Autor Wątek: BMS 4.X - ogólnie  (Przeczytany 103539 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #480 dnia: Kwietnia 10, 2012, 11:20:39 »
Trzeba to rozpakować do folderu z instalką BMS(nadpisze Ci jakieś pliki w folderze data). Potem odpalasz defaultowy instalator, który znajduje dodatek "update 1", a potem standardowo.
Żeby było jasne, trzeba to rozpakować do plików instalacyjnych, a nie do zainstalowanej gry.

poko24

  • Gość
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #481 dnia: Kwietnia 10, 2012, 15:47:11 »
Dzięki Syringe.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #482 dnia: Kwietnia 10, 2012, 16:39:51 »
Nie ma za co. Tez bym tego szukał. :P

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #483 dnia: Maja 14, 2012, 15:39:53 »
Mam różnicę w wyglądzie HUD w opcji NAV-MODE gdy startuję w opcji taxi lub ramp start. Różnica dotyczy opisu AR radar altitude oraz AL A-Low. Widać to na zdjęciach.
Taxi.


Uploaded with ImageShack.us
Ramp start

Podobnie przy lądowaniu.
Opcja taxi.


Uploaded with ImageShack.us
Opcja ramp start


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Manipulacja przełącznikami w panelu HUD nic nie daje. Próbowałem w ICP, ale znalazłem tylko page ALOW, gdzie można ustawić ten parametr.
Czy mogę prosić o pomoc, jak można ustawić HUD w ramp start tak aby wygłądał podobnie jak w opcji taxi.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #484 dnia: Maja 14, 2012, 16:17:16 »
Wygląda na błędnie/nie włączony radiowysokościomierz. Prawa konsola, przy ramp starcie ustawiasz na STBY, krótko przed startem dajesz na ON. Nie można tego przełącznika od razu ustawić na ON, nie będzie działał.

Offline mj

  • *
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #485 dnia: Maja 14, 2012, 16:18:46 »
Zapomniałeś przełączyć radar z pozycji STB na RDR ALT (panel SNSR PWR po prawej stronie).

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #486 dnia: Maja 14, 2012, 19:34:50 »
Dzięki za pomoc, mieliście rację. Robiłem mechanicznie przełączanie przełącznika z poz. OFF do RDR ALT. Teraz przełączam zgodnie z sugestią Flankera.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #487 dnia: Maja 17, 2012, 16:05:13 »
Wykonując bombardowanie w opcji CCIP nie zawsze następuje zrzut bomb, dlatego muszę robić kolejne naloty aby w końcu nastąpił zrzut. W związku z czym mam pytanie jaki powinien być prawidłowy nalot na cel. Moja metoda to lot na cel pod kątem tak aby go widzieć, umieszczenie "displayed impact point" na celu i naciśnięcie pickle. Jeśli nie słyszę zrzutu to ponawiam próbę w tym samym nalocie schodząc niżej i naciskając powtórnie pickle. Jeśli nie nastąpi zrzut to muszę zrobić kolejny nalot. W manualu jest rysunek obrazujący nalot w CCIP gdzie jest na steering line delay cue i uwaga na ten temat. W praktyce jest mało czasu na analizę co się dzieje z tą poprzeczną linią, umieszczam kółko na celu i próbuję zrzutu.
Proszę o pomoc. Co należy kolejno wykonać przy opcji zrzutu bomb w CCIP.

Offline mj

  • *
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #488 dnia: Maja 17, 2012, 17:25:39 »
Trzymaj pickle i odpowiedni kurs aż nastąpi zrzut. Niczego nie trzeba analizować. Jednocześnie możesz wyrównać lot, ale dość łagodnie.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #489 dnia: Maja 17, 2012, 19:38:48 »
Picla przyciskam i trzymam mniej więcej 2 sekundy przed zrzutem, wtedy schodzi zawsze (odliczanie masz na HUD) czasem jak się zagapię i nacisnę wcześniej to zdarza się że bomby nie polecą. Tajemnicą jednak dla mnie jest dlaczego.
Ciekawa metoda CCRP na czołgi w Korei to wykorzystywanie Target Poda. W tym scenariuszu mają zwyczaj ustawiać się w kolumny N/S lub W/E. Analizujesz cel przed lotem, planujesz trasę aby wyjść w osi kolumny, za pomocą TP ustawiasz precyzyjnie celownik na pierwszym pojeździe i wywalasz serię 4 lub 8 CBU ze spacingiem 800 ft.
Zwrot na cel ustawiam jakieś 15 - 17 mil przed celem. Pozwala to od razu po zwrocie zobaczyć kolumnę w TP i dokonać korekty lotu tak aby byli ustawieni "pionowo" czyli w osi. Jeżeli w okolicy nie ma zagrożeń SAM SA2, 6, 10 itp. to nalot wykonuję z 16 - 18k, choć kilka razy dla treningu zrobiłem to z 25k i też można trafić. Chwila praktyki i w wypadku posiadania 8xCBU97 można zniszczyć nawet 30 pojazdów w jednym nalocie. Zazwyczaj jednak mam 6 MAVów i 4 CBU na pokładzie. Co do CBU to ustawiam je na 0,05 i 3400, daję odpowiednio powtórki 4 lub 8 i spacing jak już napisałem 800.
O ile cele stacjonarne łatwo złapać na radar, o tyle pojazdy mają zwyczaj znikać z radaru jak już się do nich chcę dobrać. TP całkiem nieźle na to pomaga. Łatwiej też udać się w ten sposób w zagrożony fragment frontu i wybierać cele które są najistotniejsze, zwłaszcza że często od planowania do dolotu sytuacja się może drastycznie zmienić i nasz cel już dostał na tyle mocno że nie ma co marnować na niego bomb, a w okolicy są inne jeszcze świeże.
No dobra miało być o CCIP :/
Ale muszę przyznać że opisana metoda zastąpiła mi nurkowanie z bombami na cel. Jest o wiele bezpieczniejsza w wykonaniu.
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #490 dnia: Maja 17, 2012, 20:33:13 »
Z przedstawionego przez yano opisu wynika, że lepiej nie stosować CCIP, ale CCRP oraz TP. Jeśli tak to w jakich przypadkach stosować CCIP?
MJ z Twojego opisu wynika, że lecąc lotem nurkowym na cel, namierzamy go (kółko na celu), naciskamy pickle i go trzymamy wyrównując łagodnie lot. Trzymamy tak długo, aż usłyszymy zrzut. Zobaczę czy to poprawi skuteczność. Ja robiłem podobnie, ale trzymałem może 2 sec, jeśli nie było zrzutu puszczałem spust.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #491 dnia: Maja 17, 2012, 21:09:12 »
Zawsze przed lotem rób dokładne rozpoznanie. Przejrzyj jednostki w rejonie celu i okolicach. Zazwyczaj manpadów jest w nich dużo co już powinno ograniczyć minimalny pułap do 7 - 9k. Ale przecież mają i inne niespodzianki jak 15 czy inne takie które mogą cię zdjąć z 15k. Oczywiście pomijam tu te bardziej zgryźliwe SAMy które mogą cię ostrzelać na każdej dostępnej wysokości.
W Korei, widzialność jednostek naziemnych jest bardzo mizerna, przynajmniej dla mnie, przez co musiałbym obniżyć pułap zrzutu. Wejść w nurkowanie z około 20k, wypatrzeć cel, naprowadzić celownik i wyjść z nurka i okazuje się że jak wypoziomujemy na 10k to i tak dobrze. W moim przypadku często wlatywałem w zasięg manpadów. Dodatkowo wszystko co strzela z luf jest w Korei dość niegroźne, jednak w teatrze Izrael mają samych snajperów. Znalezienie się w ich zasięgu to duży błąd. Dlatego preferuję raczej wysokie loty i bombardowania ze wspomaganiem TP. W Izraelu wróg jest mądrzejszy i kolumnę pojazdów spotkać można tylko jak się akurat przemieszcza. Gdy zajmą pozycję to już się tak ładnie nie ustawiają. Jednak tu można dostrzec wrogie oddziały już z 30k !!! Możemy śmiało zrobić CCIP i wyjść grubo powyżej 15.

Postanowiłem w końcu zamknąć (doprowadzić do końca) kampanię Korea, z założeniem że KIA oraz MIA kończą moją karierę i zaczynam wszystko od nowa. Chwilowo mam już 69 lotów i nadal żyję i chcę ten status utrzymać. Dlatego szukam rozwiązań które w tym pomagają. Fakt że jest nudno lecieć tak 3 misje po kolei i nawet się nie spocić. Można się poczuć jak pilot airbusa, dolot na auto, 2 minuty na zrzut i  odlot na auto. Jeżeli potrzebujesz wrażeń wo CCIP zapewni ich więcej.

Cytuj
MJ z Twojego opisu wynika, że lecąc lotem nurkowym na cel, namierzamy go (kółko na celu), naciskamy pickle i go trzymamy wyrównując łagodnie lot. Trzymamy tak długo, aż usłyszymy zrzut. Zobaczę czy to poprawi skuteczność. Ja robiłem podobnie, ale trzymałem może 2 sec, jeśli nie było zrzutu puszczałem spust.

Jeżeli jesteś ustawiony tak, że punkt trafienia wyliczony jest poniżej twojego HUD to ta nitka na której jest zawieszone kółeczko celownika jest przekreślona małą poprzeczną kreską, a sam celownik nie wskazuje już wyliczanego onthefly punktu trafienia. Jeżeli w takiej sytuacji wycelujesz tym kółeczkiem i naciśniesz (przytrzymasz) picla, to komputer przyjmie że celujesz w miejsce wskazane przez kółeczko i przeliczy moment zwolnienia bomb tak, aby spadły właśnie tam.
Najczęściej taka sytuacja zdarza się w płytkim nurkowaniu, lub wykorzystuje się ją do podrzucenia bomb z niskiego pułapu. Nurkujesz, łapiesz i ciągniesz na wznoszenie a bomby same zejdą i ładnie po łuku polecą w kierunku celu. Głupoty się robią gdy jesteś w przechyle w trakcie bombardowania. Wtedy trafienie w cel graniczy wymaga praktyki. Musisz wyrównać odpowiednio przechył.
Jeżeli chcesz uniknąć takiej sytuacji i widzieć w celowniku miejsce trafienia (aktualnego) musisz pogłębić nurkowanie. Kiedy wyliczony punkt trafienia wejdzie w HUD zniknie ta kreseczka "co przekreślała nitkę" a ty wiesz że bomba zejdzie od razu i spadnie w wyznaczone miejsce.
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #492 dnia: Maja 17, 2012, 22:12:51 »
Dzięki za wyjaśnienia, co do Izraela to się z Tobą zgadzam, nie ma porównania z Koreą. Jest większy stopień trudności.

Offline mj

  • *
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #493 dnia: Maja 17, 2012, 22:36:20 »
Jeszcze uzupełnię w kwestii CCIP: wciskając pickle musisz utrzymywać FPM na linii prowadzącej, żeby trafić (jak w CCRP).

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #494 dnia: Czerwca 04, 2012, 17:23:47 »
Obejrzałem film na youtube http://www.youtube.com/watch?v=tAIcabzMd5Q&feature=youtu.be , gdzie jest pokazana technika zrzutu bomb typu JDAM. Dla mnie zaskoczeniem jest dokladność trafienia. Zakładam, że są dokładne koordynaty celu. Na filmie widać, że atak jest planowany za pomocą programu WDP, ale to nie zmienia sposobu ataku. Widać, że jest opcja CCRP oraz, że nie ma lock on celów. Gdy mam np. laserowe naprowadzanie na cel to mogę po zrzucie bomb korygować kursorem ich lot tutaj takiej możliwości nie ma. Mam obraz TGP na MFD, ale tylko do podglądu.
W CCRP mogę jedynie próbować ustawić FPM na steering line w momencie dojścia release cue do FPM. Od czego zależy celność zrzutu bomb? Czy GPS pokieruje bomby do celu?
Pod liniem http://www.benchmarksims.org/forum/showthread.php?10586-JDAM-Difficulty!-Please-Help!&highlight=JDAM są różne uwagi między innymi coś takiego :
Cytuj
The JDAMS work like dumb bombs (as far as avionic cues and switchology is concerned) but they hit the coordinates exactly
When preplanned targets are close enough, I recommend using manual drop.
One thing you have to keep in mind, as JDAM in BMS is guided to the last coordinates at where GM radar was pointing, you have to go back to CCRP with the steerpoint change after every drop
Czy mogę porosić o praktyczne rady jak zrzucić celnie bomby typu JDAM.