Teraz chciałbym nawiązać do drugiej opcji Config.Załóżmy,że definiujemy dowolne wejścia jako przycisk, przełącznik lub enkoder (analogia do MJoya).Mam w związku z tym pytania:
1.W programie Damosa zdefiniowaliśmy fizyczne wejścia.Możemy tym wejściom przypisać kombinacje klawiszy i to jest zrozumiałe.Program zastępuje SVMapper.
Nie do końca. On będzie "udawać" wciskanie przycisków Joysticka a nie klawiatury. SVMapper daje większe mozliwości interpretacji wciskania przycisków Joy'a. Mapowanie wewnątrz DMJoya daje abstrakcję względem sprzętu, której SVMapper nie jest w stanie zapewnić - np. rozbicie dwustanowego "prawdziwego" przycisku na dwa osobne przyciski Joysticka lub
zadajnika kodu BCD na 16 różnych przycisków Joysticka których właczanie/wyłączanie jest symulowane w czasie załączenia odpowiedniej pozycji zadajnika.
Przykład: masz obrotowy zadajnik kodu BCD 8-mio pozycyjny i 8 różnych typów uzbrojenia przełączanych tym pokrętłem. Mapujesz taki jeden pseudo-przełącznik obrotowy na 8 różnych przycisków Joy'a. W ten sposób przełaczenie na każdą z pozycji wygeneruje wciśnięcie innego przycisku Joy'a. (tak będzie to widział SVMapper ) Przycisków będzie 8 a zużytych wejść w uC tylko 3 (kod BCD).
2.SVMapper widzi naszego nowego DMJoya.Pytanie jest następujące.Czy w SVMapper możemy definiować kombinacje klawiszy po uprzednim zdefiniowaniu wejść w programie Damosa?
Tak - dla SVMappera nasz Joystick to taki sam jak każdy inny kupiony w sklepie lub też MJoy.
3.Pytanie do Damosa oraz Codeking.Czy można będzie przypisywać kombinacje klawiszy w module GameControllersInput czy trzeba będzie stworzyć nowy moduł?
To pytanie do Codekinga. Jeśli ten moduł działa w oparciu o DirectInput i obsługuje "normalne" Joysticki to będzie działać bez problemów.
4.Pytanie jest związane z punktem 3.Mając możliwość przypisania kombinacji klawiatury do fizycznych wejść DMJoya co daje możliwość zrobienia tego samego w DK Codeking?Czy w DK można lepiej zdefiniować działanie przycisków,przełączników oraz enkoderów?
W module DK będzie można zdefiniować wiele rzeczy korzystając z wiedzy - co jest podłączone do DMJoya (enkodery, przełączniki dwupozycyjne mono/bistabilne, przełączniki wielopozycyjne, zadajniki kodu itp.) i skryptów. Jeśli coś nie będzie obsługiwane, to jakoś się z Codekingiem dogadamy i zrobimy obsługę

(możemy nawet podawać wartość "wyklikaną" przez enkoder za pomocą kombinacji bitów przekazywanej na wybranych przyciskach ! :karpik - to dopiero hardcore

)
Z testów praktycznych wychodzi mi, że DirectInput obsługuje do 128 przycisków - więc tyle ich będzie mógł symulować DMJoy
Pytam dlatego,że w swoim kokpicie MJoye definiowałem w SVMapper,a Master w Sioc,ponieważ karta OC nie była widziana jako kontroler gier.
Tu jest właśnie przewaga rozwiązania bazującego na spełnieniu wymagań HID i pracy jako kontroler gier. Oczywiście - nie wszystko można tym zrobić i nie zawsze jest to najlepsze wyjście z sytuacji, ale w wielu przypadkach jest bardzo uniwersalne.
Jeśli Damos w swoim programie daje możliwość zdefiniowania kombinacji klawiszy, które będą wysyłane po naciśnięciu konkretnego przycisku (DMJoy wysyła odpowiedni pakiet do Windows ?)
Na razie udaję jedynie Joystick. Coś, co zasymuluje klawiaturę i SVMappera w jednym - jest planowane, ale w późniejszym terminie. Wtedy każdemu ze 169 przycisków będzie można przypisać jakąś sekwencję klawiszy z klawiatury.
Tak więc na razie - jedynie Joystick.
Jeśli DMJoy jest widziany jako zwykły kontroler to na 99% nie muszę nic dorabiać do DK żeby go obsłużył.
Dokładnie tak jest :023: