Autor Wątek: MiG-29M/M2 oraz MiG-35  (Przeczytany 70860 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #105 dnia: Grudnia 30, 2011, 11:36:58 »

Chodzi o to, co widać za golenią...

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #106 dnia: Grudnia 30, 2011, 11:43:34 »
Jasne, wiem o co chodzi, ale nie wiem co to.

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #107 dnia: Grudnia 30, 2011, 12:47:37 »
Może to i jakiś zasobnik, kolejny element zintegrowanego kompleksu elektrooptycznego OES / OER bądź też SOAR (СОАР - Станция Обнаружения Атакующих Ракет).

Prędzej czy później pewnie zostaną ujawnione inne zdjęcia  :001:

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #108 dnia: Stycznia 06, 2012, 13:47:42 »
Jeszcze jedno zdjęcie:


Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #109 dnia: Stycznia 07, 2012, 22:35:47 »
KUB

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #110 dnia: Stycznia 07, 2012, 22:47:28 »
A pod spodem podwieszony uniwersalny agregat do tankowania w powietrzu ze strony wcześniej - UPAZ-1MK (УПАЗ-1МК: Унифицированный Подвесный Агрегат Заправки).

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #111 dnia: Stycznia 08, 2012, 14:57:54 »
KUB
To jest jednomiejscowa wersja, czyli MiG-29K (izd. 9-41) 941 (znowu ta "zmyłkowa" osłona od dwuosobowego wariantu wprowadza zamieszanie :004:). KUB 947 rozbił się 2011.06.23 podczas lotu testowego grzebiąc w swoich szczątkach załogę (post #64 z 2011.06.25).

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #112 dnia: Stycznia 14, 2012, 20:56:43 »
A oto krótka historia programu LMFS; (liogkij, mnogofunkcjonalnyj, frontowoj, samoliot )
Kiedy w roku 2002 ogłoszono, że nowym perspektywicznym wielozadaniowym samolotem bojowym WWS będzie konstrukcja biura Suchoja mianowicie PAK FA- RKS MiG postanowiło mimo wszystko dalej kontynuować pracę nad nowym myśliwcem. Założono jednak, że będzie to myśliwiec lekki. Niewiadomą jest, czy ówczesne dowództwo WWS zaakceptowało taki układ. Dwa programy, dwa myśliwce niekonkurujące , ale  komplementarne. Przypominało to układ pomiędzy Su-27 i MiG-iem 29. Lecz podstawowe pytanie dotyczyło z pewnością faktu - czy po prostu Rosję na to stać , aby opracowywać i wprowadzać do służby dwa różne myśliwce. W międzyczasie było już wiadomo, że Amerykanie też będą tworzyć prostrzą alternatywę w stosunku do F-22- mianowicie F-35.  Niemniej jednak, bez cienia wątpliwości oficjalnie wybranym był PAK FA i on jedyny zachował zdecydowany priorytet.
Program  LMFS był rozwijany niemal  " w cieniu " programu T-50. Można się domyślać , że środki na jego finansowanie były niewielkie i dotyczyły tylko początkowego etapu prac.
Taki nie do końca jasny układ trwał kilka lat. Program myśliwca LMFS był nawet wprowadzony do Rządowego Programu Uzbrojenia Rosji na lata 2011-2020, lecz następnie z niego skreślony ( w ubiegłym roku ). Na jakim etapie zakończono prace konstrukcyjne- tego nie wiadomo. Nie ujawniono też żadnych jego szczegółów. Niejasna jest też jego perspektywa - czas i rozwój wydarzeń dopiero da tutaj odpowiedż.  Program może być zawieszony, lecz nie wykluczone, że będzie dalej kontynuowany np. za 5, 10 lat, ale równie dobrze może zostać anulowany. Niewątpliwie- aby go z powrotem reanimować muszą być spełnione przynajmniej trzy przesłanki, a mianowicie: - dostępne środki finansowe, - zainteresowanie WWS , i co bardzo ważne- zewnętrzny rynek zbytu. Jak do tej pory WWS nie przejawia nim większego zainteresowania, a wielkość środków uzależniona będzie od tego, jak Federacja Rosyjska będzie sobie radzić w kryzysie. Pewną nadzieją może być tylko jego konkurencyjność w stosunku znacznie droższego T-50.
A teraz kilka nieoficjalnych, szacunkowych danych dotyczących LMFS; Normalna masa startowa ok 15 000 kg, układ aerodynamiczny przypominający doświadczalnego MiG 1.44, lecz wyposażony w jeden silnik. Należy oczekiwać, że nowy MiG będzie posiadał wszystkie cechy wielozadaniowych myśliwców 5-tego pokolenia.           
Wiesław D

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #113 dnia: Stycznia 20, 2012, 13:00:22 »
A to wizja artystyczna LMFS ( żródło Internet)
http://img4.imageshack.us/img4/1410/mikoyanlmfs.jpg
Wiesław D

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #114 dnia: Stycznia 20, 2012, 14:16:35 »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #115 dnia: Stycznia 20, 2012, 15:51:55 »
Trochę się już o tym mówiło w 2007:

http://www.il2forum.pl/index.php/topic,4821.30.html
http://en.rian.ru/russia/20070123/59558345.html
Te informacje, czy oczekiwania odnośnie umownego programu Vityaz-2000 nie potwierdziły się, a
rozmowy ministra Obrony FR Siergieja Iwanowa z Hindusami - jak wynika z tekstu nie dotyczyły programu LMFS.
Wiesław D

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #116 dnia: Stycznia 22, 2012, 21:34:01 »
Na listopadowym ubiegłorocznym Międzynarodowym Salonie Lotniczym w Dubaju jedynym "przedstawicielem" Federacji Rosyjskiej była Korporacja RSK MiG, która demonstrowała swój nowy symulator z obrazowaniem trójwymiarowym, lecz w niepełnej docelowej konfiguracji. Urządzenie wymaga korzystania z okularów polaryzacyjnych i jest bardzo przydatne do ćwiczeń tankowania w powietrzu. "Delegacji" nie towarzyszył żaden samolot, lecz przeprowadzono wiele rozmów z potencjalnymi klientami. W/g szefa biura konstrukcyjnego RSK MiG - w kręgu zainteresowania krajów Bliskiego Wschodu i Afryki dalej pozostają MiG-29SMT, oraz MiG-29M2. Pamiętam, że przed laty w wystawie w Dubaju uczestniczył - wówczas nowy MiG-29SMT( w charakterystycznych pustynnych barwach). Niewykluczone więc, że fakt ten mógł się przyczynić w głównej mierze do zawarcia kontraktów z Jemenem i Algierią.   
Wiesław D

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #117 dnia: Stycznia 23, 2012, 22:26:12 »
Cytuj
Program myśliwca LMFS był nawet wprowadzony do Rządowego Programu Uzbrojenia Rosji na lata 2011-2020, lecz następnie z niego skreślony ( w ubiegłym roku ). Na jakim etapie zakończono prace konstrukcyjne- tego nie wiadomo. Nie ujawniono też żadnych jego szczegółów. Niejasna jest też jego perspektywa - czas i rozwój wydarzeń dopiero da tutaj odpowiedż.
Temat LMFS wymaga w tym momencie wyjaśnienia kilku wątpliwości.
Po pierwsze zastanawiające jest to - dlaczego w powstającym LMFS zdecydowano się na wybór układu jednosilnikowego, przecież biura konstrukcyjne były wręcz obligowane, aby tworzyć wyłącznie konstrukcje dwusilnikowe które, zapewniały zdecydowanie większy margines bezpieczeństwa dla pilota. Jest pytanie - jakie czynniki tutaj odegrały pierwszorzędną rolę. Nie sądzę, aby o wyborze takiego, czy innego układu zdecydował tylko " kaprys" głównego czy prowadzącego konstruktora, pewne racjonalne przesłanki musiały tu z pewnością zaistnieć. Taką przesłanką mógł być fakt, iż dla wariantu dwusilnikowego zachodziła pilna potrzeba opracowania nowego- technologicznie nowoczesnego silnika ze sterowanym wektorem ciągu. Na opracowanie nowego silnika trzeba by było czekać  kilka dobrych lat.  Najwyrażniej modernizacji  silnika RD-33 nie brano poważnie wówczas pod uwagę. Dzisiaj już wiemy, że (znając ograniczenia tego silnika) można z niego uczynić silnik z wektorowaniem ciągu ( MiG-29 OVT ), choć nie do końca doskonały. Po drugie - już wówczas wiedziano, że silnikiem , który jako pierwszy uzyska taki efekt (OVT) będzie zmodernizowany AL-31. Wobec czego wybór układu jednosilnikowego był wyborem raczej z konieczności. Lecz tu pojawia się nieoczekiwanie problem niezbędnego ciągu nowej jednostki napędowej. Przyjmując założenia wstępne projektu i normalną masę startową na poziomie ok 15 ton- to do napędu LMFS - tak aby uzyskać odpowiedni stosunek ciągu do masy potrzebny by był silnik o większym ciągu, wyższy - aniżeli zapewnia AL-41F1A . W tej sytuacji - zakładając hipotetycznie że program nagle rusza - nie pozostałoby nic innego jak czekać na docelowy silnik 2-giego etapu dla PAK FA T-50. Oczywiście sprawy formalne związane ze zmianą producenta jednostek napędowych tradycyjnie związanych z RSK MiG czy Holdingiem Suchoj byłyby do rozwiązania w ramach OAK.
Pytanie drugie - dlaczego w tak złożonej sytuacji ekonomicznej Federacji Rosyjskiej- program LMFS wprowadzono do Programu Rządowego Uzbrojenia na lata 2011-2020. Odpowiedż wydaje się dość oczywista - zakładano a priori, że wygranie przetargu na MMRCA dla Indii jest niemal przesądzone. Wartość tego kontraktu Hindusi wycenili na 10 mld USD !. Co się wówczas się dzieje w przypadku wygranej ?. RSK MIG reguluje zadłużenie i rusza błyskawicznie z programem LMFS. Niewykluczone że założenia wstępne i wymagania techniczne musiałyby być poddane gruntownej weryfikacji i niezbędnym korektom ( z racji upływu czasu).  Zwłoka w stosunku do PAK FA/ T-50 zostałaby zniwelowana do 4-6 lat. I tutaj pojawia się wątpliwośc - czy ten nowy lekki myśliwiec zostałby zakupiony przez WWS, i czy znalazłby dostateczną ilość nabywców za granicą. Niewykluczone że założenia wstępne i wymagania techniczne należałoby poddać weryfikacji i niezbędnym korektom 
Na trzecie pytanie - dlaczego w ubiegłym roku program LMFS został skreślony ( zamrożony) ? -  odpowiedż jest prosta - jest nią przegrana MiG-a-35 w hinduskim przetargu, a Federacja Rosyjska nie jest wstanie zapewnić wystarczającą ilość rządowych środków budżetowych na kontynuowanie programu.             
Wiesław D

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #118 dnia: Stycznia 26, 2012, 11:19:43 »
i jeszcze jedna fotografia tajemniczego "747"



http://russianplanes.net/ID64283

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #119 dnia: Lutego 06, 2012, 14:34:41 »
Na stronie russianplanes.net zdjęcia kolejnego nowego miga, z numerem 741. Wygląda podobnie do 747.


Zdjęcia wykonane przez: Иван Смитт, 2012-02-06.