Autor Wątek: 4.10 na ukończeniu  (Przeczytany 21088 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #30 dnia: Grudnia 25, 2010, 22:50:45 »
Po zainstalowaniu patcha 4.10 - wersja dla UP 2.01 z SAS-a mam dwie możliwości :
a/ 1łek z patchem 4.1
   lub
b/ iłek z UP 2.01
Próbowałem dokonać także modyfikacji poprzez Update - ale od momentu przesiadki na win 7 nie mogę się połaczyć z dedykowanym serwerem - zero odpowiedzi .
W związku z tym iż  moje ciche marzenie  :002: to komplet a+b może ktoś bystrzejszy w tych tematach dałby jakąś podpowiedż komputerowemu gamoniowi  jakich sztućców użyć aby skonsumować to nowe danie w całości.
Alkohol zabija komórki nerwowe ...zostawiając spokojne.

Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #31 dnia: Grudnia 25, 2010, 23:21:12 »
UP 2.01 pozwala korzystać na dzień dzisiejszy tylko łącznie z wersją gry 4.09.
A jeśli chcemy skorzystać z 4.10 to trzeba przełączyć w JGSM na 4.10 ale
wtedy będzie to tylko czysta gra bez UP 2.01.
Na dzień dzisiejszy niema jeszcze takiej opcji aby korzystać łącznie z UP i 4.10,
bo to dopiero przyszłość . No chyba że czegoś jeszcze nie wiem?
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #32 dnia: Grudnia 26, 2010, 00:35:28 »
Dzięki - wiem na czym stoję.
Myśle że masz racje - tak na szybko przejrzałem inne strony i rysuje się sytuacja jaką naświetliłeś.
Chyba zrezygnuję z tego patcha w tym momencie.Testuję go od kilku godzin i oprócz  zdecydowanie ciekawej opcji nawigacji -  zaliczyłem w międzyczasie dwa zwisy Iłka .
Chylę czoła Daidalosowi - ale poczekam aż dopracują go do końca.
Pozdrawiam
Alkohol zabija komórki nerwowe ...zostawiając spokojne.

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #33 dnia: Grudnia 26, 2010, 11:09:23 »
Tak na szybko.
Ktoś mnie oświeci jak się uzbraja bomby, bo zrzucam a one nie wybuchają???
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #34 dnia: Grudnia 26, 2010, 12:11:25 »
Właśnie, ta nowa  nawigacja. Może ktoś objaśnić jak z niej korzystać?

mmaruda

  • Gość
Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #35 dnia: Grudnia 26, 2010, 12:17:59 »
Nie wiem o co biega z tym patchem, z tego co widzę to obiecywali złote góry, a tak naprawdę mamy MDS (było w modach), support dla 2 przepustnic (było w modach) i kilka nowych maszyn (było zgadnijcie gdzie). To co mnie najbardziej interesowało, czyli urealistycznienie AI nie zostało zrobione.

Nie wiem czemu ludziska nie mogą dogadać się odnośnie stworzenia jednego community mod patcha, gdzie te najlepsze mody zostałyby dopracowane i połączone. Generalnie robi się bałagan - najpierw było AAA, potem UP, do tego jeszcze dochodzi HSFX i teraz Histomod, którego ciężko oganrąć, bo Francuzi nie ogarnęli nauki języków obcych. Teraz dojdzie jeszcze dylemat 4.09/4.10 i w tym bałaganie Ultrapack i HSFX. Zamiast zadbać o to, żeby był jednolity standard do grania w sieci, to fragmentują środowisko. Próbowałem ostatnio wejść i coś polatać na HL (pewnie prędzej pospadać, ale zawsze) i nie idzie ogarnąć co na jakim serwerze chodzi. Ile można się przeklikiwać przez aktywację modów w JGSME?

Mam wrażenie, że 4.10 miałoby większy sens gdyby chociaż poprawiało Iłka wizualnie, bo teraz znów jest dylemat, czy chcę obczajać nowe bajery, czy chcę żeby giera nie kłuła mnie w oczy i uszy. Jakby mało tego było to zapowiedzieli jeszcze, że będą wydawać kolejne patche... częściej. Ja wiem, że panowie to robią charytatywnie i fajnie, że im się chce, ale mam wrażenie, że niekoniecznie służy to społeczności graczy. Wystarczy spojrzeć tutaj, ludzie czekali, czekali, a jak wyszło, to nikt prawie nie zauwyażył.

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #36 dnia: Grudnia 26, 2010, 13:17:54 »
czy chcę żeby giera nie kłuła mnie w oczy i uszy
Cha cha dobre...
W 4.10m jest tylko jedna fajna sprawa, a mianowicie że uruchamia mi się 10s a nie dwie 2 min jak na Histomodzie:)
Poza tym ja osobiście nie znajduję w 4.10 nic co byłoby godne uwagi...
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Offline Piniol

  • JG300
  • *
Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #37 dnia: Grudnia 26, 2010, 17:10:58 »
A jak wygląda sprawa ze "structural damage"? Czy można sobie nadwyrężyć płatowiec podczas zbyt ostrych manewrów?

mmaruda

  • Gość
Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #38 dnia: Grudnia 26, 2010, 17:19:08 »
Można nadwyrężyć i można zupełnie połamać, zależy od maszyny, obciążenia i tego jak mocną ciagniemy wajchę. Jeśli mamy włączony speedbar, to przy możliwości przegięcia pojawi się tam literka G (taka niema bitching Betty), jak nie odpuszczamy zacznie mrugać i potem to już tylko mamy model Tamiyi w częściach pierwszych - fajny bajer.

Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #39 dnia: Grudnia 26, 2010, 18:02:50 »
Dobre jest też, że u uszkodzonych ten limit jest znacznie węższy. Wiszę sobie na ogonie Ła-7, trafiam go parę razy. On się budzi i robi ostry zwrot w prawo przy 550km/h. Jego skrzydła miały jednak inny pogląd na tą sprawę  :020:

Offline zack

  • *
  • Moonhunter.
Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #40 dnia: Grudnia 26, 2010, 18:03:10 »
Hm...z tego co widać, to wydanie 4.10 spowodowało małe trzęsienie ziemi. Nie chodzi bynajmniej o przełomowość, tudzież rewolucyjnośc jakie za sobą niesie (bo te są znikome), ale prawdziwy podział wśród społeczności iłkowej na "pro" i "contra".
Śledzę dość uważnie dyskusję na forum SAS - nawet doświadczeni modderzy są zniesmaczeni tym wydawnictwem, szczególnie tym, o czym wspominał mmaruda - znów brak czytelnej komunikacji z twórcami modów - tzn. powstał ogromny chaos. Wszystko odbywa się na zasadzie - "albo to, albo tamto". Osobiście używam wersji 4.09m + SAS modact. Przez kilkanaście miesięcy zoptymalizowałem sobie sima według własnego uznania, wszytkie mody które obecnie posiadam, to efekt wielu prób i błędów. Nie instalowałem UP, ponieważ nie zawiera wszystkiego, co chciałem mieć.
Liczyłem naiwnie na sytuację, że po ukazaniu się 4.10 nastąpi prosta konwersja nowości do Iłka, tak jak było to w przypadku 4.09.
A tutaj - doopa. SAS już kombinuje co wspierać, a czego nie, HaDes obiecuje UP wraz z rozwiązaniami z 4.10..... straciłem rozeznanie w sytuacji...
Ludzie wkurzeni, bo lata cieżkiej pracy nad modami mają iść na marne, ciężko o jakiekolwiek porozumienie, tzn - zapanował totalny chaos.
Osobiście - zachowam v 4.09m, dodam sobie jeszcze Bearcata i MIGa 21 (jeśli łaskawie ukaże się pod 4.09). Poobserwuję sytuację.
Jeżeli możliwe - chciałbym prosić o komentarz sir Ranwersa, który jest moim iłkowo - modowym guru i który swoją pracą  przywrócił mi  tego niemłodego przecież już sima do świata żywych.

Pozdrawiam i życzę dobrego roku 2011.

Bis zum bitteren Ende.

Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #41 dnia: Grudnia 26, 2010, 19:24:52 »
Przyłączę się i ja do marudzących na 4.10... Niby patch ten wnosi nowe właściwości i funkcjonalności. Nowe samoloty (ładnie zrobiony Hs-129 + wywołujący klaustrofobiczne odczucia kokpit), nowe, ciekawe rodzaje uzbrojenia. Można by rzec - brawo. Niestety - w tej beczce miodu jest łyżka dziegciu - i to bardzo gorzkiego - brak współpracy z już gotowymi modami. Wprawdzie wytłumaczeniem tego są właśnie te nowe właściwości samolotów (wszystkie klasy samolotów ze starszych wersji zostały przepisane/uzupełnione), ale co ja mam teraz zrobić ? Iłka moduję od samego początku. Przyzwyczaiłem się już do nowych kokpitów, efektów itp. Niemodowany iłek wydaje się teraz taki przaśny i siermiężny (i dla oka i dla ucha). Coś tam przebąkują o przerabianiu istniejących modów na zgodne z 4.10... Tylko jak to teraz ogarnąć przy moich 560 katalogach z modami, zbieranymi od około trzech lat. Na dodatek jedne mody zależą od innych i nijak nie da się tego teraz sensownie rozdzielić. Brak mi nawet miejsca na dysku na nową kolekcję  :015:.Sądzę, że w takiej sytuacji jest bardzo wielu użytkowników, szczególnie tych bawiących się w modowanie od początku, których nie satysfakcjonują gotowe paczki UP, HSFX itp. Sam wiele modów "poprawiam" i zapożyczam wedle swojego widzi mi się (często nowsze wcale nie są lepsze,ale mają coś co warto zaszczepić w starszych wersjach). Taka sytuacja doprowadzi prawdopodobnie do dalszej atomizacji środowiska, nie mówiąc już o kompatybilności on-line (ten problem na szczęści mnie nie dotyczy), co raczej źle wróży na przyszłość, tym bardziej, że TD obiecuje (straszy ?) wydawać kolejne patche i to częściej... Jako podsumowanie zacytuję słowa naszego Mistrza Wizarda Ranwersa I - 4.10 to takie kukułcze jajo. Smutne to i prawdziwe  :005:.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

mmaruda

  • Gość
Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #42 dnia: Grudnia 26, 2010, 20:04:54 »
No źle się stało, zwłaszcza, że zaczynam doceniać wprowadzenie tych limitów strukturalnych, póki co polatam bez UP i bajerów na przaśnej wersji (chociaż tęsknie za teksturami w hi-res i Uranium effects). Szkoda, że się nie dogadali, ale z drugiej strony środowisko moderów też miało już bałagan, bo nie było żadengo standardu. Jeśli powstanie kanon modów (myślę że spokojnie te wizualne można by wrzucić, bo z dodatkowymi samolotami jest różnie jeśli idzie o FM i kokpity), to ludzie od tegoż kanonu powinni sami ponarzucać się autorom patcha, żeby załączyli do oficjalnej wersji. Pozytywne jest jednak to, że sim ma już swoje lata i nadal się rozwija - niewiele fanów innych gier może o swoich ulubionych tytułach sprzed lat powiedzieć to samo.

Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #43 dnia: Grudnia 26, 2010, 20:23:34 »
Ja myślę że TD jednorazowo wprowadziło większe zmiany w klasach aby nadać nową jakość grze np: limit G
czy nawigacja radiowa.
W następnych patche raczej chyba nie będzie tak wielkich zmian bo w końcu jak za każdym razem zechcą
przepisywać klasy dla ponad 200 samolotów to te ich patche będą wychodzić co rok albo dwa a nie
tak jak się deklarują że dosyć często. Należy chyba dać sobie trochę na wstrzymanie (co najmniej miesiąc) i zobaczyć jak sprawy
się rozwiną bo może nie taki wilk straszny jak go malują a puki co mamy przecież wybór UP z 4.09 albo
czyste 4.10. Faktycznie bardzo by się przydała jakaś współpraca TD z twórcami modów .
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

mmaruda

  • Gość
Odp: 4.10 na ukończeniu
« Odpowiedź #44 dnia: Grudnia 26, 2010, 21:15:47 »
No dobra jestem właśnie po sesji testowej w QMB. Jest różnica. I to spora. Latałem standardowo czyli prawie full real (bez CEM i awarii silnika - nowy ficzer). To co się rzuca w oczy to odporność maszyn wroga. 50 cal to już nie plujka jak kiedyś. Standardowo na 4.09 było tak, że wchodziło się na ogon mietka puszczało serię i o ile nie trafiliśmy w coś ważnego mietek wciąż hardo manewrował, nawet z metrową dziurą w płacie. Skończyło się! Nareszcie!

Teraz te 6 kaemów robi zaczne zniszczenia. Możliwe, że to zasługa nowego ficzera, czyli więszkej wrążliwości pilotów, możliwe że owych limitów strukturalnych, ale szkopy skaczą, fajczą się i czuć potęgę (wciąż trzeba oczywiście trafić i to nie jedną zbłąkaną kulką). To samo z bombowcami - jeśli uszkodzimy maszynę, ludziki skaczą. Leciałem spitem i standardowo 2 heinkle - krótka seria i strzelec ogonowy leży, skrzydło podziurawione i chłopaki wysiadają. Wcześniej pamiętam, że na te 2 maszyne szedł niemal cały zapas ammo - podziurawione jak sito leciały dalej. Strzelcy ogonowi przestali już być snajperami co z 800 metrów trafiali nas w silnik lub chłodnicę. Do tego spity mogą faktycznie ciasno skręcać w poziomie i czuć, że powierzchnia płata pracuje. Nie wiem na ile to takie realistyczne, ale zawsze jak grałem w Iłka to zastnawiałem się skąd się wzięły historie o legendarnej zwrotności spitów, bo maszyny traciły siłe nośna w koszmarnym tempie. Teraz skręcają faktycznie ciasno i chociaż spadek prędkości jest znaczy, to nie ma już tak szybkiego korka. Możliwe, że nie jest to realistyczne, nie wiem nie jestem ekspertem, ale jeśli idzie o gameplay, Iłek zyskał. Kiedy strzelam i trafiam - są efekty, kiedy mam zwrotną maszynę i prawidłowo wykonuję manewr - są efekty, kiedy dziurawię Heinka - załoga obrywa (tak jak było pokazane w "Bitwie o Anglię").

Dodam też, że jest opcja zbindowania zooma po oś (slider na X52 świetnie się sprawdza) i świetne rozwiązania, jak ktoś nie ma traka, bo można wreszcie spokojnie przycelować dostosowują sobie zooma do sytuacji. Pełne odzoomwanie daje nam widok wide, co doskonale sprawdza się na monitorze panoramicznym.

A przaśna grafika... kogo to obchodzi. 6 kaemów rozrywa mietki na szmaty! Celny ogień zabija załogę bombowców! Pierwszy raz w tej grze czuję, że jak już nacisnę na spust, to nie skończy się na głośnym WTF!?