Autor Wątek: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....  (Przeczytany 389846 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.


Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1141 dnia: Lipca 28, 2011, 14:31:14 »
...a w Korei Południowej do morza spadł Boeing 744, dwie ofiary (z dwóch osób na pokładzie)

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,10020182,Korea_Poludniowa__rozbil_sie_samolot__dwie_osoby_nie.html

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1142 dnia: Lipca 29, 2011, 08:49:10 »

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1143 dnia: Lipca 29, 2011, 12:04:26 »
Aż mu się z dyszy zakurzyło.
Swoją drogą nieciekawa sytuacja, dobrze, że Jankesowi nic się nie stało, wystarczyło trochę więcej sił działających asymetrycznie i zaliczyłby kapotaż.


Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1144 dnia: Lipca 29, 2011, 12:51:24 »
Sorki za żart, ale teraz już się chyba nie robi maszyn na takie sytuacje  :004:
http://www.youtube.com/watch?v=7PBspTzDLCg
F-16 ma za słabe podwozie na trawę, czy mu się zapadło w miękką ziemię?

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1145 dnia: Lipca 29, 2011, 13:11:40 »
A MiG-21 nie mógł siadać na lotniskach nieutwardzonych ?

To bodaj Zwieroboj (pilot MiGa) pisał na forum lotnictwo.net.
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2011, 13:26:42 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1146 dnia: Lipca 29, 2011, 13:46:48 »
Mógł. Miał tylko potem mały problem ze startem ;>

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1147 dnia: Lipca 29, 2011, 15:24:48 »
A jaka ładna zmienna geometria nosa ;).
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1148 dnia: Lipca 29, 2011, 20:31:55 »
Mógł. Miał tylko potem mały problem ze startem ;>

Niekoniecznie... :004:  :021: Od 4:58.
http://www.youtube.com/watch?v=1No_MSXziXk&feature=related
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Zefirro

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1149 dnia: Lipca 29, 2011, 20:45:39 »
Dobrze, że nikomu nic się nie stało.

Moje pierwsze wrażenie, gdy zobaczyłem to zdjęcie było: "Jak on to zrobił, że tak ładnie klęknął na dopalaniu?" Dopiero gdy obejrzałem wszystkie zdjęcia, uświadomiłem sobie, że pilot postanowił przerobić F-16 na bardzo drogi rozrzutnik do trawy i kamieni.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1150 dnia: Lipca 29, 2011, 21:40:25 »
Niekoniecznie... :004:  :021: Od 4:58

MiG-21bis:
Maksymalna masa startowa: 10 400 kg
Maksymalna masa startowa z lotnisk gruntowych: 8 800 kg :002:

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1151 dnia: Lipca 30, 2011, 00:04:15 »
Możliwości startu żelazka z lotniska gruntowego nie kwestionuję, ale czy żelazko mogło bezpiecznie wylądować na takim lotnisku i czy nadawało się po takim lądowaniu do dalszej eksploatacji? Tego nie wiem, lecz mając w pamięci jak wyglądało lądowanie szybkiego śmiem wątpić. Stąd też moja złośliwa uwaga, że wylądować to pewnie i mógł, ale po takim lądowaniu nie dałby rady wystartować (ze względu na potencjalne uszkodzenia). Z drugiej strony znając podejście ludzi radzieckich do kwestii eksploatacji sprzętu latającego możliwe że szybki jednak mógł bezpiecznie wylądować na (utwardzonym?) pasie gruntowym. Swoją drogą znalazłby się chyba właściwszy temat do takich dyskusji na tym forum? ;)

No i proszę, a jednak mógł:
Zwieroboj 
Mógł operować i operował. U nas rzadko, u Radzieckich to było normą. Pamiętam start z pasa gruntowego MiG-21US u nas w pułku. Pochwaliliśmy się przed Niemcami, którzy przybyli do nas na swoich samolotach w ramach tzw. wymiany eskadr. Start nie był problemem, dużo trudniejsze było lądowanie - głównie z przyczyn psychologicznych.

Lotniska były czysto gruntowe, albo pokryte płytami metalowymi (nie siatkami).

Więcej tutaj: http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/114-lotnictwo_wojskowe_tematy_ogolne/59-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_wojskowe/4167-mig_21_czy_mogl_operowac_z_nieutwardzonych_pasow.html


Żelazko jednak potrafi czasem zadziwić ;)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1152 dnia: Lipca 30, 2011, 09:17:11 »
Weź pod uwagę, że teren na którym ostatnio efektownie klęknął F-16 lotniskiem gruntowym nie był. Tam to i MiG-21 pewnie by sobie nie poradził.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Hub

  • *
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1153 dnia: Lipca 30, 2011, 15:10:53 »
W książce "Smugi na niebie" R. Grundman (był w tym czasie dowódcą 1PLM) wspomina loty z nieutwardzonych pasów.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1154 dnia: Lipca 31, 2011, 10:16:06 »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl