Autor Wątek: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach  (Przeczytany 76972 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #120 dnia: Lipca 14, 2011, 22:32:59 »
V-Sync niweluje rwanie obrazu na monitorach LCD. Objawia się to tym że przy szybkim przesuwaniu widoku obraz nie przesuwa się równomiernie na monitorze. Mnie osobiście bardzo to irytuję i jeśli tylko w grze mam więcej niż 59Hz to włączam V-Sync.

Synchronizacja pionowa zawsze działała tak samo obojętnie na jakim monitorze. Zawsze dopasowywała odświeżanie monitora ograniczając do tej wartości klatki. Na CRT ta wartość była zmienna, bo monitory miały różne odświeżania w zależności od rozdzielczości. W LCD to umowna sprawa, bo nie ma odświeżania ale ustawia się to na 60Hz żeby można było z tego korzystać (czasami może być 75Hz). To tak tytułem wyjaśnienia :). Reasumując chcesz mieć tak samo płynny widok w różnych momentach gry na super wydajnym sprzęcie włącz synchronizację pionową :D.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #121 dnia: Lipca 15, 2011, 08:54:23 »
Czyli Vsync jest niczym innym jak zwykłym FPS limiterem? Pytam bo w iRacing mam w opcjach FPS Limiter i również Vsync. Wychodzi na to że jedyna różnica między nimi to możliwość ustawienia w Limiterze taką ilość klatek jaka nam się podoba.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #122 dnia: Lipca 15, 2011, 10:18:06 »
Nie, to są dwie osobne rzeczy.

FPS limiter to funkcja wbudowana w grę (lub nie), która po prostu ogranicza poziom fps'ów. Vsync to funkcja wbudowana w sterownik grafiki, która synchronizuje generowanie klatek obrazu z odświeżaniem monitora.

Brak vsync objawia się "rwaniem" szybko przesuwającego się obrazu, na przykład przy rozglądaniu wokół z kokpitu. Po prostu na górnym fragmencie ekranu jest rysowana jedna klatka a na dolnym druga - jeśli klatki te różnią się znacząco od siebie, to występuje efekt rwania, który jednym bardziej przeszkadza, innym mniej, ale występuje tak samo na crt i lcd. Z włączonym vsync masz na ekranie zawsze wyświetlaną pełną klatkę, ale jeśli komputer nie zdążył z wygenerowaniem nowej klatki w jednym cyklu odświeżenia monitora, to musi poczekać na następny. Stąd vsync może objawiać się gwałtownymi spadkami fps z 60 do 30 (czasem 45 przy potrójnym buforowaniu). I ogólnie jeśli masz ileś tam fps, to po włączeniu vsync zawsze będzie mniej.

Z drugiej strony niektóre silniki gier nie lubią zbyt dużego fps (powyżej kilkudziesięciu klatek na sekundę). Powody mogą być różne i często znane (lub nie) tylko autorom kodu. Przykładowo jest to bardzo widoczne w FSX, gdzie coś w potoku renderującym się "przytyka" i w efekcie występują bardzo gwałtowne spadki fps (z 60 do 10) i chwilowe przycięcia obrazu, teren nie przesuwa się płynnie pod samolotem. W tej sytuacji włączenie limitera pozwala zmniejszyć obciążenie komputera i niweluje przcięcia. Vsync również ogranicza fps, więc pomaga i w tej sytuacji.

Podsumowując jeśli przeszkadza rwanie obrazu, to tylko włączenie vsync pomoże, natomiast jeśli animacja nie jest płynna, przycina mimo wysokiego fps, to można spróbować limitera albo vsync.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #123 dnia: Lipca 15, 2011, 10:38:09 »
Nie, to są dwie osobne rzeczy.
FPS limiter to funkcja wbudowana w grę (lub nie), która po prostu ogranicza poziom fps'ów. Vsync to funkcja wbudowana w sterownik grafiki, która synchronizuje generowanie klatek obrazu z odświeżaniem monitora.
No właśnie tak samo rozumiałem Vsync ale po ostatnich postach zacząłem mieć wątpliwości. Chciałem nawet dzisiaj wieczorem zrobić test czy ustawiając sam limit na 60fps pozbędę się "tearingu" ale widzę że tylko Vsync do tego służy.

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #124 dnia: Lipca 27, 2011, 18:28:23 »
Czy macie taką przypadłość , że po uruchomieniu MFCD ilość  klatek drastycznie spada ? (tryb  AG )
W moim przypadku jest  to , 79 kl/s --> 40 kl/s , zauważyć można tez haczenie gry przy załączonym MFCD

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #125 dnia: Lipca 27, 2011, 19:58:05 »
A przy jakich ustawieniach masz te wyniki i na jakim sprzęcie?

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #126 dnia: Lipca 27, 2011, 20:53:00 »
I5 2500K
8GB Ram
ATI 6870

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #127 dnia: Lipca 27, 2011, 21:02:15 »
A jakie to ustawienia dokładnie tam masz? Maksimum, czy nie maksimum. I jaka rozdzielczość?

