Autor Wątek: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)  (Przeczytany 66459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #75 dnia: Listopada 30, 2013, 15:08:55 »
Zdjęcia już są, zarówno 04 (n/s 1010) jak i 05 (n/s 1011) z kolejnej partii dla AwB w Donna, tak jak poniżej. Obydwa przekazana nie dalej jak wczoraj tj. 29.11.2013 do 412 АвБ.
Warto też nadmienić że 29.11.2013 oblatano najprawdopodobniej ostatni egzemplarz z tegorocznej partii o n/s 1016 (próby zdawczo-odbiorcze odbywają też egzemplarze o n/s 1012-1015).

Licząc z dwoma pierwszymi prototypami znajdującymi się w GLIC w Akhtubińsku, 4 samolotami (n/b 54-57) przekazanymi do CBPiS w Lipiecku, łącznie zbudowano do tej pory 16 samolotów Su-30SM dla MO RF.





Awierjanow
« Odpowiedź #76 dnia: Listopada 30, 2013, 16:19:16 »
W kabinie Su-30SM nr 05 Jewgienij Awierianow (syn Wiaczesława, co zresztą widać).

John Cool

  • Gość
Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #77 dnia: Listopada 30, 2013, 21:29:02 »
Można jeszcze dodać że w KnAAZ (dawne KnAAPO, jak już wiemy) trwa jednocześnie finalny montaż kolejnych Su-30M2 zamówionych przez MON RF w ramach kontraktu z 29.12.2012 na 16 maszyn. Dołączą one do czwórki Su-30M2 wyprodukowanych w partii z 2011 roku, zamówionej jeszcze podczas wystawy MAKS 2009. Obecnie są one przydzielone operacyjnie odpowiednio do:

Su-30M2 n/s 87-01, n/b 10, 6972 АвБ (Кrymsk)
Su-30M2 n/s 87-02, n/b 20, 5 АвГр 6983 АвБ (Dzemgi)
Su-30M2 n/s 87-03, n/b 30, 6972 АвБ (Кrymsk)
Su-30M2 n/s 87-04, n/b 40, 4 АвГр 6983 АвБ (c.Ugłowaja)

Nawiasem mówiąc znane są już hipotetyczne numery fabryczne i seryjne owych kolejnych samolotów Su-30M2 dla WWS FR. Miałyby to być kolejno maszyny o n/s 87-38, 87-39, 87-40 oraz samoloty z nowej 88 serii produkcyjnej:  88-01, 88-02, 88-03, 88-04, 88-05, 88-06, 88-07, 88-08, 88-09, 88-10, 88-11, 88-12 oraz 88-13. Czas pokaże co będzie dalej.

Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #78 dnia: Listopada 30, 2013, 22:56:09 »
Pozwoliłem sobie na małe podsumowanie historii Su-30SM. Wg mnie wygląda to tak. Zostały zawarte dwa kontrakty na dostawę tych samolotów dla Rosji: 2012.03.23 i 2012.12.12 (w sumie 60 egzemplarzy do końca 2015 roku). Na obecną chwilę przekazano 16 samolotów.

1. Nr fabryczny: 10МК5 1001, nr burtowy 01, nr ew. RF-95696, oblot 2012.09.21. Kamuflaż ciemnoszary. 2012.11.22 przekazany do 929. Państwowego Centrum Prób w Locie im. Czkałowa (929.ГЛИЦ), lotnisko Achtubińsk (Ахтубинск)

2. Nr fabryczny: 10МК5 1002, nr burtowy 02, nr ew. RF-95697, oblot 2012.09.25. Kamuflaż ciemnoszary. 2012.11.22 przekazany do 929. Państwowego Centrum Prób w Locie im. Czkałowa, lotnisko Achtubińsk

3. Nr fabryczny: 10МК5 1003, nr burtowy 54, nr ew. brak, oblot 2012.??.??. Kamuflaż ciemnoszary. 2013.05.06(?) przekazany do 929. Państwowego Centrum Prób w Locie im. Czkałowa, lotnisko Achtubińsk

