Autor Wątek: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)  (Przeczytany 68324 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #60 dnia: Lipca 13, 2010, 12:16:50 »
Dzięki za wyjaśnienia.Napisałem o znakach ASCII tylko dlatego,że w MJoyu trzeba zamieniać liczbę dziesiętną np.16 na 2 znaki ASCII 31 oraz 36.Oczywiście trzeba znać adres gdzie to należy zrobić oraz odpowiednie komendy w np.PonyProg.
W Twoim programie jest to trywialne i o to chodzi,nie trzeba znać mapy pamięci oraz sposobu zamiany znaków alfabetu na kod ASCII.Moje gratulacje Damos.Wiedziałem,że jak wejdziesz w temat to zrobisz to profesjonalnie.

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #61 dnia: Lipca 13, 2010, 20:52:17 »
Jeszcze raz spojrzałem na załączony obrazek USB DMJoy conf......i zauważyłem 2 opcje Commands oraz Config.Commands omówiliśmy.Moim zdaniem jest to bardzo potrzebna opcja dla tych co mają kilka kontrolerów lub problemy z pozycją na liście.Jako ciekawostkę mogę podać przykład,że inni też mają problemy tego typu np.z dwoma BU0836X w tym samym pc.
W MJoy była taka możliwość,ale wymagała pewnej wiedzy.
Teraz chciałbym nawiązać do drugiej opcji Config.Załóżmy,że definiujemy dowolne wejścia jako przycisk, przełącznik lub enkoder (analogia do MJoya).Mam w związku z tym pytania:
1.W programie Damosa zdefiniowaliśmy fizyczne wejścia.Możemy tym wejściom przypisać kombinacje klawiszy i to jest zrozumiałe.Program zastępuje SVMapper.
2.SVMapper widzi naszego nowego DMJoya.Pytanie jest następujące.Czy w SVMapper możemy definiować kombinacje klawiszy po uprzednim zdefiniowaniu wejść w programie Damosa?
3.Pytanie do Damosa oraz Codeking.Czy można będzie przypisywać kombinacje klawiszy w module GameControllersInput czy trzeba będzie stworzyć nowy moduł?
4.Pytanie jest związane z punktem 3.Mając możliwość przypisania kombinacji klawiatury do fizycznych wejść DMJoya co daje możliwość zrobienia tego samego w DK Codeking?Czy w DK można lepiej zdefiniować działanie przycisków,przełączników oraz enkoderów?
Pytam dlatego,że w swoim kokpicie MJoye definiowałem w SVMapper,a Master w Sioc,ponieważ karta OC nie była widziana jako kontroler gier.

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #62 dnia: Lipca 13, 2010, 21:01:26 »
Jeśli Damos w swoim programie daje możliwość zdefiniowania kombinacji klawiszy, które będą wysyłane po naciśnięciu konkretnego przycisku (DMJoy wysyła odpowiedni pakiet do Windows ?) to w DK nie ma potrzeby tego robić. DK ma moduł do wysyłania skrótów klawiaturowych. Jeśli DMJoy jest widziany jako zwykły kontroler to na 99% nie muszę nic dorabiać do DK żeby go obsłużył.

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #63 dnia: Lipca 13, 2010, 22:02:28 »
Teraz chciałbym nawiązać do drugiej opcji Config.Załóżmy,że definiujemy dowolne wejścia jako przycisk, przełącznik lub enkoder (analogia do MJoya).Mam w związku z tym pytania:
1.W programie Damosa zdefiniowaliśmy fizyczne wejścia.Możemy tym wejściom przypisać kombinacje klawiszy i to jest zrozumiałe.Program zastępuje SVMapper.
Nie do końca. On będzie "udawać" wciskanie przycisków Joysticka a nie klawiatury. SVMapper daje większe mozliwości interpretacji wciskania przycisków Joy'a. Mapowanie wewnątrz DMJoya daje abstrakcję względem sprzętu, której SVMapper nie jest w stanie zapewnić - np. rozbicie dwustanowego "prawdziwego" przycisku na dwa osobne przyciski Joysticka lub  zadajnika kodu BCD  na 16 różnych przycisków Joysticka których właczanie/wyłączanie jest symulowane w czasie załączenia odpowiedniej pozycji zadajnika.
Przykład: masz obrotowy zadajnik kodu BCD 8-mio pozycyjny i 8 różnych typów uzbrojenia przełączanych tym pokrętłem. Mapujesz taki jeden pseudo-przełącznik obrotowy na 8 różnych przycisków Joy'a. W ten sposób przełaczenie na każdą z pozycji wygeneruje wciśnięcie innego przycisku Joy'a. (tak będzie to widział SVMapper ) Przycisków będzie 8 a zużytych wejść w uC tylko 3 (kod BCD).
2.SVMapper widzi naszego nowego DMJoya.Pytanie jest następujące.Czy w SVMapper możemy definiować kombinacje klawiszy po uprzednim zdefiniowaniu wejść w programie Damosa?
Tak - dla SVMappera nasz Joystick to taki sam jak każdy inny kupiony w sklepie lub też MJoy.
3.Pytanie do Damosa oraz Codeking.Czy można będzie przypisywać kombinacje klawiszy w module GameControllersInput czy trzeba będzie stworzyć nowy moduł?
To pytanie do Codekinga. Jeśli ten moduł działa w oparciu o DirectInput i obsługuje "normalne" Joysticki to będzie działać bez problemów.

4.Pytanie jest związane z punktem 3.Mając możliwość przypisania kombinacji klawiatury do fizycznych wejść DMJoya co daje możliwość zrobienia tego samego w DK Codeking?Czy w DK można lepiej zdefiniować działanie przycisków,przełączników oraz enkoderów?
W module DK będzie można zdefiniować wiele rzeczy korzystając z wiedzy - co jest podłączone do DMJoya (enkodery, przełączniki dwupozycyjne mono/bistabilne, przełączniki wielopozycyjne, zadajniki kodu itp.) i skryptów. Jeśli coś nie będzie obsługiwane, to jakoś się z Codekingiem dogadamy i zrobimy obsługę :)   (możemy nawet podawać wartość "wyklikaną" przez enkoder za pomocą kombinacji bitów przekazywanej na wybranych przyciskach !  :karpik - to dopiero hardcore :) )
Z testów praktycznych wychodzi mi, że DirectInput obsługuje do 128 przycisków - więc tyle ich będzie mógł symulować DMJoy

Pytam dlatego,że w swoim kokpicie MJoye definiowałem w SVMapper,a Master w Sioc,ponieważ karta OC nie była widziana jako kontroler gier.
Tu jest właśnie przewaga rozwiązania bazującego na spełnieniu wymagań HID i pracy jako kontroler gier. Oczywiście - nie wszystko można tym zrobić i nie zawsze jest to najlepsze wyjście z sytuacji, ale w wielu przypadkach jest bardzo uniwersalne.

Jeśli Damos w swoim programie daje możliwość zdefiniowania kombinacji klawiszy, które będą wysyłane po naciśnięciu konkretnego przycisku (DMJoy wysyła odpowiedni pakiet do Windows ?)
Na razie udaję jedynie Joystick. Coś, co zasymuluje klawiaturę i SVMappera w jednym - jest planowane, ale w późniejszym terminie. Wtedy każdemu ze 169 przycisków będzie można przypisać jakąś sekwencję klawiszy z klawiatury.
Tak więc na razie - jedynie Joystick.
Jeśli DMJoy jest widziany jako zwykły kontroler to na 99% nie muszę nic dorabiać do DK żeby go obsłużył.
Dokładnie tak jest  :023:
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2010, 22:12:00 wysłana przez damos »

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #64 dnia: Lipca 13, 2010, 22:44:08 »
Z tego co zrozumiałem to będzie można stosować moduł GameControllersInput z DK lub SVMapper w wersji początkowej DMJoy dla przypisania kombinacji klawiszy dla jego wejść.Jest to dobra wiadomość.

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #65 dnia: Lipca 13, 2010, 23:08:05 »
Przykład: masz obrotowy zadajnik kodu BCD 8-mio pozycyjny i 8 różnych typów uzbrojenia przełączanych tym pokrętłem. Mapujesz taki jeden pseudo-przełącznik obrotowy na 8 różnych przycisków Joy'a. W ten sposób przełaczenie na każdą z pozycji wygeneruje wciśnięcie innego przycisku Joy'a. (tak będzie to widział SVMapper ) Przycisków będzie 8 a zużytych wejść w uC tylko 3 (kod BCD).
:karpik Czym zaskoczysz nas jutro ?

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #66 dnia: Lipca 14, 2010, 06:17:13 »
:karpik Czym zaskoczysz nas jutro ?
Nie ma się z czego śmiać. Ja takiego feature'a potrzebuję. Zadajnik kodu ma tą przewagę nad enkoderem, że po resecie urządzenia wiadomo, w jakiej pozycji jest pokrętło.

Mały update:
otrzymałem zamówione płytki:

i z drugiej strony:


Po zmontowaniu wygląda tak:

i nieco elementów od spodu:


Montaż uC okazał się nadspodziewanie prosty - dużo szybszy i łatwiejszy niż późniejsze lutowanie goldpinów! :)

W sumie mam 3 urządzenia zrobione:

 i 3 "gołe" płytki (jeden komplet pójdzie do Sundownera).
Z odpaleniem pierwszej płytki był mały problem - okazało się, że nie startuje z wlutowanymi kondensatorami rezonatora kwarcowego (!) To samo miałem w prototypowym "pająku" (nietypowy, mały kwarc, czy bardzo duże pojemności ścieżek PCB ?)
Teraz już wszystkie działają bez problemów  :023: Jak widać - płytki są dośc małe i w produkcji powinny być tanie (jakieś 5-8 PLN brutto). Koszt elementów również jest niewielki (szczególnie po tym, jak "odpadły" dwa kondensatory  :118: ;) )
Teraz pozostaje kontynuować development...  :595: Zobaczymy, co da się z tego "wydusić".

Zrobiłem sobie też płytkę pod 32-bitowy uC:

ale ona jest dużo większa i zawiera więcej elementów - tak więc zgaduję, że chętnych też było by dużo mniej?
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2010, 06:23:50 wysłana przez damos »

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #67 dnia: Lipca 14, 2010, 07:28:09 »
Moje gratulacje.Prawdopodobnie pojemność ścieżek wystarczyła.Co do mnie to jestem chętny na każdy Twój projekt,cena jest sprawą drugorzędną.Ja podobnie jak Ty lubię rozwiązywać problemy i to mnie najwięcej "bawi".Widzę duże możliwości zastosowania nowych możliwości DMJoya w projektowaniu paneli.

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #68 dnia: Lipca 14, 2010, 09:27:56 »
Nie ma się z czego śmiać. Ja takiego feature'a potrzebuję. Zadajnik kodu ma tą przewagę nad enkoderem, że po resecie urządzenia wiadomo, w jakiej pozycji jest pokrętło.
E, to nie był śmiech, tylko podziw. Proste i genialne rozwiązanie.


Płytka jest malutka, można pomyśleć o dodatkowej z key-matrix.

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #69 dnia: Lipca 14, 2010, 12:34:27 »
Płytka jest malutka, można pomyśleć o dodatkowej z key-matrix.
Tak. Dla tych, którzy będą potrzebować więcej przycisków niż 26 lub  3 osie i 23 przyciski - płytka z key matrixem będzie potrzebna. Planujemy ją jako "nasadkę" na bazowa płytkę.

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #70 dnia: Lipca 14, 2010, 16:32:28 »
cytat Damos
Cytuj
Z testów praktycznych wychodzi mi, że DirectInput obsługuje do 128 przycisków - więc tyle ich będzie mógł symulować DMJoy
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=5501.165
reply 166 Reboot
cytat
Cytuj
The problem! SVMapper only see’s 4 virtual joysticks that’s 128 input’s,
Chciałbym się odnieść do tych dwóch cytatów.Śledzę cytowany wątek i jest tam mowa o Direct-x oraz SVMapper.
Czy mogę prosić o wyjaśnienie pewnych pojęć.
W panelu sterowania przyciski controlerów np.MJoy mają ograniczenia do 32.Doczytałem,że Direct-x jest biblioteką MS dotyczącą wejść.
Pytanie 1.
Czy to ograniczenie wynika z  Direct-x ?
Pytanie 2.
Czy ograniczenie 128 także wynika z  Direct-x ?
Pytanie 3.
Ja widzę w SVMapper dwa MJoye czyli 112 x2 wejść.Jak to się ma do wspomnianych cytatów.
Dodatkowo w wątku viperpits jest mowa o ograniczeniach SVMappera związanych z stosowaniem Cougara.Ja mam Cougara,który ma swój profil i nie jest programowany w SVMapper oraz 2 MJoye mapowane w SVM i nie mam problemów.
Czy mógłbym prosić kolegów programistów o oświecenie.

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #71 dnia: Lipca 14, 2010, 17:33:43 »
cytatChciałbym się odnieść do tych dwóch cytatów.Śledzę cytowany wątek i jest tam mowa o Direct-x oraz SVMapper.
Czy mogę prosić o wyjaśnienie pewnych pojęć.
W panelu sterowania przyciski controlerów np.MJoy mają ograniczenia do 32.
Tak - to jest bardzo stare ograniczenie.

