Autor Wątek: MiG-31  (Przeczytany 96826 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #90 dnia: Kwietnia 07, 2011, 20:26:57 »
Cytuj
choć nie dorównują one osiągami o parametrami (PARGS) rakietom R-33S i K-37M (ARGS).

Macie jakieś dane odnośnie parametrów R-33S ? Na necie ciężko coś znaleść konkretnego. To przechwycenie celu odległego o ponad 200 km to przeprowadzili  przy pomocy R 33S czy K-37?

Cytuj
Natomiast w przypadku K-77ME jest to zrozumiałe, gdyż na duże odległości nie strzela się do celów manewrujących, ze względu na właściwości energetyczne rakiet tego typu i nie jest to specjalnie wymagane.

Co ciekawe w przypadku napędu strumieniowo- rakietowego, pocisk ma zachować dobre właściwości energetyczne , przezcały zakres lotu.  czyli będzie zdolna do gwałtowszych manewrów w okolicach swoich maksymalnych zasięgów, lub też zasięg rażenia nie będzie tak drastycznie spadał w przypadku ostrzelania wysoce manewrującego celu :001: Ale o tych pociskach słyszałem już pare lat temu a Rosjanie nie chwal się nad postępem prac.

Cytuj
Rakiety K-37M (изд.610M) są najprawdopodobniej już w produkcji seryjnej, gdyż występują w wykazach na oficjalnych prezentacjach samolotów liniowych

Ja do tego podchodze bardziej sceptycznie :008: Pozatym po co oni pracują nad dwoma różnymi pociskami dalekego zasięgu? Nie lepiej wprowadzić jeden zunifikowany dla wielu maszyn?

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #91 dnia: Kwietnia 07, 2011, 21:59:25 »


Rozmieszczenie baz z MiG 31 oraz promien działania bez tankowania. Wewnętrzny promień przy szybkim przechwyceniu przy prędkości 2.3M

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #92 dnia: Kwietnia 07, 2011, 23:23:37 »
Ja do tego podchodze bardziej sceptycznie :008:
No przecież wiem  :003: K-37 odpalano z MiG-31M dwie dekady temu więc trudno być mi sceptycznym wobec możliwości produkcji jej zmodernizowanego wariantu, tym bardziej, że jest wymieniana w zestawie uzbrojenia MiG-31BM od kiedy te trafiły do jednostek. Jeśli chodzi o rakiety R-33S równie trudno znaleźć zdjęcia tego KPR, nie wspominając o wiarygodnych parametrach. W każdym bądź razie niektórzy autorzy podają, że K-37 była zwana na początku R-33S i miała kryptonim izd. 533, ale do końca nie można być pewnym. Po raz pierwszy można było zobaczyć korpus tej rakiety bez skrzydeł pod MiG-31M n/b 56. Jeśli chodzi o strzelania z MiG-31 na zasięgi powyżej 200 km mowa jest właśnie o R-33.
Co ciekawe w przypadku napędu strumieniowo- rakietowego, pocisk ma zachować dobre właściwości energetyczne , przezcały zakres lotu.  czyli będzie zdolna do gwałtowszych manewrów w okolicach swoich maksymalnych zasięgów, lub też zasięg rażenia nie będzie tak drastycznie spadał w przypadku ostrzelania wysoce manewrującego celu :001:
Sugerujesz, że w rakietach z tego typu napędem ograniczono czas lotu do czasu pracy napędu? Proporcje strefy skutecznych odpaleń będą podobne, ulegając jedynie wydłużeniu zasięgu. Nie sądzę, aby utrzymanie dobrych własności do granic SSO było możliwe, chyba że ograniczymy czas lotu do zakresu silnikowego, a to sensu raczej nie ma.
Pozatym po co oni pracują nad dwoma różnymi pociskami dalekego zasięgu? Nie lepiej wprowadzić jeden zunifikowany dla wielu maszyn?
Pedros mógł byś się zastanowić zanim zapytasz. To dwie konkurujące na tym polu firmy. Chyba na całym świecie jest to normalna praktyka  :002:

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #93 dnia: Kwietnia 07, 2011, 23:26:49 »
Macie jakieś dane odnośnie parametrów R-33S ? Na necie ciężko coś znaleść konkretnego. To przechwycenie celu odległego o ponad 200 km to przeprowadzili  przy pomocy R 33S czy K-37?

Było już o tym i to właśnie w tym wątku, na przykład tutaj. Trzeba uważnie czytać tematy, siedem stron to jeszcze nie jest tak zrazu dużo. Strzał z pocisku R-33S na odległość 228 kilometrów oddano m.in. 18 sierpnia 1993 roku z MiGa-31B podczas serii prób kompleksu RLSU Zasłon-A. Były to próby w dość wyżyłowanych warunkach brzegowych mających pokazać rzeczywiste możliwości kompleksu.

[...] Pozatym po co oni pracują nad dwoma różnymi pociskami dalekego zasięgu? Nie lepiej wprowadzić jeden zunifikowany dla wielu maszyn?

Choćby i po to aby mieć jakiś wybór.
Jednoczesne prace nad dwoma typami pocisków w podobnej klasie nawet dla tego samego nosiciela są całkiem naturalne. Zawsze w drodze konkursu przedstawiane są projekty, często nawet już konkretne technologie z różnych biur konstrukcyjnych i na pewnym etapie rozwoju rozpisywany jest konkurs, po czym po dalszym dopracowaniu próby państwowe i wdrożenie do produkcji przechodzi wybrana konstrukcja.
Wystarczy sobie zresztą uważnie prześledzić drogę rozwojową różnych konstrukcji. Dość powiedzieć że nawet pocisk K-33 od OKB "Wympieł" projektowany pod kierunkiem A.Ł. Łapina miał również mało znaną konkurencyjną konstrukcję - rakietę K-50 z PKPK projektowaną pod kierunkiem zespołu M.R.Bisnowata.

PS. Lol, jaki timing z Czesiem  :118:

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #94 dnia: Kwietnia 08, 2011, 20:53:06 »
Cytuj
K-37 odpalano z MiG-31M dwie dekady temu więc trudno być mi sceptycznym wobec możliwości produkcji jej zmodernizowanego wariantu, tym bardziej, że jest wymieniana w zestawie uzbrojenia MiG-31BM od kiedy te trafiły do jednostek.

To, że odpalano-odpalano pocisk nawet dwie dekady temu nie oznacza, że został on przyjęty na wypoażenie MiG 31BM.  :001: Popatrz choćby nawet na przykład systemu S 400, gdzie mimo, iż od ponad dekady mowi się, o nowym pocisku o zasięgu 400 km( prace nad 12 lat) to jeszcze do dziś nie został przyjęty do uzbrojenia. Sam system miał już rozpocząc służbę w 2000r!. Oczywiście być może masz rację ja mimo to podchodzę do takich wiadomości z pewnym dystansem.

Cytuj
każdym bądź razie niektórzy autorzy podają, że K-37 była zwana na początku R-33S i miała kryptonim izd. 533, ale do końca nie można być pewnym

Ciekawe. Być może K-37 to modyfikacja R 33S można pokusić się o stwierdzenie, iż dołożyli jeszcze jeden stopień napędowy no i nową głowicę aktywną.

Cytuj
Sugerujesz, że w rakietach z tego typu napędem ograniczono czas lotu do czasu pracy napędu? Proporcje strefy skutecznych odpaleń będą podobne, ulegając jedynie wydłużeniu zasięgu. Nie sądzę, aby utrzymanie dobrych własności do granic SSO było możliwe, chyba że ograniczymy czas lotu do zakresu silnikowego, a to sensu raczej nie ma.

Może niejesno się wyraziłem  :001:
Generalnie jak wiadomo w pociskach AA i nie tylko faza silnikowa trwa około kilku do kilknastu sekund. Większą część trasy pocisk leci już z rozpędu tracąc cały czas energię.  Gdy cel mocno manewruje zasięg takiego pocisku spada dość drstycznie. W przypadku napędu strumieniowego dostarcza on odpowiedni ciąg przez znacznie dłuższy okres lotu, tak więc przy przechwyceniu cały czas będzie pracował silnik i mimo, iż cel będzie moco manewrował zasięg nie spadnie tak drastycznie a i przy przechwyceniu pocisk będzie posiadał większą energię. Oczywiscie zasięg maksymalny będzie jeszcze większy np około 130 km gdzie pocisk jeszcze poleci siłą rozpędu. Myślę, że to ciekawy projekt choć nie wiadomo jak tam sprawa wygląda z Meteorem oraz nowym R 77 ME. Tak więc zasięg 100 km dla takiego Meteora czy R 77 ME będzie zasięgiem skutecznym nawet przeciwko manewrującym celom, w przypdku innych pocisków średniego zasięgu ten zasięg będzie mniejszy, no chyba, że strzelamy do jakiś mniej wymagających celów, lub walimy jakimś R 37 itp, który przy zasięgu ponad 300 km zapewne może przechwytywać manewrujące cele z odległości ponad 100 km bo i ma jeszcze sporo enegii  :001:

Niektóre SAMy posiadają natomiast jakieś sterowanie gazodynamiczne, które umożliwia gwałtowne manewry ( 9M96 czy Aster).

A odnośnie jeszcze OPL i OPK FR ciekawe grafiki.

Obrona plot skupiona na strategicznych celach FR czyli głowne miasta systemy S 300 PS/PM Moskwa oczywiście najlepiej broniana skupiając większą częśc systemów S 300 i nowe S 400.
 



I cała OPK z lotnictwem


Jak wiadać poza obszarem pokrycia radiolokacyjnego oraz lotnictwa pozostaje część Syberii no ale jest to uzasadnione tym, iż nie ma tam zbyt ważnych "obiektów" tylko sama natura  :001:


Czesio

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #95 dnia: Kwietnia 08, 2011, 23:37:10 »
To, że odpalano-odpalano pocisk nawet dwie dekady temu nie oznacza, że został on przyjęty na wypoażenie MiG 31BM.  :001: Popatrz choćby nawet na przykład systemu S 400, gdzie mimo, iż od ponad dekady mowi się, o nowym pocisku o zasięgu 400 km( prace nad 12 lat) to jeszcze do dziś nie został przyjęty do uzbrojenia. Sam system miał już rozpocząc służbę w 2000r!. Oczywiście być może masz rację ja mimo to podchodzę do takich wiadomości z pewnym dystansem.
Chyba nikogo na tym forum zbyt mocno nie interesuje Twoje "widzi mi się". Otóż należałoby w tym wypadku postawić sprawę inaczej, czyli - to że K-37M jest na wyposażeniu MiG-31BM, nie oznacza, że został przyjęty na uzbrojenie dokumentem państwowym. A o tym może świadczyć oznaczenie K-37M zamiast R-37M. A te zostanie zmienione gdy cała biurokratyczna machina zakończy swoją działalność. W historii ZSRR i Rosji takie sytuacje były nagminne. Dość powiedzieć, że w instrukcjach Su-27 jeszcze na początku lat 90-tych figurowały oznaczenia K-73, K-27. Innym przykładem jest K-77-1, która w 2009 też nie była R-77-1, a można było ją zamówić u producenta. Jeśli chodzi o rakietę 40N6E to jest ona testowana przynajmniej od roku, co nie jest jakąś niebywałą rzeczą biorąc pod uwagę ile czasu temu wprowadzono pierwsze systemy. Z resztą najsłynniejszy zachodni system dopracowywano przez lata w trakcie eksploatacji i tak z marnym efektem  :118:

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #96 dnia: Kwietnia 11, 2011, 10:00:01 »
Wróćmy jeszcze do sprawy urządzenia, znanego nam jako АПП-46 (Аппаратура Подготовки и Пуска дополнительного вооружения Р-40ТД).

Otóż niektórzy twierdzą jakoby zasobnik służył do kontrolnego zapisu danych i nazywa się Контейнер Контрольно-Записывающей Аппаратуры czyli КТ КЗА. Jego przeznaczenie potwierdzałoby użycie na prototypie MiG-31M n/b 053, poza tym na zdjęciach uzbrojonych MiGów-31 najstarszych serii zasobników nie widać. Mogło być tak, iż pierwsze egzemplarze MiG-31 latały jeszcze od czasu do czasu z taką aparaturą w celach badawczych, co nie byłoby wcale dziwne, biorąc pod uwagę, że mogło to odbywać się w wojskowym ośrodku badawczym. Zdjęcia przedstawione przez Zimnego przedstawiają samolot zachowany bodajże w Lipiecku. Być może rozwiązaniem tej zagadki jest to, że sam kontener doskonale nadawał się do użycia aparatury kontrolno - rejestrującej i w tym samym "opakowaniu" mamy do czynienia z dwoma różnymi urządzeniami. Jednak może wydawać się dość dziwnym że MiG-31 nie mogły przygotować danych do strzelania rakietami R-40TD za pomocą aparatury integralnej jak w MiG-25PD/PDS. Możliwe, że było to spowodowane tym iż system sterowania uzbrojeniem był dostosowany jedynie do użycia R-40T, natomiast po zdradzie Bielenki w 1976 roku pospiesznie opracowano MiG-25PD/PDS z R-40RD/TD, przy czym w pierwszych seriach MiG-31 nie zdążono wprowadzić zmian i samoloty musiały latać z АПП-46ТД. Niemniej jednak równie prawdopodobne są obie wersje, czyli zasobnik APP lub zasobnik z aparaturą k-p.



Odp: MiG-31
« Odpowiedź #97 dnia: Kwietnia 11, 2011, 11:39:11 »
Wersja z zasobnikiem pomiarowym jest moim zdaniem najbardziej prawdopodobna. Przyjrzyjcie się Czesiowemu zdjęciu, toż to wypisz wymaluj MiG-31M. On napewno nie potrzebował dodatkowego zasobnika naprowadzania bo to druga połowa lat 80-tych więc jeżeli były jakiekolwiek problemy to już je rozwiązano, oraz co ważniejsze ta wersja w ogóle nie przenosiła R-40TD.

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #98 dnia: Kwietnia 11, 2011, 23:23:18 »
To na pewno jest M (za http://paralay.com/mig31m.html).
Ale na zdjęciach Czesia widać coś z 2 takie kontenery (z przodu i z tyłu) a tylny nie przypomina R-33 lub R-37. Na co 2 ?
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #99 dnia: Kwietnia 11, 2011, 23:43:06 »
Jezusicku! Jak możecie dywagować czy to M czy nie? To tak jakby mówić, czy aby ten łabędź to nie gęś? :005: Toć napisałem MiG-31M n/b 56 (bardzo znany egzemplarz), a kontenerów ma 4  i wszystkie są takie same :002:

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #100 dnia: Kwietnia 12, 2011, 00:08:09 »
Jezusicku!
Jest taki na forum ? :)
(czytanie bez zrozumienia, coraz częstsze - czas na urlop  :006: )

W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #101 dnia: Kwietnia 12, 2011, 09:23:01 »
A mi też by się urlop przydał - miało być n/b 53 a nie 56  :001: Poniżej MiG-31 n/b 77 badany w OKB MiG z jednym zasobnikiem

Oraz ciekawostka na Je-155MP była bardzo podobna antena jak na MiG-31BM, przy czym umieszczona była z przeciwnej strony - jakie jest jej przeznaczenie?


Odp: MiG-31
« Odpowiedź #102 dnia: Kwietnia 12, 2011, 20:07:23 »
Dzięki możliwości przenoszenia nowego uzbrojenia pocisków średniego zasięgu R-77 i krótkiego R-73 zmodernizowany MiG 31 będzie lepiej przystosowany do walki z bardziej manewrującycmi celami na bliższych rubieżach. 

Cytuj
Jeśli chodzi o rakietę 40N6E to jest ona testowana przynajmniej od roku, co nie jest jakąś niebywałą rzeczą biorąc pod uwagę ile czasu temu wprowadzono pierwsze systemy

Od paru lat. Spotkałem się natomiast z informacją, iż w latach 80 Rosjanie testowali pocisk 48N6 na odległość 400 km. Być może to będzie jakieś rozwinięcie tych pocisków.

Cytuj
resztą najsłynniejszy zachodni system dopracowywano przez lata w trakcie eksploatacji i tak z marnym efektem 

A czemu z marnym? Zresztą jeśli chodzi o taktyczne systemy antybalistyczne radzą sobie cąłkiem niezle choćby taki THAAD czy morskie SM-3. Pod względem obrony przeciwlotniczej to Rosjanie są chyba nadal liderami.

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #103 dnia: Kwietnia 13, 2011, 21:45:25 »
Na stronie niejakiego MMET`a http://mmet.livejournal.com/ można znaleźć zdjęcia chyba z rozbiórki MiG`ów-31 (jak kogoś intersuje co taki samolot ma w środku to znajdzie coś dla siebie):


http://pics.livejournal.com/mmet/pic/00498t9x


http://pics.livejournal.com/mmet/pic/0049wd5c

W innym poście autor zamieścił relację z 2011.04.12 z wizyty w bazie Хотилово (tam są fotki i MiG`ów-31 i Su-27), 790.IAP:

http://pics.livejournal.com/mmet/pic/004be0ad

Gwiazdy nadal jeszcze starego typu:

http://pics.livejournal.com/mmet/pic/004a7zys


http://pics.livejournal.com/mmet/pic/004a4g2r

i przygotowania do lotu:


Su-27:

http://pics.livejournal.com/mmet/pic/004b8za8


John Cool

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #104 dnia: Kwietnia 16, 2011, 15:26:40 »
Te MiGi-31 z rozbiórki należały kiedyś do rozwiązanego wiele lat temu 174 GwIAP im. Borysa Safonowa stacjonującego w Monczegorsku, nawet na kadłubie dawnego MiG-31 n/b 11 widać napis Gwardiejskij IAP im. Safonowa. Wiele maszyn zgodnie z tradycją były nazywane imionami dawnych asów lotnictwa lub innych bohaterów wojennych, tak jak tutaj Mikołaj Andriejewicz Bokij, utytułowany jako bohater Związku Radzieckiego.

Zdjęcie tej samej maszyny w trochę lepszych czasach dla pułku:



Aczkolwiek najbardziej znanym MiGiem-31 z tej jednostki był n/b 08 i.m. Borysa Safonowa, dwukrotnego bohatera ZSRR: