Autor Wątek: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)  (Przeczytany 172319 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #375 dnia: Stycznia 20, 2011, 18:02:28 »
Oni już testowali ten płatowiec w predkościach nadzwiękowych ?

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #376 dnia: Stycznia 20, 2011, 18:25:51 »
No właśnie szerze mówiąc nie wiem - na podlinkowanym filmiku te ruchy wajchą też jeszcze stosunkowo spokojne, ale to chyba jeszcze nie czas. Choć mogę się mylić bo jakieś tam przyspieszenie widać...

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #377 dnia: Stycznia 26, 2011, 21:01:56 »
A na temat prac nad silnikiem nowej generacji coś nowego wiadomo? Czy nadal nic.

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #378 dnia: Lutego 03, 2011, 23:54:31 »
Fresh photo:


Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #379 dnia: Lutego 14, 2011, 21:29:38 »

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #380 dnia: Lutego 22, 2011, 00:56:08 »





John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #381 dnia: Marca 03, 2011, 10:07:56 »
Dziś miał miejsce pierwszy pierwszy lot wtoroj PAK-FA czyli drugiego prototypu T-50-2.
Info za producentem (KnAAPO) i holdingiem OAO "Kompania Suchoj": http://sukhoi.org/news/company/?id=3939

Wcześniej miały miejsce próby kołowania T-50-2

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #382 dnia: Marca 03, 2011, 14:09:39 »
Trudno powiedzieć czy to zdjęcie T-50-2 ale widać zabudowany element systemu zadaniowego - OLS


John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #383 dnia: Marca 03, 2011, 16:37:50 »
Są i większe foty:
http://pilot.strizhi.info/2011/03/03/9372

Za altair.pl:
http://www.altair.com.pl/start-5908

Cytuj
Początek prób w locie drugiego PAK FA

Po poprzednich, zdementowanych informacjach o oblocie drugiego prototypu PAK FA, teraz oficjalnie poinformowano o rozpoczęciu jego prób w locie. Pierwszy prototyp wykonał dotąd 36 lotów.


Oblotu drugiego prototypu PAK FA (T-50) na lotnisku w Komsomolsku nad Amurem dokonał Siergiej Bogdan, ten sam który 29 stycznia 2010 oblatał pierwszy prototyp (PAK FA oblatany, 2010-01-29). Najpierw, o 11:10 wystartował Su-27, który rejestrował przebieg lotu. 9 minut później wystartował T-50. Jego lot trwał 44 minuty. Wszystkie systemy samolotu funkcjonowały prawidłowo. Samolot bez problemów schował i otworzył podwozie.

Warto przypomnieć, że w rosyjskich mediach pierwsza informacja o oblocie drugiego PAK FA pojawiła się 23 stycznia (Drugi PAK FA nie poleciał, 2011-02-24). Została ona jednak następnego dnia zdementowana przez przedstawicieli producenta (Drugi prototyp PAK FA oblatany, 2011-02-23). Wówczas trwały jeszcze próby szybkiego kołowania po pasie startowym. Oblot planowano na wczoraj, ale podczas kołowania wykryto drobną niesprawność, która spowodowała jednodniowe opóźnienie.

Tymczasem pierwszy prototyp PAK FA wykonał już 36 lotów (PAK FA w Żukowskim, 2010-04-08). Program prób w locie prototypów PAK FA ma zakończyć się w 2012. W 2013 rosyjskie ministerstwo obrony ma zamówić 10 przedseryjnych samolotów do testów uzbrojenia. Próby przed uruchomieniem produkcji seryjnej mają zakończyć się do 2015. Zgodnie z programem państwowym, w 2016 powinny rozpocząć się dostawy seryjnych T-50. Pierwsza partia seryjna ma liczyć 70 samolotów.

Prezes OAK, a jednocześnie dyrektor generalny kompanii Suchoj i MiG, Michaił Pogosjan poinformował, że w br. w próbach w locie będą uczestniczyć 3 prototypy PAK FA. Z kolei dyrektor generalny NIIP im. Tichomirowa, Jurij Biełyj mówił niedawno, że dopiero na trzecim lotnym egzemplarzu myśliwca ma zostać zainstalowany jeden z prototypów radiolokatora (Oblot PAK FA nie w 2009, 2009-12-09). Zdaniem Biełowa, nastąpi to na początku 2012. Dopiero czwarty prototyp PAK FA zostanie wyposażony w seryjną wersję radiolokatora z anteną z aktywnym skanowaniem fazowym, przeznaczonego dla tego samolotu. Niedawno zakończono badania stacjonarne systemów elektronicznych i mechanicznych trzech prototypów radiolokatora. Przebadano m.in. systemy jego chłodzenia.






Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #384 dnia: Marca 03, 2011, 17:09:53 »
Cytuj
ale widać zabudowany element systemu zadaniowego - OLS

No i poza tym nie widać żadnych zmian w stosunku do T-50-1. No chyba, że nie dostrzegłem jakiś detali  :001:

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #385 dnia: Marca 03, 2011, 17:38:36 »
No i poza tym nie widać żadnych zmian w stosunku do T-50-1.

Zapomniałeś dodać że jeśli już to nie widać... z zewnątrz - ważne rozróżnienie.

No chyba, że nie dostrzegłem jakiś detali  :001:

Nie dostrzegłeś. Brakuje choćby niektórych sond pomiarowych i próbników (bądź instalacja innych, innego typu) - jak brak PWD ("Prjiemnik Wozdusznego Dawnelnia") za kabiną z prawej strony która była obecna na "51". Chyba wreszcie zainstalowano również boczne komory uzbrojenia - w każdym razie mają zmienione ukształtowanie. Na owiewce brakuje też środkowej części dzielącej. Nawet widać inne ukształtowanie flattera steru kierunku. Zresztą jest tego więcej jakby się uprzeć wobec "51":



Zmiany zewnętrzne, choćby subtelne a nawet ich zauważalny brak - nie muszą jeszcze oznaczać że te egzemplarze się od siebie nie różnią. Po prostu za szybko na taki werdykt. Widać też wyraźnie że egzemplarz będzie służył do czegoś innego niż "51".

Poza tym szkoda że wystartował niepomalowany i bez numeru burtowego - nie byłoby wątpliwości po oznaczeniu jak klasyfikować egzemplarz.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #386 dnia: Marca 03, 2011, 19:34:45 »

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #387 dnia: Marca 03, 2011, 19:51:02 »
 :118: Coraz bardziej wątpliwe te właściwości Stealth  :118:.
« Ostatnia zmiana: Marca 03, 2011, 20:28:27 wysłana przez KosiMazaki »

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #388 dnia: Marca 03, 2011, 22:07:35 »
:118: Coraz bardziej wątpliwe te właściwości Stealth  :118:.
Putin powiedział Pogosjanowi, że wiedzą o przekręcie stulecia w przemyśle США i to nie przejdzie. Etymologia nazwy STEALTH pochodzi od wyparowujących z budżetu pieniędzy które stają się niewidoczne dla amerykańskiego podatnika. Podobno pierwszy wariant PAK FA zrobiony na modłę F-22 był oznaczony SR-50, od Stiels Ruble  :020:
Pewnie spodziewaliście się zmian we wlotach? W T-50 są one najbardziej optymalne spośród wszystkich konstrukcji 5 generacji, gdyż: są krótkie i nie powodują poważnych strat w przepływie powietrza, ich kształt wpływa korzystnie na stateczną pracę silnika, mają również mechanizację zapewniającą optymalne warunki pracy zespołu napędowego przy całym diapazonie założonych prędkości. Powiedzmy sobie szczerze, że w takim F119-100 który nie dość, że traci ~15-17% ciągu na prostokątnym przekroju dysz, kolejne straty dochodzą w meandrowych wlotach (pompaże to jest słaba strona F100, a skoro F119 to linia rozwojowa F100 nie ma co się dziwić, tzn. są informacje, że te silniki dają nieźle popalić - w przenośni bo sprawność niska i dosłownie min. SFC około 0,80  :karpik). Weźmiemy również pod uwagę, że różnica miedzy ciągiem stanowiskowym, a ciągiem silnika zabudowanego na płatowiec (podłącza się upusty powietrza do instalacji paliwowej, nadciśnienia, hermetyzacji i klimatyzacji, przeciwoblodzeniowej itp.) jest znaczna i może wynosić kilkadziesiąt procent (taki F-16 osiąga swoje nędzne 254 m/s z zamkniętym anti ice valve na silniku). A więc stiels czy kicha z całego samolotu? (vide dokazujący na Air Szałach Craptor z minimalnym wariantem zatankowania  :118:)

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #389 dnia: Marca 03, 2011, 23:30:47 »
Podobno w następnych prototypach może się pojawić taki oto cylindryczny bloker który ma za zadanie rozproszyć i przytłumić promieniowanie radarowe.

http://img3067.imagevenue.com/img.php?image=902526335_KRR2_122_217lo.jpg