Doczytałem,że Direct-x jest biblioteką MS dotyczącą wejść.
Pytanie 1.
Czy to ograniczenie wynika z  Direct-x ?
DX Input jest od "wejść" Starsze wersje DX Input obsługiwały max 32 przyciski. W którejś tam wersji poprawiono do ... ?? 128 ?

Pytanie 2.
Czy ograniczenie 128 także wynika z  Direct-x ?
ZGADUJĘ, że tak

Pytanie 3.
Ja widzę w SVMapper dwa MJoye czyli 112 x2 wejść.Jak to się ma do wspomnianych cytatów.
W tamtych cytatach mamy przypadkową zbieżność ze 128 wynikającą z 4 joy'ów po 32 buttony. IMHO DX Input ma ograniczenie do 128 przycisków z JEDNEGO joysticka. Z 2 będzie 256 itd. Jeszcze tego nie testowałem, ale zrobię test.

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #72 dnia: Lipca 15, 2010, 07:18:22 »
Dzięki za wyjaśnienia dotyczące Direct-x.W wątku o którym wspomniałem http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=5501.165 toczy się nadal dyskusja na temat SVMappera.Zapytano mnie o moją konfigurację i ograniczenia tego programu.
Mam w związku z tym pewien problem.Moje testy z tym programem wykonywałem dawno temu i z tego co pamiętam to badałem zachowanie MJoya mając podłączone 2 joye oraz 3 kontrolery MJoy.Ten system pracował poprawnie tylko jeśli były podłączone 2 joye oraz 2 MJoye.Musiała być zachowana opowiednia kolejność na liście kontrolerów gier.
Autorzy w wspomnianym wątku sugerują,że SVMapper jest ograniczony do 4 wirtualnych joysticków co odpowiada 4x32=128 wejściom.Tutaj odpowiedni cytat
Cytuj
What a shame we have to drop SVMapper due to its 4 input maximum. I am also looking for the same solution here guys. I have Cougar hotas, CH MFP, cougar mfds, Touchbuddy touchscreen device, Saitek pedals and two Leo Bodnar BU0836X boards in the construction stage and possibly more to come, so I will need support for a stack of input devices
Chciałbym zrozumieć problem.
Zakładam,że mam w chwili obecnej u siebie Cougar hotas oraz 2 MJoye i dołożę jeszcze cougar mfds.Programuję Cougar hotas oraz cougar mfds w setup Falcona.W SVMapper programuję tylko 2 MJoye.
Pytanie jest następujące.SVMapper widzi wszystkie wymienione powyżej kontrolery,ale tylko 2 z nich (MJoye) są zaprogramowane w tym programie pozostałe tak jak wspomniałem są w setup Falcona.Czy to ograniczenie związane z 4 kontrolerami tutaj ma miejsce?Ja rozumuję w ten sposób,że jeśli mamy podłączone np.16 kontrolerów a tylko 4 z nich są programowanie w SVMapper to ograniczenie dotyczy tylko tych czterech.
Druga sprawa to ta magiczna liczba 128.Jeśli mogę programować 4 kontrolery w SVMapper to czy mam ograniczenie 4x32 wejścia?
Ja mam podłączone 2 MJoye i mam 112x2 pozycji,gdzie wykorzystuję wszystkie przyciski oraz przełączniki czyli powyżej 128 pozycji.
Temat jest na czasie.W praktyce stosuje się większą liczbę kontrolerów projektując niezależne moduły paneli.
Proszę kolegów o opinię.Na podstawie waszej opinii będę dalej dyskutował na viperpits.

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #73 dnia: Lipca 15, 2010, 10:20:07 »
:( to pytania raczej do twórcy SVMappera. Jeśli mi się uda (znajde czas i 3 kable :) ) - zrobię dziś test z 3-ma urządzeniami po 128 przycisków
Na razie wydaje mi się, że mamy ograniczenie do 128 przycisków z jednego urządzenia.

Odp: Następca Mjoy (Założenia konstrukcyjne)
« Odpowiedź #74 dnia: Lipca 15, 2010, 11:15:04 »
Zrobiłem test z 3-ma DMJoyami - SVMapper widzi (i obsługuje) wszystkie trzy, w każdym osobne 128 przycisków. W sumie 384 przyciski.

edit:
Cytuj
Direct Input allowing up to 128 buttons

Cytuj
DirectInput's support for 8 axes, 128 buttons

Tak więc ograniczenie do 128 wynika z DirectInput
« Ostatnia zmiana: Lipca 15, 2010, 11:24:32 wysłana przez damos »