Autor Wątek: Smugacze i inne takie...  (Przeczytany 5248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Combatdude

  • *
  • To Hollywood and glory!
Smugacze i inne takie...
« dnia: Lutego 12, 2011, 21:19:06 »
Mnie, osobiście rażą dwie rzeczy:
1. Tracery - jakieś starwarsowe takie za grube, no po prostu nie pasują
2. To co zauważył Rutkov + co gorsza jak już się teleportują to w idealnie równych odstępach czasowych (tak jak w sturmie) - można metronom kalibrować..... moim zdaniem, jak kapitan daje "cynk żeby wysiadać" to chyba raczej każdy aspiruje do pobicia rekordu czasu wysiadki  :020:

To tak na szybko - generalnie wydaje mi się że wszystko idzie w dobrą stronę.

mmaruda

  • Gość
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 13, 2011, 03:25:03 »
O trejserach była dyskusja na forum 1C - jeden gość chciał, żeby były takie pokrzywione (wiecie chyba o co chodzi), odpowiedź padła, że efekt zakrzywiania się trejserów to wina kamery, a naprawdę lecą one prosto, a jako, że widok w grze to widok z oczy pilota, to to COD ma niby najrealistyczniejsze trejsy z na rynku i nic nie będzie już poprawiane. Ja bym jednak wolał ten efekt kamery - fajniej wygląda. Ale z drugiej mańki wolałbym też masę innych rzeczy, których w tym simie nie będzie, bo nie.

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 13, 2011, 09:01:17 »
Ja bym jednak wolał ten efekt kamery - fajniej wygląda.
No to zdecyduj się. Chcesz symulator zbliżony do rzeczywistości czy a'la River Ride ?
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2011, 10:59:14 wysłana przez KosiMazaki »
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

mmaruda

  • Gość
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 13, 2011, 10:57:59 »
Ej, przeczytaj sobie ten wątek od początku. Ile jest narzekań, że trawa, że drzewa, że samoloty, że dym, ogień itp? I co ma w ogóle do tego River Ride (nazwy własne piszemy...)? Ale odpowiadając na to pytanie... nie chyba jednak nie chcę niczego zbliżonego do rzeczywistości - w rzeczywistości trzeba wstawać rano i chodzić do pracy, picie alkoholu skutkuje często kacem i czasami dostaje się rozwolnienia. Ja chcę dobrą grę, która dostarczy mi rozrywki pod wieloma aspektami na najbliższe parę lat.

Co do trejserów, to wiele ludzi będzie na to narzekać, bo na guncamach wygląda to inaczej, a mało kto ma okazję postrzelać sobie z prawdziwych kaemów, żeby wiedzieć jak to wygląda "z oczu".

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 13, 2011, 10:59:54 »
Mniejsza o efekt wibracji kamery, bo ten w simie wyglądałby wyjątkowo dziwnie, ale pocisk smugowy nie wygląda jak miecz rycerza Jedi, on jest kawałkiem płonącego metalu lecącego z prędkością naddźwiękową i jako taki powinien zostać przedstawiony:


http://www.offasrifleclub.com/JM%2050%20Lydd%2008a.jpg


Jeżeli dobrze pamiętam, to w DCS tak właśnie wygląda.

empeck

  • Gość
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 13, 2011, 11:21:41 »
River Raid ;)

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 13, 2011, 12:35:03 »
Kto widział iskry w realu z bliska? A kto pamięta, jak wyglądają iskry na hollywoodzkich filmach (nagrywane z małą liczbą kl/s)? Zagadka pochodzenia podłużnych tracerów rozwiązana.

Jednocześnie rozwiązane zagadki pochodzenia innych pożal się Boże efektów:
- rozmycie  w ruchu (ArmA 2)
- przesadzony HDR
- przesadzone wibracje kamery (wszystkie gry)

Ale co ja tam wiem. Wnioski? Przykre ;)

mmaruda

  • Gość
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 13, 2011, 12:56:23 »
Dobra, pamiętajmy, że to wciąż tylko gry. Autorzy dodają te efekty, żeby polepszyć wrażenia graczy - tak, żebyś grając czuł się jak w kinie. Trend zaczął się chyba od Medal of Honor i Call of Duty - gry rżną z Hollywood co się da, bo bazują na prostym mechanizmie preferencji odbiory - ktoś obejrzy film i pomyśli: wypas ja też tak chce jak bohaterowie tego dzieła, no i pamparampa jest gierka, która dostarcza tych samych wrażeń co film i to w wymiarze interaktywnym.

Nie oszukujmy się, gdyby nie takie filmy jak Bitwa o Anglię, to ten sim mógłby równie dobrze być o wojnie w Hiszpanii.

