Zatem uściślijmy co nieco:
1.
Spółka Akcyjna Suchoj wchodzi w skład
OAK (Zjednoczona Korporacja Lotnicza).
2. W skład Spółki Akcyjnej Suchoj wchodzą:
- Biuro Konstrukcyjne Suchoj
- NAPO im. Czkałowa w Nowosybirsku
- KnAAPO im. Gagarina w Komsomolsku nad Amurem
- Samoloty Cywilne Suchoja
- TANTK im. Berijewa w Taganrogu
- Irkut w Irkucku
Prototyp Su-30MKK-1 z numerem 501 powstał w 1999 roku w Komsomolsku jako przeróbka Su-27UB z 60. Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Dzemgi. Kolejne prototypy (502, 503 i 504) zbudowano od podstaw w 2000 roku. (Wydawało mi się, że raczej należą do Biura Konstrukcyjnego Suchoj, a nie do zakładów KnAAPO - ale w zasadzie to nie mam pewnych informacji - na prototypach namalowane są oznaczenia zarówno Biura, jak i zakładu w Komsomolsku).
W Komsomolsku nad Amurem produkowane są Su-30MK- dla Chin (jako Su-30MKK) - 76 od 2000
- dla Indonezji - 2 w 2003
oraz Su-30MK2- dla Chin - 24 w 2004
- dla Wietnamu - 24 [4 w 2004, 8 w latach 2009-2010, 12 w latach 2011-2012 - ostatnie 4 mają być dostarczone w tym roku]
- dla Wenezueli - 24 w latach 2006-2008
- dla Indonezji - 3 w latach 2008-2009
- dla Ugandy - 6 w 2011 [na pewno dostarczono 2]
Dwa wspomniane samoloty Su-27UBK dla Wietnamu utracone w katastrofie Ana-124 były przecież wyprodukowane w Irkucku. Wydarzenie to miało miejsce w
1996 roku, i było tragiczne, bo samolot z suchojami w ładowni spadł na blok mieszkalny: zginęło kilkadziesiąt osób. Tak czy owak, jeśli rozbity Su-30MK2 miał być dla Wietnamu (a zapewne tak), to mają biedacy pecha.

Na stronie Suchoja (
www.sukhoi.org) jest informacja, że rozbity samolot Su-30MK2 (nieuzbrojony) przechodził
próby zdawczo-odbiorcze. Pilotowali go piloci-oblatywacze z wojskowego przedstawicielstwa Ministerstwa Obrony FR (instytucji utworzonej do kontroli jakości i odbioru sprzętu wojskowego z przedsiębiorstw, organizacji i instytucji). Komisję ds. zbadania przyczyn wypadku utworzono w Ministerstwie Przemysłu i Handlu FR - ma rozpocząć pracę dzisiaj, 29 lutego 2012.