4. Nr fabryczny: 10МК5 1004, nr burtowy 55, nr ew. brak, oblot 2013.07.31. Kamuflaż ciemnoszary. 2013.09.13 przekazany Siłom Poiwtrznym. 2013.09.15 przybył do 4. Centrum Szkolenia Bojowego Załóg Lotniczych (4.ЦБП и ПЛС), lotnisko Lipieck-2 (Липецк-2 )

5. Nr fabryczny: 10МК5 1005, nr burtowy 56, nr ew. brak, oblot 2013.08.03. Kamuflaż ciemnoszary. 2013.09.13 przekazany Siłom Poiwtrznym. 2013.09.15 przybył do 4. Centrum Szkolenia Bojowego Załóg Lotniczych (4.ЦБП и ПЛС), lotnisko Lipieck-2

6. Nr fabryczny: 10МК5 1006, nr burtowy 57, nr ew. brak, oblot 2013.08.19. Kamuflaż ciemnoszary. 2013.09.?? przekazany Siłom Poiwtrznym. 2013.09.25 przybył do 4. Centrum Szkolenia Bojowego Załóg Lotniczych (4.ЦБП и ПЛС), lotnisko Lipieck-2

7. Nr fabryczny: 10МК5 1007, nr burtowy 01, nr ew. brak, oblot 2013.09.10. Kamuflaż szaro-niebieski. 2013.11.09 przybył do 412. Bazy Lotniczej (412.АвБ), lotnisko Domna (Домна)

8. Nr fabryczny: 10МК5 1008, nr burtowy 02, nr ew. brak, oblot 2013.09.09. Kamuflaż szaro-niebieski. 2013.11.09 przybył do 412. Bazy Lotniczej (412.АвБ), lotnisko Domna (Домна)

9. Nr fabryczny: 10МК5 1009, nr burtowy 03, nr ew. brak, oblot 2013.10.04. Kamuflaż szaro-niebieski. 2013.11.10 przybył do 412. Bazy Lotniczej (412.АвБ), lotnisko Domna (Домна)

10. Nr fabryczny: 10МК5 1010, nr burtowy 04, nr ew. brak, oblot 2013.10.13. Kamuflaż szaro-niebieski. 2013.11.29 przybył do 412. Bazy Lotniczej (412.АвБ), lotnisko Domna (Домна)

11. Nr fabryczny: 10МК5 1011, nr burtowy 05, nr ew. brak, oblot 2013.10.25. Kamuflaż szaro-niebieski. 2013.11.29 przybył do 412. Bazy Lotniczej (412.АвБ), lotnisko Domna (Домна)

12. Nr fabryczny: 10МК5 1012, nr burtowy 06(?), nr ew. brak, oblot 2013.10.31. Kamuflaż szaro-niebieski. Listopad 2013 to próby w macierzystych zakładach w Irkucku. 2013.11.30 odleciał do 412. Bazy Lotniczej (412.АвБ), lotnisko Domna (Домна).

13. Nr fabryczny: 10МК5 1013, nr burtowy ??, nr ew. brak, oblot 2013.11.14. Kamuflaż szaro-niebieski (?). Listopad i grudzień to próby w macierzystych zakładach w Irkucku

14. Nr fabryczny: 10МК5 1014, nr burtowy ??, nr ew. brak, oblot 2013.11.17. Kamuflaż szaro-niebieski (?). Listopad i grudzień 2013 to próby w macierzystych zakładach w Irkucku

15. Nr fabryczny: 10МК5 1015, nr burtowy ??, nr ew. brak, oblot 2013.11.20. Kamuflaż szaro-niebieski (?). Listopad i grudzień 2013 to próby w macierzystych zakładach w Irkucku

16. Nr fabryczny: 10МК5 1016, nr burtowy ??, nr ew. brak, oblot 2013.11.29. Kamuflaż szaro-niebieski (?). Listopad i grudzień 2013 to próby w macierzystych zakładach w Irkucku
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2013, 18:24:20 wysłana przez John Cool »

John Cool

  • Gość
Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #79 dnia: Grudnia 02, 2013, 08:36:58 »
Ja mogę tylko dodać że w montażu są jeszcze przynajmniej egzemplarze o n/s 1017, 1018, 1019 oraz 1020, tyle że raczej zostaną dostarczone w partii w przyszłym roku.

Jeśli podsumować wszystkie kontrakty to wychodzi na to że dotychczas łączne zamówienia na samoloty rodziny Su-30 dla MON RF to praktycznie 80 egzemplarzy: 60 Su-30SM oraz przeszło 20 Su-30M2.

John Cool

  • Gość
Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #80 dnia: Lutego 16, 2014, 13:34:41 »
W ramach małej aktualizacji - w ostatnim czasie podpisano kontrakt z korporacją Irkut na dostawę 5 x Su-30SM (w tym też 5 x Jak-130) dla lotnictwa WMF: http://bmpd.livejournal.com/716653.html
W sumie lotnictwo morskie chce kupić przeszło 50 Su-30SM i około 10 Jak-130. Jeśli to się potwierdzi i będzie to oddzielne zamówienie to wygląda na to że w najbliższych latach zostanie zbudowanych ponad setka Su-30SM.


Jeśli zaś chodzi o Su-30M2 to wygląda na to że do zamówionych wcześniej w ramach kontraktu z 2009 roku, tj.:

Su-30M2 n/s 87-01, n/b 10, 6972 АвБ (Кrymsk)
Su-30M2 n/s 87-02, n/b 20, 5 АвГр 6983 АвБ (Dzemgi)
Su-30M2 n/s 87-03, n/b 30, 6972 АвБ (Кrymsk)
Su-30M2 n/s 87-04, n/b 40, 4 АвГр 6983 АвБ (c.Ugłowaja)

w 2013 roku oddano kolejne 4 egzemplarze (wg.  kolejnego kontraktu z 29.12.2012 na następne 16 maszyn):

Su-30M2 n/s 87-38, n/b 20, 6972 АвБ (Кrymsk)
Su-30M2 n/s 87-39, n/b 40, 6972 АвБ (Кrymsk)
Su-30M2 n/s 87-40, n/b 41, 4 АвГр 6983 АвБ (c.Ugłowaja)
Su-30M2 n/s 88-01, n/b 30, 5 АвГр 6983 АвБ (Dzemgi)

Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #81 dnia: Lipca 23, 2014, 20:40:49 »
W ramach małej aktualizacji - w ostatnim czasie podpisano kontrakt z korporacją Irkut na dostawę 5 x Su-30SM (w tym też 5 x Jak-130) dla lotnictwa WMF: http://bmpd.livejournal.com/716653.html
W sumie lotnictwo morskie chce kupić przeszło 50 Su-30SM i około 10 Jak-130.
I słowo ciałem się stało bo 2014.07.17 przekazano pierwsze 3egz. Su-30SM dla rosyjskiego lotnictwa morskiego. Są to samoloty o nr burtowych "35", "36" i "37" (nr seryjne 10МК5 1102, 10МК5 1103 i  10МК5 1104).
bmpd.livejournal.com/928771.html
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2124258&postcount=340


Su-30SM WMF
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpnia 05, 2014, 09:49:24 »

Jeśli ktoś zna inne zdjęcia Su-30SM niż z reportażu telewizyjnego z Irkucka, to niech poda namiary, może uda się narysować coś bardziej konkretnego, bo to w końcu jeden z nielicznych samolotów z rodziny Su-27/Su-30 pomalowany w kamuflaż od spodu! W reportażu nie widać też, czy na statecznikach jest napis "WMF ROSSIJI", który w zasadzie powinien być.

Na stosownej stronie, której adres zapewne zainteresowani znają, jest aktualne zestawienie Su-30SM, o ile udało mi się doliczyć wszystkich egzemplarzy (http://mars.slupsk.pl/fort/sukhoi/su-30-ru-30sm.htm).

Bakłażan strikes back: czy radzieckie gwiazdy i kamuflaż - powiedzmy - "klasyczny" wróciły w końcu do łask czy nie? Najwyraźniej nie mogą się zdecydować.

Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpnia 06, 2014, 20:51:00 »
Ustrzelone 2014.08.06 nad lotniskiem Шагол nowe Su-30M2 w trakcie przelotu od producenta na lotniska docelowe. Podobno 70 ma trafić do Krymska a 91, 92 i 93 gdzie indziej :583:

70


91


92


93


http://vonsolovey.livejournal.com/40367.html
http://forums.airforce.ru/matchast/5040-su-30-istoriya-serii-27/#post110804

John Cool

  • Gość
Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpnia 06, 2014, 21:25:46 »
Z nowych Su-30M2 to jest jeszcze 50 i ona ma także trafić do Krymska :)

Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #85 dnia: Września 18, 2014, 20:45:13 »
Jeśli ktoś zna inne zdjęcia Su-30SM niż z reportażu telewizyjnego z Irkucka, to niech poda namiary(...)
Na tym zdjęciu trochę więcej szczegółów odnośnie malowania dolnej powierzchni Su-30SM rosyjskiej marynarki. Baza Ейск, 2014.09.12.
35

http://aviaforum.ru/showthread.php?t=33637&page=56

Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #86 dnia: Września 18, 2014, 21:34:50 »
Widać trochę więcej, rzeczywiście. Na dole został namalowany standardowy trójkolorowy kamuflaż Su-27/30 - ten, który zawsze malowano od góry. Może wreszcie ktoś zauważył, że kamuflaż w odcieniach niebieskiego na górze raczej demaskuje samolot widziany z góry na tle ziemi. Gdyby takie malowanie się przyjęło, to byłaby to mała rewolucja w lotnictwie, nieprawda? Chmurzaste niebo na dole, a od góry - jak za starych dobrych lat - zielono-brązowe plamy (albo cokolwiek, co przypomina ziemię).

A tak przy okazji mi się skojarzyło: najpoważniejszym problemem w kamuflażu jest chyba dopasowanie się do zmiennych warunków - już nie tyle pogodowych, co przynajmniej pór roku. Malowanie jest niewykonalne w warunkach polowych i do tego kilka razy w roku. Ale dlaczego zarzucono różne próby z oklejaniem folią? Folie są dzisiaj takiej jakości, że chyba wytrzymałyby na samolocie jakiś czas. Ktoś wie?

John Cool

  • Gość
Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #87 dnia: Listopada 20, 2014, 21:32:52 »
Trochę więcej zdjęć owych trzech Su-30SM dla WMF:






Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #88 dnia: Listopada 21, 2014, 11:36:52 »
Dlaczego 4 Su-30M2 z pierwszego konktraktu z roku 2009 mają numery seryjne 87-01 do 87-04 a następne wyprodukowane na mocy kontraktu z roku 2012 mają numery seryjne zaczynające się  od 87-38? Dlaczego nie ma maszyn o numerach 87-05...87-37?

Odp: Samoloty rodziny Su-30 (Su-30MKI/MKM/MKA, Su-30SM, Su-30MKK/MK2 i inne)
« Odpowiedź #89 dnia: Listopada 21, 2014, 11:57:58 »
Możecie mi wyjaśnić, dlaczego za wylotem działka są doszyte lub niepomalowane takie wielkie kawały poszycia? Jak na ochronę poszycia przed gazami prochowymi to nie wygląda, na opancerzenie też nie, może działko powodowało takie drgania, że w tym miejscu gdzie konstrukcja jest najsłabsza - kopity w środku - coś się działo z poszyciem? Taki kawały odsłoniętego metalu z przodu raczej nie poprawiają współczynnik odbicia. To jest na wszystkich Su-35?