Chyba u podstaw całego pomysłu leży obniżenie kosztów eksploatacji jednostki napędowej. W silnikach odrzutowych mniej obciążone elementy mogą pracować z dłuższym resursem niż inne np. tzw. części zimne jak sprężarka niskiego ciśnienia może dłużej pracować niż część gorąca np. turbina. Poszczególnym modułom nadaje się więc inne resursy lub tzw. cykle. Cykle pracy silnika odrzutowego są zmienne i czas życia takiego silnika jest wyliczany na podstawie zakresów na jakich pracował. Jeśli na przykład pilot MiGa jest gamoniem i dużą część lotu spędza z DSS w położeniu maks, lub forsaż - to taki silnik długo nie pożyje. W związku z tym ktoś wpadł na pomysł, żeby silniki projektować z podziałem technologicznym umożliwiającym demontaż i wymianę poszczególnych elementów w sposób na tyle prosty, aby można było to wykonać na przykład siłami eskadry technicznej. Dla kontrastu silnik nie posiadający konstrukcji modułowej ma nadany jeden resurs dla całości (inna sprawa, że można eksploatować jeszcze według stanu unikając remontów pośrednich i nieznacznie przedłużając ogólny czas eksploatacji) w związku z czym musi on po pewnym czasie trafić do zakładu remontowego mimo, że wiele jego elementów mogło jeszcze długo popracować. Inną zaletą są naprawy uszkodzeń. Na przykład jeśli łopatki zostały uszkodzone przez ciało obce (gdy technikowi wpadną do wlotu kombinerki albo inny ptak, wtedy można sobie przez rok siedzieć w ciepłym pomieszczeniu i wymieniać łopatki w sprężarce

), lub inspekcja okresowa wykazała uszkodzenia innej natury, podejmuje się naprawę którą umożliwia właśnie konstrukcja modułowa.
Podział modułowy D-30F-6SWlotowy wieniec kierownic (WWK);
Sprężarka niskiego ciśnienia (SPR NC);
Następnie rdzeń silnika w naszej terminologii od SPR WC do TNC - gazogenerator, dzieli się na:Rozdzielacz strumienia (za SPR NC rozdziela strumień powietrza wszak to silnik dwuprzepływowy);
Sprężarka wysokiego ciśnienia (SPR WC);
Komora spalania (KS);
Turbina wysokiego ciśnienia (TWC);
Turbina niskiego ciśnienia (TNC);
Tylna podpora;
Komora mieszalnika;
Komora dopalacza;
Dysza;
Tylna i przednia skrzynka agregatów.
izd. 48 D-30F-6S - jedyny na świecie silnik dwuprzepływowy zastosowany w seryjnym samolocie osiągającym 3000 km/h