Wracając do samych efektów, dość często te wszystkie bloomy, HDRy i inne bajery pozwalają na bardzo ładne efekty graficzne, kosztem niewielkiego stresu na sprzęcie - maskują małą ilość polygonów, niską rozdzielczość tekstur itp. W przypadku symulatorów jednak tego typu sztuczki optymalizacyjne jakoś nigdy się nie udają. Wystarczy popatrzeć na wymagania sprzętowe i wygląd samej gry. Taki WoP wygląda prześlicznie i chodzi na średniej klasy sprzęcie, do CoDa ludzie już kupują 120-rdzeniowe procesory i karty graficzne z terabajtami RAMu. Dla mnie grafika tego nie usprawiedliwia absolutnie. Sami spójrzcie na te screeny. Że większa mapa? I tak na ekranie zawsze widać jej tyle samo, podobnie jest z ilością maszyn itp. Kwestia w tym, że autorzy skupiają się na różnych rzeczach, ale nie optymalizują kodu do oporu. Dlatego przewiduję, że Crysis 2 będzie chodził płynniej od CoDa i wyglądał lepiej, ale tak to jest jak się sam engine pisze przez długie lata na starej bazie, kiedy sprzęt zmienia się co rok. Mnie osobiście krew zalewa jak odpalam Flaming Cliffs 2 i widzę grafikę gorszą niż w Ace Combat na PS2, a mam jakieś 40 klatek z detalami na medium-high, bo autorzy żyją w jaskini i nie zauważyli, że wyszły procesory wielordzeniowe i karty ze zunifikowany shaderami.

Więc jeśli idzie o trejsery, dym i trawę i inne takie, to odkładając dyskusję o realizmie na bok, można spokojnie wysnuć tezę, że wszystko wygląda jak wygląda, bo Olo i spółka zamiast napisać nowy silnik od zera mając na uwadze rozwój sprzętu i wszystkie możliwości, zaczęli od bazy w postaci silnika starego Iłka.

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 13, 2011, 12:58:39 »
mmaruda,
pozostaje tylko kwestaia tego..., w jakim hollywoodzkim filmie ziemia wygląda jak w Settlersach  :karpik    Jeszcze jedno. Jeden z oficjeli napisał, że tracery (jaka jest polska nazwa na to?!) wyglądają jak "glowing sperm". Może poczyniam tu śmiałe założenia, ale wydaje mi się, że to była negatywna ocena.


Komentarz z forum 1c na temat tych filmików nagrywanych chyba komórką:
"They need a shipload of Full HD camcorders in these countries."

empeck

  • Gość
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 13, 2011, 13:16:43 »
Jeden z oficjeli napisał, że tracery (jaka jest polska nazwa na to?!) wyglądają jak "glowing sperm". Może poczyniam tu śmiałe założenia, ale wydaje mi się, że to była negatywna ocena.

Luthier napisał, że tracery w starym iłku wyglądają jak glowing sperm, a w CoD już wyglądają poprawnie.

Cytuj
I know it's our own fault for making them look like glowing sperm in the original and allowing you to get used to them.

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 13, 2011, 13:21:16 »
Luthier napisał, że tracery w starym iłku wyglądają jak glowing sperm, a w CoD już wyglądają poprawnie.

No to nieźle :) To mówicie, że tak ludzkie oko widzi tracery...? :D

empeck

  • Gość
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 13, 2011, 13:53:06 »
Nic takiego nie powiedziałem, poza filmami żadnych nie widziałem, ile tracerów Ty widziałeś? ;)

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 13, 2011, 14:06:28 »
Nic takiego nie powiedziałem, poza filmami żadnych nie widziałem, ile tracerów Ty widziałeś? ;)
To był sarkazm nie skierowany do Ciebie :) Taki strzał w powietrze ;)
Co do tego, ile widziałem prawdziwych tracerów (błagam o polską nazwę...) - w tym cały psikus, że nie musiałem widzieć żadnego, żeby wiedzieć, jak wyglądają w różnych sytuacjach. Taki już mój talent, mówiąc nieskromnie. Tak samo, jak nie musiałem latać, żeby testować modele lotu (zacząłem latać dopiero potem - niedawno). A niektórzy oglądają/latają, a i tak ^$# z tego  :002: 

empeck

  • Gość
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 13, 2011, 14:08:41 »
Smugacze.

Chodzi mi o to, że nie znając efektu w realu, nie da się dobrze ocenić jego wersji w grze. Coś jak rozmawiać ze ślepym o kolorach :D, z tym, że tutaj obie strony nie widzą ;)

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: Smugacze i inne takie...
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 13, 2011, 14:22:35 »
Smugacze.

Chodzi mi o to, że nie znając efektu w realu, nie da się dobrze ocenić jego wersji w grze. Coś jak rozmawiać ze ślepym o kolorach :D , z tym, że tutaj obie strony nie widzą ;)
Smugacze? To na pewno nie jest nazwa potoczna? Jak zapytasz fachowca, to będzie Cię zapewniał o poprawności waserwagi i hebla. Pytam o poprawny termin.
Ależ oczywiście, że się nie zgadzam z tym ;) Jak się ma techniczny łeb, to wystarczy widzieć na filmie i wiedzieć tyle o kamerze, ile wie przeciętny Joe.

Podpowiedź: prędkość liniowa vs prędkość kątowa
Problem wizualizacji w branży symulatorów lotniczych polega na tym, że kręci się wokół niej za dużo artystów  :001:

Oczywiście są też materiały wideo nagrane supeszybkimi kamerami, nagrane w tajnych ośrodkach badawczych http://www.youtube.com/watch?v=HaYCjfvHIsQ Niestety są niedostępne dla przeciętnego zjadacza chleba. Z resztą nawet gdyby były, to ich analiza byłaby praktycznie niemożliwa do przeprowadzenia, w celu wyciągnięcia wniosków co do pożądanego wyglądu smugaczy.

 :118: