Do
Generatora Kampanii ściągniętego ze strony RoF siadałem z pewnymi obawami, bo Mission Bulier wprawił mnie w oczopląs i na razie sobie go darowałem.
Generatora ściągamy, następnie rozpakowujemy i zawartość folderu (nie cały folder tylko to co ma w środku) przerzucamy do RoFa do folderu
data. Następnie znajdujemy
RoFCampaign.jar (on uruchamia program), proponuję aby go ciągle nie szukać dać skrót na pulpit.
Odpalamy i mamy pierwsze okienko.

Mamy tu klawisze do:
Continue – będzie kontynuować ostatnio wybraną kampanię;
Load – jak mamy kilka kampanii to możemy się odwołać do którejś z nich;
Create New – tworzymy nową kampanię;
Planes Ownet – tu wybieramy samoloty jakie mają się znaleźć w naszej kampanii; (bardzo przydatne można wybrać te samoloty które występują historycznie w momencie trwania naszej kampanii, chyba można to zmieniać w czasie jej trwania wtedy z biegiem czasu moglibyśmy ustępujące samoloty wyłączać a włączać ich następców.
Configuration – ustawiamy wszystkie parametry naszej kampanii;

Nie rozumiem jeszcze wszystkich pozycji ale większość jest dość intuicyjna. Ile ma być samolotów po obu stronach, ile typów maszyn ma być dla każdej ze stron, ile ma być obiektów naziemnych, jakiego rodzaju i ile misji ma być w kampanii, jaka odległość do celu itd.
Jak już to ustawimy to można wejść w generowanie nowej misji i wyskoczy nam okienko

Wybieramy narodowość,wpisujemy nazwę pilota i jego stopień, później miesiąc i rok oraz w jakiej jednostce chcemy latać. Samolot przydzielany jest nam automatycznie uwzględniając szwadron i okres historyczny i już mamy wygenerowaną kampanię która zapisała się w katalogu Campanie (ale w grze nie wyświetli się jako kampania).
Teraz mamy takie okienko:

Naciskamy
Cretae a Mision - wyświetli nam się opis co i jak i z kim przeciw komu jak akceptujemy to akceptujemy i misja zapisze się w tym momencie w katalogu
Missions. Po odpaleniu gry wchodzimy do misji i uruchamiamy tą naszą i dalej fru do góry. Po misji możemy obejrzeć filmik kto kogo spuścił, wychodzimy z RoFa i wracamy do generatora.
I teraz może małe rozczarowanie. Dane o przebiegu misji nie są generowane automatycznie, lecz sami prowadzimy coś w rodzaju dziennika lotów.
Combat Raport – pozwala nam opisać misje kto z naszego szwadronu coś zestrzelił i co (no siebie jak coś zestrzeliliśmy też wpisujemy) , kto zaginał, lub zginął itd. Zatwierdzamy raport i reszta dzieje się automatycznie na podstawie osiągnięć dostajemy kolejne medale, lub pochwały i awanse.
Sqadrons – jest opisany nasz skład z nami. Klikając każdego pilota z osobna mamy całą jego karierę swoją zresztą też.
Top Aces – lista asów, nie sprawdzałem czy całkiem poprawna ale uwzględnia listę asów w danym momencie historycznym np. 10.1916 pierwszy jest Albert Ball 31, a drógi Boelcke 30.Jak będziemy ładnie latać to może wskoczymy na tą listę.
Pobawiłem się trochę i wszystko jest fajne poza pewnymi problemami. Nie wiem czy to feler programu, czy ja czegoś nie doczytałem. Zacząłem kampanię w
Jesta 5 Albatros II, powybierałem przeciwników na ten rok. Ładnie wygenerowało wszystko tylko nie wiem czemu wszyscy mieli jak bóg przykazał albo
Fokkery EIII, albo
Albatrosy DII a mnie wygenerowało z uporem maniaka
DVa. Mimo że w opisie misji wszystko się zgadzało. Robiłem trochę kampanii w Iłku i wiedziałem że gdzieś w misji to musi być i znalazłem ten wpis z Va i zamieniłem na DII (i leciałem już normalnie DII) ale dalej nie wiem dlaczego akurat tak się robi. Czy przy innych samolotach tak jest nie wiem za krótko nad tym siedziałem.
Generalnie polecam może ktoś bystrzejszy ode mnie więcej wniesie w rozwikłanie niuansów tego edytora .
Pozdrawiam i życzę udanej zabawy.
P.S. Po przejściu jednej misji i sporządzeniu raportu możemy generować następną już z inną datą jako kolejną misję w naszej kampanii.