cytuj
Próby PAK-FA przebiegają zgodnie z planem. Pierwszy prototyp T-50-1 w swym 16. locie  zaprezentował się premierowi Putinowi (trening do występu obejmował 5 wcześniejszych lotów), a następnie 31 sierpnia 2010 roku pokazano go przedstawicielom koncernu HAL i indyjskiego ministerstwa obrony. Do prób jeszcze przed końcem roku ma dołączyć drugi prototyp T-50-2, a w 2011 jeszcze dwa: T-50-3 i T-50-4, które to mają otrzymać pełny zestaw systemów zadaniowych, w tym radar Sz121. Natomiast pierwsze dwa prototypy posłużą do badań własności lotnych i osiągów, systemu pilotażowo - nawigacyjnego oraz instalacji pokładowych i silników. Oprócz nich w próbach biorą udział dwa prototypy: egzemplarz makietowy T-50-KNS (Kompleksnyj Naturnyj Stend) i maszyna do testów statycznych T-50-0.

Wynika z tego, że już chyba nie będą wiele zmieniać w samej strukturze płatowca.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #368 dnia: Października 18, 2010, 21:05:40 »
Cytuj
Wynika z tego, że już chyba nie będą wiele zmieniać w samej strukturze płatowca.

Wynika z tego że są w trakcie badań prototypów. Jakby mieli pewność że wszystko jest ok, to słyszelibyśmy o produkcji seryjnej.
W chwili obecnej to wróżenie z fusów.
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #369 dnia: Października 19, 2010, 15:38:39 »
Cytuj
Jakby mieli pewność że wszystko jest ok, to słyszelibyśmy o produkcji seryjnej.
W chwili obecnej to wróżenie z fusów.

A kto powiedział, że wszystko jest ok? narazie testują. Natomiast jeszcz jeden prototyp będzie służył do testów aerodynamicznych itp kolejne dwa mają już testować sensory itp. Wynika z tego, że Rosjanie nie będą już chyba za wiele eksperymentować z samym płatowcem, skoro już w 2013 chcą już zrobić kilka przedseryjnych maszyn. Ile było prototypów YF 22?

Offline Norbertnaviedzony

  • Trolle
  • *
  • Viper all the way :)
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #370 dnia: Października 22, 2010, 17:16:55 »
Kolejny rysunek poglądowy..



Wiele wskazuje na to, że na przyszłorocznym MAKC-ie zjawi się Raptor*.. ciekawe czy PAK FAil też przyfrunie?  :021:

*ps. Ten Raptor może też zawitać do nas  :004:


F-16 is a sexy beast - just the best looking fighter jet in existence - the most beautiful machine human being has ever built!

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #371 dnia: Października 22, 2010, 21:48:20 »
Ciekawe a tutaj dla B-2 podają tylko 0.1m^2
Taaa....a B-1B na 0,7m2. :512:

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #372 dnia: Listopada 14, 2010, 00:23:27 »
Niezłe ujęcie od Brjańskiego  :001:

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #373 dnia: Listopada 14, 2010, 10:58:50 »
Ładna fota. Czekamy aż pojawi się  drugi prototyp podobno już w tym miesiącu.

Czesio kiedyś wspominałeś, że skrobniesz coś o rosyjskich silnikach 5 genereracji czy tam jakiś pracach związanych z nowymi silnikami?

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #374 dnia: Stycznia 20, 2011, 17:11:18 »
No na niebie też bardzo ładnie się prezentuje z kamuflażem.

Poniżej krótki filmik z "pak-fą" w roli głównej w locie z dedykacją dla Putina, który wówczas wizytował na Żukowskim. Tylko ta muzyczka niczym z pierwszych symulatorów... :008:

Russian Stealth Fighter (PAK FA) Footage