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #128 dnia: Lipca 28, 2011, 06:11:26 »
Tak art.pl, po ustawieniu na MFCD TGP bądz kamery Mavericka, ilość klatek leci w dół gdzieś tak o prawie połowe, na sprzęcie o klase (albo i dwie) niższym niż Twój. Tak samo miałem w FC2.0 latając A-10A.

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #129 dnia: Lipca 28, 2011, 08:16:50 »
To ciekawe, bo ja czegoś takiego u siebie nigdy nie zaobserwowałem. Cokolwiem nam na MFCD, ilość klatek pozostaje niezmieniona. Największą różnicę w płynności gry robi mi wysokość na której się znajduję (im niżej tym gorzej).
Może to kwestia ustawień rozdzelczość MFCD w ustawieniach gry?

poko24

  • Gość
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #130 dnia: Lipca 28, 2011, 08:32:40 »
Zależy jak macie ustawione "RES. OF COCKPIT DISPLAYS" (rozdzielczość ekranów w kokpicie). Ja latam z najniższym ustawieniem - 256.
Na płynność przy wyświetlanym obrazie z TGP lub MAV za pewne mają wpływ takie ustawienia jak VISIBILITY RANGE (zasięg widoczności - u mnie medium), dystans wyświetlanych drzew (TREES VISIBILITY - moje 5000 m) i nie wiem czy nie trawa/krzaki (CLUTTER/BUSHES - u mnie 0). Nic dziwnego, że FPS zawsze trochę spadnie - to taka sama historia jak z włączonymi lusterkami.

Mój trochę leciwy sprzęt: Intel Core2Duo E8500 (3,16 GHz), Gigabyte GA-X48-DS5, 4 GB RAM DDR2 (2+2 w dual channel), GeForce GTX285 1GB, X-Fi Xtreme Audio, Saitek X52, Logitech G25, TrackIR4.

Wags także ustawia rozdzielczość ekranów na 256 mimo lepszej konfiguracji sprzetu (przede wszystkim procesor i RAM):
Cytat: Wags
Matt Wagner
 Producer, TFC/Eagle Dynamics

 Asus P6T, i7 975 @ 3.33, 6 GB DDR3, GTX295 (both GPU enabled), Win7 64, and HOTAS Warthog.

 My settings: Textures: High, Scenes: High, Civ Traffic: Low, Water: Medium, Visib Range: High, Heat Blur: On, Shadows: High, Resolution: 2560x1600, Res. of Cockpit Displays: 256, MSAA: 2x, Clutter: 200 m., Trees: 9000 m., HDR and TSAA On, Mirrors: no thank you.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #131 dnia: Lipca 28, 2011, 08:58:42 »
Każdy w tym przypadku musi sprawdzić co uciągnie jego sprzęt i tyle. Włączenie TGP/ Mav powoduje u mnie lekki spadek FPS i jest to normalne w każdym przypadku, ale też mam w opcjach ustawione te niższe wartości (512 i nie na every frame, przy dużym spadku lepiej dać 256). Przy operowaniu na dwóch ekranach nie ma już takiego spadku ale też jest kolejny minusik do FPS. Najlepiej mieć je włączone tylko i wyłącznie kiedy się faktycznie chce być na podglądzie przy ataku - inaczej, wybrać lepiej inny ekran z danymi.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #132 dnia: Lipca 28, 2011, 09:14:37 »
Hmmm, to ja - powtórzę - nie zauważam tego u siebie. Wciąż bez sensu katuję komputer ustawieniami wszystkiego na High, poza drzewkami i krzakami. Zauważyłem jednak, że po wgraniu nowego patcha wydajność komputera po zmniejszeniu ilości roślinek raczej nie rośnie. Ustawienia MFCD mam na 1024 Every Frame, więc może to dlatego nie czuję tych spadków przy przełączeniu na MAV albo TGP, bo one mają już miejsce cały czas? :)

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #133 dnia: Lipca 29, 2011, 22:02:07 »
Wreszcie wiem, co tak bardzo obciąża mój komputer: MFCD. Przy ustawieniach 1024 Every Frame fps nad miastami spadał mi do 22-24 klatek. Gdy ustawiłem MFCD na 256, ta wartość wzrosła do grubo ponad 30 klatek w "najtrudniejszych" miejscach, w innych ten wzrost sięga nawet 30-40 klatek więcej niż poprzednio. I teraz pytanko: co właściwie daje ta opcja, bo różnicy w wyglądzie MFCD nie zauważyłem raczej, po zmianie na te 256?
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2011, 22:19:09 wysłana przez Syringe »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #134 dnia: Lipca 29, 2011, 22:45:52 »
Rozdzielczość wyświetlaczy. Ale normalnie nie przybliżasz tak, aby MFCD zajmował cały ekran, więc 512 pikseli w zupełności wystarczy nawet przy monitorze full hd. A i 256 nie robi dużej róznicy.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"